Sociālo mediju nozīme uzņēmuma darbībā 

Laikā, kad sociālo tīklu popularitāte ir krietni pāraugusi tradicionālo mediju resursus un lietotāju skaits nepārtraukti pieaug, uzņēmumiem ir parādījušies vairāki jauni veidi, kā sasniegt klientus un informēt par savām precēm vai pakalpojumiem.

Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes asoc. prof. Vadims Danovičs, 09.2.2018

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Sociālajiem medijiem ir svarīga loma šajos procesos, jo tieši šīs platformas mārketinga speciālisti izmanto, lai ātrāk un efektīvāk virzītu savu produkciju tirgū, izvietojot informāciju un reklāmas. Veidojot kampaņas un analizējot sociālo lietotāju paradumus, ir iespējams precīzi noteikt mērķauditoriju un nodot nepieciešamo informāciju tieši potenciālajam klientam.

Sociālie tīkli ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus.

Par sociālo tīklu galvenajām priekšrocībām biznesā var uzskatīt to ātrumu un vienkāršību, visi sociālie mediji ir izveidoti tā, lai jebkura vecuma cilvēkam būtu viegli tajos orientēties. Turklāt sociālie tīkli pie lietotāja reģistrācijas ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus. Ja neskaita laika resursu, tad virzīt savu produktu sociālajos tīklos ir iespējams arī ekonomiskā veidā, praktiski netērējot naudu. Turklāt izmantojot sociālo mediju platformu, informēt klientus par jaunumiem, akcijām un atlaidēm ir daudz ātrāk un vieglāk. Viena no svarīgākajām priekšrocībām ir atgriezeniskā saikne ar klientiem un iespēja īsā laikā uz to reaģēt, uzzinot klientu viedokli par produktu vai pakalpojumu. Reklāma caur sociālajiem medijiem nav tik izteikta, tādēļ netiek uztverta agresīvi no klienta puses, gluži otrādi kā rekomendācija vai līderu ieteikums.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Lai reklāma sociālajos tīklos būtu veiksmīga, nepieciešams to organiski integrēt kopējā uzņēmuma tēlā, komunikācijā un citās aktivitātēs. Pie klientu programmas izveidošanas jāseko līdzi ne tikai tehnoloģiju tendencēm, bet arī faktiski jābūt tur, kur ir potenciālie klienti, un sekot klientu plūsmas palielināšanās iemesliem. Atrodot mērķgrupas, ir iespējams sasniegt uzreiz lielāku cilvēku skaitu, kas var būt mērāms vairākos tūkstošos

Sociālo tīklu platformā uzņēmuma tēlam jābūt aktīvam un informācijai pieejamai nepārtraukti, tikai tādā veidā uzņēmums panāks savas produkcijas vai pakalpojuma noietu, kas sekmēs finanšu rādītājus. Vēl viena liela sociālo mediju priekšrocība ir tāda, ka tie netiek pakļauti nevienam ārējam faktoram un nav atkarīgi no politiskās vai ekonomiskās situācijas valstī. Vienīgais sociālo tīklu drauds ir zemais apmeklējumu skaits, šajā gadījumā uzņēmumam ir jāpāriet uz klientu pieprasītāku platformu.

Uzņēmumam ir iespēja sekot sava satura popularitātei un sekotāju darbībām, piemēram, izmantojot tādus rīkus kā Google Webmaster Tools, Facebook Insights u.c., tādā veidā uzzinot, kas piesaista klientus, kādas ir viņu vēlmes, vajadzības, operatīvi rīkoties, rezultātā izveidojot lojālu klientu bāzi. Tāpat uzņēmumiem ir pieejami sociālo mediju modeļi, kurus veiksmīgi izmantot tēla, preču un pakalpojumu reklamēšanai. Pirmais ir SMM (Social Media Marketing), kas ietver sevī reklāmas un satura popularizēšanu ne tikai sociālos tīklos, kā Facebook, Twitter, Instagram u.c., bet arī tādās platformās kā blogi, forumi, kopienas un dažādi mediju resursi, kas piedāvā aktīvu savstarpēju komunikāciju starp lietotājiem. Otrais modelis SMO (Social Media Optimization) nozīmē iekšējo tehnisko darbu ieviešanu, kas palielina vietnes mijiedarbības efektivitāti ar sociālajām sistēmām. Rezultātā, šo divu modeļu SMM un SMO savstarpējā mijiedarbība spēs sasniegt uzņēmuma noteiktos mērķus sociālo mediju platformās.

Publicētajai informācijai ir jābūt noderīgai, aktuālai, satura apmaiņai ērtai, kā arī nepieciešams rast iespēju piedāvāt saviem klientiem pierakstīties un saņemt izvēlētos jaunumus savā e-pastā. Jāatceras, ka pareizi izvēlētie instrumenti un to korekts pielietojums sniegs izcilus rezultātus jebkura uzņēmuma darbībā.

Tevi varētu interesēt

Vairums investoru šogad rekomendē pirkt Facebook akcijas, taču informācija par izmaiņām ziņu plūsmā radījusi vilšanos.

Informācija, kas nāk no uzņēmumiem, zīmoliem un plašsaziņas līdzekļiem būs mazāk pamanāma.

Eiropas Komisija (EK) otrdien apsūdzēja sociālā tīkla kompāniju Facebook par maldinošas...

Pasaulē populārākā sociālā tīkla Facebook akcija kopš novembra sākuma ir sarukusi jau...

Atverot savu jauno mītnes vietu Londomā 2017. gadā, Facebook savu klātbūtni Lielbritānijā...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Sociālie mediji ir radījuši jaunu tendenci, ietekmējot jaunākās paaudzes vēlamā patēriņa modeli.

Daru.lv ir interneta vietne, kur satiekas pašnodarbināti meistari vai individuālie uzņēmēji un viņu klienti.

Pircējiem tiešsaistē būs plašākas iespējas iegādāties preces vai rezervēt viesnīcas ārzemēs.

Nākotnē arvien ierastāka lieta būs maksāt par saturu internetā.

Kopš Lietuvas valdība nolēmusi ierobežot Krievijas kiberdrošības uzņēmuma «Kaspersky Lab»...

Saskaņā ar 1A interneta veikala uzņēmumu grupas operatīvajiem datiem Baltijā 2017.gada laikā...

2017. gadā epasta pakalpojuma sniedzējs Inbox.lv saskāries ar diviem lieliem DDoS uzbrukumiem un daudziem...

Atjaunota tehnisku iemeslu dēļ otrdien traucētā valsts e-pakalpojumu portālu darbība, aģentūru...

Tehnisku iemeslu dēļ nedarbojas vairāki valsts e-pakalpojumu portāli - tostarp portāls www.latvija.lv.

86% Latvijas e-pircēju ir veikuši pirkumus ārzemju interneta vietnēs, un tas ir augstākais rādītājs Eiropā.