Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi ir valstij stratēģiski svarīgs jautājums, tādēļ to arī turpmāk vajadzētu veikt VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU), bet kontrole pār šo darbu veikšanu jāturpina VAS Latvijas valsts ceļi (LVC). Šādu valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas modeli Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē piedāvāja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Tas nozīmētu, ka LAU vairs nevarēs piedalīties ne tikai ceļu būves konkursos, bet arī, piemēram, konkursos par pašvaldību ceļu ikdienas uzturēšanu.

Šomēnes LAU jau uzvarējis 18 pašvaldību konkursos par ceļu uzturēšanu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija. 2011. gadā 31% no LAU apgrozījuma, bet 2012. gadā 26% no LAU apgrozījuma jeb aptuveni 14 milj. Ls veidoja pakalpojumu sniegšana brīvajā tirgū, norādīja komisijas priekšsēdētāja Elīna Siliņa. Pārējo veido ienākumi no līguma ar LVC par valsts autoceļu uzturēšanu.

Jāpaskaidro, ka ikdienas uzturēšanas darbi ietver melno segumu bedrīšu remontu, grants ceļu seguma remontu, ceļa zīmju uzturēšanu, grāvju tīrīšanu, kā arī autoceļa attīrīšanu no sniega un sniega aizvākšanu ziemā.

Šobrīd SM ir deleģējusi LVC autoceļu ikdienas komplekso uzturēšanu, un LVC  to konkursa rezultātā nodevusi LAU, skaidroja SM parlamentārais sekretārs Viktors Valainis. Līguma termiņš beidzas nākamgad, tādēļ jau šogad būtu jāveic grozījumi vairākos normatīvajos aktos, lai nākamgad SM varētu deleģēt LAU valsts ceļu uzturēšanas darbus.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra