Būvniecības un infrastruktūras pārvaldīšanas jautājumi arvien neskaidri

Kaut arī ir pagājuši jau divi mēneši, kopš Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūra un triju Baltijas valstu kopuzņēmums (KU) a/s RB Rail parakstīja finansēšanas līgumu par 442 milj. eiro ES līdzfinansējuma piešķiršanu jaunbūvējamajam Eiropas sliežu platuma (1435 mm) ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica (RB) projekta attīstības pirmajam posmam, iesaistītās puses arvien nav spējušas vienoties par RB Rail funkcijām. Uzrāvienam būs nepieciešams arī spēcīgs jaunās valdības atbalsts, norāda projektā iesaisītie. Latvija kopā ar nacionālo finansējumu pirmajā posmā pieejamos teju 292 milj. eiro izmantos zemes iegādei, Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un starptautiskās lidostas dzelzceļa stacijas, kā arī dzelzceļa savienojuma starp abām stacijām tehniskajam projektam un būvdarbiem.

«Diskusijas par KU joprojām turpinās,» DB norādīja RB Rail jaunais padomes priekšsēdētājs, Lietuvas pārstāvis Daiņus Budris. Līdz šim ir panākta vienošanās, ka kompānijas galvenā nodarbošanās būs projekta ieviešanas koordinēšana. Proti, projekta plāna attīstība, pieturēšanās pie šī plāna un kopējiem tehniskajiem standartiem uzraudzīšana, kā arī atskaitīšanās un komunikācija ar atbildīgajām Eiropas Komisijas (EK) institūcijām. Tāpat KU būs maksājumu organizētājs – saņems ES finansējumu un izdalīs to iesaistītajām valstīm saskaņā ar paredzētajām aktivitātēm. KU arī veiks zināmu koordināciju attiecībā uz pētījumu un analīžu sagatavošanu, kā arī projekta publicitāti.

Visu rakstu Par koordināciju Rail Baltica projektā tālāk netiek lasiet 27. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra