Dienas Bizness

  • 28 otrdiena,
    februāris

    Skaidrīte, Justs, Skaidra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8528

    USD: 1.0587

Ražošana

Foto: AFP

PV: Tirgū ir četri komersanti, kas Latvijai varētu piegādāt jaunus vilcienus

Šobrīd tirgū ir četri komersanti, kas Latvijai varētu piegādāt jaunus elektrovilcienus, aģentūrai BNS sacīja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

«Tirgus izpētē esam secinājuši, ka ir četri pretendenti, kas būtu gatavi piegādāt elektrovilcienus. (..) Katram, protams, ir savas nianses, piemēram, saistībā ar vagonu komplektāciju vai energoapgādi. Ir plusi un mīnusi,» klāstīja Lubāns.

Viņš atzīmēja, ka meklēti tādi potenciālie piegādātāji, kuru var PV piedāvāt jau gatavu produktu, jo jaunu, specifisku Latvijas vēlmēm vilcienu projektēšana būtu dārgāka.

Tāpat kompānijas vadītājs norādīja, ka potenciālā jauno vilcienu iegādi ir cieši saistīta ar uzņēmuma finansiālo situāciju -  drīzumā par to un PV darbību kopumā paredzēts ziņot valdībā.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka PV 23.jūlijā pārtrauca jauno elektrovilcienu iepirkumu, norādot, ka tā turpināšana neatbilst kompānijas interesēm un finansiālajām iespējām.

Tāpat ziņots, ka PV elektrovilcienu nomas iepirkumā triju pretendentu starpā par uzvarētāju atzina Šveices kompāniju Stadler. Vienošanās paredzēja nomāt 25 elektrovilcienu sastāvus ar iespēju to skaitu palielināt līdz 45. Bija plānots pēcāk vilcienus izpirkt. Kopējā līgumcena - 273,904 miljoni eiro.

Līgums gan noslēgts netika - Satiksmes ministrija pauda bažas par PV spēju attiecīgo darījumu finansēt un uzdeva kompānijas toreizējai vadībai veikt precizētus aprēķinus. Pēc to saņemšanas ministrijas pārstāvji norādīja, ka aprēķini nesniedz pamatojumu uzņēmuma spējai finansēt elektrovilcienus nomas darījumu, un paziņoja, ka kompānijas valdi atlaidīs. Pēc tam PV valde Arta Birkmaņa vadībā atkāpās pati, bet Satiksmes ministrija iecēla jaunu kompānijas valdi - tās vadītājs ir ilggadējais Autotransporta direkcijas vadītājs Andris Lubāns.

Jaunajai valdei uzdots rast risinājumu vilcienu iegādei, kā arī PV finansiālajām problēmām - līdz 2024.gadam kompānijas budžetā ik gadu iztrūkst ap 14 miljoniem eiro. Šogad uzņēmuma vadība plānotos zaudējumus sd

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā Latvijas Dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija Latvijas Dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri

Reklāma