Akciju sabiedrība Pasažieru vilciens (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējusi Satiksmes ministriju (SM) par dīzeļvilcienu modernizācijas procesa būtisku aizkavēšanos. Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība DMU vilcieni, kurā ietilpst AS Rīgas vagonbūves rūpnīca,  AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks, nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.

«Atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijas procesa uzsākšanai. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šā gada februārī. Ar šo termiņu rēķinājāmies, gan plānojot PV darbu, gan ES līdzfinansējuma izmantojumu. Pašlaik esam ieviesuši vairākus ārkārtas pasākumus, lai situāciju stabilizētu un ar pārējiem vilcieniem spētu nodrošināt nemainīgu esošo vilcienu kursēšanas grafiku. Pilnsabiedrības DMU vilcieni kavēšanās uzņēmumam jau ir sagādājusi papildu izmaksas,» uzsver PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Līdztekus vairākiem funkcionāliem uzlabojumiem, modernizācijas rezultātā paredzēts samazināt dīzeļvilcienu energoresursu patēriņu un uzturēšanas izmaksas. No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums. Uzņēmēju kavēšanās ar līgumsaistību izpildi rada riskus ES līdzfinansējuma saņemšanai pilnā apjomā.

«No PV puses līguma nosacījumi pildīti savlaicīgi un precīzi - laikus veikti līgumā paredzētie avansa maksājumi, kā arī savlaicīgi nodrošināta vilcienu sastāvu nodošana izpildītājam. Vairākkārt esam brīdinājuši izpildītāju par neiekļaušanos termiņos un no tā izrietošām sekām. Redzot, ka līgumsaistības no piegādātāja puses netiek pildītas, mēs uzsākām pastiprinātu līguma izpildes uzraudzību. Aprēķinātā soda nauda uz šo brīdi sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro, taču joprojām nav pārliecības par termiņiem, kuros vilcienus saņemsim,» komentē Lubāns.

Līgumu par 19 dīzeļvagonu modernizāciju 2014. gada 31. janvārī parakstīja iepriekšējā PV valde. Tas tika noslēgts ar iepirkuma konkursā uzvarējušo uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst Rīgas vagonbūves rūpnīca, Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks. Projekta finansējumu 13 miljonu eiro apmērā plānots piesaistīt ES Kohēzijas fonda programmas Infrastruktūra un pakalpojumi ietvaros.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra