Šveices lielveikalu giganta Coop vadītājs atzinis, ka pēc informācijas par to, ka daži veikali māna pircējus, mazinājusies klientu uzticība zīmolam, ziņo thelocal.ch. Vietējos un ārvalstu medijos tika vēstīts, ka dažos tīkla veikalos gaļa, kurai iztecējis derīguma termiņš, tiek pārpakota un pārdota kā jauna.
Savas bažas Joss Suters (Joos Sutter) paudis intervijā avīzei SonntagsBlick.
«Ja šie incidenti ir patiesība, mēs vēlamies atvainoties visiem mūsu klientiem,» viņš sacījis, piebilstot, ka pārbaudes Coop veikalu gaļas nodaļās veiks neatkarīga kvalitātes kontroles firma.
Db.lv jau rakstīja, ka vairāki esošie un bijušie darbinieki stāstīja - vistu krūtiņas un liellopu gaļas filejas palikušas pārdošanā vairākas dienas pēc to derīguma termiņa beigām. Bieži gaļa marinēta, lai izskatītos svaiga.
Nebioloģiskā gaļa marķēta kā bioloģiska, bet importēta gaļa pārdota kā vietējā. Turklāt šāda rīcība bijis priekšnieku rīkojums. Ikviens, kurš atteicies izpildīt šos rīkojumus, ticis nolamāts, stāstījis kāds darbinieks. Cits darbinieks atklāja, ka, sūdzoties par šiem rīkojumiem augstākajai vadībai, zaudējis darbu.
Vēl viens darbinieks atklājis, ka vadītājus šādi rīkoties motivējušas ar pārdošanu saistītas prēmijas - 15% no viņu algas esot saistīta ar darbības rezultātiem. Taču intervijā Suters noraidījis ideju, ka šī rīcība saistīta tieši ar prēmijām.
Lielveikalu ķēde esot izveidojusi ombudu. Tas ļaušot darbiniekiem anonīmi iesniegt sūdzības, nebaidoties no atriebības.
Saskaņā ar Sutera teikto Coop pārdošanas apjomus šis skandāls nav būtiski ietekmējis, bet tas atspoguļojas klientu izvēlē - vairāk pircēju izvēlas saldētu, nevis svaigu gaļu.
Jāatgādina - viens no veikala darbiniekiem iepriekš pavēstīja, ka pēc derīguma termiņa beigām pārdota ne vien gaļa, bet arī zivis.