Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Foto: Sintija Zandersone/LETA

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās 

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Egons Mudulis, 2018. gada 17. maijs plkst. 6:38
Tevi varētu interesēt
2017. gada 21. septembris plkst. 17:19
2016. gada 27. aprīlis plkst. 13:58

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Kuros pasaules reģionos Gefco šobrīd klājas labāk, ņemot vēro šo valstu ekonomikas stāvokli?

Mēs vienmēr esam bijuši spēcīgi Eiropā, tas ir mūsu galvenais tirgus. Tas aizvien ir saistīts ar automobiļu ražošanas apkalpošanu, tie ir mūsu galvenie klienti. Šī tirgus izaugsme palīdz mums uzrādīt labus rezultātus. Mēs arī attīstām Ķīnas‒Eiropas maršrutu, ir jau zināmi panākumi. Piemēram, sadarbībā ar PSA (Peugeot Citroen) mums uz Franciju ir vilciens. Tas gan nebrauc caur Latviju, bet pa taisno caur Brestu. Tāpat vedam saviem klientiem preces arī pretējā virzienā uz Ķīnu. Nedomāju gan, ka dzelzceļa savienojumi, kas palīdz klientiem ieekonomēt laiku un noliktavu izmaksas, jelkad kļūs par konkurentu jūras pārvadājumiem.

Ja jau pieskārāmies Ķīnai, ‒ nule kā vācu DB Cargo un krievu RŽD Logistika parakstīja līgumu par Ķīnas kravu piegādi Eiropai caur Kaļiņingradu. Kā tad ar Baltijas valstīm? Vai šis mūsu sapnis ir izsapņots, vai tomēr kaut kādas druskas mums paliks?

Ķīnas tranzīts ir saistīts ar valsts institūciju ilstošu darbu, ar to, kā viņi to (savas valsts piedāvājumu) pārdod. Visi taču labi saprot, ka šie maršruti tiek subsidēti un to dara nevis bizness, bet Ķīnas reģioni. Krievija savu mājasdarbu ar Ķīnu acīmredzot veic labāk nekā mēs. Mūsu ķīniešu klientiem, skatoties no viņu perspektīvas, šis (Baltijas valstis, Kaļiņingrada, Bresta) gan ir tikai viens punkts kartē. Kad saki viņiem, ka ir citas iespējas, viņi par tām nezina.

Visu rakstu Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās lasiet ceturtdienas, 17.maija laikrakstā Dienas Bizness!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 22. aprīlis plkst. 12:34

Globālā industriālā loģistika spēlētāja Gefco grupas apgrozījums 2014. gadā sasniedza 4,1 miljarda...

2014. gada 30. maijs plkst. 9:26

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2013. gada 17. jūlijs plkst. 10:46

No Rīgas ostas līdz kravas terminālim Kalugā, Krievijā, transporta un loģistikas uzņēmums...

Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2018. gada 16. maijs plkst. 17:06

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien,...

2018. gada 16. maijs plkst. 15:27

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 16. maijā rīkoja pirmo lidsabiedrības Karjeras dienu, uz kuru...

2018. gada 16. maijs plkst. 0:00

Kravu apjoms Apjomi samazinās gan ostās, gan dzelzceļā; pilnīgu tukšumu gan neparedz...

2018. gada 15. maijs plkst. 11:22

Latvijas lidsabiedrība airBaltic vakar, 2018. gada 14. maijā, uzsāka lidojumus jaunā maršrutā...

2018. gada 15. maijs plkst. 10:21

Pēdējos gados VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) darbinieku skaits samazinājies par aptuveni tūkstoti,...

2018. gada 14. maijs plkst. 17:22

Japānas nacionālā aviokompānija «Japan Airlines» (JAL) pirmdien paziņoja par plāniem izveidot...

2018. gada 10. maijs plkst. 17:29

Nav svarīgi, kurā pasaules vietā notiek aviācijas tēmai veltīta konference, ‒ tajā...

2018. gada 10. maijs plkst. 15:44

Maršrutā Rīga‒Brisele Bombardier CS300 lidmašīnas salīdzinājumā ar Q400 lidmašīnām samazina...

2018. gada 10. maijs plkst. 12:56

Jūrmala, dažādi apskates objekti un pasākumi ir tās lietas, kuru pievilcība ieinteresēs...

2018. gada 10. maijs plkst. 12:11

9.maijā Latvijas Republikas Administratīvā apgabaltiesa atzinusi par prettiesisku 2017.gada 27.februārī...