Foto

ZoFA maina zīmolu, lai labāk iepatiktos ārvalstu tirgos

Gunta Kursiša, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Latvijas dizaina apavu zīmols ZoFA mainījis nosaukumu, to asociējot ar dizaineres vārdu, un turpmāk Latvijā ražotie dizaina apavi sauksies Elīna Dobele.

Šāds lēmums pieņemts, uzņēmumam domājot par ilgtermiņa attīstības plāniem – ārvalstu tirgu apgūšanu. «Pieredze rāda, ka dizainera vārds zīmolam piešķir lielāku spēku, tāpēc, cerot soli pa solim ienākt Eiropas tirgū, nolemts zīmolu ZoFA mainīt uz Elīna DobeleDb.lv stāstīja zīmola Elīna Dobele pārstāve Elīna Unbedahte.

Zīmola identitātes maiņu izstrādāja reklāmas aģentūra Guilty un dizaineris Zigmunds Lapsa.

Uzņēmuma ambīcijas ir pārdot dizaineres Elīnas Dobeles veidotos apavus katras Eiropas valsts izmeklētākajos modes veikalos, kas atbilst zīmola būtībai, norāda E. Unbedahte. Pašlaik Elīnas Dobeles veidotie apavi tiek pārdoti Japānas salona veikalā Permanent Modern un Nīderlandē.

Db.lv jau informēja, ka tāpat viens no tuvākajiem Elīnas Dobeles apavu eksporta mērķiem ir Maskava. Šos apavus izvēlas arī Krievijas estrādes zvaigzne Filips Kirkorovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu zīmola ELĪNA DOBELE radītāja un dizainere Elīna Dobele atvērusi savu pirmo koncepta veikalu, kurā nopērkami gan pašas radītie apavi un aksesuāri, gan arī citu jauno mākslinieku darbi.

Veikals izveidots Vecrīgā, Vaļņu ielā 12. Tajā starp zīmola apaviem un aksesuāriem ir atrodami arī citu, jaunu un progresīvu modes mākslinieku darbi: starptautiski atzītās Beļģu modes dizaineres Lena Lumelsky un talantīgā Kanādas dizainera Thomas B álint apģērbi, Beļģu rotu mākslinieka Heaven Tanudiredja modes aksesuāri, kā arī Baibas Ripas adījumi.

«Plānojot atvērt jaunu veikalu nolēmu, ka vēlos papildus saviem apaviem un aksesuāriem klientiem piedāvāt oriģinālu dizaineru apģērbus un rotas. Turklāt man ir būtiski divi aspekti - dizaina vīzija un izpildījuma kvalitāte. Visu manā veikalā pārstāvēto dizaineru apģērbi un aksesuāri tiek izgatavoti lēnā roku darba procesā - vai nu pašu ateljē vai izmantojot vietējo meistaru prasmes,» stāsta Elīna Dobele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iepriekšējā Brigādes konkursa uzvarētāji darbnīcā dalīsies savā pieredzē

Gunta Kursiša, 13.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā programmas Brigāde darbnīcā, kas norisināsies otrdien, 18. decembrī, piedalīsies iepriekšējā gada Brigādes konkursa uzvarētāji.

«Darbnīcā uzstāsies un uz interesentu jautājumiem atbildēs pārstāvji no uzņēmumiem Mammu, ZoFa, Hopp, Buteljons u.c. Vakara gaitā paredzēti arī muzikāli pārsteigumi no Miera ielas,» informē pasākuma orgaizētāji.

Dalība Brigādes darbnīcu cikla noslēguma pasākumā ir bezmaksas, iepriekš piesakoties mājas lapā brigade.lv. Pēdējā programmas darbnīca notiks 18. decembrī, plkst. 19.00, kafejnīcā Taka Miera ielā 10. «Brigadieru vakara» ietvaros būs iespējams uzdot jautājumus arī konkursa organizētājiem.

Programmu Brigāde organizē Laikmetīgās mākslas centrs sadarbībā ar Sorosa fondu – Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Elīna Dobele: Radot apavus, palīdz zināšanas un prasmes arhitektūrā

Kristīne Stepiņa, 06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados, kopš Elīna Dobele ir izveidojusi vienu no pirmajām dizaina apavu koncepcijām Baltijā, apavu zīmoli ir savairojušies; viņu priecē amatniecības atdzimšana valstī, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Latvijā ir vismaz astoņi apavu zīmoli, taču Elīna Dobele radītāju konkurence nebiedē. Sadarbībā ar beļģu modes dizaineri Lenu Lumelski (Lena Lumelsky), pamazām tiek iekaroti arī eksporta tirgi, jau šobrīd zīmola Elīna Dobele apavus var iegādāties daudzviet Eiropā, kā arī Japānā un ASV.

Vairākus viņas apavu dizainus saviem fondiem ir iegādājies Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs. Veidojot jauno rudens–ziemas kolekciju, Elīna Dobele iedvesmojas no latviešu sievietēm, koncentrējas uz ģeometriju un materiālu saspēli un gaida, ka arī nākamajā sezonā kāds modelis «izšaus».

Fragments no intervijas

Kad un kā sākās jūsu aizraušanās ar apaviem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ārzemnieku vietā izvēlas savējos

Anda Asere, 02.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbojoties apģērbu industrijā, jāspēj balansēt starp to, ko cilvēki vēlas iegādāties, un savu «rokrakstu»

Tā uzskata Dace Krieviņa-Bahmane, apģērbu zīmola Dace Bahmann radītāja. Iepriekš Dace strādāja ar zīmolu BeCarousell, ko tagad maina ,un jau šī gada Riga Fashion Week startēs ar jauno nosaukumu.

«Sapratu, ka cilvēkiem, kuri pērk manus apģērbus, ir vēlme pēc to saistības ar konkrētu personību, dizaineri. Tas pircējam rada īpašāku sajūtu. Ne velti visi lielie zīmoli ir arī dizaineru vārdi, tāds ir modes pasaules likums, tā tas darbojas. Ir zīmoli, kas apvieno vairākus dizainerus. Startējot ar savu vārdu, ir skaidrs, ka esmu viena. Iepriekš daudziem bija jāskaidro, kas ir mans zīmols (BeCarousell), jāstāsta, ko tas nozīmē. Daudziem nosaukums patika, bet man pašai likās, ka jākļūst nopietnākai – vārds un uzvārds to nodrošina,» uzskata Dace. Iepriekš līdzīgu soli spēra dizainere Elīna Dobele, kas savu apavu zīmolu Zofa ir mainījusi pret zīmolu Elīna Dobele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sorosa fonds un LMC izsludina programmu Brigāde radošiem uzņēmumiem

Gunta Kursiša, 23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidota programma Brigāde, kuras mērķis ir atbalstīt radošu, ilgtspējīgu uzņēmējdarbību, kas balstīta mākslā un kultūrā, risina sociālus jautājumus un uzlabo vietējo kopienu dzīves kvalitāti, liecina paziņojums programmas mājas lapā.

Programmu Brigāde izveidojis Laikmetīgās mākslas centrs (LMC) sadarbībā ar Sorosa fondu – Latvija.

Programmas ietvaros līdz šā gada decembrim norisināsies izglītojoši pasākumi – ekspertu vadītas diskusijas un lekcijas, ko varēs apmeklēt bez maksas. Nākamā gada janvārī būs iespējams iesniegt pieteikumus konkursam, kura 15 uzvarētājiem tiks piešķirta naudas balva līdz 5000 Ls savas uzņēmējdarbības uzsākšanai.

Pirmā lekcija programmas ietvaros norisināsies 7. novembrī, un to vadīs britu eksperts Maikls Painers (Michael Pyner), kas runās par sociālās uzņēmējdarbības pamatprincipiem, kā arī dalīsies pieredzē par kopienu iniciatīvu attīstīšanu, kas ar kultūras palīdzību spēj atjaunot pilsētvidi un risināt vietējās sabiedrības jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radošās uzņēmējdarbības ideju konkursā iesniegti 92 pieteikumi

Gunta Kursiša, 15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmas Brigāde konkursā iesniegti 92 projekti, un līdz šā gada martam tiks atlasītas 15 radošās industrijas biznesa idejas, kas saņems finansiālu atbalstu līdz pieciem tūkstošiem latu.

Programmas Brigāde konkursā atbalsts tiks piešķirts tiem uzņēmumiem un iniciatīvām, kuru ideja ir balstīta mākslā un kultūrā, atbilst sociāli atbildīgas un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības pamatprincipiem, kā arī atrodas fiziskā vietā Rīgā.

2010. gada Brigādes konkursā tika iesniegti 55 pieteikumi, savukārt šogad – gandrīz divas reizes vairāk, tādēļ šogad sacensības būs spraigas, norāda programmas Brigāde pārstāvji.

«Pieteiktās idejas ir fantastiskas, tomēr precīzāk tās komentēt šobrīd nedrīkstam, ievērojot konfidencialitātes līgumu, ko ir parakstījuši gan žūrijas locekļi, gan organizatori. Šobrīd varam minēt, ka spilgtākā tendence ir modes zīmolu izveide vai attīstīšana – granta pretendenti piedāvā inovatīvas, saistošas idejas gan apģērbiem, gan apaviem, gan aksesuāriem. Patiesu prieku ir sagādājuši arī to projektu autori, kas savas idejas balsta pilsētvides attīstīšanā un labiekārtošanā, vai, piemēram, nacionālās pašapziņas veicināšanā,» stāsta konkursa organizatori, Laikmetīgās mākslas centra pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cordoba jauns padomes priekšsēdētājs

Žanete Hāka, 03.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas AS Cordoba padomē, liecina Lursoft dati.

Ievēlēts jauns padomes priekšsēdētājs, līdz šim Cordoba padomes priekšsēdētājas amata pienākumus pildīja Elīna Vežuka, bet kopš 2. oktobra amatā stājies Karels Paškausks. Pārējais uzņēmuma padomes sastāvs palicis nemainīgs – padomes priekšsēdētāja vietnieks Raimonds Šerens un padomes locekle Iveta Ozoliņa.

Kā rāda Lursoft pieejamā informācija, jaunais Cordoba padomes priekšsēdētājs Karels Paškausks ieņem augstus amatus AS LSEZ Piemare un SIA Hotel Dobele, kā arī ir 9,09% kapitāldaļu īpašnieks SIA Hotel Dobele. Savukārt Elīna Vežuka pēc darba pienākumu pārtraukšanas Cordoba padomē turpina ieņemt valdes locekles amatu SIA OnyxPro, kā arī ir šī uzņēmuma 20% īpašniece un AS Tērvetes AL īpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci

«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas Modes federācija apkopojusi informāciju par vietām Rīgā, kur iespējams iegādāties vietējo dizaineru - šīs sezonas Rigas Fashion Week (RFW) dalībnieku - radītos tērpus.

Rīgā atrodami vairāki daudzzīmolu modes veikali, kuri piedāvā vietējo dizaineru kolekcijas. Konceptveikalā BOLD Concept Store var atrast tādus zīmolus kā Natalija Jansone, Iveta Vecmane un One Wolf. Baltijas dizaina konceptveikalā Awake atrodams One Wolf, Baiba Ladiga un bērnu modes zīmols Rock and Mouse. Soyka Secret Garden piedāvājuma klāstā atrodami tādi latviešu zīmoli kā Soyka, Antistar, Savibijoux, Pasdemarque. Zīmola One Wolf tērpus piedāvā arī konceptveikals Bang Bang.

Kvartālā «Berga bazārs» ir iespēja atrast tādus zīmolus kā Bergs Prive, Narciss, Anna Led un Ameri. Salonā «6. Septembris» tiek piedāvātas Katya Katya London kleitas. M50 atrodami Baibas Ladigas tērpi, bet veikalā Public Image – zīmola Public Makes Image tērpi, NONAME PlaceNONAME Atelier kolekcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru