Tehnoloģijas

Lenovo grasās kļūt par pirmo tehnoloģiju līderi no Ķīnas

Jānis Rancāns, 16.07.2012

Jaunākais izdevums

Datoru ražotājs Lenovo Group jau šogad gatavojas ieņemt Hewlett-Packard Co. (HP) vietu kā pasaules lielākais datoru ražotājs pēc tirdzniecības apjomiem, tādējādi kļūstot par pirmo Ķīnas kompāniju, kas tehnoloģiju jomā ieņem kādu pirmo vietu pasaulē, vēsta Reuters.

Aizvadītā gada trešajā ceturksnī Lenovo kļuva par otro lielāko datoru ražotāju pasaulē, atpaliekot tikai no HP.

Šā gada otrajā ceturksnī Lenovo piederēja 14,9% no pasaules datortirgus, kas ir tikai par 0,6 procentpunktiem mazāk nekā HP (15,5%), liecina tirgus pētījumu kompānijas IDC aplēses.

Analītiķi norāda, ka ir tikai laika jautājums, kad Lenovo kļūs par pasaules galveno datoru ražotāju, un nebūšot nekāds brīnums, ja tas notiktu jau šogad.

Tomēr augošais planšetdatoru tirgus un krītošie personālo datoru pārdošanas apjomi varētu atstāt savu ietekmi uz Lenovo – analītiķi paredz, ka PC tirgus šogad augs tikai par trīs procentiem. Tāpat liels risks ir saistāms arī ar situāciju pasaules ekonomikā.

Reuters norāda, ka Lenovo izaugsmi veicinājuši iepriekš notikušās Vācijas Medion un IBM datoru ražošanas struktūrvienības pārņemšanas.

Db.lv jau vēstīja, ka (HP) līdz 2014. gada beigām plāno samazināt 27 tūkstošus darbavietu.

Kompānija norādījusi, ka tas ir aptuveni 8% no līdzšinējā darbinieku skaita, un darbavietu skaita «apcirpšana» uzņēmuma izmaksas samazinās par līdz pat 3,5 miljardiem ASV dolāru gadā. HP norādījusi, ka ietaupītie līdzekļi tiks investēti kompānijas attīstībā.

Kalifronijā bāzētās kompānijas HP peļņa šā gada otrajā ceturksnī gada griezumā samazinājusies par 1% līdz 1,6 miljardiem ASV dolāru, savukārt ieņēmumi minētajā laika posmā samazinājās par 3% līdz 30,7 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaudīgs un stabili strādājošs dators ir nepieciešams ikvienam uzņēmējam, neatkarīgi no izvēlētās biznesa nozares. Portatīvie datori nodrošina iespēju strādāt jebkurā vietā un laikā, gan tiešsaistē, gan bezsaistē, tāpēc datora izvēle ir svarīgs jautājums, ko nevar atlikt uz vēlāku laiku.

Reti kurš uzņēmējs var atļauties greznību meklēt īsto datoru mēnešiem ilgi, tāpēc vērts pievērst uzmanību interneta veikalu piedāvājumam. Kāds portatīvais dators ir pieprasītākais Latvijas pircēju vidū? Kur meklēt labu datoru biznesa mērķiem par adekvātu cenu? Turpini lasīt un uzzini!

##Lenovo portatīvie datori – klusi, stabili, jaudīgi

Viens no vadošajiem datoru ražotājiem pasaulē, Lenovo, piedāvā plašu biznesa datoru segmentu. Interneta veikalā 1a.lv pirktāko portatīvo datoru topā ietilpst pieci Lenovo modeļi:

1. Lenovo V130-15 Full HD SSD Kaby Lake i5

● Windows 10 operētājsistēma;

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lenovo atver pirmo ražotni ASV; vairs nebūs «made in China»

Gunta Kursiša, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas datoru ražotājs Lenovo paziņojis par plāniem atvērt pirmo datoru ražotni ASV, kurā tiks ražoti Think zīmola klēpjdatori, personālie datori un planšetdatori, raksta computerworld.com.

Jaunā ražotne ASV tiks atvērta Ziemeļkarolīnas štatā. Lenovo jau ir rūpnīcas Meksikā, Brazīlijā un Ķīnā.

Db.lv jau vēstīja, ka Lenovo Group šogad cer ieņemt Hewlett-Packard Co. (HP) vietu kā pasaules lielākais datoru ražotājs pēc tirdzniecības apjomiem un kļūt par pirmo Ķīnas kompāniju, kas tehnoloģiju jomā ieņem kādu pirmo vietu pasaulē. Patlaban analītiķi vēl nespēj paredzēt, vai Lenovo pārdošanas apjomiem šogad izdosies pārspēt HP, jo abas kompānijas pašlaik atrodas «plecu pie pleca».

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Lenovo klēpjdatora un planšetes krustojums Yoga Book

Jānis Vēvers, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lenovo inovatīvais klēpjdatora un planšetes krustojums Yoga Book uz papīra lapas uzrakstīto «ievelk» ekrānā

Kopš 360 grādos atlokāmo Yoga klēpjdatoru sērijas radīšanas pirms pieciem gadiem Ķīnas zīmols Lenovo pieradinājis patērētājus sagaidīt aizvien jaunus, neparastus un patiesi inovatīvus produktus. Pekinieši nelika vilties arī pērnā gada nogalē, prezentējot savdabīgu piezīmjgrāmatu Yoga Book. Ar atlokāmu, skārienjutīgu ekrānu un pat ļoti plānu korpusu nevienu vairs nepārsteigt, tāpēc Lenovo datoram novāca klaviatūru, aizstājot to ar skārienjutīgu virsmu un zīmētiem taustiņiem.

Dizains

Pavirši paraugoties, Yoga Book izskatās pēc glīta, dārga pierakstu blociņa ar cietiem vākiem. Iespaidu pastiprina savdabīgā, visā korpusa garumā novilktā, rokaspulksteņa metāla siksniņas tematikā ieturētā spīdīgā eņģe, kas raisa asociācijas ar iesiešanas spirāli. 10,1 collu displeja dēļ klēpjdators nav lielāks par skolas burtnīcu, un arī plānums ir apbrīnas vērts. Atvērtā veidā katra puse ir tikai 4 mm bieza, bet aizvērtā – plānāka par centimetru un sver tikai 690 gramus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lenovo IdeaPad Miix 700 ir īsts atradums visiem, kuri vēlas vienlaikus lietot gan ierasto klēpjdatoru, gan skārienjutīgu plāksni

Planšetdatoru tirgus jau pāris gadu atrodas brīvajā kritienā, un tā vien šķiet, ka skārienjutīgās plāksnes ieņems vietu blakus neskaitāmiem cilvēces daudzsološajiem izgudrojumiem, kuri nepiepildīja uz tiem liktās cerības, ja nu vienīgi ražotājiem kaut kādā veidā izdosies tās padarīt lietotājiem noderīgākas. Šobrīd meklējumi ved planšetdatoru un klēpjdatoru apvienošanas virzienā, paņemot labāko no abiem un savienojot to vienā ierīcē. Runa ir par tā dēvētajiem atdalāmajiem datoriem jeb ierīcēm, kurās ekrānu var atvienot no tastatūras. Viena no šīs kategorijas cerībām ir Lenovo IdeaPad Miix 700.

Lenovo ir starp jaunā viļņa hibrīddatoru celmlaužiem. Lai atceramies tā lunkano modeli Yoga, kas savulaik parādīja, ka vienā ierīcē var sadzīvot klēpjdators ar planšeti. Miix 700 ekspluatē citādu, senāku konceptu, taču ienesis dažas jaunas vēsmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lenovo pārspējis HP un kļuvis par lielāko datoru ražotāju

Gunta Kursiša, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas datoru ražotājs Lenovo šā gada trešajā ceturksnī piegādājis 13,8 miljonus datoru, apsteidzot līdzšinējo pasaules līderi Hewlett-Packard (HP) un kļūstot par lielāko datoru ražotāju, norāda pētījumu firma Gartner.

HP šā gada trešajā ceturksnī piegādājis 13,5 milj. datoru. Attiecīgi HP pieder 15,5% kopējā tirgus daļas, bet Lenovo – 15,7% tirgus daļas. Salīdzinot ar iepriekšējā gada trešo ceturksni, HP piegāžu apjomi ir sarukuši par 16,4% - iepriekšējā gada analoģiskā laika posmā HP piegādāja 16,21 milj. datoru, iegūstot 17% tirgus daļas. Lenovo, gluži pretēji, savu tirgus daļu gada laikā ir palielinājis– salīdzinot ar 2011. gada trešo ceturksni, Lenovo piegāžu apjomi auguši par 9,8%. Pērn Ķīnas uzņēmuma tirgus daļa bija 13,1%, liecina Garter dati.

Trešajā ceturksnī kompānija Dell piegādāja 9,2 milj. datoru, kas ir par 13,7% mazāk nekā pirms gada. Dell tirgus daļa ir 10,5%. Ceturtajā vietā ierindojas Acer Group ar 8,6 milj. vienību piegādi un 9,9% tirgus daļu, piektajā vietā atrodas Asus, kas trešajā ceturksnī veica 6,3 milj. piegāžu, aizņemot 7,3% kopējā tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Lenovo paziņo par negaidītu labu peļņu

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas datoru ražotājs Lenovo paziņojis par daudz labāku peļņas rādītāju nekā iepriekš cerēts. Labais darbības rezultāts skaidrojams ar to, ka uzņēmuma viedtālruņu pārdošanas apjoms vairāk nekā dubultojies, ziņo BBC.

Lenovo tīrā peļņa pagājušā gada pēdējos trijos mēnešos bija 253 miljoni ASV dolāru (vairāk nekā 220 miljoni eiro), analītiķu prognozēto 220 miljonu ASV dolāru vietā (apmēram 191 miljons eiro). Arī ienākumi palielinājušies par 31%, pārspējot ekspertu prognozes.

Pagājušajā gadā uzņēmums iegādājās mobilo ierīču ražotāju Motorola un datu apstrādes giganta IBM serveru biznesu.

Lenovo vadītājs Juankings Jangs sacīja, ka vairāku miljardu dolāru vērto pirkumu dēļ uzņēmums tobrīd atradās uz «starta līnijas jaunām sacīkstēm».

«Rezultāti rāda, ka mēs izvēlējāmies pareizo stratēģiju, mēs veicām pareizos pirkumus un mēs guvām panākumus globāli, tāpēc es esmu pārliecināts, ka mēs esam gatavi uzvarēt,» norādīja J. Jangs savā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas kompānija «Fujitsu» ceturtdien paziņoja, ka panākusi vienošanos, lai apvienotu grūtībās nonākušo personālo datoru ražošanas struktūrvienību ar Ķīnas datoru ražotāju «Lenovo».

«Fujitsu» norāda, ka uzņēmums nolēmis oficiāli parakstīt vienošanos ar «Lenovo» un valdības atbalstīto Japānas Attīstības banku par stratēģisku partnerību, lai izstrādātu un pārdotu personālos datorus.

«Lenovo» jaunajā uzņēmumā piederēs 51% akciju, bet Japānas Attīstības bankai - pieci procenti.

Šī vienošanās ļaus «Fujitsu» vairāk līdzekļu ieguldīt rentablajā informācijas tehnoloģiju pakalpojumu biznesā, vienlaikus turpinot īstenot restrukturizācijas programmu, kas paredzēs likvidēt 3200 darbvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas kompānija «Fujitsu» ceturtdien paziņoja, ka panākusi vienošanos, lai apvienotu grūtībās nonākušo personālo datoru ražošanas struktūrvienību ar Ķīnas datoru ražotāju «Lenovo».

«Fujitsu» norāda, ka uzņēmums nolēmis oficiāli parakstīt vienošanos ar «Lenovo» un valdības atbalstīto Japānas Attīstības banku par stratēģisku partnerību, lai izstrādātu un pārdotu personālos datorus.

«Lenovo» jaunajā uzņēmumā piederēs 51% akciju, bet Japānas Attīstības bankai - pieci procenti.

Šī vienošanās ļaus «Fujitsu» vairāk līdzekļu ieguldīt rentablajā informācijas tehnoloģiju pakalpojumu biznesā, vienlaikus turpinot īstenot restrukturizācijas programmu, kas paredzēs likvidēt 3200 darbvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Elko vadītājs: Konflikts Ukrainā var viest korekcijas izaugsmes plānos

Sanita Igaune, 01.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Krievijas un Ukrainas konflikts neeskalēsies, ELKO grupas rezultāti pirmajā pusgadā varētu būt pagājušā gada līmenī; pērn 10% pieaugums.

AS ELKO grupa ir viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem, kas pārstāvēts deviņās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Rumānijā, Krievijā, Slovākijā, Slovēnijā, Ukrainā un Kazahstanā. AS ELKO grupa prezidents Egons Mednis intervijā DB neslēpj riskus Ukrainas tirgū, kā arī sniedz ieskatu uzņēmuma šā gada plānos un pērnā gada rādītājos.

Kāda situācija šobrīd ir Ukrainā? Kā tā ietekmē AS ELKO grupa biznesu?

Es nezinu, kāda situācija bija 1940. vai 1945. gadā, bet pieļauju, ka tendences bija ļoti līdzīgas. Protams, ir milzīgas problēmas un neskaidrības par reģiona attīstību. Šobrīd veiktas darbības, lai biznesu kontrolētu, tas attiecas gan uz kredītlīniju, gan apjomiem noliktavās. Daudz stingrāk tiek skatīti maksāšanas nosacījumi, ļoti rūpīgi tiek monitorētas vietējās valūtas svārstības. Lai gan tās tiešā veidā mūs neskar, bet vietējos uzņēmumus ietekmē, turklāt iespaido gala cenu pircējam, pirktspēju un visu pārējo. Ukrainā problēmas ir, un tiek darīts viss, lai riskus samazinātu. Diemžēl tirgū nevar atnākt un no tā aiziet vienā dienā, jo ir saistības, noliktavas, klienti. Iespēju robežās šie procesi tiek kontrolēti, veiktas korekcijas. To, kas notiek tirgū, visi ir sapratuši un atbilstoši tam izturas. Pārdošanas apjomi, protams, ir samazinājušies, bet lielas panikas šobrīd vēl nav un dzīve turpinās. Vislielākās neskaidrības ir saistības ar notikumu turpmāko attīstību. Valstī scenārijs ir tāds, ko redzam avīzēs, žurnālos, ziņās. Labākais scenārijs ir tāds, ka pašreizējā situācija paliks status quo stāvoklī. Sliktākais – problēma samilzīs un Austrumukraina, nedod dievs, visa pasaule iesaistīsies šajā procesā citādā formātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Datoru ražotājs Asus tirgus daļu Baltijā cer audzēt līdz 25%

Nozare.lv, 25.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas datortehnikas ražotājas Asus nākotnē cer palielināt savu portatīvo datoru tirgus daļu Baltijas valstīs līdz 25%, salīdzinot ar 20% 2011.gadā, norāda Asus attīstības menedžeris Baltijas valstīs Rihards Stankovs.

«Nākotnē mēs plānojam nostiprināt savas pozīcijas portatīvo datoru tirgū un palielināt tirgus daļu līdz 25%,» teica Stankovs.

2011.gadā Baltijas valstīs (Lietuvā, Latvijā un Igaunijā) kopējais "Asus" portatīvo datoru pārdošanas apjoms veidojis 20%. Pēc pētījumu kompānijas GfK Retail and Technology Baltic datiem, kopumā Baltijas valstīs 2011.gadā tika pārdoti 377 000 portatīvo datoru, no kuriem 76 000 bija Asus produkti.

Asus Baltijas valstis liek cerības uz savu pēc svara vieglāko un pēc izmēriem plānāko Ultrabook datoru sēriju.

«Novērots, ka, pērkot portatīvo datoru, aizvien vairāk tiek pievērsta uzmanība iespējām to ērti pārnest, kas izraisa palielinātu interesei tieši par ultra-plāniem portatīvajiem datoriem no Ultrabook klases. Šīs Asus ierīces divu gadu laikā ieņems 30%-40% no kopējā portatīvo datoru tirgus,» norādīja Stankovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Dell nākusi klajā ar 18 collu Windows 8 planšetdatoru, tādējādi piesakot savu ienākšanu lielu izmēru planšetdatoru nozarē.

Dell XPS 18 ir jaunākais pievienojums ierīču kategorijai, kas apvieno dažādus datoru/planšetdatoru hibrīdus, vēsta Cnet. Ar liela izmēra planšetdatoru un klēpjdatoru apvienojumiem iepazīstinājušas jau tādas kompānijas kā Sony, Asus un Lenovo. Šīs ierīces būtībā ir planšetdatori, kurus var pievienot dokstacijām un izmantot kā parastus datorus.

Dell pagaidām nav atklājusi ierīces tehniskos parametrus, jo patlaban vēl nav gatava ierīci laist tirdzniecībā. Cnet kļuvis zināms, ka ierīce aprīkota ar full-HD skārienjūtīgu ekrānu un Intel Core procesoru. Planšetdatora svars ir aptuveni 2,2 kilogramu robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google peļņa, pateicoties reklāmām, uzlec par 17%

Gunta Kursiša, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Google pērnā gada ceturtā ceturkšņa peļņa veido 3,38 miljardus ASV dolāru, kas ir par 17% vairāk nekā pirms gada. Lielākoties veiksmīgos rādītājus Google nodrošināja ieņēmumi no reklāmām, vēsta BBC.

«Mēs noslēdzām 2013. gadu ar vēl vienu lielisku izaugsmes ceturksni,» teikts Google vadītāja Lerija Peidža (Larry Page) paziņojumā.

Tāpat kompānija paziņojusi, ka pēdējā gada laikā pieaudzis zaudējumu apjoms Google līdz šim piederošajā uzņēmumā Motorola Mobility. 2012. gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 152 miljonu ASV dolāru apmērā, bet 2013. gadā zaudējumi auguši līdz 384 miljoniem ASV dolāru. Šonedēļ Google paziņoja par Motorola Mobility pārdošanu Ķīnas datoru ražotājam Lenovo. Tas labvēlīgi ietekmēja Google akcijas cenu, jo līdz šim Motorola Mobility uz leju rāva visa koncerna kopējos finanšu rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ELKO Grupas peļņa trīs mēnešos sasniedz 5,5 miljonus ASV dolāru

Dienas Bizness, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem IT produktu vairumtirgotājiem, risinājumu un servisa ekspertiem Austrumeiropā ELKO Grupa, 2015. gada pirmajos trīs mēnešos ir veiksmīgi turpinājis darbību, sasniedzot 5,5 miljonu USD neto peļņu, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz 2014. gada 1. ceturkšņa rezultātu, informē AS Elko grupa mārketinga un komunikācijas direktore Kristine Saulriete.

Par spīti mainīgajai ekonomiskajai situācijai Ukrainā un Krievijā, kas 2014. gada nogalē lika uzņēmumam veltīt pastiprinātu uzmanību risku vadībai un meklēt risinājumus efektīvākai esošo resursu pārvaldībai, 2015. gada sākums ELKO Grupai ir iesācies veiksmīgi un sasniegtie rezultāti ir pārsnieguši uzņēmuma sākotnējās prognozes.

2015. gada pirmajā ceturksnī, neskatoties uz kopējā apgrozījuma samazinājumu par 17%, ELKO Grupai ir izdevies uzlabot peļņas rādītājus, nodrošinot būtisku rentabilitātes pieaugumu no 0,9% uz 2,6%, salīdzinot ar pagājušo gadu. Arī 2015. gada otrā ceturkšņa provizoriskie rezultāti liecina, ka uzņēmuma mērķi gan ieņēmumu, gan rentabilitātes ziņā ir sasniegti un šobrīd notiek aktīvs plānošanas darbs, gatavojoties gada nogalei, kas vēsturiski ir bijis uzņēmuma aktīvākais pārdošanas periods.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperti: Personālo datoru tirdzniecībai kritums astoto ceturksni pēc kārtas

LETA, 12.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personālo datoru tirdzniecība šā gada trešajā ceturksnī piedzīvojusi kritumu astoto ceturksni pēc kārtas, patērētājiem aizvien aktīvāk izvēloties lietot viedtelefonus un planšetdatorus, otrdien paziņoja tirgus izpētes kompānija Gartner.

Gartner apkopotie dati liecina, ka trešajā ceturksnī pasaulē piegādāti 68,9 miljoni personālo datoru, kas ir par 5,7% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Tikmēr tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) publiskotie dati norāda pat uz vēl mazāku tirdzniecības apjomu, kas trešajā ceturksnī sarucis par 3,9% un veidojis 68 miljonus vienību.

Gartner norāda, ka personālo datoru tirdzniecība reģistrējusi kritumu astoto ceturksni pēc kārtas, kas ir ilgākais lejupslīdes periods nozares vēsturē.

Šis kritums galvenokārt tiek skaidrots ar personālo datoru darbības mūža paildzināšanos, ņemot vērā plaša patēriņa elektronisko ierīču pieejamību, kā arī ar vāju personālo datoru pieprasījumu attīstības tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Sejas atpazīšanas kompānija Megvii plāno akciju pārdošanu

Lelde Petrāne, 27.08.2019

Megvii gan saskaras ar faktu, ka sejas atpazīšana kļūst par arvien pretrunīgāku tēmu. Tā, piemēram, Honkongā protestētāji ir izvirzījuši prasību noņemt tā dēvētos viedos apgaismes stabus, baidoties, ka tos varētu izmantot seju atpazīšanai.

Foto: AP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas vadošais sejas atpazīšanas pakalpojumu sniedzējs iesniedzis dokumentus iekļaušanai Honkongas biržā, ziņo BBC.

Megvii - Face ++ sistēmas veidotājs - ir viens no valsts pazīstamākajiem mākslīgā intelekta uzņēmumiem.

Šā gada sākumā tika atzīts, ka tā sejas pārbaudes tehnoloģija ir precīzāka nekā Amazon un IBM konkurējošās sistēmas, taču vienlaikus tiek paustas bažas par sejas atpazīšanas izmantošanu spiegošanai. Tiek ziņots arī par to, ka Baltais nams ir apsvēris iespēju pievienot Megvii melnajam sarakstam.

Face ++ sistēma tiek izmantota, piemēram, Huawei un Xiaomi viedtālruņos, Lenovo datoros, KFC restorānos un pat iepazīšanās pakalpojumos.

Kompānija gan apgalvo, ka lielākā daļa tās ienākumu tiek gūta no «viedās pilsētas» lietojumprogrammām, kas ietver sejas atpazīšanu un citus «drošības pārvaldības» uzdevumus darbavietās, izglītības iestādēs un pasākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem IT produktu vairumtirdzniecības uzņēmumiem Austrumeiropā un piektais lielākais uzņēmums Latvijā a/s Elko grupa paziņojis par sadarbības uzsākšanu ar IT komponenšu ražotāju Kingston.

Noslēgtais līgums sniedz tiesības a/s Elko grupa izplatīt Kingston produkciju Krievijā.

A/s Elko grupa, kas saskaņā ar žurnāla Top 500 veidotāju apkopotajiem datiem par uzņēmuma apgrozījumu, ir piektais lielākais Latvijas uzņēmums, paplašinās uzņēmuma Krievijas tirgū izplatāmo datoru atmiņas moduļu sortimentu.

«Krievijas serveru tirgus kompānijai Kingston ir ļoti nozīmīgs, vienlaikus tas ir arī viens no visstraujāk augošajiem segmentiem pasaulē. Ik gadu kvantitātīvā izaugsme ir līdz 75%,» skaidro Kingston Technology pārdošanas un Mārketinga vicprezidents Kevins Vu (Kevin Wu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Elko Grupa apgrozījums pārsniedz pusmiljarda atzīmi

Žanete Hāka, 21.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT produktu vairumtirgotāja AS Elko Grupa apgrozījums pērn sasniedzis 510,05 miljonus latu, kas ir par 28,7% vairāk nekā 2011.gadā, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 7,98 miljonu latu peļņu. Kā norāda uzņēmuma vadība, apgrozījuma pieaugums un operatīvā rezultāta uzlabojums galvenokārt saistīts ar vispārējo ekonomiskās situācijas uzlabošanos valstīs, ar kurām AS Elko Grupa veic tirdzniecību.

Pērn uzņēmums noslēdzis vairākus nozīmīgus līgumus, tostarp ar Hyundai par tiesībām izplatīt planšetdatorus Krievijā, Olympus par tiesībām izplatīt fotokameru produkciju Latvijā, Hewlett-Packard par tiesībām izplatīt datorus, monitorus un IT aprīkojumu Ukrainas reģionā.

Pērn arī AS Elko Grupa izveidojusi meitas sabiedrību Elko Mobile Ltd., kurā uzņēmumam pieder 51% no kapitāla daļām. Jaunās meitas sabiedrības pamatnodarbošanās ir Lenovo zīmola viedtālruņu tirdzniecība Krievijas reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārvalstu uzņēmumu grupa Hili Ventures šogad Baltijas reģionā investēs ap 15,5 miljoniem eiro

LETA, 20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltā bāzētā daudznozaru uzņēmumu grupa Hili Ventures, kuras meitasuzņēmums Premier Capital Baltijas valstīs, Grieķijā un Maltā pārvalda ātrās ēdināšanas ķēdi McDonald's, šogad Baltijas reģionā plāno ieguldīt aptuveni 15,5 miljonus eiro, stāsta Hili Ventures vadītājs Melo Hili.

Viņš norāda, ka Latvijā vēl bez McDonald's uzņēmumu grupa Hili Ventures darbojas arī nekustamo īpašumu jomā, kā arī pārvalda nelielu informācijas tehnoloģiju risinājumu kompāniju SIA ptl Baltics.

Tikmēr Igaunijā Hili Ventures darbojas ar McDonald's un nekustamajiem īpašumiem, bet Lietuvā vēl bez McDonald's un nekustamajiem īpašumiem Hili Ventures darbojas arī loģistikas nozarē.

Tiesa, Hili neatklāj, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt katrā jomā atsevišķi, toties atzīmē, ka McDonald's attīstībā Baltijas reģionā šogad plānots ieguldīt aptuveni 4,6 miljonus eiro.

Hili skaidro, ka Igaunijā šogad nekādas ievērojamas izmaiņas McDonald's ķēdē nav plānotas, bet Lietuvā šogad ir atvērta viena jauna vieta, kā arī plānots atvērt vēl divas jaunas. Tikmēr Latvijā šogad ir atvērta viena jauna McDonald's ēstuve, kas darbojas Kārļa Ulmaņa gatvē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies dizaina konkurss – Red Dot Award, kas ik gadu vērtē produktus ar izcilu dizaina kvalitāti. Šogad konkurence bijusi īpaši sīva – žūrijas vērtējumam 49 dizaina kategorijās nodoti produkti no vairāk nekā 60 valstīm. Balva piešķirta Stenders plastilīna ziepēm, informē uzņēmums.

"Plastilīna ziepes radījām Covid-19 pandēmijas pirmā uzliesmojuma laikā, kad roku mazgāšanas rutīna kļuva vēl nozīmīgāka nekā jebkad agrāk. Kā zina daudzi vecāki, mazgāšanās ne vienmēr ir vieglākais dienas posms – bērniem patīk spēlēties ūdenī, bet tīrība un kārtība ne vienmēr ir viņu prioritāte. Tāpēc bija svarīgi motivēt bērnus mazgāt rokas regulāri un ar prieku," stāsta Stenders izpilddirektore Kristīne Grapmane.

Portrets: Stenders izpilddirektore Kristīne Grapmane 

"Mana pieredze ir veidojusies mērķtiecīgi, caur ļoti apzinātiem lēmumiem. Jau studiju laikos...

Starp Red Dot Award: Product Design 2021 uzvarētājiem šogad ir tādi pasaulē slaveni zīmoli kā Bose, Fujifilm, Google, Lenovo, Maserati, Philips, Sony u. c.

"Esam patiešām lepni, ka Red Dot Winner sarkanā punkta uzlīme turpmāk rotās arī Stenders zīmola produktu. Šis apbalvojums apliecina komandas spēku un Stenders komandai ir svarīgi piedāvāt pircējiem arvien jaunus produktus. Jūtamies gandarīti, ka mūsu darbu novērtē ne tikai mūsu klienti visā pasaulē, bet arī dizaina eksperti, un tagad pasaules līmeņa novērtēts dizains varēs rotāt ikvienu pasaules vannasistabu," uzsver Kristīne Grapmane.

Godalgotie produkti, to skaitā Stenders plastilīna ziepes, tiks prezentēti tiešsaistes izstādē no 21. jūnija, kā arī iekļauti Red Dot dizaina gadagrāmatā. Red Dot dizaina nedēļas ietvaros no 21. līdz 25. jūnijam konkursa interneta vietnē un sociālo mediju kanālos piecas dienas būs veltītas tieši godalgotajiem produktiem. Savukārt no 21. jūnija līdz nākamā gada 31. maijam laureātu izstādes "Dizains uz skatuves" un "Pagrieziena punkti mūsdienu dizainā" būs redzami Red Dot dizaina muzejā Esenē, kur tiks izstādītas arī Stenders plastilīna ziepes.

Red Dot dizaina balva dibināta 1955. gadā. Katru gadu tā tiek piešķirta produktiem, kas izceļas ar īpaši augstu dizaina kvalitāti. Pieteikumi tiek vērtēti 49 kategorijās, katru pieteikumu individuāli izvērtē 50 pasaulē atzīti eksperti. Produktu dizaina kategorijā līdz šim šo balvu saņēmuši šādi Latvijas zīmoli: An&Angel stikla trauki, Rīgas Krēslu fabrikas ķeblītis Bloom, Flow Design magnētiskie apģērbu pakaramie un Atlas Dynamics droni Atlas Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse no Ķīnā populārākajiem korporatīvajiem zīmoliem ir starptautisku kompāniju nosaukumi – pat Ķīnas lielākais interneta meklētājs Baidu ir «izstumts» no pirmā desmitnieka, kā vienīgo Ķīnas pārstāvi desmit populārāko vidū atstājot uzņēmumu Uni-President.

Zīmīgi, ka pat pirmo simts Āzijas un Klusā okeāna reģiona populārāko zīmolu vidū nav neviens Ķīnas zīmols, ieskaitot pasaulē zināmo datoru ražotāju Lenovo.

Zīmolu topu veidoja Campaign Magazine UK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labāk apmaksātie sportisti

Gunta Kursiša, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Golfa meistars Taigers Vudss (Tiger Woods) šogad atguvis pasaules pelnošākā sportista titulu, ko pērn bija ieguvis pusvidējā svara bokseris Floids Meivezers (Floyd Mayweather), raksta forbes.com.

T. Vudsa kopējie ienākumi veido 78,1 miljonu ASV dolāru, ko viņš guvis no uzvarām spēlēs, sponsoru piešķirtajiem bonusiem, golfa laukumu projektēšanas darba un citur, piemēram, no Tiger Woods PGA Tour video spēļu franšīzes. Kopš šī video spēle nāca klajā 1998. gadā, ASV tirgū tā nesusi 754 miljonus ASV dolāru ienākumus, liecina pētījumu uzņēmuma NPD Group dati. Tāpat T. Vudss sadarbojas ar tādiem zīmoliem kā Nike, Rolex, Upper Deck, TLC Eye Centers, NetJets, Kowa un Fuse Science.

Tā, piemēram, T. Vuds un Nike sadarbība apavu zīmolam gadā izmaksā aptuveni 20 miljonus ASV dolāru, un pastāv iespējamība, ka līgums starp golfa spēlētāju un Nike tiks parakstīs vēl uz vienu gadu, raksta Forbes. Pirmo reizi T. Vudss sadarbojās ar Nike 1996. gadā, kad tika parakstīts 40 milj. ASV dolāru vērts līgums ar piecu gadu termiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krītošais rublis iedragā ārvalstu kompāniju ieņēmumus Krievijā

Žanete Hāka, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rubļa vērtības samazināšanās pamatīgi pasliktina ieņēmumus Krievijā tādiem Rietumeiropas gigantiem kā PSA Peugeot Citroen, Henkel AG un Carlsberg, raksta Bloomberg.

Tādējādi šo uzņēmumu darbība valstī ir zem jautājuma zīmes arī Krievijas stagnējošās ekonomikas dēļ.

Rubļa kurss patlaban pret eiro un dolāru turas pie rekordzemas atzīmes, Tādējādi kompānijām, kuru biznesā lielu daļu veido šis tirgus, valūtas vērtības samazināšanās sadārdzina izejvielu un detaļu importu uz vietējām rūpnīcām, palielina cenas pircējiem un samazina peļņu.

«Rubļa vājināšanās ir problēma,» atzinis Peugeot vadītājs Karloss Tavares. Rubļa vērtība patlaban turas pie 40 rubļu par dolāru atzīmes, kas ir vājākais līmenis vēsturē, jo konflikts Ukrainā liek investoriem pamest ieguldījumus Krievijā. Inflācija patlaban aug straujākajā tempā pēdējo trīs gadu laikā, jo importa ierobežojumi no Eiropas Savienības un ASV, ko Krievija piemērojusi kā atbildi šo valstu sankcijām, liek augt patēriņa cenām valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo trīs gadu laikā ātrās ēdināšanas ķēdes McDonald's attīstībā Latvijā investēs ap pieciem miljoniem eiro, intervijā aģentūrai LETA stāsta daudznozaru uzņēmumu grupas Hili Ventures, kuras meitasuzņēmums Premier Capital Baltijas valstīs, Grieķijā un Maltā pārvalda ātrās ēdināšanas ķēdi McDonald's, vadītājs Melo Hili.

Viņš norāda, ka viena no būtiskākajām lietām šogad bija jaunā McDonald's atvēršana Kārļa Ulmaņa gatvē, Rīgā.

«Tāpat šogad Latvijā turpinām ķēdes sagatavošanu pašapkalpošanās kiosku ieviešanai. Patlaban šādi kioski atrodas divās no McDonald's ķēdes vietām Latvijā,» atzīmē Hili.

Viņš piebilst, ka šobrīd šis kiosku projekts ir testa režīmā. Taču nākamā gada laikā plānots tos ieviest visās McDonald's vietās Latvijā.

Kā ziņots, McDonald's attīstībā Baltijas reģionā šogad plānots ieguldīt aptuveni 4,6 miljonus eiro.

Hili skaidroja, ka Igaunijā šogad nekādas ievērojamas izmaiņas McDonald's ķēdē nav plānotas, bet Lietuvā šogad ir atvērta viena jauna vieta, kā arī plānots atvērt vēl divas. Tikmēr Latvijā šogad ir atvērta viena jauna McDonald's ēstuve, kas darbojas Kārļa Ulmaņa gatvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā mobilo sakaru operatori sākuši piedāvāt Ķīnas Xiaomi viedtālruņus

LETA, 14.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilo sakaru operatori sākuši piedāvāt Ķīnas Xiaomi viedtālruņus, liecina mobilo sakaru operatoru sniegtā informācija.

Latvijas mobilais telefons (LMT) pircējiem piedāvā triju veidu Xiaomi viedtālruņus - Xiaomi Redmi 4A, Xiaomi Redmi 4X un Xiaomi Redmi Note 4 ar Android operētājsistēmu, kuru cena ir attiecīgi 149 eiro, 199 eiro un 279 eiro.

«Lai gan Xiaomi ir salīdzinoši jauns viedtālruņu ražotājs, kas tirgū sevi pieteicis tikai pirms septiņiem gadiem, pateicoties tā radītajām kvalitatīvajām ierīcēm, šajā laikā zīmols kļuvis par piekto lielāko viedtālruņu ražotāju pasaulē, ierindojoties blakus tādiem biznesa milžiem kā Apple, Samsung, Lenovo un LG. Xiaomi viedtālruņu veiktspēju, mūsdienīgo dizainu un demokrātisko cenu novērtējuši jau vairāk nekā miljards viedtālruņu lietotāju visā pasaulē, un to skaits arvien turpina augt. Paredzu, ka arī Latvijas pircējiem iepatiksies šie telefoni un, ja tas apstiprināsies, plānojam nākotnē paplašināt piedāvājuma klāstu arī ar jaunajiem modeļiem, ko ražotājs piedāvās,» norādīja LMT Tirdzniecības dienesta direktors Rinalds Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru