A/s KVV Liepājas metalurgs lēnām atgūst ārvalstu noieta tirgus, kuros savulaik produkciju realizēja tā priekštecis; asā konkurence tirgū un optimisma trūkums būvniecībā liedz krasi kāpināt ražošanu
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.


Šogad pēc teju divu gadu pauzes Liepājā tika atsāks darbs vienā no velmētavām, kur ražo armatūru, ko galvenokārt izmanto būvniecībā. Konkurenti aizņēmuši tirgu, bet jaunajam ražotnes saimniekam KVV Liepājas metalurgs, lai iekļūtu tirgū, ir ne tikai jānokārto sertifikācijas prasības, bet arī jāpiedāvā labāki nosacījumi un serviss, nekā nodrošina konkurenti. Uzņēmuma lielāko noieta valstu celtniecības tirgos nevalda optimisms par būvniecības pieaugumu, tātad arī ražotās armatūras pieprasījums un, vēl jo vairāk, tās cenu pieaugums neesot gaidāms. Pēc pašreizējām tirgus prognozēm 2016. gads, visticamāk, būs līdzīgs kā 2015. gads – būtisks pieprasījuma pieaugums pēc armatūras nav gaidāms, atzīst KVV Liepājas metalurgs pārdošanas direktore Jeļena Vozņesenskaja. Tirgus lielumā būtiska loma ir valstu pasūtījumiem lielu infrastruktūras projektu – tuneļu, tiltu utt. – būvniecībā. KVV Liepājas metalurgs valdes loceklis Igors Talanovs ieskicēja nākotnes vīziju – atrast pēc 10–20 gadiem pieprasītus metalurģijas produktus (tā nebūs armatūra), ko varētu ražot Liepājā, šogad augustā ziņoja DB (19.08.2015.).


Cer pārdot divtik


Pēc J. Vozņesenskajas sacītā, pašlaik uzņēmums ik mēnesi realizē 20 tūkst. līdz 25 tūkst. t armatūras. «Tas ir apjoms, kāds tiek saražots vienā velmēšanas cehā,» paskaidro J. Vozņesenskaja. Viņa norāda, ka produkcijas sertifikācija ir veikta uzņēmuma ekonomiski pievilcīgajā Ziemeļeiropas tirgū. Tādējādi armatūra pārdota Vācijā, Polijā, Lietuvā, Igaunijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Islandē un tepat, Latvijā. «Tas ir reģions, kas mums ir ģeogrāfiski tuvākais, arī no piegāžu nodrošināšanas – loģistikas – viedokļa,» skaidro J. Vozņesenskaja. Viņa atzīmē, ka pašlaik produkcijas sertifikācijas process tiek veikts, lai varētu armatūru realizēt Lielbritānijas tirgū. Pagaidām uzņēmums neplāno izvērst aktivitātes Francijā, jo šo tirgu īsti neļaujot «aizsniegt» loģistikas izmaksas. Arī Ziemeļāfrikas valstīs KVV Liepājas metalurgs nestrādājot, jo šajos tirgos esot visai zems cenu līmenis, turklāt Spānijā un Itālijā strādājošajiem konkurentiem ir ievērojami mazākas transporta piegāžu izmaksas.


Pēc pārdošanas prognozēm J. Vozņesenskaja lēš, ka otro velmēšanas līniju varētu iedarbināt nākamā gada pirmajos mēnešos, lai februārī un martā, kad ārzemju pircēji rīkos iepirkumus, varētu tajos sekmīgi startēt.

Visu rakstu Metalurgs atsperas, 
bet lēks nākamgad 
lasiet 12. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra