Pakalpojumi

FOTO: Coworking Liepaja izvēlas bijušie liepājnieki un ārzemnieki

Anita Kantāne, Monta Glumane, 23.04.2019

Jaunākais izdevums

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri, bet dienā vidējais klientu skaits ir 25, stāsta Coworking Liepaja līdzīpašnieks un vadītājs Intars Zēns.

Koprades telpas par darba vietu pārsvarā izvēlas cilvēki, kuri ir kādu laiku dzīvojuši ārpus Liepājas, bijuši ārvalstīs, kā arī ārzemnieki. Vietējie iedzīvotāji savus paradumus maina lēnām un atvērtā tipa biroju izvēlas reti.

Iegūt atbalstošu vidi un domubiedrus – šāda ir viena no svarīgākajām atšķirībām, strādājot koprades birojā nevis vienam savās mājās, norāda I. Zēns. Arī darba vietas izmaksas ir zemākas, strādājot koprades birojā, it sevišķi, ja darba vieta Liepājā nepieciešama dažas dienas nedēļā.

I. Zēns norāda uz atšķirīgo salīdzinājumā ar citiem koprades birojiem ārpus Rīgas – Coworking Liepaja darbojas bez pašvaldības finansiālas līdzdalības.

Atvērtā tipa birojs Vecajā Ostmalā 24 paredzēts dažādu nozaru mazajiem uzņēmējiem, jaunuzņēmumiem, pašnodarbinātām personām, lielo uzņēmumu darbiniekiem, kuriem jābūt mobiliem, kā arī tūristiem un pilsētas viesiem. Birojā regulāri notiek dažādas apmācības, konferences.

Birojs ir aprīkots ar visu nepieciešamo – sākot ar mēbelēm un slēdzamiem dokumentu skapjiem, beidzot ar sapulču telpu un virtuvi. Tajā ir ātrgaitas bezvadu internets, printeris.

Coworking Liepaja tika atvērts pērn martā un biroja telpas ir 450 kvadrātmetru lielas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Satikties, tīkloties, ietaupīt - Siguldā izveido kopstrādes telpas

Biznesa Plāns, 17.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopsolī Siguldā šogad izveidotas divas kopstrādes telpas. Zaļās villas kvartāla biznesa centrā, kas aktīvi attīstās, divus mēnešus darbojas Zaļās villas kvartāla Coworking, savukārt Siguldas jaunās pils teritorijā kopš janvāra durvis vērusi Coworking Sigulda.

Zaļās villas kvartāla saimnieks Andris Strapcāns smejas, ka divu kopstrādes telpu izveidošana gandrīz vienlaicīgi var būt gan nejaušība, gan likumsakarība.

Eksperimentu laiks

Ideja par biznesa centra un kopstrādes telpu izveidi Zaļās villas kvartālā tapa, jau veidojot kvartāla koncepciju. Lai gan Zaļās villas kvartāla Coworking strādā tikai divus mēnešus, jau ir pirmie strādātāji,kas šeit strādā pastāvīgi, un ir tādi, kas darbojas dažas dienas nedēļā. Kopstrādes telpā darbojas arī Zaļās villas kvartāla birojs. Kopumā šeit var nodrošināt līdz 16 darba vietām, bez darbagalda un biroja tehnikas pieejamības sniedzot arī tādas priekšrocības kā darbavietu pilsētas centrā, bezmaksas autostāvvietu,velonovietnes, 24 stundu piekļuvi pastāvīgajiem klientiem, iespēju piešķirt juridisko adresi. Strādātāju ērtībai ir pieejama chill zona ar labiekārtotu virtuvi, kvalitatīva kafija par pašizmaksu, bezmaksas semināri un pasākumi. Mēneša maksa ir 130 eiro, dienas maksa – 10 eiro, siguldiešiem – astoņi. «Siguldieši izrāda interesi, taču daudziem tas nozīmē pieņemt lēmumu atteikties no līdzšinējiem braucieniem uz Rīgu, tādēļ cilvēki nāk un eksperimentē. Darbu šeit pārbauda arī tie, kas parasti strādā no mājām vai kafejnīcām. Mainīt ierasto kārtību nemaz nav tik viegli,» novērojis Andris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu pieredzes ar pirmo kopstrādes (coworking) telpu Teikums, kuru atklāja 2017. gadā, nekustamo īpašumu attīstītājs Hanner investējis otras kopstrādes telpas izveidē Jaunajā Teikā, informē uzņēmumā.

Kopstrādes telpas kļūst arvien pieprasītākas visā pasaulē un kā liecina Starptautiskā kopstrādes izaugsmes pētījuma rezultāti (Global Coworking Growth Study 2019), coworking telpu izveide turpinās savu izaugsmi arī šajā gadā (pasaulē kopumā prognozē 9.5% pieaugumu). Pamatojoties uz pirmā «Teikums» darba telpu augsto pieprasījumu, jaunais «Teikums Teodors» gaidīs 230 moderni domājošus cilvēkus no stabiliem uzņēmumiem un jaunuzņēmumiem, kuri novērtē produktivitātes nozīmi biznesā.

Līdzšinējā pieredze liecina, ka coworking telpas ir pieprasītas gan stabilu uzņēmumu kolektīviem, kur darbinieku skaits svārstās no 5-15 cilvēkiem vai daļa kolēģu strādā attālināti, gan jaunuzņēmumiem un ārštata profesionāļiem. Noteicošā loma izvēlei par labu kopstrādes telpām ir to pievienotā vērtība – funkcionalitāte un vide. Darbinieki var fokusēties uz darba izpildi, jo nav jādomā par apkopēja noalgošanu, interneta pieslēgumu vai funkcionāla interjera izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komercīpašumu tirgus atdzīvojas

<i>Colliers International</i> analītiķe Agija Vērdiņa, 29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad beidzot var teikt, ka komercīpašumu tirgus atdzīvojas. Vairāki ilgi gaidīti projekti tiek nodoti ekspluatācijā, kā arī attīstītāji aktīvi ziņo par saviem nākotnes plāniem.

Biroju segments šā gada pirmajā pusgadā bijis salīdzinoši visklusākais. Ekspluatācijā nodotas biroju telpas kopumā 11,300 m2 platībā kompleksā Akropole un atjaunotajā Telegraph ēkā. Pašlaik būvniecībā ir vēl 98 tūkst. m2 biroju platības, salīdzinājumā Tallinā būvniecības stadijā ir 112 tūkst. m2, bet Viļņā 162 tūkst. m2. Tuvākajā laikā biroju tirgu papildinās arī Z-Towers un Business Garden projekti, kas atstās ietekmi uz brīvo biroju platību apjomu. Lai gan kopējais iznomāto biroja platību apjoms šā gada pirmajos divos ceturkšņos par 5% pārsniedz pagājušā gada rādītāju attiecīgajā periodā, nomnieku interese pagaidām ir bijusi zemāka nekā cerēts un būvniecības laikā rezervēto biroju platību apjoms ir neliels. Pašlaik brīvo biroju platību apjoms ir ap 5% un attiecīgi nomas maksas saglabājas stabilas. Šogad coworking jeb kopstrādes telpu apjoms ar Workland Telegraph un Teikums Teodors atvēršanu jau ir pieaudzis par gandrīz 400 darba vietām, kopējam coworking darba vietu apjomam Rīgā sasniedzot gandrīz 1,900. Vēl vairāki coworking projekti ir attīstībā un varam gaidīt, ka tirgus tuvākajā laikā tiks papildināts ar vēl vismaz 800 darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Liepājā notiks IT risinājumu ideju konkurss CultHack Hackathon

Ilze Žaime, 09.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sniegtu iespēju radošiem, inovatīvi domājošiem un uzņēmīgiem cilvēkiem radīt jaunas biznesa idejas, biedrība «WindHackers» sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldību rīkos IT ideju konkursu «CultHack Hackathon».

Biedrības dibinātājs Kārlis Skuja līdz šim pieredzi guvis piedaloties un arī organizējot teju 20 šāda veida pasākumus gan Latvijā, gan ārpus tās. Biedrība «WindHackers» ir dibināta šī gada 19.jūlijā, lai gan doma par šāda pasākuma nepieciešamību Liepājā dzima jau pirms gada, jo lai arī Latvijā šādi pasākumi jau ir notikuši, ir jūtams iztrūkums reģionos. Ideju konkurss «CultHack Hackathon», kas norisināsies 20. - 22. septembrī ir biedrības «WindHackers» pirmais organizētais pasākums.

«Liepāja ir lieliska vieta jaunām un inovatīvām idejām, jo pilsēta vienkopus piedāvā tādu vidi, kas pilnīgi dabiski rosina radīt. Liepāja jau līdz šim sevi pierādījusi kā lielisku kultūras, izklaides un tūrisma nozares notikumu norises vietu, tāpēc uzdevums radīt jaunus un sabiedrībai noderīgus IT risinājums kultūras, izklaides un tūrisma nozares stiprināšanai dalībniekiem būs liels izaicinājums,» atzina «CultHack Hackathon» organizators K. Skuja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: DB viesojas birojā Teikums Teodors

Linda Zalāne, speciāli DB, 26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teikums Teodors vizītkarte ir izteiksmīgs un moderns interjera dizains, kas ietērpj vizuālā veidolā biroja funkcionalitāti

Kopstrādes (coworking) telpai Teikums, kas divus gadus darbojas Jaunajā Teikā, maijā piepulcējās jaunākais «brālis» Teikums Teodors, kas izvietots līdzās esošajā ēkā. Kvartālu, tostarp abas kopdarba telpas, īsteno nekustamo īpašumu attīstītājs Hanner. «Ar pirmo Teikumu sapratām, ka šāda tipa birojiem ir potenciāls un pieprasījums ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Otrajā birojā turpinājām iesākto un ieviesām vairākus funkcionālus jauninājumus, kas sarunās ar biroja iemītniekiem izkristalizējās kā vēlami, piemēram, esam izveidojuši četrus NapBox, kur darbinieki var netraucēti nosnausties un pēc tam ar jaunu sparu turpināt darbu. Dažreiz tikai dažas minūtes miega ļauj atkal būtiski atjaunot produktivitāti,» stāsta Hanner pārstāve Līga Ansone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Big Bang Realty: Sākums ir grūtāks nekā plānojām

Ilze Žaime, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tika gaidīta lielāka atsaucība, taču tas nenozīmē, ka ir laiks apstāties, biznesa portālam db.lv atzīst "Big Bang Realty" veidotājs Oskars Zariņš.

Db.lv jau rakstīja par jaunu pašmāju platformu nekustamo īpašumu aģentiem "Big Bang Realty". Kopš tās darbības uzsākšanas šā gada septembra vidū, platforma piesaistījusi pirmos klientus.

Viens no "Big Bang Realty" izveidotājiem Oskars Zariņš atzīst - plānojis, ka sākotnējā atsaucība būs lielāka un lietotājus izdosies atrast īsākā laika posmā, taču sākums - tāpat kā lielākajai daļai jaunuzņēmumu - izrādījies grūtāks.

"Daudzi vēl līdz galam nesaprot, ar ko mēs nodarbojamies, jo mūsu ideja ir jauna. Pašreiz ir skaidrošanas periods," stāsta O.Zariņš. Šo mēnešu laikā organizētas vairākas prezentācijas un tikko sākts apmeklēt arī augstskolas, kur dalās savā pieredzē un stāsta arī par platformas mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibinājums "Ventspils Augsto tehnoloģiju parks" rīko biznesam veltītu tiešsaistes hakatonu "HackTheBiz" ar mērķi rast risinājumus COVID-19 vīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem uzņēmējdarbības jomā un gūt labumu no strauji augošās digitālās vides un tās iespējām, palīdzot uzņēmējiem paaugstināt produktivitāti un nodrošināt efektīvāku laika un resursu izmantošanu.

"HackTheBiz" notiks virtuālā vidē no 12. līdz 14.jūnijam , kur 48 stundu laikā dažādu nozaru profesionāļi - mentori palīdzēs komandām radīt jaunas, dzīvotspējīgas biznesa idejas uzņēmējdarbības atbalstam, ko hakatona noslēgumā vērtēs profesionāļu žūrija. Uzvarētāji saņems balvas no organizētājiem un sadarbības partneriem.

Pasākumā aicināti piedalīties individuālie dalībnieki un grupas līdz pieciem cilvēkiem - uzņēmumu pārstāvji, topošie uzņēmēji, IT jomas, mārketinga, biznesa un finanšu speciālisti, studenti un entuziasti. Hakatona dalībniekiem ir jābūt vismaz 18 gadus veciem.

Iepazīties ar pasākuma detaļām un tēmām ideju ģenerēšanai, kā arī reģistrēties var organizatora mājaslapā. Reģistrācija hakatonam ir atvērta līdz 2020.gada 10.jūnijam un dalība tajā ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru