Tesla darbinieks: garas darba stundas, zems atalgojums un nedroši apstākļi 

Kāds neapmierināts autoražotāja Tesla darbinieks vērsies pie amerikāņu arodbiedrības United Automobile Workers apgalvojot, ka darba devējs viņam liek strādāt garas darba stundas par zemu samaksu un nedrošos apstākļos, nosakot agresīvus ražošanas termiņus, vēsta ārvalstu mediji.

Lelde Petrāne, 2017. gada 10. februāris plkst. 10:40

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Tesla arī liekot darbiniekiem parakstīt garus konfidencialitātes līgumus, kas negatīvi ietekmējot komunikāciju.

Jāatgādina, ka Teslas plānos ietilpst vērienīga attīstība. Tā nesen informēja par plāniem rūpnīcu būvēt arī Eiropā.

Tesla galvenā mītne atrodas Palo Alto. Tās rūpnīcā Fremontā strādā aptuveni 6200 darbinieki, kuri neietilpst arodbiedrībā.

Tesla gan noraida darbinieka apgalvojumus un uzsver, ka ir lielākais darba devējs Kalifornijā ražošanas jomā: «Darba drošība un darbinieku apmierinātība mums vienmēr bijusi ļoti svarīga.»

Hosē Morans (Jose Moran), kurš strādājot Fremontas rūpnīcā kā ražošanas darbinieks, stāsta, ka darbinieki saņem no 17 līdz 21 ASV dolāram stundā, kas ir zem vidējā rādītāja ASV autoražošanas nozarē - 25,58 ASV dolāri stundā. Daudzi Tesla darbinieki esot noraizējušies par lielo darba slodzi. Zināmā mērā tas tiekot pausts ikgadējās tikšanās reizēs ar vadību, bet kopumā darbiniekiem esot bail atklāti runāt par esošo situāciju.

43 gadus vecais Morans - divu bērnu tēvs, Tesla strādājot četrus gadus. Viņš jūtoties lepns par darbu, ko dara, palīdzot ražot inovatīvas automašīnas, bet, lai gan atalgojums ir stabils, esot grūti «savilkt galus». Novembrī un decembrī, darbinieki strādājuši gandrīz katru sestdienu, lai tiktu galā ar pieprasījumu.

«Ironiski, ka daudzi no maniem kolēģiem, kuri sūdzas par garajām darba stundām, vienlaikus paļaujas uz virsstundām, lai spētu finansiāli izdzīvot,» stāsta darbinieks

Pirms dažiem mēnešiem seši no astoņiem Morana komandas locekļiem, ārstējušies no traumām, kas gūtas darbā.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2017. gada 09. februāris plkst. 10:58

Janvāra beigās SIA Circle K Latvia (Statoil) tīklā atvērta pirmā pašapkalpošanās...

2017. gada 09. februāris plkst. 6:45

Būtisks sarukums – šāda tendence pērn bijusi vērojama kopējā Latvijā no jauna...

2017. gada 06. februāris plkst. 16:44

Valsts policijas (VP) un pilnsabiedrības A26 pārstāvji šodien parakstīja vienošanos,...

2017. gada 06. februāris plkst. 15:41

Jaunu automašīnu ar alternatīvam degvielas veidam pielāgotu dzinēju reģistrācijas apmēra...

2017. gada 03. februāris plkst. 12:12

Sākot no marta, par automobiļa novietošanu Viļņā būs jāmaksā krietni dārgāk, turklāt...

2017. gada 03. februāris plkst. 8:21

Savā attīstības scenārijā jaunais Audi Q5 ir visnotaļ skopi atļāvies uzfrišināt sejas...

2017. gada 02. februāris plkst. 7:01

Vieglais automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus...

2017. gada 01. februāris plkst. 17:29

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen paziņojis, ka izmaksās 1,2 miljardus dolāru (1,1 miljardu...

2017. gada 30. janvāris plkst. 17:40

Auto ražotāja Volkswagen (VW) pārdošanas apmēri Latvijā pērn palielinājušies par...

2017. gada 27. janvāris plkst. 17:52

Vācijas prokuratūra piektdien paziņoja, ka sākta izmeklēšana pret bijušo autobūves...