Šobrīd nav pamata apgalvojumiem, ka  pārkāpumi Vācijas autobūves koncerna Volkswagen ražotajās automašīnās veicinātu dīzeļmotoru norietu Eiropā, norāda SIA Statoil Fuel & Retail Latvia degvielas kategorijas vadītājs Armands Žubulis.

Eksperts norāda, ka tas nenotiks divu  iemeslu dēļ: pirmkārt, lielākā daļa automašīnu ražotāju veiksmīgi pierādījuši, ka tiek galā ar emisiju prasībām, vienlaikus saglabājot konkurētspējīgu automašīnu pārdošanas cenu.

Otrkārt, neviens no ekspertiem nepiemin dīzeļdegvielas automašīnu ekspluatācijas šķidrumu AdBlue, kas tiek izmantots nu jau ne tikai smagajām, bet arī vieglajām automašīnām. AdBlue  galvenais mērķis ir sašķelt kaitīgās izmešu gāzes – slāpekļa oksīdus – nekaitīgās vielās – ūdens tvaikā un slāpeklī. «Līdz ar to esmu pārliecināts, ka ražotāji turpinās attīstīt automašīnas ar dīzeļmotoriem, protams, pievēršot uzmanību arī alternatīviem risinājumiem, tai skaitā spēkratiem ar elektromotoriem un dzinējiem, kas tiek darbināti ar ūdeņradi,» teic A.Žubulis.

Jau ziņots, ka Volkswagen otrdien paziņoja, ka astoņi miljoni no 11 miljoniem dīzeļautomobiļu, kas aprīkoti ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru, pārdoti ES.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra