Sākam biznesu: Sāk ar Vjetnamu 

Iegūstot dažādus datus no viedtālruņa, aizdevumu salīdzināšanas risinājums Jeff App palīdz uzzināt vairāk par cilvēku, kurš vēlas aizņemties

Anda Asere, 05.11.2019
1/2

Jeff App izstrādātāji Toms Niparts (no kreisās) un Reinis Tenis

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Šā gada sākumā Tomam Nipartam un Reinim Tenim radās ideja par šādu mobilo lietotni. «Pats sākums bija TechChill konference. Abi bijām nodarbināti, dzīvoju Spānijā, nolēmām pieteikties ideju konkursā. Tikām finālā, un tas bija apliecinājums, ka ir vērts šo pētīt dziļāk. Paralēli pamatdarbam bijām gatavi startēt Latvijā, jau bija potenciālie klienti, bet sapratām, ka nedarīsim to te, – ir mazs tirgus, un problēma, ko risinām, nav tik aktuāla,» stāsta Toms.

Viņi izvēlējās Vjetnamu. Toms jūlijā pameta labu darbu un dzīvi siltajā Spānijā, lai «lēktu» iekšā šajā projektā. Lai pieņemtu šo lēmumu, nācās apsvērt daudzus aspektus. «Protams, Spānijai ir daudz plusu, lielisks klimats, plašas iespējas, jo īpaši jauniešiem, bet es vienmēr esmu paturējis prātā, ka vēlos atgriezties Latvijā un likt lietā iegūtās zināšanas. Spāņi ir spāņi, latvieši ir latvieši – ar saviem cilvēkiem vienmēr būs vairāk pa ceļam,» viņš uzskata.

Novembra beigās Jeff App pārstāvēs Latviju jaunuzņēmumu konkursa Seedstars reģionālajā finālā Kazahstānā, lai pretendētu uz vietu finālā Šveicē nākamā gada sākumā. Uzvarētājs iegūs 500 tūkstošus dolāru. Konkursa kārtā Latvijā Jeff App ieguva pirmo vietu, bet otro un trešo – SizzApp un DronePlan. «30 kompāniju konkurencē uzvarējām,» saka Toms.

Toms ir strādājis finanšu tehnoloģiju jomā. Viņš ir viens no Viventor platformas līdzdibinātājiem. Pēc tam viņš strādāja Spānijā ar dažādiem tiešsaistes aizdevumu produktiem šajā valstī. Tomu tracināja darbs ar starpniekiem, kas «piegādāja» klientus, jo viņu maksāšanas disciplīna nereti bija sliktāka nekā tiem cilvēkiem, kas tika piesaistīti, izmantojot citus kanālus.

«Sapratu, ka tā ir liela problēma, ko gribu risināt un būt tādam kredīta starpniekam, kas dod pievienoto vērtību gan aizdevējam, gan aizņēmējam,» viņš stāsta.

Šobrīd ir maz kredītu brokeru, kuri nodrošina klientu pieredzes ceļojumu no sākuma līdz galam.

Piemēram, nonākot aizdevumu salīdzināšanas portālā, cilvēks aizpilda garu pieteikuma anketu, saņem piedāvājumus un, izvēloties kādu no tiem, anketa jāizpilda vēlreiz no paša sākuma. Toma skatījumā, brokera uzdevums ir maksimāli atvieglot aizņemšanās procesu, lai katrs nākamais solis ir vieglāks, bet aizdevējam Jeff App vēlas ne vien «piegādāt» klientu, bet sniegt arī maksimāli daudz papildu datu, kas palīdz novērtēt potenciālo aizņēmēju un pieņemt lēmumu. Šī iemesla dēļ uzņēmums atteicās no plāna sākt biznesu Latvijā un Eiropā – tirgus ir piesātināts, turklāt teju visiem cilvēkiem ir bankas konts. Turpretī Vjetnamā tikai vienam no trim cilvēkiem ir bankas konts, tādējādi ar uzņēmuma risinājumu aizdevēji var piekļūt arī tiem cilvēkiem, kuri nav banku un citu finanšu iestāžu klienti. Šī iemesla dēļ reti kuram cilvēkam ir kredītvēsture.

Visu rakstu lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Huawei Mate 20 X 5G ļauj ielūkoties, kā izskatīsies interneta lietošana viedtelefonos...

Visi SIA Apply īstenotie mākslīgā intelekta un mašīnmācības projekti ir saistīti ar...

Sony bezspoguļa fotoaparāts RX10 IV izceļas ar iespaidīgu 25x tālummaiņu, taču par...

Vatikāns baznīcai cer piesaistīt tehnoloģijas mīlošus jauniešus ar «eRožukroņa» aproces palīdzību,...

Vietējiem uzņēmumiem un privātpersonām būs lielākas izvēles iespējas saņemt kredītus, jo vietējā...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā "Sveet Memory"...

Igaunijas lielākās salas Sāremā galvenie apskates objekti - Kāli meteorīta krāteris apriņķa...

Ūdensizturīgo mēteļu zīmols Rain Sisters turpmāk plāno piedāvāt apģērbus ne tikai dāmām,...

Šis biznesā bijis izaicinājumiem bagātākais gads, sešu gadu jubilejas un jaunās kolekcijas...

Mērķis ir parādīt latviešiem, kas ir Japāna, daudzi to vēl nezina, saka...

Liepājnieki Līga un Agris Saules savā saimniecībā Medzes pagasta Vīnkalnos nodarbojas ar...

Vispirms vārds un pēc tam biznesa ideja, ko šajā vārdā ietērpt. Tāds...

Te jums ir kā īstos laukos! Tādu atziņu māksliniece Dita Zagorska bieži...

Grantu programma «Atspēriens» ir noskaidrojusi desmit 2019. gada finālistus un aicina uz publisku...

Lienes Laugales biznesā nepārtraukti klātesoši ir viņas suņi Teemo un Rolo...