Latvijā pamazām pieaug pieprasījums pēc energoefektīviem risinājumiem, atzīst energo materiālu ražotāji un tirgotāji; biznesu ietekmē arī būvniecības apjomi valstī, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos gados privātais segments vairāk interesējas par ekonomiskajām spuldzēm, LED gaismekļiem, pieprasījumu raksturo Schneider Electric prezidents Baltijas valstīs Kaspars Rokens. Slēdžu vietā biežāk izmanto t.s. dimmera slēdžus, kas ļauj mainīt gaismas spilgtumu telpā, turklāt tas halogēnspuldžu, kvēlspuldžu un ekonomisko spuldžu gadījumā ļauj samazināt elektroenerģijas patēriņu, kā arī rada īpašu noskaņu telpā. Veidojot «gudrās mājas» elektroinstalāciju, klienti biežāk sadales skapjos iebūvē dažādus automātiskos slēdžus, kas atkarībā no dienas gaismas, ieslēdz un izslēdz āra apgaismojumu, atslēdz elektropadevi tām iekārtām, kas nebūs nepieciešamas mājās iedzīvotāju prombūtnes laikā. «Aktuālā tendence ir digitalizācija, proti, spēja gan novērot, gan vadīt elektroietaises mājās attālināti ar datora vai pat telefona palīdzību,» stāsta K. Rokens.

A/s Energofirmas Jauda komercdirektors Ivars Eniņš akcentē, ka energotaupīšanas tendence Latvijā kļūst izteiktāka, bet valstij vēl ir lielas iespējas šo jomu attīstīt. Cilvēki ir pasīvi, nevēlas ieguldīt risinājumos, kas ļauj pēc pieciem gadiem ietaupīt. Ja no valsts puses būtu kāds grūdiens, stimuls, atbalsts energoefektīviem risinājumiem, programmām, tad cilvēki būtu spiesti domāt šajā virzienā un gatavi ieguldīt, viņš uzskata.

Cer uz pieaugumu

Latvijā tiek pārstāvēta liela daļa starptautisko elektromateriālu ražotāju. Piemēram, Schneider Electric tirgū strādā 20 gadus. Uzņēmuma grupā ietilpst SIA Schneider Electric Latvija, Schneider Electric Baltic Distribution Centre, kas apkalpo loģistiku Baltijai. 180 darbinieku strādā Schneider Electric Lexel fabrikā, kas lielāko daļu no saražotā - gan gatavo produkciju, gan komponentes - eksportē. Vietējā tirgū paliek mazāk par 1%. Lexel Fabrikas produkcija galvenokārt tiek eksportēta uz ziemeļvalstīm un Vāciju.

Schneider Electric Latvija galvenais tirgus ir Latvija; daži uzņēmuma partneri strādā gan Eiropas Savienības valstīs, gan ASV, Dienvidamerikas valstīs, gan Krievijā. «Tirgi ir ļoti atšķirīgi un līdz ar to ir mainījusies arī mūsu klientu pārdošanas stratēģijas. Atbalstām savu partneru vēlmi ražot gala produktu, kuru tie savukārt spēj pārdot dažādos tirgos,» stāsta K. Rokens.

Visu rakstu Zaļo risinājumu idejas - populārākas lasiet 14. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra