Jaunākais izdevums

Rīgas brīvostas pārvaldes telpās un pilsētas kanāla akvatorijā 9.jūnijā notika SIA “Rīgas Brīvostas flote” (RBF) jauniegādātā peldošā drona OTTER prezentācija.

Šis ir pirmais šāda tipa dziļummērījumu peldlīdzeklis Latvijā - drons jeb peldoša bezpilota autonoma platforma ar daudzstaru dziļuma uzmērīšanas sistēmu lietošanai ostu akvatorijās, piekrastes un Latvijas iekšējos ūdeņos.

Jauniegūtā tehniskā ierīce paver vēl nebijušas mobilitātes iespējas hidrogrāfijas pakalpojumu sniegšanā ne tikai ostā, bet arī citās ūdenstilpnēs.

“Izmantojot OTTER drona platformu kopā ar LMT testēsim gan 5G datu straumēšanas stabilitāti, gan kopā ar RTU zinātniekiem veidosim jaunus algoritmus ostu akvatorija testiem, kas nākotnē ļaus radīt un komercializēt jaunus mūsu radītus produktus. Vienlaikus šī bezpilota peldlīdzekļa galvenās priekšrocības ir jaunas un videi draudzīgas tehnoloģijas ieviešana RBF darbā, funkciju mobilitāte un resursu ietaupījums, tas viss rezultātā paaugstina produktivitāti Rīgas brīvostā, sekmējot visas ostas konkurētspēju,” norāda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps.

Prezentācijas ietvaros, pulcējot nozares vadošos ekspertus, tika svinīgi parakstīts arī Saprašanās memorands starp RBF un LMT (Latvijas Mobilais Telefons) par sadarbību 5G tehnoloģiju izpētē un inovācijās.

“Lai nodrošinātu 5G tīklu ostā un Baltijas jūrā, nepieciešama testa vides izveidošana un tehnoloģiju testēšana, piemēram, uz RBF kuģiem vai navigācijas līdzekļiem”, skaidro Kaspars Ozoliņš, RBF valdes loceklis. “RBF jaunu digitālu risinājumu attīstīšana ir būtiska, lai veicinātu datu apmaiņu starp kuģi un krastu, vai starp dronu – kuģi, dronu – krastu. Hidrogrāfisko mērījumu gadījumā tie ir liela apjoma dati, kuru efektīvākai apritei un apmaiņai ir nepieciešams 5G tīkls”, uzsver K.Ozoliņš.

“LMT jau vairākus gadus attīsta 5G inovāciju izpētes virzienu, piedaloties starptautiskajos Eiropas Savienības un NATO projektos dronu, mobilitātes, lietu interneta un aizsardzības jomā. Šajos projektos LMT plaši iesaista arī vietējos Latvijas uzņēmumus un jaunuzņēmumus, kā arī Latvijas zinātniekus. 5G paver daudz plašākas digitalizācijas un automatizācijas iespējas praktiski visās nozarēs. LMT ir viens no pirmajiem operatoriem Eiropā, kas sācis strādāt pie jūrniecības 5G tehnoloģiju izpēti un attīstību. Šī noslēgtā inovāciju sadarbība starp RBF un LMT veicinās gan zinātnisko izpēti, gan ļaus plašāk ieinteresēt starptautiskos izpētes partnerus un veikt dažādas inovāciju demonstrācijas Latvijā. Inovatīvās 5G tehnoloģijas būtiski sekmēs ostās sniegto pakalpojumu digitalizāciju, tehnisko līdzekļu un flotes modernizēšanu, reāllaika komunikācijas nodrošināšanu starp kuģiem un arī ar ostām, autonomu risinājumu attīstību, to ieviešanu un izmantošanu”, saka LMT Korporatīvo klientu dienesta direktors Edgars Grandāns.

RBF ir Rīgas brīvostas pārvaldes kapitālsabiedrība un ostas tehnisko pakalpojumu sniedzējs. RBF stratēģija nākamajiem 5 gadiem paredz ambiciozus plānus, attīstot pakalpojumus, inovācijas un tehnoloģijas, lai paplašinātu savu darbības lauku, kļūstot par kvalitatīvāko ostu tehnisko pakalpojumu sniedzēju Latvijā. “Nav plānu atteikties no kuģu flotes, bet gan ar jauno OTTER tehnoloģiju paplašināt savu kapacitāti strādāt arī grūti sasniedzamās vietās. Gan kuģim, gan dronam ir savas priekšrocības, taču došanās mērījumu uzdevumā uz citu ostu ar kuģi prasa laiku un degvielu, turpretim ceļā ar dronu - RBF ir mobilāki, līdz ar to optimizēti tiek ne tikai savi, bet arī klientu resursi. Dažkārt komplicētāku darbu izpildi var kombinēt gan ar kuģi, gan dronu – tā ir multimodalitāte RBF darbībā”, RBF inovāciju priekšrocību atzīmē Kaspars Ozoliņš.

OTTER ražotājs ir Norvēģu kompānija Maritime Robotics AS, mērījumu sistēmas izstrādātājs ir Dānijas uzņēmums

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Moderno tehnoloģiju – dronu – izmantošana namu apsekošanā ir ļāvusi VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) uzlabot ēku uzturēšanas procesus, kā arī būtiski ietaupīt resursus. Modernās tehnoloģijas palīdz ietaupīt līdz pat ceturtdaļai finanšu un laika, stāsta VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

“Neliels drons ar pietiekami kvalitatīvu kameru ļauj pamatīgi izložņāt ēku jumtus, apsekot skursteņus, rūpīgi apskatīt fasādes, to dekoratīvos elementus – rezultāti ir daudz operatīvāk iegūstami un ļauj piekļūt zonām, kuras citādi nav pieejamas. Jau pērn veikto pirmo eksperimentu rezultāti bija ļoti noderīgi – atklājām no ielas līmeņa grūti saredzamus bojājumus, tādēļ šogad būtiski palielinājām moderno tehnoloģiju izmantošana ēku uzturēšanā,” skaidro Vārna.

Viņš atzīst, ka dronu lietošanai ikdienas darbā ir vairāki svarīgi ieguvumi.

Pirmkārt, droni ļauj ātrāk atklāt defektus, kas var tālāk pasliktināt ēkas tehnisko stāvokli vai pat radīt bīstamību un apdraudēt garāmgājējus.

Komentāri

Pievienot komentāru