Biznesa tehnoloģijas

Soli solī ar Facebook un Google

Anda Asere, 27.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas tehnoloģiju uzņēmums Adcash nav tik labi zināms kā citi Igaunijas spīdekļi, jo strādā ar biznesa klientiem, taču ir nozīmīgs nozares spēlētājs; pāris gadus bijis plato fāzē, Adcash uzņem izaugsmes virzienu.

Adcash aizsākās 2007. gadā, kad uzņēmums saucās Cashtraffic. Dibinātāji ir divi francūži – Tomas Žans Lusjēns Padovani (Thomas Jean Lucien Padovani) un Kristofs Aviņjons (Christophe Avignon). T. Padovani joprojām ir galvenais grupas īpašnieks. Viņš Francijā bija strādājis tiešsaistes maksājumu risinājumu kompānijās un pēc tam, kad uzņēmums, kurā viņš darbojās, veica akciju kotāciju biržā, pameta to, lai kādu laiku ceļotu. Viņš ieradās Igaunijā uz darba interviju, satika savu tagadējo sievu, kura ir igauniete, un nolēma palikt Igaunijā. «Adcash vēsture ir līdzīga kā citiem lieliem tehnoloģiju uzņēmumiem, kas sākušies garāžā. Tiesa, atšķirība ir tā, ka Adcash sākās pie virtuves galda. Uzņēmums tika finansēts pašu spēkiem,» teic Prīts Viru (Priit Viru), Adcash vadītājs. Sākotnēji tā bija programmatūra, kas uzskaitīja klikšķus un reklāmu skatījumus tiešsaistē, un ap to dibinātājs sāka veidot biznesu. Bija vajadzīgs kāds laiks, lai kompānija nonāktu līdz pareizajam biznesa modelim. 2011. gadā uzņēmums bija gatavs attīstīties plašāk un notika zīmola maiņa – kopš tā laika tas ir pazīstams ar tagadējo nosaukumu. Šajā laikā Adcash sāka piedāvāt iespēju mājaslapu īpašniekiem monetizēt vietnes apmeklējumu un reklāmdevējiem sasniegt mērķauditoriju.

«Adcash ir dibināts Igaunijā, un šī ir pilnībā Igaunijas kompānija, taču nekad neesam redzējuši Igauniju kā mājas tirgu. Tā kā dibinātājs ir francūzis, viņš sāka pieņemt darbā savus draugus no Francijas, un pamata komanda pārsvarā bija franciski runājoša. Arī pirmais tirgus, kurā strādājam, bija Francija un franciski runājošās valstis – Kanāda, Luksemburga, Beļģija. Kur vien runā franciski, tur uzņēmums mērķēja. Drīz sapratām, ka pieprasījums ir plašāks nekā rādīt franču reklāmas franču auditorijai, jo arī, piemēram, vācu kompānijas gribētu francūžus kā klientus. Tā sākām attīstīties citu valstu tirgū,» stāsta P. Viru.

Automatizē procesus

«Kopš paša sākuma esam ticējuši, ka mūsu pašu tehnoloģija radīs atšķirību, un arī šobrīd lielākā to daļa ir attīstīta uzņēmuma iekšienē. Mēs izmantojam arī dažus trešo pušu risinājumus, bet pārsvarā viss notiek uzņēmuma iekšienē. No paša sākuma esam iestājušies par to, ka visam jābūt maksimāli automatizētam. Jo lielāka ir cilvēku iejaukšanās, jo augstākas izmaksas un ilgāks process. Ja reklāmdevējam ir kampaņa un viņš piektdienas pēcpusdienā pasaka, ka budžets ir beidzies, un prasa izņemt visas reklāmas no mājaslapām, nebūs iespējams sasniegt visus interneta vietņu īpašniekus, lai pieprasītu izņemt reklāmas. Šim procesam jābūt automatizētam. Tagad kampaņu aktivizācija, vadība utt. ir pilnībā automatizēta, un pamatā tā ir pašapkalpošanās platforma, kur visu dara tehnoloģijas. Mums ir prognozēšanas sistēma, kas salīdzina dažādas kampaņas un atrod specifisku mērķauditoriju konkrētajai kampaņai, paturot prātā reklāmdevēju un interneta vietņu īpašnieku intereses. Tas gan nenozīmē, ka dažos posmos nav nepieciešama cilvēku iejaukšanās. Mums joprojām ir cilvēki, kuri izskata kampaņas, lai pārliecinātos, ka tās saskan ar mūsu noteikumiem. Pārbaudām arī mājaslapas un iespējamo krāpniecību,» stāsta P. Viru.

Tirgus mainās

Laika gaitā uzņēmums ir strauji attīstījies un no 2011. gada audzis pavisam strauji – 3, 9, 12, 24 miljoni eiro. Adcash lielākais apgrozījums bija 2014. un 2015. gadā, kad tas sasniedza 42 līdz 43 miljonus eiro.

Visu rakstu lasiet 27. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru