Jaunākais izdevums

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty», ar kuras palīdzību ikviens var kļūt par nekustamo īpašumu aģentu un paturēt 100% no darījuma komisijas maksas.

«Big Bang Realty» platforma sniedz iespēju tās lietotājiem izmantot uzņēmuma zīmolu, kā arī nodrošina profesionālas apmācības nozares ekspertu vadībā. Platformas darbības princips ir tāds, ka aģenti darbību turpina neatkarīgi, paši plānojot savu laiku un nepieciešamo slodzi.

Platforma izveidē investēti vairāki tūkstoši eiro un no idejas par realitāti tā kļuva apmēram pusgada laikā, prātus kopā liekot un idejās daloties nekustamo īpašumu tirdzniecības speciālistam Oskaram Zariņam ar saviem domubiedriem un partneriem. Platforma pirmo reizi prezentēta šī gada inovāciju festivāla iNOVUSS ietvaros. Lapas izstrādi veica Latvijas speciālisti un izvēle par labu viņiem kritusi pēc vairāku pretendentu izvērtēšanas.

Kā platformas galveno mērķi O.Zariņš min vēlmi palīdzēt tiem, kas vēlas nodarboties ar īpašumu pirkšanu un pārdošanu: «Mēs vēlamies būt kā «Uber» nekustamo īpašumu aģentiem, sniedzot tiem kvalitatīvu, viegli saprotamu un reaktīvu palīdzību jebkura veida jautājuma risināšanā».

O. Zariņš atzīst, ka saskatījis nepilnības nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā, pats gūstot pieredzi darbojoties šajā sfērā vairāk nekā 15 gadu garumā, kā arī pēdējos 8 gadus vadot savu uzņēmumu. Viņš atzīst, ka «šo gadu laikā ir redzēti visi plusi un mīnusi».

«Mūsdienu pasaulē aizvien vairāk cilvēku vēlas darboties kā frīlanceri un apvienot vairākus darbus, neizejot no mājas vai rast paralēlus ienākumu avotus, kas neierobežotu viņu intereses un iespējas – studenti, ceļotāji, mūziķi, sportisti utt. «Big Bang Realty» sniedz šādas iespējas, jo platformu var izmantot jebkurš cilvēks, kuram ir vai nav pieredze nekustamo īpašumu arodā un tik daudz, cik viņam tas ir interesanti vai nepieciešami. Maksājot tikai fiksēto mēneša abonementu, lietotājs patur visu savu nopelnīto komisiju. Visas augstāk minētās lietas nekustamo īpašumu kompānija, kādas tagad pazīstam, nevarētu piedāvāt,» stāsta O.Zariņš.

Redzamas potenciālas krīzes pazīmes

Šī brīža nekustamo īpašumu tirgu O.Zariņš apraksta kā tādu, kas jau vairākus gadus atrodas atrodas attīstības stadijā. Īpašumi līdz 100 tūkstošu vērtībai esot un palikšot vispieprasītākie, taču elitārus un augstas klases īpašumus, sākot no 200 tūkstošiem eiro šī brīža ekonomiskajā situācijā pat par labu cenu esot grūti pārdot. «Mēs prognozējam, ka cenu pieaugums nebūs liels, vai var vispār apstāties. Runājot par nākotni, ir iespējami dažādi varianti: gan turpmāka cenu augšupeja, gan potenciālas krīzes pazīmes. Jāņem vērā, ka augšupejas gadījumā ieguvējs ir īpašuma saimnieks, savukārt krīzes situācijās pircējs, kuram ir iespēja iegādāties īpašumu par samazinātu cenu,» min O.Zariņš.

Patreiz strauji mainoties visām jomām, mainās arī nekustamo īpašumu joma: mainās cilvēku darba stils, parādās vēlme pēc cita veida apkalpošanas, un izmaksu samazināšanās. Piemēram, tradicionālās nekustamo īpašumu kompānijas par darījumu kārtošanu prasa 4-5%, savukārt «Big Bang Realty», lai arī neierobežos platformu lietotājus, rekomendē ņemt zemākas procentu likmes, jo aģentiem, lietojot platformu, nebūs jādalās peļņā ar kompāniju.

Pirmajā darbības nedēļā platformā esot novērojama sākotnējā interese: reģistrējušies ir 20 lietotāji, kas pēc dibinātāju domām nav daudz, bet nav arī maz. «Piemēram, kamēr «Airbnb» kaut ko sasniedza, pagāja vismaz gads. Mēs mainām nozari, un cilvēki tikai sāk iepazīt, ko mēs darām,» uzskata O. Zariņš.

Pagaidām platforma darbojas Latvijā, fokusējoties gan uz Rīgu un citām lielākajām pilsētām, gan uz Latvijas mazpilsētām, taču uzņēmēju tuvākajos plānos ir platformu attīstīt arī Eiropas tirgū, pakāpeniski aizsniedzot arī pārējos tirgos un kļūstot par globāla servisa nodrošinātāju. Šobrīd uzņēmējs atzīst, ka daudz vēl jāapgūst un jāizdara, lai realizētu mērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Big Bang Realty: Sākums ir grūtāks nekā plānojām

Ilze Žaime, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tika gaidīta lielāka atsaucība, taču tas nenozīmē, ka ir laiks apstāties, biznesa portālam db.lv atzīst "Big Bang Realty" veidotājs Oskars Zariņš.

Db.lv jau rakstīja par jaunu pašmāju platformu nekustamo īpašumu aģentiem "Big Bang Realty". Kopš tās darbības uzsākšanas šā gada septembra vidū, platforma piesaistījusi pirmos klientus.

Viens no "Big Bang Realty" izveidotājiem Oskars Zariņš atzīst - plānojis, ka sākotnējā atsaucība būs lielāka un lietotājus izdosies atrast īsākā laika posmā, taču sākums - tāpat kā lielākajai daļai jaunuzņēmumu - izrādījies grūtāks.

"Daudzi vēl līdz galam nesaprot, ar ko mēs nodarbojamies, jo mūsu ideja ir jauna. Pašreiz ir skaidrošanas periods," stāsta O.Zariņš. Šo mēnešu laikā organizētas vairākas prezentācijas un tikko sākts apmeklēt arī augstskolas, kur dalās savā pieredzē un stāsta arī par platformas mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tendences nekustamā īpašuma tirgū: «Krasta rajona» jeb Maskavas forštates sērijveida ēkas

Sagatavojusi Lelde Petrāne, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īres maksa sērijveida dzīvokļiem Maskavas forštatē pēdējo četru gadu laikā ir palielinājusies par 15%, bet iegādes cena par kvadrātmetru – par 31%, liecina nekustamo īpašumu aģentu platformas "Big Bang Realty" un programmatūras un datu analīzes uzņēmuma "D.Vision" pētījums.

Maskavas forštate ir apkaime, ko norobežo Daugava, Aizkraukles virziena dzelzceļš un Dienvidu/Slāvu tilts. Tātad, piemēram, 467. sērijas ēku komplekss, kas atrodas uz rietumiem no Slāvu tilta (tā saucamais “Krasta masīvs”), ir pieskaitāms Maskavas forštatei, taču t/c “Akropole” ir pieskaitāma Ķengaragam. Maskavas forštates apkaime ir diezgan liela (759,4 ha) un nav viendabīgi apbūvēta. Sērijveida daudzdzīvokļu ēkas lielākoties koncentrējas tuvāk tās dienvidaustrumu robežai. Iespējams, tieši tāpēc populārajos sludinājumu portālos teritorijai mēdz piešķirt atsevišķu nosaukumu – “Krasta rajons”, tomēr - tāpat kā “Krasta masīvs” - šie nav oficiālie nosaukumi un Rīgas kartē īstenībā neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienistabas dzīvokļu Rīgā, Viestura prospektā pārdošanas sludinājumi pazūd no serveriem vidēji pusotra mēneša laikā – tas ir aptuveni tikpat ilgi, cik vidēji Rīgas sērijveida dzīvokļiem, liecina nekustamo īpašumu aģentu platformas «Big Bang Realty» un programmatūras un datu analīzes uzņēmuma «D.Vision» pētījums.

Īpaši pievēršoties šo īpašumu izpētei, secināts, ka pat dārgāki vienistabas dzīvokļi, kas maksā līdz 1500 EUR/m2, parasti Viestura prospektā tiek pārdoti divu mēnešu laikā.

Par Viestura prospekta mājām šajā pētījumā tiek dēvētas 19 specprojekta ēkas, kas celtas Viestura prospekta kreisajā pusē 1970.gadu sākumā. Tās ir deviņu stāvu mājas, kas ir celtas no baltā silikāta ķieģeļiem. Neraksturīgi Rīgas sērijveida ēkām, tās ir izvietotas uz teritorijas ar nelielu reljefu. Ēkās ir izvietoti dažādu plānojumu vienas, divu un trīs istabu dzīvokļi, kopā 72 katrā ēkā (8 katrā stāvā). Dzīvokļu platība svārstās no 26 m2 līdz gandrīz 70 m2 atsevišķiem trīsistabu dzīvokļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Accenture, atzīmējot 20 darbības gadus Latvijā, uz AB dambja uzstādījis interaktīvu pilsētvides dizaina objektu – viedās šūpoles, kas kalpos kā viedierīču bezmaksas uzlādes punkts.

Enerģija tiks ražota gan šūpošanās laikā, gan šūpolēm pievienotajos saules paneļos, sniedzot iespēju bezvadu viedtālruņa uzlādei. Iebūvētā skaļruņu sistēma papildinās šūpošanās pieredzi ar elektroniski sintezētas skaņas audioceliņu. Viedās šūpoles tapušas Latvijā pēc īpaša Accenture pasūtījuma, uzņēmumam cieši sadarbojoties ar radošo un tehnisko industriju pārstāvjiem. Dizaina objekta koncepta ideja – Oskars Cirsis, tehniskā izstrāde un realizācija – Rihards Skrubis & Krišjānis Zariņš.

Divus metrus augstās šūpoles ikvienam būs pieejamas līdz šī gada septembra beigām.

“Viedās šūpoles ir simbols radošumam, enerģijai un izmaiņām gan tehnoloģijās, gan sabiedrībā kopumā. Accenture misija Latvijā ir rosināt pārmaiņas. Līdz šim to esam darījuši, atbalstot dažādas izglītības aktivitātes un apmācot jaunos speciālistus. Pēdējo gadu laikā esam apmācījuši ievērojamu skaitu cilvēku, tostarp sadarbībā ar RigaTechGirls vairāk nekā 1000 sievietēm bez pamatzināšanām datorzinībās esam snieguši gana spēcīgas iemaņas, lai viņas turpinātu mācības un uzsāktu karjeru IT nozarē. Viedās šūpoles ir kā simbols šīm uz ilgtspēju vērstajām pārmaiņām – gadu simtiem pazīstamais objekts ar inovatīvu tehnoloģiju atbalstu tagad guvis jaunu funkcionalitāti un ne tikai izklaidē, bet arī ražo enerģiju,” skaidro Accenture inovāciju vadītājs Baltijā Kristaps Banga.

Komentāri

Pievienot komentāru