Nemainīga vērtība konferencēs ir to saturs; vērojama pasākumu tematiskā segmentācija.
Uzņēmumu vēlme iesaistīties konferenču organizēšanā pieaug. Gan organizatori, gan sarīkojumu apmeklētāji novērtē iespēju aprunāties ar dažādu nozaru līderiem, konkrētas jomas ekspertiem, dalīties pieredzē un zināšanās. Laikā, kad tehnoloģijas ir mainījušas informācijas uztveršanas paradumus, konferenču rīkotājiem ir jādomā ne tikai, kā piesaistīt, bet arī kā noturēt klausītāju uzmanību. Dažādi tehniskie risinājumi ir kļuvuši pašsaprotami, tie nenosaka toni pasākumos, bet palīdz veidot saturu un kalpo klausītāju ērtībām.
Divi vaļi
Katru pusgadu vai pat biežāk ir kaut kas modīgs, ko izmēģina konferenču rīkotāji, piemēram, jautājumi tiešsaistē, lai iesaistītu auditoriju, čipotas aproces, lai varētu izsekot, pie kuriem stendiem ir lielākais apmeklētāju skaits, vai īpaši konferencēm izstrādātas aplikācijas un daudz kas cits, taču nemainīga vērtība ir tieši konferences saturs, uzskata reputācijas vadības kompānijas Lejiņa & Šleiers vecākais partneris Juris Šleiers, citējot Koko Šaneli, kuras teiktais «mode mainās, bet stils paliek», viņaprāt, pilnībā atbilst konferenču organizēšanas tendencēm. «Pirms kāda laika tehnoloģijas bija pārdošanas rīks un veids, kā atšķirties no konkurentiem, bet šobrīd tās ir pašsaprotamas. Savā ziņā tās var pielīdzināt e-talonam,» vērtē uzņēmuma Win Partners vadītājs Valters Gražulis. «Būtisks ir «wow» (spēcīgs pārsteigums) faktors, ko sniedz saturs, proti, kādus cilvēkus pasākuma apmeklētājs dzirdēs un ko praktisku iegūs no tā apmeklēšanas,» viņš teic. Turklāt pat salīdzinoši pareizās korporatīvās konferences cenšas kļūt par piedzīvojumu, nevis tikai sadarbības partneru un darbinieku pasākumu. «Tās sāk arvien vairāk līdzināties rokkoncertam vai šovam.
Piemēram, Digital Freedom Festival uzstājās ne tikai 100 runātāji no ārvalstīm, bet uz galvenās skatuves bija gan bungu skola, gan koris Dziesmu vara, gan Gas of Latvia ar VJ Zanes Zalmanes priekšnesumu, kā arī Latvijas veiksmes stāsts – Gamechanger audio dibinātājs Iļja Krūmiņš uzdžemoja kopā ar savu draugu un klientu Denisu Paškeviču, savukārt konferences pirmās dienas vakaru noslēdza režisore un DJ Žanete Skarule. Kādam tas varbūt jau izskatās pēc koncerta, taču tas konferencei ir jaunais vilnis,» klāsta J. Šleiers.
Kompānija Lejiņa & Šleiers ir organizējusi vairākas konferences, piemēram, ReputationTime, ICF Couching Conversations, Efektologu asociācijas konferenci, UX Riga un jau piekto gadu rīkos Digital Freedom Festival. «Velns slēpjas detaļās – notikumu apmeklētājiem patīk pārdomāti sīkumi, taču divi lielie vaļi, uz ko balstās konferences, ir kvalitatīvs saturs uz skatuves un apmeklētāju kopējā ērtība,» secina J. Šleiers. Viņam piekrīt Dienas Biznesa konferenču nodaļas vadītāja Jūlija Pumpe, atzīstot, ka klasiskās vērtības, proti, satura kvalitāte, lektoru pieredze un prasme pasniegt informāciju aizraujoši, kā arī apmeklētāju komforta līmenis vienmēr būs pirmajā vietā. «Lai atšķirtos un piesaistītu klausītāju uzmanību, organizatori cenšas ieviest kaut ko jaunu, neredzētu. Palīgā nāk dažādi tehnoloģiski risinājumi, taču tie nenosaka toni pasākumos, tie ir mūsdienīgs risinājums pie pasākuma satura un vizuālā tēla veidošanas,» secina J. Pumpe, kura ir novērojusi, ka pēdējā laikā organizatori pasākumos bieži piesaista kādu iedvesmojošu guru.
Visu rakstu Pārsteigt un iedvesmot lasiet 12. februāra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!