«Jā, esam gatavi un priecājamies par šo pasākumu, jo lidostai tas ienes ap 200 tūkstošiem latu, īpaši tas attiecas uz VIP zonas izmantošanu,» intervijā laikrakstam Diena, runājot par konkursu Jaunais vilnis, sacījis lidostas Rīga šefs Arnis Luhse.

«Ir cilvēki, kuri maksā 100 latu par sagaidīšanu pie lidmašīnas un vēl 100 latu par aizvešanu līdz lidmašīnai atpakaļ,» viņš turpinājis.

Jautāts par dzelzceļa līnijas izveidi uz lidostu, A. Luhse stāstījis: «Tas būtu noderīgi, plānots, ka Rail Baltica II piestās lidostā, un tad mums būs savienojums no Tallinas līdz Varšavai. Ja šādu savienojumu nav, pietiek ar tramvaju. Vēl viena liela problēma, ko risinātu dzelzceļa līnija, ir degvielas piegāde, jo šobrīd esam sliktā situācijā - visa degviela no Mažeiķiem šurp jāved ar automašīnām, kas būtiski ceļ degvielas cenu. Jo apjomi ir milzīgi - viens Afganistānas kravas reiss prasa 120 tonnu degvielas.»

Runājot par pasažieru skaita samazināšanos un iemesliem, A. Luhse skaidrojis: «AirBaltic mazāk lido. Tas arī ir galvenais iemesls, jo airBaltic restrukturizējas, maina savus plānus un tas būtiski skar tranzīta pasažieru skaitu. Pagājušajā gadā no pieciem miljoniem apkalpoto pasažieru ap 1,9 miljoniem lidostā Rīga bija tranzīta pasažieri. Un šī daļa iet uz samazinājumu. Lielākā daļa no airBaltic krituma attiecas uz šiem tranzīta pasažieriem. Arī Ryanair atteicās no diviem galamērķiem, piemēram, ļoti pieprasītās Brēmenes. Kāpēc – nezinu. Arī «čehi» [aviokompānija Czech Airlines] šobrīd tiek restrukturizēti un uz Rīgu lido vairs trīs reizes nedēļā. Valstij piederošām aviosabiedrībām visur Eiropā ir ļoti jādomā par savu nākotni, ņemot vērā, ka ES dalībvalstis tiešā veidā finansēt sev piederošās aviosabiedrības nevar.»

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra