Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirgotāju asociācija: veiksmīgāka varētu būt Barona ielas pārveidošana par gājēju ielu

Lelde Petrāne, 14.03.2010

Jaunākais izdevums

Ja, pārveidojot Tērbatas ielu par gājēju ielu, netiks nodrošināts pietiekami daudz autostāvvietu, tirgotājiem šī iela kļūs neizdevīga, aģentūrai BNS sacījis Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš klāstījis, ka, pārveidojot Tērbatas ielu par gājēju ielu, svarīgi nodrošināt pietiekami daudz vietu, kur iedzīvotājiem novietot automašīnas. Ja turpmāk automašīnas būs jānovieto kādā citā vietā Rīgas centrā, pastāv iespēja, ka līdz Tērbatas ielai vairs nenonāks tik daudz apmeklētāju, un tādējādi šī iela no tirgotāju viedokļa kļūtu neizdevīga.

«Ja nebūs cilvēku pieplūduma, tirgotājiem tur atrasties vairs nebūs izdevīgi,» viņš teicis, piebilstot, ka līdz ar to arī jauni tirgotāji, visticamāk, šajā ielā vairs nebūs ieinteresēti sākt biznesu.

Danusēvičs norādījis, ka nedaudz veiksmīgāka savukārt varētu būt Barona ielas pārveidošana par gājēju ielu, kas iepriekš Rīgas domē arī minēts kā viens no variantiem. Viņš pastāstījis, ka patlaban vēl nav pilnībā sakārtota Vecrīga, tāpēc nav arī vajadzības Tērbatas ielu pārveidot par gājēju ielu, - Rīga tam vēl nav gatava, klāstījis tirgotāju pārstāvis.

Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome ceturtdien konceptuāli atbalstīja gājēju ielas izveidošanu Rīgā, Tērbatas ielā, nolemjot šo ideju virzīt publiskajai apspriešanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nepieciešamības gadījumā sniega tīrīšanas laikā Rīgā ierobežos satiksmi

Gunta Kursiša, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ziemas dienestu darbu un sniega tīrīšanu Rīgā atsevišķās teritorijās, ielās un to posmos noteiktos diennakts laikos nepieciešamības gadījumā aizliegs transportlīdzekļu apstāšanos un stāvēšanu, informē Rīgas domes pārstāvji.

Ielas, kurās pagaidu ceļa zīme «Apstāties aizliegts», nepieciešamības gadījumā, tiks izvietota jebkurā diennakts laikā:

- Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā, posmā no Ilūkstes ielas līdz Ulbrokas ielai;

- Akas ielā, posmā no Ģertrūdes ielas līdz Tērbatas ielai;

- Akmeņu ielā, posmā no Jelgavas ielas līdz Mūkusalas ielai;

- Aleksandra Čaka ielā no Zemitāna ielas līdz Pērnava ielai;

- Andreja Saharova ielā, posmā no Rudens ielas līdz Lubānas ielai;

- Anniņmuižas bulvārī, posmā no Zentenes ielas līdz Jūrmalas gatvei (ielas labajā pusē);

- Anniņmuižas ielā no Gramzdas ielas līdz Rostokas ielai;

- Artilērijas ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Jāņa Asara ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kas ieguva un kas zaudēja, slēdzot Rīgas ielas autosatiksmei

Lelde Petrāne, 05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marta pirmajā sestdienā, 7.martā, satiksmei tiks slēgts Ģertrūdes ielas posms – no Brīvības ielas līdz Čaka ielai. Izvērtējot līdzšinējos eksperimenta rezultātus ar Tērbatas ielu un Blaumaņa ielu secināts, ka tie vērtējami pozitīvi, bet vēl nav iespējams izvēlēties vienu konkrētu pilsētas ielu, kur šo ieceri īstenot ilgtermiņā.

"Pateicoties nevalstiskajām organizācijām, Blaumaņa iela izskatījās ļoti interesanta un radoša – daudz vairāk nekā Tērbatas iela, pat neskatoties uz sliktāku laiku. Tas nozīmē, ka mēs ejam uz priekšu un martā Ģertrūdes iela apmeklētājiem būs vēl interesantāka. Protams, joprojām ir lietas, kas ir jāuzlabo un mēs pie tā strādājam," komentē Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs.

Arī Blaumaņa ielas eksperimenta laikā apvienība "Pilsēta cilvēkiem" veica aptaujas un satiksmes monitoringu. Arhitekts un antropologs Matīss Šteinerts norādīja, ka vērā ņemams ir fakts, ka vēl sliktākos laikapstākļos kā bija Tērbatas ielas eksperimenta laikā, cilvēki bija gatavi nākt uz Blaumaņa ielu un dienas sākumā cilvēku skaits bijis pat lielāks nekā Tērbatas ielā tajā pašā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Gada lielākie nekustamā īpašuma darījumi Rīgā TOP 25

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 19.02.2019

Pērnā gada iespaidīgākais un dārgākais darījums slēgts februārī, kad SIA Losmerta par gandrīz 25 miljoniem eiro nopirka 7188939/8471990 daļas no 11 305 kvadrātmetrus liela zemesgabala ar ēku īpašumam, kura adrese ir Krišjāņa Valdemāra iela 62; Krišjāņa Valdemāra iela 62A. To pārdeva SIA Alojas Biznesa Centrs, kas to pats pēdējo 12 gadu laikā iegādājies pa daļām, kā arī atsevišķas daļas saņēmis dāvinājumā. Darījumā hipotekārie kredītlīdzekļi nav izmantoti.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness sāk publicēt ekskluzīvus datus – informāciju par pagājušā gada lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Latvijā, Rīgā un Jūrmalā. Šoreiz kārta gada 25 lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā.

Ja 2016. gada lielākā darījuma summa galvaspilsētā bija Latvijas apstākļiem fantastiska - 91 miljons eiro, tad 2017. gada rekords ir bijis pieticīgāks –36,6 miljoni eiro, bet pērn, kā rāda detalizētie dati par 100 lielākajiem darījumiem Rīgā, vairs «tikai» nepilni 25 miljoni eiro.

Pērnā gada iespaidīgākais un dārgākais darījums slēgts februārī, kad SIA Losmerta par gandrīz 25 miljoniem eiro nopirka 7188939/8471990 daļas no 11 305 kvadrātmetrus liela zemesgabala ar ēku īpašumam, kura adrese ir Krišjāņa Valdemāra iela 62; Krišjāņa Valdemāra iela 62A. To pārdeva SIA Alojas Biznesa Centrs, kas to pats pēdējo 12 gadu laikā iegādājies pa daļām, kā arī atsevišķas daļas saņēmis dāvinājumā. Darījumā hipotekārie kredītlīdzekļi nav izmantoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgai ir iespēja tikt pat pie trim iepirkšanās ielām

Ingrīda Drazdovska, 03.05.2012

Vaļņu ielas idejas nav pretrunā ar pilsētas iniciatīvu padarīt Tērbatas ielu par gājēju ielu; abas zonas var attīstīties paralēli

Foto: Ritvars Skuja Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tērbatas, Barona un Vaļņu ielai katrai ir savs fanu pulks, kas tieši konkrēto ielu redz kā piemērotāko, lai izveidotu to par iepirkšanās ielu. Ideju virzītāji norādījuši, ka projekti var tikt īstenoti paralēli un savā starpā tie «neēdas».

Barona iela tiek pozicionēta kā garāko iepirkšanās ielu Baltijā. Tramvaja satiksme (ko citi atzīmējuši kā traucējošu faktoru) drīzāk uzskatām par plusu nevis mīnusu – tas atved mums apmeklētājus; iepirkšanās ielai nav obligāti jābūt gājēju ielai, skaidro Zulfukars Tosuns (Zulfukar Tosun), Barona biedrības piesaistītais konsultants. Barona biedrībā iesaistījusies Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), citi interesenti, kas virza Barona ielas attīstības projektu.

Lai iela veiksmīgi darbotos kā iepirkšanās iela ir nepieciešami vairāki standarta komponenti. Ir jābūt t.s. enkuriem – vietām, veikaliem, kas piesaista lielākas cilvēku plūsmas. «Barona ielā šādi enkuri ir, tostarp Bērnu pasaule, Barona centrs un arī Galerija Centrs – mēs to pieskaitām arī pie Barona ielas,» klāsta Z. Tosuns. Svarīgi, lai katras ēkas pirmajā stāvā būtu telpas ar skatlogiem, viņš turpina. Esot svarīgi arī, lai iepirkšanās ielā nedominētu ēdināšanas iestādes – maksimāli 15% no kopējā nomnieku sastāva varētu būt restorāni. Ja to ir par daudz, tā vairs nav iepirkšanās iela. Šīs ielas atbalstītāji ir izveidojuši mājas lapa baronastreet.com. Maijā būšot gatava karte, ko plānots izplatīt ostā, lidostā, dzelzceļa stacijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Šīns par gājēju ielu Rīgā rosinātu pārveidot gan Tērbatas, gan Vaļņu ielu

BNS, 20.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gājēju ielu Rīgā būtu jāpārveido gan līdz šim iecerēto Tērbatas ielu, gan Vaļņu ielu, uzskata nekustamo īpašumu kompānijas Latio valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Vērtējot ieceres Rīgā kādu ielu pārveidot par gājēju ielu, Šīns norādīja, ka namīpašnieki no tā tikai iegūst, taču lēmums par šādas ielas izveidošanu ir politisks.

Šīns klāstīja, ka svarīgi noteikt, kāds ir ielas pārveidošanas mērķis, piemēram, radīt atrakciju tūristiem, lai viņi gribētu atbraukt un iet pastaigāt, līdzīgi kā citās pilsētās.

«Ja mēs to gribam, tad gan Tērbatas, gan Vaļņu iela ir gana labas, un namīpašnieki par to tikaipriecāsies, jo tur vienmēr ir vairāk cilvēku, vairāk izdarību,» viņš sacīja, piebilstot, ka šādas ielas izveidošana gan prasa politisku uzdrīkstēšanos, drosmi un kapacitāti, atspēkojot dažādas bažas un pārmetumus, kā arī vienojoties ar tām sabiedrības grupām, kurām tas var radīt zināmas neērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja sēdē atbalstīja priekšlikumu piešķirt finansējumu 39,32 tūkst. Ls apmērā no Rīgas infrastruktūras fonda, lai varētu virzīt tālāk projektu par gājēju ielu sistēmas izsveidošanas izvērtēšanu un pamatotu priekšlikumu sniegšanu gājēju ielas attīstības koncepcijas realizēšanai Tērbatas, Kr. Barona un Vaļņu ielās.

Par atbildīgo iestādi gājēju ielas attīstības koncepcijas izvērtēšanā nozīmēts Pilsētas attīstības departaments.

Kā liecina pieejamā informācija domes informācijas sistēmā, departaments ir veicis situācijas apzināšanu un piedāvā organizēt attīstības koncepcijas tehniski un vizuālo materiālu izstrādi.

Projekta pieteikumā arāi atzīmēts, ka jau ilgstoši tiek apspriests jautājums par nepieciešamību izveidot gājēju zonas Vecrīgā un arī ārpus Vecpilsētas tādējādi veicinot ekonomisko aktivitāti. Projekts paredz teritorijas labiekārtošanas izmaksu-ieguvumu analīzes (tehniski ekonomiskā pamatojuma) veikšanu, lai noteiktu šī risinājuma ekonomisko pamatotību un atbilstošu vizuālo materiālu izstrādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runa gan šoreiz nav par kādu TV seriālu, bet par katrai sevi cienošai pilsētai raksturīgu elementu – iepirkšanās ielu. Rīga ir viena to nedaudzajām Eiropas galvaspilsētām, kam šādas definētas un pircēju atzītas ielas nav. Toties ir iepriekšējo pilsētas runasvīru aizsāktā, vēl padomju laikā dzimusī ideja par Stučkas/Tērbatas ielu.

Kā alternatīva jau labu laiku tiek aplūkota Vaļņu iela, kam idejas veicinātājs ir Linstow un nu arī Krišjāņa Barona iela, kam oficiālais atbalstītājs ir Latvijas Tirgotāju asociācija. Kā jau tas pie mums pierasts – visi viens otru apkaro, līdz ar to lielu daļu enerģijas izlaižot «caur svilpi».

Papildus asumu visām diskusijām piešķir dažu atbalstītāju vēlme konkrēto iepirkšanās ielu realizēt kā gājēju ielu – līdz ar to iesaistot lielākus vai mazākus apjomus nodokļu maksātāju naudas un sarežģījot jau tā ne pārāk veiksmīgo pilsētas transporta organizāciju (citvalstu ceļotāju vidū pazīstama ar apzīmējumu «...uzmini nu...»).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klusajā laikā pirms Ziemassvētkiem it kā vajadzētu drusku distancēties no ierastajiem darbiem, labestīgi paskatīties visapkārt, ieelpot eglīšu un piparkūku smaržu – un vispār domāt tikai par kaut ko cēlu, jauku un ar ikdienu nesaistītu.

Gada visgarākajā naktī mēs esam (vismaz mums pašiem tā liekas) tikuši vaļā no viena nejaukā lietuvēna SVF izskatā. Vajadzētu būt mieram, klusumam un apgarotībai. Vajadzētu, taču prātā nāk rindas no politiski nekorektās variācijas par «Tālavas taurētāju»: «...un pēkšņi pa sapņiem tam liekas, ka slepeni soļi čab, kā šķēp’ tais’ šausmīg’ trobel’ un zirgiem zobe klab...» ...

Šādas asociācijas rodas, lasot pilsētas tēvu mierinošo stāstījumu par speciālistiem, kas atraduši, ka Tērbatas ielas izslēgšana no transporta aprites nekādas problēmas neradīs, ka viss jau būs labi, ka vienīgā problēma būs dienas vidū, ar auto izbraucot no pagalma, bet gan jau likumdevēji ar atpakaļejošu datumu pieņems likumu, ka kopš mēra laikiem Rīgā izbraukt no pagalmiem nav bijis atļauts. Vai kaut ko tādā garā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamās piektdienas, 17. jūlija, Rīgas pilsētas pašvaldība eksperimenta veidā pirmo reizi realizēs pilsētas vasaras ielas ideju, uz vienu mēnesi atvēlot Tērbatas ielu gājējiem, riteņbraucējiem, tirgotājiem un nedēļas nogalēs - daudzveidīgai kultūras programmai.

Satiksme Tērbatas ielā būs daļēji slēgta no 15. jūlija plkst. 21.45 līdz 16.augustam plkst. 21.00 posmā no Elizabetes ielas līdz ieejai Vidzemes tirgū. Ielu būs iespējams šķērsot ar dažiem izņēmumiem.

Tērbatas ielas garumā iedzīvotāju labklājībai tiks iekārtotas zaļās atpūtas zonas un paplašinātas kafejnīcu terases, vietām būs iespēja baudīt lauku gardumus no Latvijas mājražotājiem un nedēļas nogalēs piedzīvot daudzveidīgu kultūras programmu bērniem un pieaugušajiem. Turklāt visas ielas garumā tiks nodrošināta bezmaksas bezvadu interneta piekļuve. Kultūras programma tiks publicēta pašvaldības mājas lapā www.riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitekti ir pozitīvi piesardzīgi, vērtējot iespēju pārveidot Tērbatas ielu Rīgā par gājēju ielu

Uzteicama esot jebkura publiskās telpas pilnveidošana, labiekārtošana un pievēršanās kājāmgājējiem, taču līdz galam nav pārliecības, ka tieši Tērbatas iela būtu tam piemērota, izriet no Rīgas arhitekta kolēģijā spriestā.

Db.lv vēstīja, ka šī ideja par kājāmgājēju ielu ir pāris desmitus gadu veca. Lai veicinātu uzņēmējdarbību, aktivitāti pilsētā, šogad to gaismā no jaunu cēlis Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers.

Kolēģijas sēdē piedalījās viņa padomnieks Georgs Lansmanis, kas apgalvoja, ka, realizējot šo projektu, Tērbatas iela varētu ienest līdz pat 50 miljoniem latu. Savukārt arhitekts Sergejs Ņikiforovs uzdeva pretjautājumu — cik varētu izmaksāt šīs ieceres īstenošana, kas šobrīd nav skaidrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Rīgas Sporta pils kvartāls - vieta nišas biznesam

Signe Knipše, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kluss centrs ar novārtā pamestas nomales izjūtu nišas biznesiem – tā varētu raksturot kādreizējās Rīgas Sporta pils kvartālu Rīgā .

To ieskauj četras ielas: divas ar militāriem nosaukumiem – Artilērijas un Lielgabalu – un divas saistītas ar kultūrvēsturi – Tērbatas un K. Barona. Kvartālā, kura vidū kādreiz atradās Rīgas Sporta pils, dzīve rit savu gaitu. Citādi jau nevar būt. Veikaliem un citiem biznesiem, kas še izvietojušies, galvenie klienti esot nevis nejauši garāmgājēji, bet pastāvīgi – savējie – pircēji. Kādreizējā sporta būve (atrodas kvartāla vidū aiz metāla žoga) pašlaik biznesu tikpat kā neietekmē, atzīst DB aptaujātie uzņēmēji.

Sports – citur

Sporta pils tika uzcelta pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados un ilgāku laiku bija vienīgā vieta, kur var slidot ziemu un vasaru. Laikiem mainoties, deviņdesmitajos gados Sporta pils kļuva par vietu, kur ne tikai nodarbojas ar sportu, bet arī pērk un pārdod poļu un citu labumus. 2008. gadā ēka nojaukta. Pašlaik zemes gabals pieder Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājam Urmasam Sorumā (Urmas Soorumaa), tur plānots būvēt daudzfunkcionālu kvartālu, kurā būs nami dzīvokļiem, birojiem, veikaliem. «Gatavojamies jaunam arhitektūras konkursam,» par ieceres virzību saka projekta attīstītāja SIA Rotermann Latvia valdes locekle Kristīne Stabiņa. Saskaņā ar pašreizējiem plāniem pret Tērbatas un Artilērijas ielu plānotas dzīvojamās ēkas, pret Lielgabalu un K. Barona ielu – biroji. Visās ēkās pirmajos stāvos pa perimetru būšot veikaliņi, kafejnīcas. Kvartāla iekšpusē paredzēta teritorija apstādījumiem. Rotermann ir atteicies no ieceres par viesnīcu, jo pašlaik tirgū šis segments esot piesātināts. Būvniecību domāts sadalīt sešās vai septiņās kārtās, jo tik lielu platību – 80 tūkst. m2 – nevarot apgūt vienā reizē. Aplēses, kad kvartālā varētu pacelties jaunas ēkas, K. Stabina atturējās nosaukt, taču atzina, ka līdz tam vēl esot diezgan ilgi. «Mierīgi nesteidzīgi darām uz priekšu, nekur neesam pazuduši, » situāciju rezumē K. Stabiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piešķir līdzekļus izpētes darbiem pie Tērbatas ielas pārveides par gājēju ielu

Db.lv, Aisma Orupe, 06.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja 6. jūlijā devusi zaļo gaismu 25,05 tūkstošu latu vērtai transporta un gājēju plūsmu izpētei saistībā ar gājēju ielas izveidi Tērbatas ielas posmā no Elizabetes līdz Tallinas ielai.

Laikraksts Diena raksta, ka gadījumā, ja Rīgas dome paklausīs savam vicemēram Aināram Šleseram un uzsāks Tērbatas ielas pārveidi par gājēju ielu, tā īstenos jau padomju laikā dzimušo ideju, kuras realizācijai vienmēr traucējuši kādi nelabvēlīgi apstākļi.

Db.lv jau ziņoja, ka arhitekti ir pozitīvi piesardzīgi, vērtējot iespēju pārveidot Tērbatas ielu Rīgā par gājēju ielu. Uzteicama esot jebkura publiskās telpas pilnveidošana, labiekārtošana un pievēršanās kājāmgājējiem, taču līdz galam nav pārliecības, ka tieši Tērbatas iela būtu tam piemērota, izriet no Rīgas arhitekta kolēģijā spriestā

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Solis tuvāk spēļu zāļu slēgšanai Rīgas vēsturiskajā centrā

Rūta Lapiņa, 05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 5. oktobrī Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas deputāti atbalstīja vēl 33 azartspēļu zāļu slēgšanu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Spēļu zāles plānots aizliegt Raiņa bulvārī 15, Elizabetes ielā 61, Matīsa ielā 43, Mastu ielā 1, Čaka ielā 72, Pērnava ielā 11, K.Valdemāra ielā 79/81, Prāgas ielā 1, Cēsu ielā 43, Senču ielā 2, Kuģu ielā 22, Ģertrūdes ielā 81, Brīvības ielā 48/50, Brīvības ielā 88, Dzirnavu ielā 96, Meistaru ielā 10, Marijas ielā 2, Rūpniecības ielā 52, Tērbatas ielā 74a, Čaka ielā 52, Birznieka-Upīša ielā 5/7, Brīvības ielā 96, Dzirnavu ielā 31, Grēcinieku ielā 1 , Dzirnavu ielā 59, Gertrūdes ielā 46, Čaka ielā 32, Raiņa bulvārī 31, Marijas ielā 15, Brīvības ielā 60, Aspazijas bulvārī 30, Čaka ielā 67/69 un Elizabetes ielā 22.

Rīgas vēsturiskajā centrā spēļu zāles plāno atļaut vien dažās viesnīcās

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Lems par Tērbatas ielu

Ingrīda Drazdovska, 23.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja nākamnedēļ lems par 39,3 tūkst. latu piešķiršanu no Rīgas pilsētas infrastruktūras fonda projekta Tērbatas iela ar prioritāti gājējiem pirmā posma sagatavošanai.

Šā gada martā domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome nolēma atbalstīt projektu un attīstīt trīs posmos: Elizabetes iela – Lāčplēša iela; Lāčplēša iela – Matīsa iela; Matīsa iela – Tallinas iela.

Db.lv jau ziņoja, ka pagājušajā gadā tā brīža Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers aktualizēja pāris desmitus gadu vecu ideju padarīt par kājāmgājēju ielu Tērbatas ielu, tādējādi veicinot uzņēmējdarbību un citas aktivitātes pilsētā. SIA E. Daniševska birojs, izvērtējot satiksmes plūsmu K. Barona un Tērbatas ielā un šķērsielās, secināja, ka piemērotāka varētu būt Tērbatas iela. Šis pētījums gan neietvēra nekādus finansiālos aprēķinus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirdzniecības ielu pretendenti - Tērbatas, Kr.Barona un Vaļņu iela

Dienas Bizness, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domē iesniegti trīs potenciālie tirdzniecības ielu projekti – par tirdzniecības ielām vieni vēlas padarīt Tērbatas ielu, citi – Krišjāņa Barona ielu, bet paši tirgotāju un uzņēmēju prātos ir Krišjāņa Barona iela kā garākā tirdzniecības iela Baltijas valstīs.

Kā informē Rīgas dome, nākamnedēļ notiks Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padomes sēde, kurā tiks izskatīti visi trīs potenciālie tirdzniecības ielu projekti Rīgā.

Sēdes laikā tirdzniecības centru attīstītājs SIA Linstow Center Management prezentēs pētījuma «Vaļņu ielas kā iepirkšanās ielas nozīme» rezultātus, kā arī iepazīstinās domes pārstāvjus ar veikalu tīkla H&M attīstības plāniem Rīgā.

Tāpat plānots uzklausīt arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta ziņojumu par projekta «Tērbatas iela ar prioritāti gājējiem» virzību, kā arī iepazīties ar Latvijas Tirgotāju asociācijas un uzņēmēju kopīgi sagatavotu informatīvu prezentāciju, kurā pētītas iespējas par garāko tirdzniecības ielu Baltijas valstīs izveidot Kr.Barona ielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Biznesa vieta: Tērbatas iela

Linda Zalāne, 09.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šarmanta, gaumīga un pilsētnieciski mierīga. Tā Tērbatas ielu raksturo DB aptaujātie uzņēmēji

Tērbatas iela vēsturiski ir viena no iecienītākajām tirdzniecības ielām Rīgā, taču aktivitāte savulaik aprāvās aptuveni krustojumā ar Ģertrūdes ielu, taču tieši pēdējos gados lielāka rosība manāma arī tālākajos kvartālos, līdz pat Matīsa ielai.

Vienā no Tērbatas un Stabu ielas stūriem atrodas koncepta veikals Paviljons, kura specializācija ir Latvijā radītu modes preču tirdzniecība. Ieejot tajā, rodas sajūta, ka tas pošas uz citu vietu, jo latviešu dizaineru apģērbus un aksesuārus tur vairs nemana. Paviljona īpašniece Elīza Ceske-Feldmane DB nomierina, sakot, ka šādas ekstremālas pārmaiņas ir tikai uz divām dienām, kad veikalā ir izvietota modes mākslinieka Bruno Birmaņa Nepieradināto relikviju izstāde. Veikalā ik pa brīdim tiek rīkotas dizaineru prezentācijas, bet tik vērienīgas pārmaiņas notikušas pirmo reizi. «Pirms trīs ar pus gadiem Tērbatas ielā atvērām PopUp veikalu, kas darbojās divas nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Tas bija izmēģinājuma periods, lai, daudz neieguldot, saprastu, vai šāds veikala modelis būtu dzīvotspējīgs, kādi cilvēki apgrozās šajā rajonā. Secinājām, ka tā ir mūsu auditorija, un pēc tam tapa arī šis – lielāks veikals,» stāsta E. Ceske-Feldmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Krišjāņa Barona ielu – gājējiem un uzņēmējdarbībai

Ruslans Vengers, SIA Latio Komercīpašumu tirdzniecības nodaļas darījumu vadītājs, 01.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja ir uzdevusi Satiksmes departamentam līdz 2022. gada 1. aprīlim izstrādāt risinājumus, lai Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Rīgas domes deputāte Ieva Siliņa informē, ka šis projekts varētu tikt īstenots jau 2022. gada vasarā. Izvērtējot Rīgas un citu Eiropas pilsētu īstermiņa vai ilgtermiņa pieredzi, tas būtu liels ieguvums pilsētas iedzīvotājiem, tūristiem, bet jo īpaši - uzņēmējiem.

Ar mērķi atdzīvināt pilsētas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību, līdz šim ir veikti trīs eksperimenti – uz laiku atvēlot gājējiem Tērbatas, Ģertrūdes un Blaumaņa ielas. Rīgas domes aptaujas dati liecina, ka vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa tajā laikā pieauga līdz pat 30%. Turklāt vairākas privātpersonas, uzzinot, ka Tērbatas iela varētu kļūt par gājēju ielu, tur ir iegādājušās nekustamo īpašumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pozitīvu lēmumu Latvijai noslēgusies lieta, kurā kāds mazpazīstams somu uzņēmums vērsās pret iespēju Krišjāņa Barona ielas iedzīvotājiem un uzņēmējiem izmantot Barona ielas nosaukumu. Šī prasība atzīta par nepamatotu un Barona vārds esot nosargāts. Diemžēl jau ir par vēlu īstenot visas tās ieceres, kas saistījās ar Krišjāņa Barona ielu, iekļaujoties šāgada pasākumos Rīgā kā Eiropas kultūras galvaspilsētā, informēja Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA).

Lai veicinātu atpazīstamību, popularizētu tūristu un iedzīvotāju vidū Barona ielu, vēl 2011.gadā LTA nāca klajā ar jaunu projektu - izveidot Krišjāņa Barona ielu Rīgā par tirdzniecības un izklaides ielu gan tūristiem, gan arī visiem Latvijas iedzīvotājiem. Tā būtu garākā iepirkšanās iela Baltijā. Projekta izpildīšanai tika nodibināta Barona biedrība. Tika izdota Rīgas karte, kurā atsevišķi tika izcelta Krišjāņa Barona iela, un izveidota preču zīme BARONA STREET RIGA. Projektu bija paredzēts attīstīt līdz 2014.gadam, kad Rīga būs Eiropas kultūras galvaspilsēta.

Pavisam negaidīt pret Barona ielas nosaukuma izmantošanu sāka protestēt mazpazīstams Somijas uzņēmums - darbā iekārtošanas birojs. Barona Group Oy apstrīdēja Krišjāņa Barona uzvārda izmantošanu, pamatojot nosaukuma līdzību ar savu preču zīmi. Barona Group Oy 2012.gada decembrī iesniedza Latvijas Republikas Patentu valdē savus iebildumus, mēģinot aizliegt latviešiem izmantot Krišjāņa Barona uzvārdu. Pēc gandrīz divu gadu tiesāšanās, prasību atzina par nepamatotu, bet ieceres īstenošana pagaidām atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz krīzi, joprojām saglabājas pieprasījums pēc tirdzniecības telpām, apskatā Atvērtās & slēgtās tirdzniecības telpas Rīgas centrā secina kompānija Lucrum Realty.

Šā gada 3. ceturksnī turpinājās pirmajos divos ceturkšņos novērotā tendence, ka tirdzniecības telpas vairāk tiek atvērtas nekā slēgtas. Pašlaik ir iezīmējušās stabilizācijas tendences uz maģistrālajām ielām, jo ir ievērojami samazinājies slēgto telpu īpatsvars.

Šķērsielās slēgto telpu pieaugums nav uzskatāms par negatīvu tendenci, jo tam ir vispārējs sezonāls raksturs, turklāt pašreiz nomnieki vienkārši pāriet uz labākām vietām.

Trešajā ceturksnī salīdzinoši daudz veikalu tika atvērti Tērbatas ielā — apmēram tik pat daudz jaunu veikalu, cik iepriekšējos gados apmēram gada laikā. K. Barona ielā joprojām bija vērojama augsta nomnieku rotācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar lielu sparu sāktās pašvaldības aktivitātes iepirkšanās/gājēju ielu izveidei Rīgā pieklusušas, savukārt lielāka iniciatīva atkal uzplaiksnījusi biznesa pusē, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms vairākiem gadiem sāktā īpašumu iegāde Vecrīgā vainagojusies ar nekustamo īpašumu uzņēmuma Baltic RE Group paziņojumu par Kaļķu ielas pārvēršanu par iepirkšanās ielu. Iespēju sadarboties ar Kaļķu ielas attīstītājiem, veidojot sinerģiju, redz arī Linstow Center Management, kura attīstības plānos jau ilgāku laiku ir vīzija par Vaļņu ielas pārveidi par aktīvu gājēju un tirdzniecības ielu. Palēnām tiek reanimēta ideja arī par K. Barona ielu kā garāko iepirkšanās ielu, kam zināmu impulsu varētu dot arī kustība bijušās Sporta pils teritorijas attīstībā.

Kopumā interese par ielu tirdzniecības segmentu ir augusi, DB iepriekš (14.01.) apliecināja t/c Rīga Plaza un t/c Galleria Riga apsaimniekošanas kompānijas CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa. «Iezīmējās daudzu pazīstamu multi/mono brendu interese par jaunu veikalu atvēršanu Rīgas centrā, daudzi veikali savas durvis vērs 2015. gada pavasarī. Droši varam apgalvot, ka Rīgas centrā ir atgriezusies tirdzniecība, iezīmējot tādas ielas kā Tērbatas, Dzirnavu un Elizabetes, sauktas arī par Tērbatas kvartāliem,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī, Blaumaņa iela visā garumā tika atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm un citām aktivitātēm.

Blaumaņa ielas atbrīvošanu no transporta plūsmas izmantoja gan uzņēmēji, kas bija izvietojuši dažādas ēdienu un dzērienu tirdzniecības vietas, gan vietējie iedzīvotāji un nevalstiskās organizācijas, piedāvājot dažādas izklaides iespējas.

Blaumaņa ielas, Kr.Barona ielas un Pērses ielas skvērā Rīgas domes Satiksmes departaments bija izveidojis stendus ar informāciju par iecerētajiem mobilitātes pasākumiem galvaspilsētā, tāpat bija iespējams pārrunāt iecerēto ar Satiksmes departamenta vadību, pilsētplānotāju Viesturu Celmiņu un pārstāvjiem no apvienības “Pilsēta Cilvēkiem” un Rīgas Centra attīstības biedrības.

Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs informēja, ka nākamais eksperiments paredzēts martā, kad gājējiem un velobraucējiem varētu tikt slēgta Ģertrūdes iela, savukārt aprīlī kārta pienāks Stabu ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sāk pakāpenisku Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) Reto grāmatu un rokrakstu nodaļas lasītavas (Jēkaba ielā 6/8) krājuma pārvietošanas procesu uz jauno ēku Mūkusalas ielā 3.

Bibliotēkas krājumi - kartogrāfiskie materiāli, retās grāmatas un rokraksti, kā arī periodiskie izdevumi - un lasītavas, kas izvietotas Jēkaba ielā 6/8, pārvākšanās periodā lasītājiem nebūs pieejamas. LNB nodaļas Krišjāņa Barona ielā 14, Barona ielā 3, Tērbatas ielā 75 un Anglikāņu ielā 5 pagaidām turpinās darbu ierastajā režīmā.

Letonikas profila literatūrai daļēji varēs piekļūt Baltijas Centrālās bibliotēkas lasītavā Tērbatas ielā 75, kā arī izmantojot LNB Galvenās grāmatu krātuves eksemplārus.

Pēc bibliotēkas pārcelšanās uz Mūkusalas ielu ēka Jēkaba ielā tiks nodota tās īpašnieka un iznomātāja Latvijas Republikas Saeimas rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sākas ielu remontdarbu sezona; Rīgā plānots atjaunot segumu 14 ielām

Gunta Kursiša, 09.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā sākas ielu remontdarbu sezona - patlaban norit sagatavošanās darbi un atsevišķās ielās jau uzstādītas ceļa zīmes, kas brīdina par remontdarbiem, savukārt autovadītājiem ceļa segas atjaunošanas darbu laikā būs jārēķinās ar satiksmes apgrūtinājumiem un ierobežojumiem, brīdina Rīgas domes pārstāvji. Tuvākajā laikā plānots uzsākt ielu seguma atjaunošanu četrpadsmit Rīgas ielās.

Šīs nedēļas laikā ielu segumu uzsāks labot Antenas ielā no Mūkusalas ielas līdz Bauskas ielai, Mazā Krasta ielā no Toma ielas līdz Maskavas ielai, Jēkabpils ielā no Firsa Sadovņikova ielas līdz Katoļu ielai, Krišjāņa Valdemāra ielā no Meierovica bulvāra līdz Citadeles ielai un Ieriķu ielā no Zemitāna satiksmes pārvada līdz Dzelzavas ielai, ziņo Rīgas domes Sabiedrisko attiecību daļa.

Ielu remontdarbi tiek veikti tām ielām, kur esošais asfaltbetona segums ir nokalpojis un sliktā tehniskā stāvoklī, savukārt apakšējie slāņi ir labā stāvoklī, norāda Rīgas pašvaldības pārstāvji. Ielu seguma periodiskās atjaunošanas laikā ielas brauktuvei tiek uzklāts jauns asfaltbetona segums, atjaunotas vai uzlabotas brauktuves apmales, komunikāciju aku lūkas, uzklāts jauns ceļa horizontālais apzīmējums, saglabājot līdzšinējo ielas ģeometriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ameriks: kā Tērbatas iela izskatīsies kā gājēju iela redzēsim nākamgad

BNS, 21.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau nākamā gada beigās, ņemot vērā dažādo dienestu atzinumus, varētu saprast, kā Tērbatas iela kā gājēju iela varētu izskatīties telpiski, prognozēja Rīgas vicemērs Andris Ameriks.

«Paralēli jābūt skaidrojumam – vai dienas laikā cilvēks, kuram ar mašīnu jāved bērns uz poliklīniku, varēs izbraukt no sava nama iekšpagalma, vai ne. Patlaban uz šiem jautājumiem atbilžu nav,» viņš atzina, uzsverot, ka pašvaldība projektu speciāli nevilcina, taču ir rūpīgi jāizvērtē projekta tiesiskais aspekts, kas saistās ar piekļuves ierobežošanu privātīpašumam.

Viņš klāstīja, ka Tērbatas ielas sākumā līdz ar "Saktas" puķu tirgus rekonstrukciju jau ir gājēju promenāde. Tiesa, vēl nav atrisinātas dažas lietas – pamatā tās, kuras saistās ar dzīvojamo māju iekšpagalmiem, kur ir novietotas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru