Valsts kanceleja (VK) saņēmusi vairāk nekā simts priekšlikumus no iedzīvotājiem valsts pārvaldes administratīvā sloga mazināšanā un klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidošanai.
VK norāda, ka atbilstoši iedzīvotāju priekšlikumiem valsts pārvaldes iestādes īsteno uzlabojumus normatīvajā regulējumā, pakalpojumu elektronizācijā un valsts rīcībā esošo datu bāžu savietojamības nodrošināšanā.
Valsts ieņēmumu dienests plāno izveidot datu bāzi ar informāciju par nodokļu maksātājiem, kuriem nodokļu parādi kopsummā pārsniedz simts latus. Datu bāze tiek veidota Publisko iepirkumu likuma vajadzībām, lai Valsts ieņēmumu dienestam nav jāizsniedz izziņas par nodokļu neesamību. Paredzēts, ka tā sāks darboties no 2013.gada 1.janvāra.
Tāpat Valsts ieņēmumu dienests ar 2014.gada 1.janvāri plāno nodrošināt elektroniskā veidā pieejamību informācijai par personai piemērojamiem iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumiem, ieviešot elektroniskās algas nodokļa grāmatiņas. Paredzēts, ka nepieciešamie dati iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu noteikšanai tiks iegūti no citiem valsts reģistriem un iestādēm.
Savukārt Tieslietu ministrija, izvērtējot saņemto iedzīvotāju problēmu par mazo SIA (mazkapitāla, mikro), ģimenes uzņēmuma problēmu vest grāmatvedību pašiem, ja ir vairāk nekā viens valdes loceklis un īpašnieks, ir izteikusi atbalstu iedzīvotāju priekšlikumam par iespējām atļaut mikro un mazo uzņēmumu grāmatvedību kārtot to valdes loceklim, ja uzņēmumam ir vairāk kā viens valdes loceklis vai īpašnieks.
Tāpat iedzīvotājiem nācies saskarties ar problēmām, kas saistītas ar bērna piedzimšanu - vecākiem bērnu nepieciešams reģistrēt dažādās vietās, lai gan dati par bērnu un vecākiem jau pieejami institūciju rīcībā jau pēc sākotnējās bērna reģistrācijas. Izskatot šo problēmsituāciju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija informē, ka projekta Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana ietvaros ir izstrādāts pakalpojuma grupas Bērna piedzimšanas notikums pārbūves plāns, un jau šobrīd ir uzsākta tā pakāpeniska realizēšana.
Uz iedzīvotāju izteikto priekšlikumu par vienotas datu bāzes izveidošanu, kur būtu reģistrēti visi valsts izsniegtie diplomi par skolas beigšanu, lai tos pēc tam nevajadzētu uzrādīt stājoties augstskolā, Izglītības un zinātnes ministrija atbild, ka pašlaik realizētā projekta portāla skolas.lv attīstības (2.kārta) ietvaros tiks īstenots publiski pieejams portāls, kurā, ievadot vispārējās vidējas izglītības atestāta numuru un personas kodu, būs iespējams pārbaudīt, vai attiecīgais atestāts eksistē. Tiek plānots, ka portāla askolas.lv izstrāde tiks pabeigt 2013. gada 1. aprīlī.