Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere, 20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Šāda pieeja veicinājusi to, ka finansiāli 2019. gads uzņēmumam ir bijis spēcīgākais tā vēsturē. Apgrozījums, salīdzinot ar 2018. gadu, pieauga par 73%, un tas sasniedza teju 450 tūkstošus eiro. Šī brīža aplēses liecina, ka pērn eksports veidoja aptuveni 52% no uzņēmuma apgrozījuma. Šī gada mērķis ir pārkāpt 500 tūkstošu eiro apgrozījuma robežu.

2018. gadā uzņēmuma eksporta apgrozījums veidoja 42,8% no kopējā apgrozījuma, kas pēc viņas rīcībā esošās informācijas ir augstākais apjoms Latvijas reklāmas aģentūru vidū. "Mēs esam lielākā animācijas studija Baltijā pēc savas kapacitātes un tā, kāda veida un apjoma projektus varam īstenot un kādu komandu sakomplektēt, lai projektus īstenotu atbilstošākie profesionāļi ar nepieciešamajām prasmēm," saka R. Šteimane.

"2019. gads ir bijis ļoti svarīgs "Panic" vietas stiprināšanai globālajā tirgū. Uzsākām sadarbību ar starptautisko reklāmas aģentūru "R/GA", attīstot "Nike" projektu. Īstenojām Šveices Veselības ministrijas sabiedrības informēšanas kampaņu par orgānu ziedošanu, kas šai valstij ir sociāli svarīgs projekts. Tikām uzaicināti piedalīties starptautisku zīmolu "Spotify" un "Fast Company" tenderos. Mūsu tepat īstenotais projekts ar reklāmas aģentūru "J. Walter Thomson Baltics" zīmolam "TIO" ieguva starptautisku atzinību un tika izcelts "Adobe MAX" konferences "Behance" stendā," stāsta R. Šteimane.

2019. gadā uzņēmums uzsāka sadarbību ar vairākiem jauniem klientiem Dubaijā un Kuveitā, kas studijai ir jauns tirgus ar savu atšķirīgo pieeju un vajadzībām. Austrumu valstīs ir cita vizuālā gaume, pie kā auditorija ir pieradusi un ko sagaida no aģentūras. Ikdienas komunikācijā ar klientiem no šī reģiona jāņem vērā kultūras atšķirības. "Viņi ir ļoti strādīgi un darba jautājumos komunicē gan brīvdienās, gan ārpus darba laika," novērojusi R. Šteimane.

Viens no nozīmīgākajiem 2019. gada notikumiem "Panic" bija uzvara konkursā apjomīgam pasūtījumam ASV uzņēmumam "Indeed", kas ir lielākais darba meklētāju un piedāvātāju portāls. Iepirkumā Latvijas kompānija mērojās spēkiem ar animācijas studijām no ASV un Lielbritānijas un ar savu izstrādāto piedāvājumu un vīziju uzvarēja. "Tas ir ļoti labs indikators tam, ka esam sasnieguši zināmu uzticamību un mūsu portfolio tiek augstu vērtēts profesionāļu vidū. Tas ir izcils atspēriena punkts tālākai "Panic" vārda nostabilizēšanai starptautiskajā tirgū," vērtē R. Šteimane.

Studija savā piecu gadu pieredzē ir saskārusies ar izaicinājumu, ka tā nāk no Latvijas. Bieži, ja ir liela apjoma un budžeta projekti, ārvalstu aģentūras izvēlās vietējās animācijas studijas nevis tāpēc, ka tās ir labākas, bet tādēļ, ka nezina, vai var uzticēties nezināmai aģentūrai no citas valsts. "Aģenti ir veids, kā veicināt lielāku uzticamību un veidot personīgu kontaktu ar cilvēku, kurš nāk no tās pašas vides. Esam pārliecināti, ka bez šī soļa savā attīstībā neiztikt, lai izstrādātu apjomīgākus projektus," viņa norāda.

2019. gada oktobrī "Panic" uzsāka sadarbību ar diviem aģentūras pārstāvjiem ārzemēs - "Visualeyes" Šveicē un "Snyder" ASV un Lielbritānijā. Tas ir svarīgs attīstības posms uzņēmuma nostabilizēšanai globālajā tirgū. "Daudzās valstīs, it īpaši Rietumu valstīs, process, kā uzņēmumi un aģentūras izvēlas partneri animācijas producēšanai, ir tieši ar aģentu starpniecību, kas pārstāv un piedāvā talantus, kas būtu atbilstoši konkrētam projektiem," skaidro R. Šteimane.

Pārstāvji paver iespējas tikt pie apjomīgākiem projektiem un sadarbībām ar globāliem zīmoliem. Viņa spriež, ka "Panic" nemaz netiktu uzaicināts dalībai "Indeed" konkursā, ja nebūtu aģents, kurš netiktu uzrunāts piedāvāt savus kandidātus šim projektam. Aģenti būvē studiju uzticamību konkrētajā valstī. "Līdzīgi kā kuratora atlasīts darbs izstādē, tā arī iekļūšana aģentu pārstāvēto studiju lokā ir pagodinājums. Tā ir kontaktpersona, kas pārzina savas valsts industrijas principus un var iniciēt cita līmeņa sarunas par projektiem," tā R. Šteimane.

Animācijas studija "Panic" ir dibināta 2014. gadā. Piecu gadu laikā studijas komanda ir īstenojusi projektus 18 pasaules valstīm un izstrādājusi reklāmas projektus tādiem starptautiskiem zīmoliem kā "American Express", "McDonalds", "Colgate", "Ernst & Young", "Nike", "Brita" un "Indeed", kā arī ilgstoši veiksmīgi sadarbojusies ar vietējiem uzņēmumiem, piemēram, "airBaltic", "Madara Cosmetics", "Tet".

Mācoties no globāliem mūsdienīgiem t.s. gig jeb gabaldarbu ekonomikas uzņēmumiem, "Panic" ir elastīgs organizācijas princips. Uzņēmuma kodols ir septiņi štata darbinieki un paralēli tam tiek uzturēts plašs ārštata partneru tīkls, lai darbīgākos periodos, kad projektu pieprasījumi vairākkāršojas, komanda var paveikt klientiem apsolīto. Piemēram, 2019. gada nogalē uzņēmums strādāja 30 cilvēku komandā.

"Šāds biznesa modelis ir perfekti piemērots augošam uzņēmumam un attīstības stadijai, kādā šobrīd atrodamies. Piesaistīt uzticamus ārštata darbiniekus ir vienīgais veids, kā varam izmantot augoša biznesa iespējas," teic R. Šteimane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere, 11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizainers Mārcis Ziemiņš radījis produktu "Spray Box", kas apvieno gaumīgu dizainu ar šobrīd svarīgu funkciju - roku dezinfekciju.

Brīdī, kad arī M.Ziemiņa nozarē, tāpat kā daudzās, tika norauts stopkrāns, atcelti un apstādināti pilnīgi visi esošie un tuvākās nākotnes projekti, dzima doma, kas tiešā mērā ir saistīta ar šī brīža situāciju.

"Pirmkārt, mani rīkoties pamudināja apziņa, ka ļoti gribu kādam palīdzēt un radīt ko tādu, kas atvieglotu kādam ikdienu šajā mums visiem sarežģītajā laikā. Nedaudz papētot tirgu un apsekojot sabiedriskas iestādes, kurās ir izvietoti roku dezinfekcijas stendi, sapratu, ka gribu radīt stendu, kas atšķiras no citiem. Galvenā doma man bija radīt tādu stendu, lai rokas dezinficēt varētu, nepieskaroties stendam/pogām/ pumpīšiem, kuriem ir pieskārušies vēl simtiem citu cilvēku pirms manis. Man kā dizainerim, protams, svarīgi ir, lai stends ne tikai perfekti un droši pilda savu galveno funkciju, bet ir arī vizuāli pievilcīgs, elegants un estētisks, un tas organiski var iederēties telpas interjerā, to tikai papildinot, ne izbojājot kopējo dizainu," stāsta M.Ziemiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Filmu un animācijas studija no Liepājas "Sense Media" sadarbībā ar "Helio Media" ir uzsākusi darbu pie jauna Latvijas animācijas komēdijseriāla "Blinkijs" pilotsērijas izstrādes.

Pilotsērijas izmaksas ir 21 tūkstotis eiro, tostarp stāsta un tēlu radīšanai, zīmēšanai, animēšanai, mūzikai u.c.

"Esam patīkami satraukti par šo projektu, jo veidot saturu bērniem un jauniešiem ir liela atbildība," komentēja filmu un animācijas studijas "Sense Media" līdzīpašnieks un producents Egils Šusts.

"Šis būs stāsts par to, kā veidojas savstarpējās attiecības starp animācijas tēliem, kā tiek risinātas problēmas un kā ikdienišķas situācijas izskatās no malas. Blinkijs ir suns, kurš vēlas palikt netraucēts, gulšņāt uz sava iemīļotā dīvāna un skatīties nebeidzamās ziepju operas, taču diemžēl tas viņam nav iespējams, jo viņa saimnieks Brendons pastāvīgi iekuļas nepatikšanās un Blinkijam nākas iziet no savas komforta zonas, lai viņu glābtu," seriāla vadmotīvu ieskicēja "Blinkijs" režisors Juris Lisovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par veikala apmeklētāju un klientu drošību, universālveikalā "Stockmann" ir uzstādīti Latvijā izstrādātie inovatīvie roku dezinfekcijas stendi.

Pašmāju dizainera Mārča Ziemiņa zīmola "Don't panic" izstrādātais pilnībā automātizētais roku dezinfekcijas stends ir aprīkots ar sensoru - novietojot rokas zem sensora, automātiski tiek izsmidzināts roku dezinfekcijas līdzeklis. Tādējādi cilvēks tiek pasargāts no liekas pieskaršanās virsmām publiskajā telpā.

Vienā sensora darbības reizē dezinfekcijas līdzeklis tiek izsmidzināts 1ml apjomā, kas ir pietiekami, lai dezinficētu rokas un tajā pat laikā nodrošinātu taupīgu dezinfekcijas līdzekļa lietošanu, novēršot arī slapjuma veidošanos pie stenda, kas mēdz būt problēma, ja dezinfekcijas līdzekli izsmidzina vairāk nekā nepieciešams. Roku dezinfekcijas stends ir ne tikai drošs un praktisks, bet arī ar estētisku un gaumīgu dizainu, kas veikala telpās nepieciešamos drošības veikšanas pasākumus padara klientiem vizuāli pievilcīgākus, tādējādi motivējot klientus tos vairāk izmantot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negaidīti lielu pieprasījumu bauda vēl nebijis piedzīvojums - nakšņošanas dažu metru augstumā virs Amatas upes namiņā, kas veidots no spoguļiem, un zvaigžota debess juma vērošana.

Par to gandarīta eksperimentālā projekta "Piedzīvojums spoguļnamiņā" autore - radošās apvienības "Skudras metropole" vadītāja Gundega Skudriņa un dizaina risinājumu uzņēmuma "Don't Panic" dizainers Mārcis Ziemiņš, kurš plašāk pazīstams ar roku dezinfekcijas stenda "Spray Box" dizaina izstrādi.

Vēl ir iespējams pieteikties uz īpašu "Paulig" kafijas rituālu, kāds "Spoguļnamiņā" tiks organizēts katru dienu visas vasaras garumā.

Namiņš paredzēts tiem, kuri meklē dabas klātbūtni, ir gatavi jaunām sajūtām un pieredzei. Visiem, kuri vēlas gūt iedvesmu, prieku, izbaudīt ko nebijušu. Tiem, kuri nemeklē komfortu un ērtības, kuru tur nav, bet gan vēlas baudīt putnu dziesmas, upes čalošanu, meža burvību. Tiem, kuri vēlas relaksēties no ikdienas steigas, urbāniem pilsētu džungļiem un kņadas, un smelties mieru un labsajūtu dabas valdzinājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Taps trīs jaunas filmas nacionālās identitātes stiprināšanai

Lelde Petrāne, 07.10.2019

Projekta Dziesma par dzelzs aizkaru publicitātes materiāli – 60. gadu fotogrāfijas, kurās redzami filmas varoņu prototipi

Publicitātes materiāls

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālais Kino centrs (NKC) apstiprinājis rezultātus konkursā, kas savā ziņā turpina Simtgades filmu programmas uzsākto ceļu, - vēsturisku un identitāti stiprinošu Latvijas filmu ražošanas konkursa ietvaros atbalstīta divu pilnmetrāžas spēlfilmu un vienas dokumentālās filmas ražošana.

Konkursā iesniegtos projektus vērtēja īpaši izveidota ekspertu komisija, kurā strādāja visu trīs NKC ekspertu komisiju pārstāvji un vēl divi pieaicināti eksperti, kam jau ir Simtgades projektu vērtēšanas pieredze, – režisors un pedagogs Pēteris Krilovs un dzejniece Māra Zālīte. Nacionālā Kino centra komisijas pārstāvēja režisors Andis Mizišs (spēlfilmu komisija), producente Līga Gaisa (dokumentālais kino) un NKC pārstāve Kristīne Matīsa (animācija).

NKC arī šajā konkursā turpina tradīciju ekspertu komisiju darbam piesaistīt sabiedrības pārstāvjus, kas ekspertiem sniedz rekomendējošus ieteikumus, atbalstot publiskā finansējuma piešķiršanu tādiem projektiem, kas ir aktuāli un nozīmīgi dažādām auditorijām Latvijā. Projektu izvērtēšanā līdzdarbojās Arta Ģiga (filmu un TV seriālu producente, izvirzīta no Latvijas Žurnālistu asociācijas) un Ieva Langenfelde (SIA Forum Cinemas pārstāve).

Komentāri

Pievienot komentāru