SIA Skonto Būve iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš vairāk nekā 38 miljonus eiro vērtā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna rekonstrukcijas iepirkuma konkursa rezultātiem.

Db.lv jau vēstīja, ka Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš par Šķirotavas stacijas uzkalna rekonstrukcijas veicēju izvēlēja a/s BMGS. Projetka īstenošanas ietvaros saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu tika organizēts atklāts konkurss, un līdz šī gada 1. septembrim savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti – a/s BMGS un SIA Skonto Būve.

Skonto Būve uzskata, ka ir pārkāptas tās tiesības uz taisnīgu vērtējumu, un nav ievērota vienlīdzīga un taisnīga attieksme pret pretendentiem. Skonto Būve arī lūgusi IUB aizliegt Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš slēgt līgumu ar izvēlēto pretendentu a/s BMGS. «Nav saprotama un pieņemama par 8,5 miljoniem eiro dārgāka piedāvājuma izvēlē konkursā, kurā par izvēlēs kritēriju ir noteikta cena,» uzskata Skonto Būve valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis. «Lai konkursā, kurā izvēles kritērijs ir zemākā cena, izvēlētos dārgāko piedāvājumu, jābūt argumentētam un detalizētam pamatojumam, taču tādu nav. Tas liek domāt par klaju nelikumību, un būtu dīvaini, ja mēs uz to nereaģētu,» norāda Skonto Būve valdes priekšsēdētājs. Viņš stāsta, ka konkursa uzvarētāja piedāvājums būtiski pārsniedz arī iepirkuma nolikumā norādīto paredzamo līgumcenu 30 miljoni eiro. SIA Skonto Būve  piedāvātā līgumcena ir 30,3 miljoni eiro bez PVN 22%. «Skonto Būve apakšuzņēmēji AŽD Praha un Prvni Signali ir Čehijas kompānijas ar lielu pieredzi dzelzceļu būvniecībā, arī dzelzceļu uzkalnu modernizācijā, un piedāvātās iekārtas ir ražotas Eiropas Savienībā un atbilst visiem spēkā esošajiem standartiem, norāda Skonto Būve vadītājs.

«Latvijas Dzelzceļš jau rēķinājās ar šādu varbūtību, ka iepirkumu konkursa rezultāti varētu tikt pārsūdzēti, jo pēdējā laikā daudzi lielākie Latvijas iepirkumu konkursu rezultāti neiztiek bez sūdzībām,» Db.lv norādīja Latvijas Dzelzceļš pārstāvis Māris Ozols. Viņš uzsvēra, ka iepirkumu konkursa izvērtēšanā tika piesaistīti arī ārvalstu eksperti un BMGS piedāvājumu par labāko atzina iepirkumu komisija.

Iepirkuma komisijas sastāvā bija dzelzceļa juristi, tehniskie speciālisti, finanšu speciālisti un a/s Latvijas dzelzceļš vadība, piesaistot neatkarīgos ekspertus dzelzceļa būvniecības un tehnoloģiju jautājumos no Somijas valsts dzelzceļa uzņēmuma VR Track Oy un Holandes kompānijas Movares Nederland B.V.  Pamatojoties uz piedāvājumu pārbaudi un izvērtēšanu, šī iepirkumu komisija uzņēmuma Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš valdei ierosināja noslēgt līgumu ar a/s BMGS par kopējo līgumcenu 38,85 miljoni eiro.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra