Kvalificēts darbaspēks, augsti kvalitātes standarti un atbalstoša uzņēmējdarbības vide bija būtiskākie iemesli, kāpēc 2014.gadā Islandes aviokompānija PrimeraAir uz Rīgu pārcēla savu galveno mītni. Līdz ar strukturālām pārmaiņām, uzņēmums mainīja arī biznesa fokusu – no čārterkompānijas pamazām kļūstot par tradicionālu aviopārvadātāju. Šogad sasniegtie rekordaugstie darbības rādītāji gan finansiāli, gan pārvadāto pasažieru skaita ziņā, apliecinot šo lēmumu efektivitāti, teikts šodien izplatītā paziņojumā.

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos PrimeraAir pārvadāto pasažieru skaits pieauga par 13,2%, salīdzinot ar tādu pat laika posmu pērn, un sasniedza 562,5 tūkstošus pasažieru. 150 tūkstoši lidojumu ir iegādāti  PrimeraAir tiešsaistes rezervācijas sistēmā, kas ir gandrīz trīsreiz vairāk, nekā pērn. Prognozes liecina, ka līdz 2016.gada beigām pārvadāto pasažieru skaits sasniegs vienu miljonu. Savukārt uzņēmuma pamatdarbības ieņēmumi šā gada pirmajos astoņos mēnešos sasniedz 4 miljonus eiro, prognozētie ienākumi līdz gada beigām – 7,6 miljoni eiro.

Augšupeju iezīmējuši jau pagājušā gada rezultāti. 2015.gadā kompānijas ieņēmumi uz vienu sēdvietas kilometru (RASK) pieauga par 3,1%, bet izmaksas uz vienu sēdvietas kilometru (CASK) samazinājās par 7,7%. Tas uzņēmumam nodrošināja vairāk nekā 5,2 miljonus eiro lielus kopējos ieņēmumus pirms nodokļu nomaksas (EBITDA). Ieņēmumi no pasažieru iegādātajiem papildu produktiem un pakalpojumiem pieauga par 5%, sasniedzot 18,5 eiro.

«Lēmums pārcelt galveno mītni uz Latviju palīdzēja par 20% samazināt administratīvās un par 13% - darbaspēka izmaksas, nodrošinot uzņēmumam izaugsmi finanšu rādītājos, un, ļaujot veiksmīgi ieviest jaunu biznesa virzienu – lidojumu tiešo pārdošanu. Tas padarījis mūs par vienu no konkurētspējīgākajām aviokompānijām savā segmentā reģionā,» pauž PrimeraAir komercdirektore un viceprezidente Anastasija Višņakova. 2015. gadā PrimeraAir pašu pārdotie lidojumi veidoja 5% no kopējā lidojumu apjoma, šogad tie ir 25%, bet nākamā gada mērķis ir 42% no kopējā lidojuma apjoma pārdot individuālajiem pasažieriem, nevis tūrisma kompānijām.

«Pašlaik jūtama strauja aviācijas jomas izaugsme. Migrācija, tehnoloģijas, nozares briedums un jaunu biznesa modeļu ienākšana pēdējo desmit gadu laikā veicinājusi gaisa satiksmes strauju attīstību un pieejamību. Par aviokompāniju klientiem kļūst patērētāji, kas iepriekš lidojumu iespējas pat neapsvēra, līdz ar to biznesam paveras pilnīgi jauns un iepriekš neapzināts pasažieru loks. Paredzams, ka šāda augšupejoša tendence turpināsies vēl dažus gadus, līdz pasažieru apjoms nostabilizēsies. Pieļauju, ka tad notiks izmaiņas arī pārvadātāju segmentā, vairākām kompānijām aizejot no tirgus,» prognozē A.Višņakova.

PrimeraAir dibināta 2004.gadā Islandē un sākotnēji nodrošināja čartera lidojumus, sadarbojoties ar tūrisma operatoriem Skandināvijā. Mainoties aviācijas tirgum un pieprasījumam, uzņēmums 2014.gadā veica būtisku restrukturizāciju. Tās ietvaros tika apvienota visu Ziemeļvalstu darbība, uzņēmuma galvenā mītne no Dānijas tika pārcelta uz Rīgu, bet bizness paplašināts ar lidojumu tiešo pārdošanu un aktīvu zemo cenu aviopārvadājumu biznesa nišas iekarošanu. Rīgā uzņēmums nodarbina teju 100 cilvēku, no Latvijas tiek vadīta Primera Air Scandinavia flote. Uzņēmuma vadītājs ir islandietis Hrafns Torgeirsons (Hrafn Thorgeirsson). Komercdirektore un viceprezidente – A. Višņakova, kas pirms tam 8 gadus pavadījusi nacionālajā aviokompānijā airBaltic. Pirms kļūšanas par PrimeraAir komercdirektori viņa bijusi airBaltic viceprezidente.

PrimeraAir nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem, izmantojot astoņus Boeing lidaparātus. 2017.gadā lidsabiedrība plāno paplašināt floti ar vēl divām lidmašīnām.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra