Auto

Saab rūpnīcā atlaista trešdaļa darbinieku; nav skaidrs, vai ražošana atsāksies

Lelde Petrāne, 02.10.2014

Jaunākais izdevums

Auto ražotājs Saab paziņojis, ka atlaidis 155 darbiniekus, kas ir apmēram trešdaļa no tā darbaspēka, ziņo thelocal.se.

Saab patlaban cīnās, lai atrisinātu nopietnas finansiālās grūtības. To iegādājās National Electric Vehicle Sweden (Nevs), ķīniešiem piederoša kompānija. Darījums notika 2012. gada jūnijā, un pastāvēja cerības, ka tādējādi autoražotājs tiks izglābts no aiziešanas nebūtībā.

Tagad darbinieku atlaišana tiek skaidrota ar darba trūkumu rūpnīcā.

Ražošana rūpnīcā, kas atrodas Trolhetenā, Zviedrijas dienvidrietumu daļā, apstājās maija beigās, kad Nevs nespēja samaksāt piegādātājiem.

Kompānija nav sniegusi nekādu informāciju par progresu jaunu investoru piesaistē. Ja tādi atrastos, auto ražošanu paredzēts atsākt. Zviedrijas mediji ziņojuši, ka Nevs šobrīd cenšas piesaistīt autoražotājus Mahindra (Indija) un Dongfeng (Ķīna).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas uzņēmums pie Saab īpašniekiem pasūta elektriskās automašīnas 12 miljardu dolāru vērtībā

LETA, 17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektrisko automašīnu nomas uzņēmums Panda New Energy pasūtījis 250 000 elektrisko automobiļu Zviedrijas autoražotāja Saab īpašniekiem - Ķīnas konsorcijam National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), teikts ceturtdien publiskotajā NEVS paziņojumā.

Pasūtījuma summa veido 12 miljardus dolāru (11 miljardus eiro).

Šis ir otrs pasūtījums šajā rudenī, ko saņēmis NEVS, kas saskāries ar būtiskām finanšu problēmām kopš tas tika izveidots 2012.gada jūnijā, lai pēc bankrota pārņemtu Saab aktīvus.

NEVS norāda, ka Ķīnas pasūtījums radīs darba vietas vairākiem simtiem cilvēku.

Uzņēmums līdz 2020.gada beigām piegādās "Panda New Energy" 150 000 "Saab 9-3" elektriskās automašīnas, kas tiks veidotas uz Saab 9-3 sedana platformas. Vienošanās ietver arī 100 000 citu elektrisko automašīnu produktu un pakalpojumu, ko nodrošinās ar NEVS un tā īpašniekiem saistīti uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB, 30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab īpašnieki iecerētajiem elektriskajiem automobiļiem neizmantos slaveno zīmolu

LETA, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotāja Saab īpašnieki - Ķīnas un Japānas konsorcijs National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) - atcēluši plānus iecerētajai elektrisko automašīnu līnijai izmantot slaveno zīmolu, tā vietā izvēloties lietot savu, teikts otrdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

«Mēs patiesi cienām savu vēsturi un mantojumu, mēs vēlamies paši kļūt atpazīstami,» norāda NEVS vadītājs Matiass Bergmans.

Saab 2011.gada decembrī piedzīvoja bankrotu, un to 2012.gadā iegādājās NEVS, kas tika izveidots Saab aktīvu pārņemšanai.

Ķīnas un Japānas konsorcijs pirmo elektrisko automašīnu, kas būs balstīta uz Saab 9-3 modeļa bāzes, plāno ražot 2017.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības un drošības kompānija Saab ir saņēmusi pasūtījumu no Latvijas Aizsardzības ministrijas par RBS 70 raķetēm. To piegādāšana notiks periodā no 2015. līdz 2016. gadam.

Latvija ir bijusi RBS 70 sistēmas lietotāja kopš 2004. gada, un šis raķešu pasūtījums uzlabos Latvijas pretgaisa aizsardzības spējas. Noslēgtais līgums iekļauj raķetes, apmācību un saistīto aprīkojumu.

«Pretraķešu aizsardzība ir viena no mūsu galvenajām un stratēģiskajām prioritātēm, lai stiprinātu Latvijas aizsardzību un drošību. Vienošanās starp Saab un Latvijas Aizsardzības ministriju demonstrēs izcilu sadarbību starp Zviedriju un Latviju, kas būvē ticību un pārliecību par drošību šajā reģionā. Zviedrija ir ļoti labs partneris pretraķešu aizsardzības laukā, un mūsu sadarbībai ir sena vēsture. Tā ir ļoti simboliska, jo sākās 2004. gadā, kad Latvija pievienojās NATO, un, balstoties uz šo sadarbību, mēs esam apmācījuši daudzus Latvijas bruņoto spēku karavīrus,» saka Raimonds Bergmanis, Latvijas Aizsardzības ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uz goda pjedestāla kāpj vācieši un zviedrs

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 29.04.2014

1. vieta. BMW. 11,3 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)

Foto avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā kā mīlētākais biznesa auto zīmols šogad triumfējis BMW. Iecienītāko zīmolu TOP 10 sagādā arī pa pārsteigumam.

Kopumā DB organizētajā balsojumā bija pieteikti 37 auto zīmoli, no tiem pie lasītāju balsīm tika 31, savukārt no tiem piecas un vairāk balsis ieguva 17 auto. Balsošana tika organizēta ar sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter starpniecību. Gandrīz 2/3 balsotāju bija vīrieši, zīmīgi, ka tieši vīriešu kārtas balsotāji bijuši lielākie vācu un zviedru auto piekritēji, kamēr vairāk sieviešu balsis tika veltītas japāņu un franču auto.

Vācu BMW markas nonākšana topa virsotnē ir vērtējama kā diezgan likumsakarīga, ņemot vērā, ka BMW arī pasaules mērogā tradicionāli ir premium klases zīmols numur viens. Tiesa, pavisam noteikti nevar vilkt vienādības zīmi starp BMW Latvijā un BMW Rietumeiropā. Lielajās Eiropas valstīs populārāki ir teju visi bavārieša modeļi, sākot no 1. un 3. sērijas (kas pie mums tiek pārdoti ar ļoti vājiem rezultātiem), savukārt Latvijā darījumu cilvēku vidē iecienītāki ir tieši augšējie plaukti – mūsmājās labs ir tas BMW, kas sākas ar X, proti, X3, X5, X6.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ir uz laiku apturējis Saab automašīnu ražošanu, to pamatojot ar līdzekļu trūkumu, vēsta Reuters.

NEVS, kas pēc bankrotējušās ikoniskās zviedru auto markas iegādes pagājušajā gadā atjaunoja maza apjoma ražošanu, skaidrojis, ka pagaidām nav pietiekami daudz naudas, lai nomaksātu parādus.

«Iemesls ir tāds, ka NEVS līdzīpašnieks Qingbo Investment Co. Ltd nav pildījis savas saistības finansēt NEVS darbību,» vēsta paziņojums. Tādēļ NEVS pagaidām apturējis ražošanu, kuras apjomi bija sešas automašīnas dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Dienas tēma: Ieskicē Latviju aizsardzības industrijā

Didzis Meļķis, 11.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļot budžeta izdevumus aizsardzībai, Latvija sekmē vietējo uzņēmēju iesaistīšanos ienesīgajā aizsardzības industrijā, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tuvošanās NATO dalībvalstīm vēlamajam aizsardzības tēriņu apjomam – 2% no IKP – ir pozitīvs stimuls arī Latvijas duālā rakstura uzņēmumiem – tiem, kuru produkti un pakalpojumi orientēti gan civilajam, gan militārajam tirgum. Atsaucoties uz Latvijas visai ievērojamo drošības industrijas pagātnes spožumu un iezīmējot mūsdienu iespējas, Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija (LDAIF) piedalās nākamnedēļ Londonā notiekošajā pasaules lielākajā Starptautiskajā Aizsardzības, drošības un aprīkojuma izstādē (DSEI).

Pieslēdzas lielajiem

Latvija ir zaudējusi savas padomju laika militārās rūpniecības kompetences, kuru atjaunošana jau NATO drošības sistēmā tādā apjomā ir neiespējama un diez vai arī ekonomiski pamatota. Tomēr aizsardzības jomas nozīme objektīvu apstākļu dēļ aug arī Latvijā. LDAIF patlaban vieno 36 biedrus, ieskaitot, piemēram, arī Rīgas Stradiņa universitāti un asociēto biedru statusā tādas daudznacionālās korporācijas kā SAAB un BAE Systems, DB stāsta federācijas valdes priekšsēdētāja Elīna Egle. Starptautisko dalībnieku piesaiste ir nozīmīga, jo dod iespēju Latvijas uzņēmumiem iesaistīties piegādes ķēdēs, «kas prasa specializāciju, kvalitāti un noteiktu apjomu. Šie ir galvenokārt uz starptautiskiem projektiem un eksportu vērsti uzņēmumi».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta ar foto: Liepājas lidlauka sertifikāciju plāno pabeigt līdz nākamā gada pavasarim

LETA, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas lidlauka sertifikāciju plāno pabeigt līdz nākamā gada pavasarim, šodien parakstot dokumentus par lidostas pieņemšanu ekspluatācijā, sacīja lidostas vadītājs Agris Sprūde.

«Šis ir pirmais solis Liepājas lidostas attīstībā, un tagad priekšā liels darbs, lai lidosta saņemtu sertifikātu un varētu sākties regulāri lidojumi,» sacīja Sprūde. Viņš prognozē, ka jau nākamā gada vasarā lidosta darbosies un nākotnē lidojumi būs regulāri.

Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija) sacīja, ka notiek sarunas ar airBaltic un citām aviokompānijām, tomēr plašāk šīs sarunas nekomentēja. Viņš netieši atzina, ka Liepājas pašvaldība varētu daļēji līdzfinansēt lidojumus, norādot, ka «Eiropā tāda prakse ir», taču konkrētu atbildi nesniedza, jo sarunas ar aviokompānijām patlaban joprojām notiekot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tēmē arī uz pasažieru pārvadājumiem

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 13.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia izdevies atkopties no sāpīgā Latvijas Krājbankas kraha sitiena, un uzņēmums plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

RAF-Avia floti pašlaik veido septiņi gaisa kuģi – divi Zviedrijas koncerna SAAB un pieci Ukrianas An-26 lidaparāti. Kompānijas specializācija – vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet pēc jaunā uzņēmuma īpašnieka uzdevuma kompānijas menedžments sāk gatavoties arī pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Tāpat tiek meklētas iespējas paplašināt darbību, piemēram, ANO humānās palīdzības kravu transportēšanai uz Āfriku, kā arī pieteikta dalība Lielbritānijas pasta pakalpojumu nodrošinātāja izsludinātajā konkursā.

Pēc vairākus gadus piedzīvotiem zaudējumiem 2015. gadā RAF-Avia beidzot izdevies sasniegt peļņu. Tiesa, pērn gūtā peļņa tiks izlietota iepriekšējo gadu zaudējumu kompensēšanai. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis uzsver, ka aviācijas bizness kopumā ir ļoti sarežģīts, tajā nav ko cerēt uz ātru peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Avionozares eksperts Tālis Linkaits komentē RAF-Avia plānus veikt pasažieru pārvadājumus

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēstīja laikraksts Dienas Bizness. Šos plānus DB komentē Tālis Linkaits, avionozares eksperts un VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes loceklis.

Nav rentabls bizness:

«Pasažieru pārvadājumi atšķirībā no kravu pārvadājumiem ir pilnīgi cita specifika. Jāveic pietiekami lielas investīcijas, lai piesaistītu pasažierus un nodrošinātu attiecīgu servisu. Ja arī RAF-Avia varētu pārvadāt pasažierus, tad tā būtu ļoti specifiska niša. Kopumā tirgus šobrīd ir ļoti šaurs neliela apjoma pārvadājumiem. Igaunijā, piemēram, bija problemātiski nodrošināt klientu bāzi lidojumiem uz salām. Kopumā šāds bizness nav uzskatāms par pārāk rentablu.

Kravu pārvadājumos ļoti liela nozīme ir pieredzei un sakariem, kā arī spējai pārdot savus pakalpojumus. Sekojot līdzi RAF-Avia, jāsaka, ka viņiem veiksmīgi tas ir izdevies. Uzņēmums ir atradis savu nišu, klienti uzticas un tas rezultātā arī nodrošina uzņēmumam labus finanšu rādītājus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic šogad oktobrī svin 22. gadadienu kopš komerciālās darbības uzsākšanas. 1995. gada 1. oktobrī airBaltic veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu ar SAAB 340 lidmašīnu, informē A/S Air Baltic Corporation Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem. Šodien airBaltic veic tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 60 galamērķiem un tās floti šobrīd veido 30 lidmašīnas. airBaltic piedāvā savienojumus no Rīgas uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Skandināvijā NVS un Tuvajos Austrumos. Papildus tam, airBaltic piedāvā arī tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas.

2018. gada vasaras sezonā airBaltic uzsāks jaunus lidojumus uz Lisabonu (Portugāle), Malagu (Spānija), Splitu (Horvātija), Bordo (Francija) un Gdaņsku (Polija).

airBaltic savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. airBaltic alvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80.05% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA Aircraft Leasing 1 pieder aptuveni 20%. airBaltic flotē ir 30 lidmašīnas: septiņas Bombardier CS300, 11 Boeing 737 un 12 Bombardier Q400 NextGen.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Rīgas Motormuzejā ceturtdien, 12.oktobrī tiks atklāta izstāde Piepildītie sapņi, kas sniegs ieskatu pagājušā gadsimta 60.-80. gadu autobūves labākajās tradīcijās un Youngtimer Rally pasākumu vēsturē.

Apmeklētājiem būs iespēja aplūkot ne tikai muzeja pastāvīgās ekspozīcijas cienīgus eksemplārus, piemēram, 1969. gada Opel GT un 1971. gada BMW 2002TI, bet arī rallija ceļus pieredzējušos SAAB 96, Triumph TR7 un citus unikālus spēkratus.

Tāpat izstādē būs apskatāmi Youngtimer pasākumu plakāti, trafareti, fotogrāfijas un video materiāli, kā arī intervijas ar auto īpašniekiem un ralliju dalībniekiem. Tas ļaus interesentiem uzzināt un labāk izprast ceļu no Youngtimer iegādes līdz tā dalībai dažādos pasākumos.

Papildus tam izstādē būs iespēja arī izmēģināt spēkus 3D mākslinieka Mārtiņa Upīša īpaši izstādei izveidotajā sacīkšu simulatorā, izbraucot Biķernieku trasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Brīvā tirgus vīģes lapa nosedz arvien mazāk

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules politiķi arvien vairāk zaudē pietāti pret brīvā tirgus jēdzienu un atbalsta savus vietējos ražotājus – t.i. iejaucas privātā biznesā.

Par to liecina Eiropā pašlaik notiekošie megadarījumi – Francijas uzņēmuma Alstom un zviedru - britu farmācijas uzņēmuma AstraZeneca tirgošana. Par abu šo uzņēmumu kapitāldaļu iegādi interesi citu starpā izrādījušas ASV kompānijas – Alstom gadījumā General Electric (GE) un AstraZeneca gadījumā – Pfizer. Nobīstoties no pasaulē lielākā farmācijas uzņēmuma radīšanas, kas britiem varētu nozīmēt daudzu darbavietu zaudēšanu, AstraZeneca tomēr galu galā noraidījusi Pfizer izteikto pirkšanas piedāvājumu. Savukārt Alstom gadījumā, kur cīņa starp potenciālajiem investoriem GE un Siemens pieņēmusi teju jau biznesa kriminālromāna cienīgus apgriezienus, Francijas valdība vispār izdarīja gājienu ar zirdziņu, izdodot dekrētu, kas ļauj valdībai bloķēt ārvalstu investoru tīkojumus pēc stratēģiski svarīgiem franču uzņēmumiem. Jēdziens «stratēģiski svarīgs» gan ir no gumijas un ļauj sevī vajadzības gadījumā satilpināt praktiski jebko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau piekto gadu pēc kārtas Dienas Bizness balsojumā noskaidrojis lasītāju iecienītāko automašīnu markas, un jau piekto gadu pēc kārtas nepārprotams līderis ir BMW, kurš saņēmis 602 balsis. Balsojuma rezultāti pieejami Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas 25.aprīlī tika prezentēts Auto nozares forumā.

Arī otrā vieta nav nesusi pārsteigumu, jo to ar 439 balsīm ieņem Audi.

Tomēr trešā vieta pārsteidz, jo tajā ir ierindojies SAAB. Jāmin, ka šis zīmols jau vairākus gadus rūpnieciski ir nomiris, tomēr joprojām turas savu fanu sirdīs. Par šo zīmolu atdotas 348 balsis.

Tas, ka pirmajā pieciniekā pārsvars ir tieši Vācijā ražotām automašīnām, nav nekas neparasts, jo tieši šo marku automašīnas gan vecas, gan jaunas visbiežāk var sastapt uz Latvijas ceļiem.

Ceturtajā vietā ir Volvo, bet piektajā Volkswagen zīmols.

Tāpat mīlētāko auto zīmolu desmitniekā ir iekļuvis tāds zīmols kā Citroen, kas ir vēl viens pārsteigums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu balsojumiem. Jo lēciens ir no 31. uz sesto pozīciju. Citroen seko Mercedes, Toyota, Subaru un Opel markas auto. Jāmin, ka 0,21% no kopējo balsu skaita ir nodotas par automašīnu zīmolu Lada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevienu no šodienas pašnāvnieciskajiem lēmumiem Latvijas banku jomā nevarētu pieņemt tik viegli, ja nepastāvētu mīts par «tīro» un «netīro» naudu. «Tīro» naudu mums vajag, bet no «netīrās» ir jāatbrī­vojas. «Tīrā» nauda ir rietumos, bet «netīrā» – austru­mos. «Tīrā» nauda ir «finanšu tirgos», bet «netīrā» – «ofšoros». «Tīrā» nauda ir «ārvalstu investoriem», bet «netīrā» – vietējiem «oligarhiem».

Jautājums tiek pasniegts kā morāla un ētiska izvēle. Vienlaikus te ir skaidri redzams kas cits. Tas ir jau­tājums par tā saucamo «veco» un «jauno» naudu, kas rietumu medijos ir pietiekami daudz apspriests, bet pie mums par to ir runāts maz.

Ja aplūkojam jautājumu tuvāk, cēlums «tīrajai» naudai pazūd. «Tīrā» bieži izrādās vienkārši agrāk ne visai tī­ros darījumos iegūta nauda. Nereti tā ir agrāk salaupīta, pat nošaujamiem cilvēkiem atņemta nauda, kas tagad pasludināta par «tīru», jo ir pagājis laiks.

Ļoti daudz runāts par Lembergu un vietējiem oligar­hiem. Tomēr vairums Latvijas iedzīvotāju, iespējams, nav pat dzirdējuši Valenbergu vārdu. Mediji visur pa­rasti meklē vietējos oligarhus un maz runā par to, kas Latvijā pieder ārvalstu oligarhiem. It kā to nebūtu. It kā bankas, firmas un īpašnieki piederētu kaut kam anonī­mam un amorfam. Tā var šķist, ja runā tikai par «ār­valstu investoriem» vai «finanšu tirgiem», kuru «uzti­cība mums ir jāiegūst». Taču «patiesā labuma» guvēji nav tikai ārzonu firmas, bet arī lielās bankas. Par to ir pienācis laiks parunāt. Valenbergi ir miljardieri, ku­riem ir liela ietekme Zviedrijas un visas Skandināvi­jas ekonomikā vismaz kopš Andrē Oskars Valenbergs pirms vairāk nekā 160 gadiem nodibināja Stockholms Enskilda Bank. Banku, kas šodien saucas tikai nedaudz savādāk - Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). Va­lenbergi kontrolē tiem piederošus fondus un holdinga kompānijas, kam savukārt pieder tādu kompāniju kā ABB, AstraZeneca, Atlas Copco, Electrolux, Ericsson, EQT, Höganäs, Mölnlycke, Nasdaq, Saab AB, SAS, SEB, SKF, Stora Enso un Wärtsilä daļas. Savulaik tika lēsts, ka Valenbergiem piederošajos un ar tiem saistīta­jos uzņēmumos tiek radīta trešdaļa no Zviedrijas IKP. Lūk, šādi oligarhi kontrolē arī aktīvu ziņā trešo lielāko Latvijas banku un vēl daudzas firmas, kuru nosauku­mus jūs atpazināt, tikai par to «patiesā labuma» guvē­jiem nekad nebijāt dzirdējuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo trīs mēnešu laikā par 30% samazinājies zagto auto spoguļu skaits salīdzinājumā ar gada pirmajiem mēnešiem, kad zādzību skaits sasniedza rekordlielus apmērus, liecina apdrošināšanas sabiedrības If Apdrošināšana dati par zagtajām auto detaļām.

Jūnijā If Apdrošināšana saņemti vien 20 atlīdzību pieteikumi par zagtiem auto spoguļiem, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem pēdējā pusotra gada laikā. Šī gada janvārī tika saņemti 73 atlīdzību pieteikumi, bet februārī - 52.

If Apdrošināšana KASKO produkta vadītāja Kaspars Duburs uzskata, ka salīdzinoši nelielais zādzību skaits, mūsuprāt, skaidrojams ar diviem faktoriem – gan ar uzsākto auto spoguļu marķēšanu biežāk zagtajām auto spoguļu markām, gan ar vasaru, kad tradicionāli samazinās auto detaļu zādzību skaits.

Neraugoties uz kopējo auto spoguļu zādzību skaita kritumu, savas līderpozīcijas nezaudē BMW auto spoguļi – no jūnijā nozagtajiem 20 auto spoguļiem, 9 ir BMW markas spoguļi (visvairāk X5 modeļi, kā arī 7. un 3. sērijas auto spoguļi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augusta vidū notiks likvidējamajai AS Latvijas Krājbanka meitasuzņēmuma LKB līzings piederošu transportlīdzekļu izsoles, liecina bankas mājaslapā publicētie sludinājumi.

Tiks izsolītas vieglās automašīnas – trīs SAAB 99, BMW 530, apvidus automašīnas BMW X3, BMW X6, Mercedes-Benz ML 320, kravas furgons Volkswagen Transporter, kravas transporta furgons Renault Master, kravas transporta kaste Peugeot Boxer, kravas seglu vilcējs Mercedes-Benz Actros, kompresors Torbocar AC/76/XL 320, kā arī traktortehnika.

Lētākā transportlīdzekļa izsoles sākumcena ir zem 3 tūkstošiem eiro, bet dārgākās – virs 47 tūkstošiem eiro.

Izsoles notiks 13. un 14. augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien nenotika AS Latvijas Krājbanka meitasuzņēmuma LKB līzings piederošo transportlīdzekļu izsoles, jo nebija pieteicies neviens pretendents, informē bankas maksātnespējas administratora KPMG Baltics pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Izsolēs tiek piedāvātas izsolītas vieglās automašīnas – trīs SAAB 99, BMW 530, apvidus automašīnas BMW X3, BMW X6, Mercedes-Benz ML 320, kravas furgons Volkswagen Transporter, kravas transporta furgons Renault Master, kravas transporta kaste Peugeot Boxer, kravas seglu vilcējs Mercedes-Benz Actros, kompresors Torbocar AC/76/XL 320, kā arī traktortehnika.

Lētākā transportlīdzekļa izsoles sākumcena ir zem 3 tūkstošiem eiro, bet dārgākās – virs 47 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Zieglera mašīnbūve saņem 2,9 miljonu eiro aizdevumu attīstībai un jaunu biznesa projektu uzsākšanai

Žanete Hāka, 30.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no desmit lielākajiem eksportējošajiem uzņēmumiem Latgalē, metālapstrādes un mašīnbūves SIA Zieglera mašīnbūve saņēma 2,9 miljonu eiro aizdevumu no Swedbank uzņēmuma attīstībai un jaunu biznesa projektu uzsākšanai, informē bankas pārstāve Kristīne Jakubovska.

Finansējums tiks izmantots arī apgrozāmo līdzekļu apjoma palielināšanai, nodrošinot uzņēmuma pāreju uz patstāvīgāku darbību, nodrošinot arī ražotās produkcijas realizācijas funkcijas.

«Šis projekts mums ļaus uzlabot mūsu konkurētspēju un ilgtspēju, kā arī būtiski uzlabos mūsu tirdzniecības stratēģiju, palielinot klientu skaitu, piesaistot jaunus interesantus projektus un produktus, bagātinot produkcijas sortimentu. Tas īstenos mums tik svarīgo mērķi kļūt par plašāka kompleksa lauksaimniecības tehnikas produktu piegādātāju un izlīdzināt ražošanas sezonalitāti, kas savukārt izlīdzinās ražošanas noslogošanu un likviditātes nevienmērību,»Tatjana Morenko, SIA Zieglera mašīnbūve valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Sonarworks risinājums kļuvis par jaunatklājumu starptautiskā auto audio konkursā

Lelde Petrāne, 16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmuma Sonarworks vadītājs un līdzdibinātājs Helmuts Bēms, izmantojot Sonarworks tehnoloģiju, ieguvis Eiropas mobilo mediju asociācijas (EMMA) augstāko apbalvojumu auto audio segmentā.

EMMA ir viena no prestižākajām automašīnu audiosistēmu entuziastu organizācijām pasaulē. Tās rīkotajā ikgadējā konkursā tika pieteikts paša Sonarworks vadītāja auto – 2007. gada Saab 9-3, kas aprīkots ar Focal TNV2 pīkstuļiem, Dayton Audio RS52AN 2« kupola vidusfrekvenču skaļruņiem un DSA215 8» basa skaļruņiem, kā arī JBL W12GTI 12» sabvūferu. Sistēmu darbina Kenwood KAC-PS501F un Pioneer GM-29701 jaudas pastiprinātāji, un šīs audio sistēmas tika uzlabotas ar Sonarworks radītajām tehnoloģijām. Pretstatā jaunākās paaudzes auto, kas aprīkoti ar tūkstošiem eiro vērtām jaunākajām tehnoloģijām, Sonarworks pierādīja, ka skaņu iespējams atklāt no jauna pieejamā un demokrātiskā veidā, lepojas pats uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru