Transports un loģistika

Autotransporta direkcija reģistrējusi transporta pakalpojumu platformu QWQER

Lelde Petrāne, 23.04.2020

Jaunākais izdevums

Pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru, izmantojot mobilo lietotni "QWQER", tagad Latvijā ir tiesīgs organizēt arī SIA "Ipay".

Tādējādi šobrīd Autotransporta direkcijā ir reģistrēti jau trīs pakalpojumu sniedzēji – "BOLT TECHNOLOGY OÜ", "Yandex.Taxi" un "Ipay" (lietotne "QWQER").

Mobilā lietotne "QWQER" ir izstrādes procesā, tādēļ šobrīd pārvadājumu pakalpojumu ar tās starpniecību izsaukt vēl nevar.

Prasība reģistrēties uz tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem attiecas tad, ja ar tās starpniecību tiek organizēti pasažieru pārvadājumi ar vieglo automobili, tajā skaitā taksometru; ja pakalpojumu var pieteikt, apstiprināt un braucienu apmaksāt, izmantojot tīmekļvietni vai mobilo lietotni.

Autotransporta direkcija kopā ar kontrolējošajām institūcijām seko līdzi tam, lai tiktu izpildīta normatīvajos aktos noteiktā kārtība, kā nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu, izmantojot mobilo lietotni vai tīmekļvietni. Pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Šobrīd Taksometru vadītāju reģistrā ir reģistrējušies 7393 autovadītāji. Savukārt licencēto automobiļu, ar ko tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi ar vieglo automobili (izņemot taksometrus), skaits ir 341.

Lēmums reģistrēt tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pieņemts, lai mazinātu ēnu ekonomiku un veidotu pasažieru pārvadājumu nozari caurspīdīgāku. Tādējādi tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem ir ne tikai jāreģistrējas, vienlaikus sekojot līdzi, lai visi komersanti ievērotu normatīvo aktu prasības, bet arī reizi mēnesī jāsniedz informācija Valsts ieņēmumu dienestam par pārvadājumiem, autovadītājiem un transportlīdzekļiem, ko var izsaukt ar tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc produkta testu pabeigšanas maijā "Qwqer" plāno sākt sniegt taksometra pakalpojumus Latvijā.

"Ideja izveidot savu taksometra pakalpojumu mums radās pēc veiksmīgi uzsāktiem piegādes pakalpojumiem. Mūsu mērķis bija pēc iespējas ātrāk organizēt piegādi tajā pašā dienā, un mums tas izdevās. Redzot ieguvumus no mūsu pakalpojumu sniegšanas ātruma, daudzi klienti lūdza mums izmēģināt sevi taksometra pakalpojumu sfērā. Galu galā izlēmām to darīt un ieviesām to mūsu pakalpojumu klāstā. Tagad jebkurš "Qwqer" klients varēs pasūtīt ne tikai piegādi, ēdienu vai produktus, bet arī taksometru," biznesa portālam db.lv stāsta Andris Grigorjevs, "Qwqer" izstrādātājas SIA "Ipay" līdzīpašnieks.

Uzņēmums sāka piedāvāt piegādes pakalpojumus pagājušā gada decembrī. Ideja radusies vērojot, kā sāka mainīties pakalpojumu tirgus. Viņš stāsta, ka projekts tika izstrādāts tepat Latvijā, bet pirmā vieta, kur tas tika ieviests, ir Šeņžeņas pilsēta Ķīnā, kurā ir aptuveni 12 miljoni iedzīvotāju. Šobrīd "Qwqer" darbojas Rīgā, Šeņžeņā, Tokijā, Ņūdeli, Losandželosā. Drīzumā iecerēts sākt darbu Maiami un Maskavā. "Šobrīd pieprasījums pēc piegādēm ir ļoti liels un tas nekur nepazudīs," paredz A. Grigorjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" joprojām nav reģistrēta, bet turpina sniegt pakalpojumus, Autotransporta direkcija pieņēmusi lēmumu tās bloķēt.

No šā gada 22. janvāra tīmekļvietnes un mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzējiem, ar kuras starpniecību var izsaukt un apmaksāt pārvadājumu pakalpojumus ar vieglo automobili, jābūt reģistrētiem Autotransporta direkcijā. Tie, kuri nav reģistrējušies, Latvijā savus pakalpojumus piedāvāt nedrīkst. Līdz šim reģistrējies ir tikai Igaunijas uzņēmums "BOLT TECHNOLOGY OÜ".

Autotransporta direkcija un kontrolējošās institūcijas ir fiksējušas, ka mobilā lietotne "Yandex.Taxi" un tīmekļvietne "taxi.yandex.lv" turpina sniegt pakalpojumus, neskatoties uz to, ka nav reģistrētas, tāpēc direkcija ir vērsusies pie visiem elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu tās bloķēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piedāvājumu sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursam varēs iesniegt līdz 23. decembrim

Zane Atlāce - Bistere, 19.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretendenti savu pieteikumu konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam var iesniegt līdz 2019. gada 23. decembrim, informē VSIA Autotransporta direkcija pārstāve Lilita Pelčere.

Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādes, sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas iepirkuma dokumentācijā tika veiktas nelielas korekcijas. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma nosacījumiem konkursa termiņš ir jāpagarina par aptuveni vienu mēnesi, ja tiek veiktas korekcijas dokumentācijā.

IUB tika iesniegtas četras sūdzības, un no kopumā 38 apstrīdētajiem punktiem 35 tika uzskatīti par nepamatotiem. Lai nekavētu iepirkuma procesu, Autotransporta direkcija veica izmaiņas konkursa nolikumā.

Autotransporta direkcijas ieskatā gan mūsdienu mobilitātes apstākļos, gan nākamajā desmitgadē personām ar funkcionāliem traucējumiem ir jānodrošina iespēja pieteikt pielāgotu transportlīdzekli 24, nevis 72 stundas pirms brauciena. Iepirkuma dokumentācijas grozījumos tika noteikts, ka pārvadātājiem šī prasība jānodrošina, balstoties uz nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots veikt korekcijas, nosakot, ka pielāgotu transportlīdzekli varēs pieteikt 24 stundu laikā. Tādējādi sākotnēji ietvertais nosacījums tiks izpildīts, bet mainīts tiks formulējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atcelta Yandex.Taxi darbības ierobežošana Latvijā

Lelde Petrāne, 16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija ir pārbaudījusi "Yandex.Taxi" iesniegtos dokumentus un pārliecinājusies par to atbilstību normatīvo aktu prasībām, tāpēc ir pieņemts lēmums reģistrēt "Yandex.Taxi" kā tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojumu sniedzēju. Tādējādi tiks atcelta mobilās lietotnes "Yandex.Taxi" un tīmekļvietnes "taxi.yandex.lv" darbības ierobežošana Latvijas teritorijā.

Autotransporta direkcija vērsīsies pie elektronisko sakaru komersantiem ar lūgumu atbloķēt mobilo lietotni "Yandex.Taxi" un tīmekļvietni taxi.yandex.lv. Plānots, ka tuvāko dienu laikā tās atjaunos savu darbību.

Šobrīd Latvijā ir reģistrējušies divi šādu pakalpojumu sniedzēji – "BOLT TECHNOLOGY OÜ" un "Yandex.Taxi".

Arī pēc pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas Autotransporta direkcija kopā ar kontrolējošajām institūcijām turpinās sekot līdzi tam, lai tiktu izpildīta normatīvajos aktos noteiktā kārtība, kā nodrošināt pārvadājumu pakalpojumu, izmantojot mobilo lietotni vai tīmekļvietni.

Pakalpojumu sniedzējam jānodrošina, lai ar konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes starpniecību pakalpojumus pasažieriem varētu piedāvāt tikai licencēti komersanti, kuri ir saņēmuši licences kartīti par katru transportlīdzekli, ar ko tiek veikti pārvadājumi. Tāpat tam jāpārliecinās, ka autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus, ir reģistrēti Taksometru vadītāju reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz satiksmes ministra rīkojumu vīrusa Covid-19 izplatīšanās riska mazināšanai, no piektdienas, 2020. gada 27. marta, uz ārkārtējās situācijas laiku reģionālajos maršrutos tiks ierobežots pārvadāto pasažieru skaits vienā autobusā, tādējādi nodrošinot lielāku distanci starp pasažieriem.

Plānots, ka autobusā katra otrā sēdvieta, kuru nedrīkstēs ieņemt, būs iezīmēta, informē Autotransporta direkcijā.

Ņemot vērā, ka turpmāk reģionālo maršrutu autobusos pieejamo sēdvietu skaits tiks samazināts uz pusi, visi iedzīvotāji, kuri neizmanto sabiedrisko transportu darba vajadzībām, aicināti izvērtēt brauciena nepieciešamību. Priekšroka būtu dodama tiem iedzīvotājiem, kuri dodas uz darbavietu un pēc tam - atpakaļ mājās, īpaši tad, ja persona ir nodarbināta medicīnas, tiesību aizsardzības vai tirdzniecības jomā, norāda direkcijā.

Plānots, ka autobusā pasažieri varēs ieņemt katru otro sēdvietu. Turklāt tās tiks izkārtotas pamīšus, lai veidotos lielāka distance no visām pusēm. Mikroautobusos pasažieri nevarēs izmantot stāvvietas. Tāpat autobusos, kur vadītāja sēdvieta nav nodalīta no pārējā transportlīdzekļa salona, netiks nodrošināta biļešu tirdzniecība uz sēdvietām, kas atrodas aiz šofera.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos pasažieru skaits samazinājies par 33%

Lelde Petrāne, 16.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kopumā pārvadāti 15,84 miljoni pasažieru, kas ir par nepilniem 33% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn, informē valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Sarucis ir arī autobusu maršrutu tīkla apjoms, jo, beidzoties ārkārtējai situācijai, visi reisi netika automātiski atjaunoti. Šobrīd katra reisa atjaunošana tiek vērtēta atsevišķi.

Savukārt dzelzceļa pārvadājumos maršrutu tīkla apjoms ir tāds pats, kāds bija pirms ārkārtējās situācijas.

Līdz ārkārtējās situācijas izsludināšanai pasažieru skaits bija līdzīgs pērnā gada datiem, savukārt ārkārtējās situācijas laikā tas būtiski samazinājās. Lielākais kritums šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar analogu periodu pērn, vērojams starppilsētu maršrutos un vietējās nozīmes maršrutos Vidzemes reģionā, kur pasažieru skaits samazinājās par 35%. Rīgas reģionā pasažieru skaits samazinājās par 34%, Zemgales – par 33%, Latgales – par 31%, bet Kurzemes reģionā – par nepilniem 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 7. oktobra sabiedriskajā transportā būs obligāta deguna un mutes aizsega lietošana, tāpēc reģionālās nozīmes maršrutu autobusa vadītājam vai vilciena konduktoram būs tiesības atteikt iekāpšanu vai lūgt pamest transportlīdzekli, ja pasažieris būs bez attiecīgā aizsega.

Konflikta situācijas gadījumos šoferis vai konduktors varēs izsaukt policiju, informē VSIA Autotransporta direkcija pārstāve Lilita Pelčere.

Jau vēstīts, ka Covid-19 dēļ turpmāko mēnesi (līdz 6. novembrim) pasažieriem sabiedriskajā transportā obligāti jālieto medicīniskā, higiēniskā maska, vizieris vai sejas vairogs (bet ne šalle, lakats u.tml.).

Papildus tam Autotransporta direkcija aicina autobusos un vilcienos maksimāli ievērot distanci, iespējas gadījumā sēdvietas ieņemt pamīšus (aizņemot katru otro sēdvietu), kā arī iegādāties biļeti internetā, autoostā vai autobusā, neizmantojot skaidras naudas norēķinus.

Tāpat pasažieri tiek aicināti būt atbildīgiem un ievērot noteiktos drošības pasākumus, lai nebūtu vajadzība ieviest papildu ierobežojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas pašvaldības aicina valdību līdzdarboties vienotas sabiedriskā transporta pārvadājumu sistēmas izveidē Rīgas aglomerācijā

Trešdien, 15. janvārī, Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs kopā ar Ādažu, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Ikšķiles, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Stopiņu, Ropažu un Inčukalna pašvaldību vadību pārstāvjiem parakstīja vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam un Satiksmes ministram Tālim Linkaitim ar aicinājumu organizēt kopēju tikšanos ar Rīgas un Pierīgas pašvaldībām un sākt darbu pie Rīgas metropoles mobilitātes vīzijas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides.

Pašvaldības aicina visas iesaistītās puses vienoties par kopīgi veicamajiem darbiem un indikatīvu laika ietvaru vienotas sabiedrisko pārvadājumu sistēmas izveidei Rīgas metropoles areālā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Mobilitātes pakotnes I nosacījumiem turpmākos gadus gaidāmas pārmaiņas arī Latvijas kravu autopārvadātāju darbībā, informē VSIA "Autotransporta direkcija".

2020. gada 31. jūlijā Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī tika publicēti Mobilitātes pakotnes noteikumi, kas šogad un turpmākos gadus pakāpeniski stāsies spēkā, mainot kārtību, kā Eiropas Savienības ietvaros tiks nodrošināti kravu autopārvadājumi. Būtiskas pārmaiņas gaidāmas arī Latvijas kravu autopārvadātāju darbībā, jo šīs izmaiņas būs saistītas gan ar autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību un Eiropas Savienības valstu minimālās algas nodrošināšanu autovadītājiem, gan ar nosacījumiem, kas jāievēro, lai pārvadātājs varētu veikt uzņēmējdarbību šajā jomā.

"Mobilitātes pakotnes izstrāde ir prasījusi vairāk nekā trīs gadus, kas aizvadīti spraigās diskusijās un aktīvā darbā, pārstāvot mūsu valsts pārvadātāju intereses. Ne visi pieņemtie lēmumi bijuši viennozīmīgi vērtēti un atbalstīti no dažādu valstu puses. Piedāvātais risinājums Latviju nostāda nekonkurētspējīgākās pozīcijas, ņemot vērā Latvijas ģeogrāfisko izvietojumu. Mēs no savas puses centīsimies sniegt pēc iespējas plašāku informatīvo atbalstu pārvadātājiem. Latvijas autopārvadātāji būs konkurētspējīgi arī pie šādiem nosacījumiem, tomēr uzskatām, ka pieņemtie lēmumi būtu jāpārskata," komentē Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Diskutēs par digitālās reklāmas ietekmi uz autovadītājiem

Lelde Petrāne, 17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā ceturtdien plānots diskutēt par nosacījumiem digitālās reklāmas un informācijas objektu izvietošanai uz ēkām un gar ceļiem, mazinot iespēju novērst autovadītāju uzmanību no ceļa.

Domnīcā meklēs risinājumu saistībā ar digitālajiem reklāmas objektiem (ekrāniem), kas ir izvietoti uz ēkām un gar ceļiem, un var traucēt vadīt transportlīdzekli spilgta apgaismojuma dēļ, radot draudus satiksmes drošībai gan pilsētās, gan ārpus apdzīvotām vietām.

Šobrīd reklāmas objektu izvietošanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumi Nr.402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana".

Lai arī noteikumos atrunāts, ka reklāmas objekti un informācijas objekti nedrīkst apžilbināt transportlīdzekļu vadītājus, tajos nav precīzi definēts, kas ir apžilbis transportlīdzekļa vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru nozare pēc ārkārtējās situācijas valstī ir spējusi strauji atgūties un šobrīd, salīdzinot ar periodu pirms krīzes, taksometru pārvadājumos kritums ir tikai 10%, otrdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" teica Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš stāstīja, ka taksometru pārvadājumos krīzes sākuma posmā kritums salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu bija 60% apmērā.

Godiņš skaidroja, ka taksometru pārvadājumus ietekmēja darba specifikas maiņa, jo arvien vairāk cilvēku pārgāja uz attālināto darbu, kā arī cilvēku pārvietošanās biežuma maiņa. Turklāt liela ietekme bija arī piektdienas un sestdienas vakariem ar izklaides vietu apmeklēšanu, kas tika ierobežota un mazinājās.

"Šī nozare ir spējusi atgūties gandrīz visstraujāk, un nepilnus 10% atpaliek no tā, kādi rādītāji bija pirms krīzes," teica Godiņš.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta padome lēmusi, ka no 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē SIA Autotransporta direkcija.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes.

Pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ar sabiedriskā transporta nodrošināšanu saistītās izmaksas un līdz ar to arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, bet reģionālo maršrutu tarifi nav palielinājušies kopš 2012. gada un šobrīd tie neatbilst reālajai tirgus situācijai, skaidro direkcijas pārstāvji.

Pasažieru pārvadājumu ar autobusiem izmaksas šajā laika posmā ir pieaugušas par aptuveni 14%, bet ar vilcieniem – par 30%. 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn ieņēmumi no biļetēm veidoja vairs tikai 46%. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā pusi no visām izmaksām, kas rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, sedz valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar izmaiņām normatīvajos aktos, kas attiecas tieši uz piemērojamo sodu sistēmu par veiktajiem pārkāpumiem, Autotransporta direkcija sadarbībā ar Rīgas domes Kontroles dienestu plāno pastiprināt kontroles pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomā.

1. jūlijā spēku zaudēja Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss un spēkā stājās grozījumi Autopārvadājumu likumā, papildinot to ar sadaļu par sodu piemērošanu autopārvadājumu jomā pārkāpumu gadījumā.

Grozījumi paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam var piemērot naudas sodu no 10 līdz 130 eiro, ja vadītājs nav reģistrējies Taksometru vadītāju reģistrā, bet nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili; ja tas sniedz pakalpojumu, izmantojot nereģistrētu tīmekļvietni vai mobilās lietotni; brīdinājumu vai norādīto naudas sodu var piemērot arī tad, ja vadītājs pārkāpj pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomas noteikumus, neievēro aizliegumus vai nenodrošina atbilstošu transportlīdzekļa aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem pērn nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi. To skaits, salīdzinot ar 2018. gadu, ir palielinājies par 3,5%, liecina SIA Autotransporta direkcija apkopotie 2019. gada dati.

Pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju.

Kopumā pērn vērojams autopārvadātāju uzņēmumu un transportlīdzekļu skaita pieaugums, kas nozīmē, ka komercpārvadājumu nozare turpina attīstīties. Pērn bija 5185 spēkā esošas licences, kas izsniegtas kravu un pasažieru pārvadātājiem. No tām 86,1% izsniegts starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, 5,3% - kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā, 8,4% - starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, 0,2% - pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 ierobežojošo pasākumu rezultātā kravu autopārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 30%. Starptautiskie pasažieru pārvadājumi pamazām atjaunojas, informē valsts SIA "Autotransporta direkcija".

Šā gada pirmajā pusgadā par 9,3% ir palielinājies kopējais licencēto uzņēmumu skaits, kas nodrošina iekšzemes un starptautiskos kravu autopārvadājumus un pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Tomēr licences kartīšu un Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaits, kas tiek izsniegtas uz katru transportlīdzekli, ir samazinājies par 2,3%, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Šobrīd spēkā esošas ir 23 997 licences kartības un EK atļaujas kopijas.

Jau vairākus gadus pēc kārtas Latvijas kravu autopārvadātāji visvairāk kravu veda uz Krieviju, Baltkrieviju, Vāciju, Franciju, Itāliju un Poliju. Tomēr šobrīd, ņemot vērā visus ierobežojumus saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu, vislielākais pārvadājumu apjoma samazinājums ir tieši uz Krieviju, Itāliju un Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības mazināšanai Krīzes vadības padomes un valdības kopsēdē nolemts, ka no šā gada 17.marta uz ārkārtas situācijas laiku līdz 14.aprīlim tiek apturēti visi starptautiskie avio, dzelzceļa, jūras un autobusu pasažieru pārvadājumi, kā arī tiks slēgta valsts ārējā robeža.

Ierobežojumi netiks attiecināti uz kravu pārvadājumiem.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) sestdien žurnālistiem skaidroja, ka pilnībā fiziskai kustībai tiks slēgta Eiropas Savienības (ES) ārējā robeža, bet robeža ar Igauniju un Lietuvu pati par sevi nebūs slēgta, tomēr arī uz tām nevar būt organizētu pārvadājumu. Uz to norādīja arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), vēlreiz paskaidrojot, ka sauszemes robežas ar ES paliek atvērtas, izņemot starptautiskiem pasažieru pārvadājumiem, vienlaikus cilvēkiem ir jārēķinās, ka arī kaimiņvalstis nosaka dažādus ierobežojumus. Savukārt ārējās robežas tiks slēgtas, vēlreiz uzsvēra ministrs.

Tai pat laikā Kariņš skaidroja, ka Latvijas valstspiederīgajiem būs brīva iespēja atgriezties Latvijā, savukārt Latvijā esošajiem ārzemniekiem atgriezties dzimtenē. Arī ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (JV) apliecinājis, ka valstspiederīgajiem un ārzemniekiem ar pastāvīgo dzīvesvietu Latvijā atļauts atgriezties, un ārzemniekiem atļauts izceļot no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vairāki pārvadātāji izstājas no Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas

Db.lv, 09.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības "Liepājas autobusu parks", "Nordeka" un "Rēzeknes autobusu parks" Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) valdi par savu lēmumu no organizācijas izstāties oficiālā iesniegumā informējuši otrdien, 8. septembrī.

"LPPA biedrus pārstāvošā valde jau vairākus gadus aktīvi iestājas par konkrētas LPPA biedru daļas interešu lobēšanu. LPPA valde faktiski izvēlējusies aizstāvēt konkrētu pašvaldību kapitālsabiedrību intereses, apturot jebkādu dialogu ar privātā kapitāla pasažieru pārvadātājiem. Tas ir likumsakarīgi, jo daļa šo pašvaldību kapitālsabiedrību vadības atrodas LPPA valdes sastāvā," savā paziņojumā skaidro pārvadātāji.

"LPPA neprofesionalitāte un nespēja skaidri formulēt savu nozares attīstības redzējumu izpaudās nespējā pilnvērtīgi piedalīties Reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta attīstības koncepcijas 2021-2030 izstrādē, kas rezultējās VSIA "Autotransporta direkcija" rīkotajā atklātajā konkursā "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā". Šī konkursa norisi LPPA pēc rezultātu paziņošanas 12 lotēs ir plaši kritizējusi, pat sūdzoties Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam, kura kompetencē nav šāda konkursa rīkošana vai pārraudzība," pauž "Liepājas autobusu parks", "Nordeka" un "Rēzeknes autobusu parks".

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Esam neizpratnē par atspoguļoto medijos saistībā ar ATD konkursa rezultātiem

SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis, 03.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, kas nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem.

Tas, kas pašreiz notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kurā atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. Lai pieliktu punktu dažāda veida spekulācijām publiskajā vidē, SA ar konkrētiem statistikas datiem apliecinās, ka "B-Bus" grupas uzņēmumi var nodrošināt ATD konkursā noteiktās tehniskās un kvalitātes prasības.

"B-Bus" grupā šobrīd ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA "EKSPRESS ĀDAŽI", SIA "MIGAR", SIA "SABIEDRISKAIS AUTOBUSS", SIA "RĪGAS MIKROAUTOBUSU SATIKSME", UAB "TRANSREVISS" un UAB "UMA TRANS". "B-Bus" grupas uzņēmumi apkalpo Latvijas un Lietuvas rajona un starppilsētu pārvadājumus, kā arī nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgas un Viļņas pilsētas maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taisnīgākie atalgojuma maksātāji Latvijā 2020.gadā organizāciju grupā virs 500 darbiniekiem ir informācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Accenture" Latvijas filiāle, bet organizāciju grupā līdz 500 darbiniekiem - gaisa filtru ražotājs "Dinair Filton", liecina personāla atlases, attīstības un atalgojuma pētījumu kompānijas "Fontes" pētījums.

Organizāciju grupā virs 500 darbiniekiem otro vietu ieņem iepriekšējo divu gadu taisnīgākā atalgojuma maksātāja titula ieguvēja starptautiskā lidosta "Rīga". Tai seko VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs", "Swedbank" un VAS "Latvijas valsts meži".

Organizāciju grupa zem 500 darbiniekiem šajā pētījumā atsevišķi tiek aplūkota pirmo gadu. Otro un trešo vietu tajā dala Autotransporta direkcija un "DPD Latvia", kurām seko "Linedata Services" Latvijas filiāle un "MSC Shared Service Center Riga".

Darba devēji tika vērtēti vairākos posmos, skatot, vai tiek integrēts dzimuma līdztiesības princips - gan pēc atalgojuma, gan pārstāvniecības augstākajā vadības līmenī -, vai visiem darbiniekiem vienā amatā ir līdzīgs atalgojums, vai atalgojums uzņēmumā ir konkurētspējīgs darba tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas darbība ir atjaunota, tāpēc reģionālo maršrutu reisi atkal tiek uzsākti un noslēgti autoostas teritorijā, portālu DB informēja valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepriekš tika ziņots, ka visi Rīgas starptautiskās autoostas apmeklētāji tika evakuēti un autoostas teritorijā netika ielaisti autobusi, pasažieri no autobusiem tika izlaisti ārpus šīs teritorijas. Kā iemesls tika minēts nesprāguša kara laika lādiņa atrašana.

Pasažieriem, kuri autoostas evakuācijas dēļ nokavējuši savu reisu, autoostas kasēs būs iespēja atgūt naudu par iegādāto biļeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

SA pasažieru pārvadājumu nozarē strādā vairāk nekā 60 gadus

Vitālijs Komars, SIA “B-Bus” valdes priekšsēdētājs, 15.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot līdzi publiskajā telpā atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu organizētiem nepatiesiem apgalvojumiem par SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) saistībā ar valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem, SIA "B-Bus" valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars vēlas ieviest skaidrību, lai kliedētu jebkādas šaubas un pieliktu punktu nepamatoti saceltajai ažiotāžai ap uzņēmumu un konkursa rezultātiem.

"B-Bus" un SA vārds saistībā ar ATD konkursa rezultātiem tiek locīts un izmantots medijos dažādās interpretācijās, atsevišķus faktus sagrozot vai izraujot no kopēja konteksta, ar mērķi izplatīt apmelojošu informāciju un graut uzņēmumu reputāciju. Tad nu palūkosimies, vai tiešām tas velns ir tik melns, kā to mālē atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri nespēj pieņemt faktu, ka diemžēl viņi nav konkurētspējīgi brīvajā tirgū.

Domāju, ka vairums piekritīs, ka SA, kas pasažieru pārvadājumu nozarē strādā kopš 1958. gada, ar vairāk nekā 60 gadu pieredzi grūti nosaukt par jaundibinātu uzņēmumu, līdzīgi kā "VTU Valmiera", "CATA" u.c. pagājušā gadsimtā dibinātie uzņēmumi. SA savu darbību uzsāka ar nosaukumu "Saldus autobusu parks", taču atšķirībā no augstāk minētajiem pašvaldību paspārnē strādājošiem uzņēmumiem 2011. gadā to iegādājās "B-Bus".

Komentāri

Pievienot komentāru