Reperis Ozols - mūziķis, kas tirgo arī retro apavus 

«Mēs nekādā veidā neliekam paralēles man un veikalam, jo mēģinam panākt rezultātus ar saturu. Kā piemērs pasaules praksē kalpo arī vairāki zināmi urbānās kultūras zīmoli, kuri ir bijuši nosaukti savu īpašnieku vārdos, kā piemēram - G Unit, Snoop Dogg, Outkast, tas ilgtermiņā var būt kā piektais ritenis. Labāk, ja tā ir neatkarīga lieta,» biznesa portālam Db.lv saka apģērba veikala Hood shop īpašnieks, mūziķis Ozols jeb Ģirts Rozentāls.

Monta Glumane, 06.6.2018
1/45

Foto: Zane Bitere/LETA

Ar veikala telpām Brīvības ielā skatuves mākslinieks saistīts aptuveni 15 gadus. Iepriekš mūziķim piederēja veikals «Street shop», taču izteikts hip-hop veikals bija zaudējis savu aktualitāti gan tā īpašniekam, gan patērētājiem. Nāca laiks, kad «snīkeru» apavu kultūra sāka kļūt aizvien populārāka, gan pasaulē, gan Austrumeiropā. «Man laicīgi atnāca informācija no kosmosa, jutu, ka kaut kas ir jāmaina un aiztaisījām ciet veikalu Street shop, kas bija darbojies desmit gadus un atvērām šo – Hood shop,» atceras Ģ.Rozentāls. Šogad veikals svin piecu gadu pastāvēšanas jubileju. Par godu tam, ik pa laikam veikals izlaidīs preces ar dizainu, kas saistīts ar šiem gadiem.

Veikalā iespējams iegādāties ne tikai apģērbu un apavus, bet arī grāmatas un vinila plates, taču veikala saimnieks norāda, ka to nevarētu nosaukt par biznesu un ienākumu avotu. «Es dažreiz brīnos, kā grāmatnīcas pastāv, bet laikam ir auditorijas, kas lasa». Tāpat izveidota arī neliela galerija, kurā ik pa brīdim savus darbu izvieto dažādi vietējie ielu mākslinieki. Veikala pamatvirziens ir apģērbu un apavu tirgošana, bet šobrīd vairāk tiek attīstīts tieši apavu segments. Tiek strādāts uz konkrētu auditoriju, kam šķiet saistoši tā dēvētie retro vai «street wear» apavi. Piemēram, retro ir tie apavi, kas izlaisti, sākot no 70.-90. gadiem. Vairāki brendi un vadošie zīmoli ir izveidojuši remiksus vecajām kolekcijām vai arī izlaiduši jaunas kolekcijas. Veikalā var iegādāties apavus, kas iegādāti no to izplatītājiem gan Latvijā, gan Baltijā, Polijā, Vācijā un citur Eiropā.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Runājot par veikala attīstību šajos piecos gados, Ģirts Rozentāls norāda, ka uzņēmums lēnām, bet aug. Veikals turpina paplašināt sortimentu un seko līdzi aktualitātēm. «Tā ir maza mikro pasaule, kurā dzīvo šis veikals.» Uz jautājumu, vai ir klienti, kuri veikalu apmeklē, lai satiktu mūziķi, Ozols nosaka: «Es nevienā brīdī nepozicionēju šo kā savu veikalu. Esam bez izkārtnes jau piekto gadu un nevaram sūdzēties. Nevienā brīdī nav bijusi sajūta, ka mums vajadzētu izkārtni. Mēs esam super underground store, darbojamies pa īstam un tad viss sanāks.» Galvenais no mārketinga instrumentiem ir sociālie tīkli.

Mūziķis uzskata, ja veido savu apģērba līniju, tad nedrīkst iesaistīt tajā savu skatuves vārdu. Viņaprāt, tas beigās nostrādās ar mīnusa zīmi. «Piemēram, mūziķa karjera aizies slikti, bet apģērba brends aizies labi un tad būs peripētija - tu kā mākslinieks esi izbeidzies, bet brends vēl dzīvo. Tas sanāk kaut kā neloģiski. Pirms kādiem desmit gadiem es sapratu, ka lielākā kļūda ir tā, ka mūziķi savus zīmolus nosauc savā skatuves vārdā. Labāk, ja tas neatkarīgs un nesaistīts ar mākslinieku.»

2011. gadā mūziķim bija plāns atvērt savu apģērbu ražotni, taču projekts pārtraukts, jo sapratis, ka tas nebūs rentabli. Šobrīd veikala apģērba kolekcija tiek veidota, izmantojot gatavas piegrieztnes un uz tām tiek veidots orģināldizains. Mūziķis atzīst, ka šajā segmentā ir daudz spēcīgu konkurentu, taču katram ir sava klientu grupa. Hood shop klienti ir cilvēki kam interesē «street wear» mode un apavi.

Arī pats mūziķis nēsā veikalā pieejamos apavus. Viņš novērojis, ka šobrīd «street wear» mode ir saplūdusi ar «luxury fashion». «Var jau naudu tērēt, bet man vienmēr ir licies, ka stipri foršāk un stilīgāk ir tad, ja ar parastām lietām var panākt to pašu efektu, ko ar 500 vai 1000 eiro vērtu t-kreklu. Tas nepadara cilvēku stilīgu,bet parāda, ka tev ir laba finansiālā puse. Man tas ir pilnīgs mikslis. Tas varbūt kaut kas dārgs ar kaut ko no second hand. Es vispār par to neiespringstu. Ja es varu, tad es nopērku, ja nevaru, tad nenopērku. Ja man kaut ko vajag, tad ieeju second hand, piemēram, bikses filmēšanai. Tas ir tikai apģērbs. Forši, ja vari atļauties un nopirkt. Krutākie cilvēki ir tie, kas spēj izdarīt tā, lai labi izskatās, nevis apģērbties brendos».

Tuvākajā nākotnē mūziķis ar veikalu vēlētos iegūt starptautisku atzinību un uz to lēnām tiecas. «Latvija un Baltija ir tik liela, cik tā ir. Esmu laika gaitā to sapratis un esmu izbaudījis to uz saviem pleciem, tāpēc utopiski un baigi grandiozie plāni nav. Nav sajūta, ka vajag ļoti ārdīties un kārpīties.» Paralēli veikala vadīšanai un mūziķa karjerai Ozols vada arī apdrukas kompāniju. Viņaprāt, reperim Latvijā 100% sevi nodrošināt ir grūti un vienmēr ir vajadzīgs, kāds plāns B, piemēram, darbs studijā, ierakstu veidošana.

Tevi varētu interesēt

Organizējot nevajadzīvo apģērbu vākšanas iniciatīvu, «H&M» veikalos Latvijā kopš 2013....

Pašlaik SIA Duck Woodworks pamatprodukts ir dažādi virtuves dēļi no augstvērtīgiem kokmateriāliem;...

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences...

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktoram Andrim Ozolam izsniegtā pielaide...

Rīgā, Āgenskalnā, šorīt milzīgs ozols uzgāzies desmit automašīnām, tostarp Neatliekamās...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Vai vēlaties pienācīgi un kvalitatīvi aprīkot plašas un modernas noliktavas, kurās ir...

«Maxima Latvija» veikalu tīkla paplašināšanā un rekonstrukcijās šogad iecerējusi investīcijas...

Viesnīcu nozare Latvijā ir pastāvīgi augoša un prieks, ka tirgū ienāk jauni...

Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas...

Rīgas universālveikals Stockmann pagājušo gadu pabeidzis ar peļņu un apgrozījuma pieaugumu par...

Baltijas valstu iedzīvotāji ļoti labprāt iepērkas ārzemēs, visbiežāk kaimiņvalstīs, tam kopumā...

Vairāk nekā 1300 Latvijas Pasta pastnieku 2018.gadā aprīkoti ar mobilajām viedierīcēm, kas...

Ausu, kakla un deguna slimību diagnostikas un ārstēšanas iestāde LOR Klīnika atvērusi...

Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā 2. un 3. jūnijā norisinājās latviešu tautas lietišķās...

Elektroniskajā muitas datu apstrādes sistēmā (EMDAS) eksporta deklarāciju apstrāde izlaišanai...