Valdība joprojām cer jaunus vilcienus iepirkt ar ES līdzfinansējumu 100 milj. Ls apmērā, tāpēc CAF un Pasažieru vilciens tiek dota vēl viena, iespējams, pēdējā  iespēja


Tāds secinājums skanēja kuluāros  pēc valdībās sēdē aiz slēgtām durvīm pieņemtā lēmuma – atlikt ES dāvātās naudas vilcienu iepirkšanai – 100 milj. Ls – pārdali citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem. Jārēķinās, ka ar šo soli valdība zināmā mērā «atbruņo» Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles S.A. (CAF) gadījumā, ja galīgo vienošanos mediācijas procesā panākt neizdodas un jautājumu par  2012. gada 2. aprīlī noslēgto līgumu starp valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) un CAF risinās kāda starptautiska arbitrāžas tiesa. Tad Latvijas valstij īsti nevarēs pārmest vēlmi nenākt pretī mediācijas procesam. Jau vēstīts, ka pērn līgums tika noslēgts par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkšanu un uzturēšanu, kopumā par  403,9 milj. eiro, tostarp vilcienu kopējā cena bija 201,3 milj. eiro, bet to uzturēšana – 202 milj. eiro. Kopējā iepirkuma summa bija plānota 610,8 milj. eiro, tostarp papildus bija iespēja iegādāties 16 dīzeļvilcienus un veikt to uzturēšanu, ja tam būtu nepieciešamais finansējums – 105,9 milj. eiro.


Zināmu juridisku aspektu dēļ valdība nolēma jaunu vilcienu iepirkumam paredzētā līdzfinansējuma pārdali atlikt līdz plānotajām mediācijas procesa beigām 29. martā, pēc Ministru kabineta sēdes sacīja premjers Valdis Dombrovskis. Tai pašā laikā paliek spēkā valdības uzstādījums, ka līgums starp PV vilciens un CAF ir parakstāms vienīgi tādā gadījumā, ja pilnībā atbilst konkursa nolikumam.

Jāpiebilst, ka šāds lēmums būtībā ir valdības nostājas maiņa, jo 19.februārī Ministru kabinets aiz slēgtām durvīm izlēma, ka dos spāņiem laiku vien līdz 8. martam, lai varētu vienoties par nepieciešamajiem grozījumiem 2012. gada 2. aprīļa jaunu vilcienu piegādes un uzturēšanas līgumā. Problēmas būtība ir tāda, ka sarunu process faktiski ievelkas gandrīz bezgalīgi, februārī sacīja premjers. Savukārt lēmums par naudas pārdali bija jāpieņem vakar, tādēļ arī Satiksmes ministrija bija tam sagatavojusi ierosinājumus.


Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra