Jaunākais izdevums

Gadā datu vizualizācijas tehnoloģiju uzņēmuma "ZoomCharts" klientu veikto datu vizualizācijas ielāžu skaits pārsniedz piecus miljonus.

"Neskatoties uz Covid-19, turpinām ceļu uz priekšu un plānojam pārsniegt miljona eiro apgrozījuma slieksni. Pandēmijas radītās problēmas mums palīdz pārvarēt orientēšanās uz eksporta tirgiem – šobrīd mums ir klienti jau vairāk nekā simt valstīs, tas palīdz sadalīt riskus un nodrošināt stabilāku attīstību. Priecājamies, ka ar savu darbību sekmējam Latvijas ekonomiku un palīdzam uzlabot ārējās tirdzniecības bilanci. Kopumā stabili ejam uz priekšu – esam gājuši cauri dažādiem etapiem un cīnījušies ar dažādām problēmām, līdz ar to lielāks prieks par sasniegtajiem rezultātiem un nākotnes perspektīvām," teic Jānis Volbergs, "ZoomCharts" (SIA "Data Visualization Software Lab") vadītājs.

Kopš 2017. gada "ZoomCharts" cieši sadarbojas ar "Microsoft", un "ZoomCharts" risinājums ir integrēts "Power BI" platformā, kas ļauj desmitiem tūkstošiem klientu izmantot Latvijas kompānijas izstrādāto tehnoloģiju savā ikdienas darbā ar datiem. "Pārskatāmā nākotnē plānojam stiprināt savu klātbūtni "Power BI" platformā – izstrādāsim jaunus vizualizāciju veidus, lai turpinātu uzlabot biznesa lietotāju pieredzi darbā ar datiem un sekmētu labāku datos balstītu lēmumu pieņemšanu," saka J. Volbergs. Uzņēmums arī turpina darbu ar tīmekļa risinājumu izstrādātājiem, kuriem licencē "ZoomCharts" programmatūras izstrādes komplekta (SDK) tehnoloģiju.

Šobrīd "ZoomCharts" organizē tiešsaistes konferenci "Power BI Zoom Factor" pārdošanas un uzņēmumu vadītājiem, lai demonstrētu biznesa inteliģences risinājumu nepieciešamību, pielietošanas veidus un ieguvumus no to izmantošanas. Vaicāts, vai šī brīža apstākļos mainās to nozīme, J. Volbergs uzsver, ka, lai pārvarētu krīzes radītās problēmas un sekmētu biznesa attīstību un ilgtspējību, šobrīd vairāk nekā jebkad ir svarīgi strādāt efektīvi un pieņemt datos balstītus lēmums.

Divu nedēļu laikā no 19. maija līdz 5. jūnijam uzņēmumu biznesa un pārdošanas vadītāji, datu speciālisti, biznesa inteliģences eksperti un atskaišu veidotāji no vairāk nekā 80 valstīm apmeklēs tiešsaistes lekcijas, lai iepazītos ar biznesa inteliģences priekšrocībām, ieviešanas procesu, jaunākajiem rīkiem, tendencēm, organizāciju veiksmes un pieredzes stāstiem. "Īpaša uzmanība tiks veltīta pārdošanas datiem un to analīzei," viņš uzsver.

"Power BI Zoom Factor" ietvaros notiks pārdošanas datu pārskatu veidošanas konkurss, kura balvu fonds ir vairāk nekā desmit tūkstoši eiro. Pārdošanas datu pārskatus veidos ap 500 atskaišu veidotāji, no kuriem "Ernst & Young Baltic" atlasīs desmit labākos, bet par uzvarētājiem lems vairāki simti pārdošanas un uzņēmumu vadītāji.

"Ar šo pasākumu vēlamies aktualizēt to, cik nozīmīgs biznesa lēmumu pieņemšanā ir darbs ar datiem. Vēl joprojām daudzi uzņēmumi domā, ka viņiem nav nepieciešami biznesa inteliģences risinājumi. Tomēr svarīgi ir saprast – jo ātrāk uzņēmums sāk domāt par datu kultūru, jo vieglāk būs ieraudzīt un saprast uzņēmuma attīstību ietekmējošos faktorus, un būs iespējams pieņemt pārdomātākus lēmumus. Šajā pasākumā centrālo uzsvaru liksim uz jaunākās paaudzes pārdošanas datu pārskatiem, jo lielākajā daļā uzņēmumu pārdošana ir centrālais fokuss," teic J. Volbergs.

SIA "Data Visualization Software Lab" ir izstrādājis interaktīvu datu vizualizācijas tehnoloģiju "ZoomCharts" ātrai, ērtai un vienkāršai datu lietošanai biznesa lēmumu pieņemšanā. Uzņēmums ir dibināts 2013. gadā. Šobrīd tā komandā ir teju 20 cilvēki. SIA "Data Visualization Software Lab" apgrozījums 2019. gadā bija 550 tūkstoši eiro un šogad plānots pārsniegt miljona eiro apgrozījumu.

Līdz šim uzņēmums piesaistījis riska kapitāla fondu "AIF Imprimatur Capital Seed Fund, KS" un "AIF Imprimatur Capital Technology Venture Fund, KS" investīcijas 1,1 miljona eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā kopīgi pārvarēt krīzi

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets", 24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir maza un dinamiska ekonomika, kas ir atkarīga no ārējā pieprasījuma un pasaules tendencēm. Dīkstāve un patēriņa kritums Eiropā un pasaulē būtiski ietekmēs Latvijas ražošanas apjomus. Eksportētāji ir Latvijas dzinējspēks, un, ja saņems fokusētu un pareizu atbalstu tuvāko mēnešu laikā, tie ātri atgūsies, kad ekonomikas sāks stabilizēties.

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" kopā ar vadošajiem eksportētājiem ir nākusi klajā ar manifestu, kas palīdzēs strukturēt un veidot atbalstu uzņēmumiem. Pirmkārt, paredzēt "Dīkstāves reglamentu" VISĀM nozarēm, neatkarīgi no NACE klasifikācijas. Ir jāizveido atbalsta mehānisms eksportējošo uzņēmumu atbalstam, kam būtiski krities apgrozījums, neskatoties uz uzņēmumu piederību kādai konkrētai nozarei. Vai arī jārada ļoti raits process, kā pievienot nozares esošam reglamentam, lai valsts palīdzība būtu efektīva un tūlītēja. Asociācija iesaka arī diferencēt atbalstu - nodokļu atvieglojumu vai daļēja atalgojuma formā atkarībā no tā, cik lielā mērā uzņēmumu ir skārusi vīrusa ietekme (procentuāls apgrozījuma kritums), ko VID ir viegli pārbaudīt un kontrolēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vienradžu veidošanos Latvijā kavē vietējo riska kapitāla investīciju trūkums

LETA, 12.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardu eiro vērtu jaunuzņēmumu jeb "vienradžu" veidošanos Latvijā kavē vietējo riska kapitāla investīciju trūkums, ceturtdien konkursa "Gada investors 2020" apbalvošanas pasākumā atzina eksperti - jaunuzņēmumu dibinātāji un vadītāji.

Audiotehnoloģiju uzņēmuma "Sonarworks" līdzdibinātājs un vadītājs Helmuts Bēms atzina, ka Latvijā ir vāja vietējā riska kapitāla pieejamība, salīdzinot ar Igauniju vai citām Eiropas valstīm. Bēms norādīja, ka ir tikai viens fonds, kas investē sēklas kapitālā un nav neviena, kas investētu pēc tam.

"Agrīnajā stadijā finansējuma piesaiste ir diezgan lokalizēta un tikai pēc tam jaunuzņēmumi sāk piesaistīt globālas investīcijas," sacīja Bēms.

Riska kapitāla un izaugsmes fondu investīcijas sarukušas par 17 miljoniem eiro 

Pērn Latvijā reģistrētie riska kapitāla un izaugsmes fondi veikuši investīcijas 6,3 miljonu...

Viņš gan atzina, ka pirmais "vienradzis" Latvijā varētu parādīties jau tuvāko viena vai divu gadu laikā un tas varētu būt kāds no apdrukas pakalpojumu sniedzējiem - "Printful" vai "Printify".

Robotikas jaunuzņēmuma "Giraffe360" valdes loceklis Gints Sloka piekrita, ka Latvijas riska kapitālu fondu riska apetīte ir visai zema - jo inovatīvāks ir jaunuzņēmuma produkts, jo grūtāk piesaistīt investīcijas.

Vienlaikus Sloka atzina, ka pirmais "vienradzis" varētu parādīties pāris gadu laikā. "Vajag parādīties pirmajam un tad jau tam diezgan drīz sekos arī nākamie," sacīja Sloka.

Jaunuzņēmuma "Lokalise" finanšu vadītājs Mikus Krams piebilda, ka jaunuzņēmumu izaugsmi veicinās iespēja piešķirt darbiniekiem uzņēmumu kapitāldaļas kā akciju opcijas.

2020. gada veiksmīgākie investori Latvijā 

Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija (LVCA) un Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls...

"Šāda jaunuzņēmuma pārdošanas gadījumā arī darbinieki iegūs ievērojamas naudas summas. Domājams, ka pēc šīs naudas iegūšanas viņi turpinās investēt tajā, ko prot - audzēt uzņēmumus," sacīja Krams.

Programmatūras izstrādes uzņēmuma "ZoomCharts" vadītājs Jānis Volbergs sacīja, ka jaunuzņēmumu kļūšanu par "vienradžiem" ir kavējis arī tas, ka valsts līdz šim nav izvirzījusi mērķi sasniegt noteiktu "vienradžu" skaitu noteiktā laika periodā.

Volbergs uzskata, ka Nacionālajā attīstības plānā ir jāieraksta mērķis desmit gados panākt desmit "vienradžu" izveidošanos Latvijā, kā arī jāveido valsts riska kapitāla fonds, kurš ieguldītu tieši jaunuzņēmumu sākuma stadijā.

Savukārt digitālās rehabilitācijas programmas pēc insulta "Vigo Health" vadītājs Jānis Šlēziņš atzina, ka perspektīvākās nozares, kurās Latvijā varētu parādīties "vienradzis", ir dabas zinības, veselības aprūpe un ar to saistītās tehnoloģijas. "Šajās nozarēs tuvākajos piecos gados gaidāma strauja izaugsme un jaunuzņēmumi var sasniegt augstu kapitalizācijas pakāpi," sacīja Šlēziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Godalgoti jaudīgākie eksportētāji un noskaidrots arī Latvijas eksporta čempions

Db.lv, 17.12.2021

Par uzvarētāju nominācijā "Eksporta čempions" atzīts Andra Bites izveidotais ražošanas uzņēmums "Karavela", kurš gada laikā spējis kāpināt eksporta apjomu par 28% un attīstījis inovatīvu produktu līniju vegānos konservus "Fish peas".

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā "Eksporta un inovācijas balva 2021" par visjaudīgāko eksportētāju atzīts zivju konservu un konservu ražošanas uzņēmumu SIA "Karavela", informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

Balvas pasniegtas četrās nominācijās - "Eksportspējīgākais komersants", "Eksporta jaunpienācējs", "Eksportspējīgākais jaunais tūrisma produkts" un "Uz zināšanām balstīta inovācija".

Atklājot ceremoniju “Eksporta un inovācijas balvas” patrons valsts prezidents Egils Levits uzsvēra, ka šāda atzinība mudina novērtēt uzņēmumu un biznesa panākumus kā arī ceļ mērķus un ambīcijas, ko Latvijas uzņēmēji var sasniegt starptautiski. “Latvijas lielākā vērtība ir zināšanas un talanti un to spilgti var redzēt arī uzņēmējdarbībā. Paldies, par jūsu līderību un ticību iespējām”.

Valsts prezidents Egils Levits pasniedza arī speciālbalvu nominācijā "Eksporta čempions". Par uzvarētāju šajā nominācijā atzīts ražošanas uzņēmums "Karavela", kurš gada laikā spējis kāpināt eksporta apjomu par 28% un attīstījis inovatīvu produktu līniju vegānos konservus "Fish peas". "Karavela" savu produkciju pašreiz eksportē uz 46 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru