Būve

Ādažos ceļa remontdarbus veiks naktīs

Lelde Petrāne,28.07.2014

Jaunākais izdevums

No 28.jūlija līdz 7.augustam SIA Lemminkainen Latvija Rīgas gatvē Ādažos seguma atjaunošanas darbus veiks nakts stundās. Ceļu būvnieki tur atjauno veco Tallinas šoseju, kas kādreiz gāja caur Ādažu ciematu jeb vietējo autoceļu V30 Baltezers-Ādaži (Rīgas gatvi) posmā 0,52.-4,16. km, informēja VAS Latvijas Valsts ceļi pārstāvis Voldemārs Šķēle.

Jau veicot vecā asfaltbetona seguma frēzēšanas darbus, tika konstatēts, ka satiksmes intensitāte posmā ir ļoti augsta un nav iespējams nodrošināt pilnīgu remontējamā posma izolēšanu. Tāpēc, lai nodrošinātu kvalitatīvu un prasībām atbilstošu asfaltbetona kārtu ieklāšanu, kā arī, lai nekavētu satiksmi, SIA Lemminkainen Latvija līdz pat 7.augustam Ādažos paredz strādāt pa nakti.

Nepiemērotu laika apstākļu gadījumā darbu izpildes termiņš var tikt pagarināts. Darbs nakts stundās ir saskaņots ar Ādažu novada domi. Asfaltēšanas darbu laikā ir iespējams paaugstināts trokšņa līmenis un vibrācijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

B-Bus grupas uzņēmums Sabiedriskais autobuss (SA) 14. decembrī oficiāli ir kļuvis par jauno īpašnieku Ekspress Ādaži (EA). Turpmāk Rīgas reģionā – Ādažu novadā, reģionālos vietējas nozīmes pasažieru pārvadājumus nodrošinās SA. Patreiz notiek uzņēmumu apvienošana, ko plānots pabeigt šī gada pavasarī, teikts paziņojumā medijiem.

SA reģionālos vietējas nozīmes un reģionālos starppilsētu pasažieru pārvadājumus līdz šim nodrošina Saldus, Kuldīgas, Ventspils, Alūksnes novados un turpmāk nodrošinās arī Ādažu novadā.

«Šī gada laikā plānojam būtiski atjaunot Ādažu Ekspress autobusu parku, vecos autobusus norakstot un papildinot kopējo autobusu parku ar jaunākiem un modernākiem autobusiem un minibusiem, kuru vidējais vecums, nepārsniedz astoņus gadus,» informē Sabiedriskais autobuss valdes loceklis Vitālijs Komars.

Pagaidām nav plānots slēgt vai apvienot kādus no līdzšinējiem sešiem Ekspress Ādaži maršrutiem. Analizējot pasažieru plūsmu, iespējams tiks ieviesti papildus reisi starp Ādažiem, Carnikavu, Podniekiem, Kadagu.

Transports un loģistika

Rīgas ceļu remontdarbu dēļ var kavēties reģionālais sabiedriskais transports

Rūta Cinīte,06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ceļu remontdarbiem Brīvības ielā, Rīgā, reģionālo maršrutu sabiedriskais transports atsevišķās diennakts stundās var kavēties pat līdz 30 minūtēm, informē Valsts SIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Reisu izpildes kavēšanās iespējama SIA Ekspress Ādaži apkalpotajā maršrutā Nr.6821 Rīga–Ādaži–Kadaga, Nr.6822 Rīga–Ādaži–Podnieki–Carnikava, Nr.6824 Rīga–Ādaži–Carnikava un Nr.6826 Rīga–Garkalne–Vangaži, kā arī AS CATA apkalpotajā maršrutā Nr.5612 Rīga–Ragana–Sigulda, Nr.6251 Rīga–Ropaži–Allaži–Sigulda, Nr.6255 Rīga–Sigulda un Nr.6724 Rīga–Pabaži–Sigulda.

Autotransporta direkcija aicina pasažierus jautājumu gadījumā sazināties ar SIA Ekspress Ādaži vai AS CATA, zvanot pa tālruni attiecīgi 67113322 vai 64122121.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Invego” uzsācis jaunā dzīvojamo māju ciemata “Vide Ādaži” projekta īstenošanu. Būvniecību veiks uzņēmums “Mitt & Perlebach”. Projektā tiks investēti 20 miljoni eiro, un pirmās mājas plānots pabeigt 2025.gada pavasarī.

“Invego” izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vahi (Kristjan-Thor Vähi) stāsta, ka ciematā “Vide Ādaži” uzņēmums vēlas atspoguļot savu apņemšanos radīt vietu ilgtspējīgai un videi draudzīgai kopienai. “Mūsu mērķis ir nodrošināt kvalitāti un ilgtspējību. Un, ņemot vērā “Mitt & Perlebach” vairāk nekā desmit gadus ilgo pieredzi gan dzīvojamo ēku, gan citu komplicētu projektu būvniecībā, mēs esam droši, ka arī jaunā ciemata “Vide Ādaži” būvniecība notiks augstākajā līmenī,” ir pārliecināts Kristjans-Tūrs Vahi.

Būvniecības uzņēmums “Mitt & Perlebach” realizē daudzus projektus Igaunijā un arī Latvijā. Piemēram, premium klases jauno projektu “Nameja Rezidence” attīstītājs realizēs tuvāko mēnešu laikā, bet projektu “Annenhof Mājas” šā gada nogalē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmas būtiskas izmaiņas Ādažu novada maršrutos - atklāti papildu reisi un mainīts autobusu izbraukšanas laiks, informē Autotransporta direkcijā.

Aptuveni pusagdu ilgā laika periodā tika izvērtēts SIA Ekspress Ādaži apkalpotais maršrutu tīkls, lai padarītu to pasažieriem pieejamāku un ērtāku. Tādējādi no 2017. gada 1. augusta sešos maršrutos Ādažu novadā tiks veiktas izmaiņas, samazinot reisu kursēšanas intervālu dienas noslogotākajās stundās, kā arī palielināt reisu skaitu, tos apkalpojot arī ar M2 klases minibusiem jeb autobusiem, kuros ir 20 sēdvietu.

Pēc direkcijas sniegtās informācijas izmaiņas skars praktiski visus maršruta Nr.6826 Rīga–Vangaži, Nr.5371 Rīga–Carnikava–Zvejniekciems, Nr.6855 Rīga–Kalngale–Carnikava–Kadaga, Nr.6821 Rīga–Ādaži–Kadaga, Nr.6822 Rīga–Ādaži–Podnieki–Garkalne un Nr.6824 Rīga–Ādaži–Carnikava esošos reisus, kā arī vairākos maršrutos tiks ieviesti jauni reisi. Tāpat tiks atklāts jauns maršruts Nr.6842 Ādaži–Carnikava, un šī maršruta autobuss pārvadājumus līdz Rīgai neveiks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies vairāki SIA Gaļas nams - Ādaži izsludinātie iepirkumi par iekārtu iegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Uzņēmums par 116 tūkstošiem eiro iegādāsies horizontālo iepakošanas iekārtu. To piegādās Lietuvas uzņēmums UAB Riela Servisas.

Par 34 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādāsies palešu pacēlāju, ko piegādās SIA Repa.

Tāpat SIA Gaļas nams - Ādaži iegādāsies vertikālo iepakošanas iekārtu, ko par 155,3 tūkstošiem eiro piegādās SIA UB Food Tech.

Savukārt par 69 tūkstošiem eiro SIA Gaļas nams - Ādaži iegādāsies gaļas un gaļas produktu analizatoru. To piegādās SIA Parico.

SIA Gaļas nams - Ādaži divus iepirkumus nolēmis pārtraukt - fritēšanas iekārtas produkta apcepšanai eļļā iegādei, tāpat pārtraukts produkcijas šķēlīšu griezēja iegādes konkurss.

Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedza 8,026 miljonus eiro, bet peļņa - 634 tūkstošus eiro. Kompānijā strādāja 123 darbinieki. Uzņēmuma nodokļu parāds 26.novembrī sasniedza 123 tūkstošus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1.augusta Ekspress Ādaži maršrutos sāk kursēt 10 jauni minibusi, kas kursēs no Ādažiem uz Rīgu, kā arī maršrutos novadā, informē SIA Ekspress Ādaži Sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

Līdz ar jaunu minibusu ieviešanu ir veiktas izmaiņas arī kustību sarakstos, kas stājas spēkā no 1.augusta.

Jaunie minibusi ir aprīkoti ar drošības jostām, kondicionieriem un ērtiem sēdekļiem. Maršrutos kursēs 10 Volkswagen Crafter minibusi, kuri ir aprīkoti ar 19 sēdvietām un 2 stāvvietām.

Ņemot vērā, ka rīta un vakara stundās, pasažieru plūsma ir ievērojami lielāka, reisos brauks lielie autobusi, savukārt pa dienas vidu, kad pasažieru plūsma ir mazāka, maršrutos brauks minibusi.

SIA Ekspress Ādaži vietējas nozīmes reģionālos pasažieru pārvadājumus nodrošina 7 maršrutos ar 30 autobusiem Bez regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, uzņēmums nodrošina arī skolēnu regulāros pārvadājumus un piedāvā transporta nomu tūrisma vai kolektīviem izbraucieniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu poligons, kas aizņem gandrīz 8000 hektāru, lielās platībās pārklājas ar Eiropas nozīmes aizsargājamu dabas teritoriju – Natura 2000 vietu Ādaži. Tajā sastopama neparasti liela sugu daudzveidība, kas salīdzināma pat ar Latvijas lielajiem nacionālajiem parkiem, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centra Apsaimniekošanas departamenta Vides nodaļas LIFE+ projekta vadītāja Laura Jukāme un ornitologs Viesturs Ķerus, kurš piedalās dabas aizsardzības plāna Ādaži izstrādē, Dienai stāsta, kā izdodas apvienot dabas aizsardzību un vienlaikus veikt militārās mācības šajā teritorijā.

Ādažu militārā poligona specifika ir klajo virsāju un kāpu komplekss, taču te sastopami arī īpaši aizsargājami saldūdeņu, mežu un purvu biotopi. Lielākoties teritorijā ir no traucējumiem atkarīgs biotops, un bez militāro mācību procesa tas aizaugtu un pārvērstos par mežu. «Mūsdienu Eiropā, kur lielākajā daļā teritorijas daba izjūt milzīgu slodzi, ko rada intensīva lauksaimniecība, mežsaimniecība un blīva apdzīvotība, militārie poligoni ir kā dabas saliņas, kurās netiek lietota lauksaimniecības ķīmija, nenotiek intensīva mežsaimniecība un ārpus militārajām mācībām ir sastopams ļoti maz cilvēku,» skaidro L. Jukāme.

Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA,06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Atpūta

Papildināts - Tenisa centra Ādaži paplašināšanā ieguldīti 730 000 eiro

Lelde Petrāne,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tenisa centrā Ādaži atklāj jauno 2100 m2 lielo zāli ar 3 tenisa laukumiem. Tādējādi tas kļūs par vienu no lielākajiem tenisa centriem Latvijā, tenisa spēlētājiem piedāvājot kopā 11 laukumus un sniedzot iespēju vienlaicīgi trenēties vairāk nekā 40 sportistiem.

Ieguldīto investīciju apjoms ir 730 000 eiro. Investori: Andris Upmiņš, Ģirts Ģederts un Atis Sausnītis.

«Tenisa popularitāte valstī viennozīmīgi aug un šādā situācijā izšķiroša nozīme ir tam, lai ikvienam spēlēt gribētājam treniņu vieta būtu pieejama,» atzīmē Latvijas tenisa savienības ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks.

Latvijā šobrīd reģistrēti aptuveni 50 tenisa klubi, tomēr, salīdzinot ar Rietumeiropas valstu mērogiem, tas esot maz. Berlīnē vien tenisa klubu ir vairāk nekā visā Latvijā, un tajos darbojas tūkstošiem biedru.

Tenisa centrs Ādaži dibināts 2001. gadā, bet straujāka tā attīstība sākusies 2004. gadā, kad tika uzcelta slēgta apsildāma tenisa halle. Latvijas mainīgajos laikapstākļos tā sniedz iespēju komfortabli trenēties visa gada garumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais projekts VIDE Ādaži, ko par 20 miljoniem eiro attīsta nekustamo īpašumu attīstītājs Invego, nosvinējis spāru svētkus pirmajām 15 mājām.

Projekta būvniecības uzņēmums Mitt & Perlebach plāno pabeigt 2025. gada vasarā.

Jaunais projekts atrodas Ādažos un ietver viena un divu stāvu A enerģijas klases ēkas. Katrai mājai ir savs dārzs un liela terase. Arhitektūras dizaina autors ir Uldis Bērziņš no Tectum Engineering.

Invego ir viens no vadošajiem Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājiem, kas pēdējos gados ir uzbūvējis vairāk nekā 1300 mājas un 30 000 kvadrātmetru lielas komerctelpas Tallinā un tās apkaimē. Igaunijā Invego lielākie projekti ir nesen pabeigtie “Tiskreoja” un “Tabasalu Kodu”, kā arī “Luccaranna”, “Uus-Järveküla” un “Keila Pargikodude” dzīvojamie rajoni, kas šobrīd tiek būvēti.

Būve

Autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posma atjaunošana izmaksās miljonu eiro

Laura Mazbērziņa,17.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālā autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posmā no dzelzceļa pārbrauktuves Carnikavā līdz Tallinas šosejai (A1) Ādažos tiks veikti ceļa seguma atjaunošanas būvdarbi, valstij investējot 1,084 miljonus eiro (ar PVN), informēja VAS Latvijas Valsts ceļi.

Būvdarbus 60 kalendārās dienās veiks SIA Binders.

LVC informēja, ka ceļa seguma atjaunošanas būvdarbu dēļ uz reģionālā autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posmā tiks noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 kilometri stundā. Vienlaikus ceļa posmā satiksmi organizēs regulētāji.

LVC norādīja, ka posmā plānots nofrēzēt vecā asfalta virskārtu, ieklāt izlīdzinošo asfalta kārtu un virskārtu, kā arī sakārtot ūdens novades sistēmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju piesaistē svarīgs ir ne tikai vietas ģeogrāfiskais novietojums, sakārtota infrastruktūra, ērta loģistika, darbaspēka pieejamība, bet arī pašvaldības atbalsts, tomēr pašvaldības iespējas bieži vien ir ierobežotas, un tālākai attīstībai nepieciešama jau valsts pārvaldes iesaiste.

Tā, piemēram, Ādažu novads ap sevi pulcē vairumu pārtikas ražotāju. Iemesli, kādēļ uzņēmumi izvēlas Ādažus, ir ļoti dažādi un individuāli – ir uzņēmumi, kas jau vēsturiski ilgus gadus darbojušies šajā teritorijā, kā, piemēram, Berlat Grupa un Ādažu Čipsi (tagad Orkla), un turpina savu attīstību, ir uzņēmumi, kas attīstījušies, jo to īpašniekiem šajā novadā ir piederējuši īpašumi, bet citi ir mērķtiecīgi meklējuši ļoti specifiskām vajadzībām atbilstošas telpas.

Nozīmīgs ir arī novada ģeogrāfiskais novietojums tuvu Rīgai un labi attīstīta sauszemes transporta ceļu infrastruktūra, uzņēmējdarbības vidi Ādažu novadā komentē Ādažu novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Laima Jātniece.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Invego" pagājušajā gadā kopumā pārdevis mājokļus par 48,9 miljoniem eiro, kas ir par 5% vairāk nekā gadu iepriekš, informē attīstītāja pārstāvji.

Izstrādājot vairākus jaunus projektus, uzņēmums cer uz spēcīgu pārdošanas apjomu pieaugumu Latvijā 2025.gadā.

Uzsākta 20 miljonus eiro vērtā projekta Vide Ādaži būvniecība

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Invego” uzsācis jaunā dzīvojamo māju ciemata “Vide...

"Invego" izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vehi informē, ka šobrīd Latvijā tiek attīstīti trīs projekti, un vēl par vienu tiks paziņots tuvākajā laikā. Pārdaugavā top dzīvojamais rajons "Parka kvartāls", Skanstes rajonā tiks īstenots divu māju projekts "Skanstes rezidences" un Ādažos tiek būvēts jauns ciemats "Vide Ādaži".

“Šobrīd var skaidri novērot, ka priekšroka tiek dota uzticamiem projektiem, kas nodrošina augstas kvalitātes vidi ar visaptverošu koncepciju. Vairs nepietiek ar jauku dzīvokli vai māju vien - mājokļa pircējs kļūst arvien apzinīgāks,” stāsta Kristjans-Tūrs Vahi, skaidrojot, ka ir ļoti svarīgi, lai ieguldījums jaunā mājoklī indivīdam nākamajos gados būtu rentabls. “Daudziem cilvēkiem mājokļa iegāde ir viens no lielākajiem investīciju lēmumiem. Mums ir skaidrs redzējums katram mūsu attīstītajam projektam – tam ir ne tikai jānotur sava vērtība, bet arī tā jāpalielina,” saka Kristjans-Tūrs Vahi.

Turpinot paplašināšanos, "Invego" sācis arī 160 villu projekta attīstību Portugāles dienvidos, vēsturiskās galvaspilsētas Silvišas kalnos.

Pērn "Luccaranna", "Tiskreoja" un "Uus-Järveküla" projektos pārdoti 215 jauni dzīvokļi un rindu mājas, kuru kopējā platība ir 15 700 kvadrātmetru un vidējā pārdošanas cena - 227 000 eiro.

"Invego" ir Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs, kas pēdējos gados Tallinā un tās apkārtnē uzbūvējis vairāk nekā 1250 māju un 30 000 kvadrātmetru komercplatības.

Viedokļi

Esam neizpratnē par atspoguļoto medijos saistībā ar ATD konkursa rezultātiem

SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis,03.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, kas nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem.

Tas, kas pašreiz notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kurā atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. Lai pieliktu punktu dažāda veida spekulācijām publiskajā vidē, SA ar konkrētiem statistikas datiem apliecinās, ka "B-Bus" grupas uzņēmumi var nodrošināt ATD konkursā noteiktās tehniskās un kvalitātes prasības.

"B-Bus" grupā šobrīd ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA "EKSPRESS ĀDAŽI", SIA "MIGAR", SIA "SABIEDRISKAIS AUTOBUSS", SIA "RĪGAS MIKROAUTOBUSU SATIKSME", UAB "TRANSREVISS" un UAB "UMA TRANS". "B-Bus" grupas uzņēmumi apkalpo Latvijas un Lietuvas rajona un starppilsētu pārvadājumus, kā arī nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgas un Viļņas pilsētas maršrutos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Invego” Latvijā sācis īstenot četrus liela mēroga projektus 135 miljonu eiro vērtībā un oficiāli atvēris savu biroju Rīgā.

"Pēdējā gada laikā esam strauji paplašinājušies, un šobrīd Latvijā tiek būvēti mājokļi vairāk nekā 50 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Tam pamatā ir bijusi rūpīga gatavošanās piecu gadu garumā un vērtīgā pieredze, ko desmit gadu laikā esam guvuši Igaunijā," stāsta “Invego” izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vahi (Kristjan-Thor Vähi), apstiprinot, ka uzņēmumam Latvijā ieplānots īstenot vēl daudzus jaunus attīstības projektus.

Invego par 120 miljoniem eiro būvēs villu kompleksu Portugālē

Strauji augošais Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Invego” būvēs villu rajonu Portugālē,...

“Invego” ir pazīstams ar visaptverošu dzīvojamo rajonu attīstību. «Mūsdienās svarīgas ir ne tikai četras sienas un jumts, bet gan visa vide kopumā. Mājokļu pircēji arvien vairāk apzinās savas vajadzības un vēlmes un vienlaikus uzskata par svarīgu, lai īpašuma vērtība ar laiku pieaug. “Invego” rokraksts Igaunijā jau ir pazīstams un novērtēts, latviešiem mūsu pieeja ir diezgan jauna un rietumnieciska," teic Kristjans-Tūrs Vahi.

Invego pērn pārdevis jaunus mājokļus gandrīz 50 miljonu eiro vērtībā

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Invego" pagājušajā gadā kopumā pārdevis mājokļus...

Rīgā šobrīd norisinās “Invego” 120 mājokļu projekta “Parka kvartāls” otrās kārtas būvniecība, kā arī uzsākta 360 dzīvokļu kompleksa “Vītolu parks” un 67 dzīvokļu kompleksa “Skanstes rezidences” mājokļu tirdzniecība. Un netālu no Rīgas, Ādažos, aktīvi norit jauna dzīvojamā rajona “Vide Ādaži” būvniecība, kas sastāvēs tikai no rindu mājām un piedāvās 86 jaunus mājokļus.

“Invego” ir viens no Igaunijas vadošajiem nekustamo īpašumu attīstītājiem, kas pēdējos gados Tallinā un tās apkārtnē uzbūvējis vairāk nekā 1250 māju un 30 000 kvadrātmetru komercplatības.

Igaunijā “Invego” lielākie projekti ir nesen pabeigtie “Tiskreoja” un “Tabasalu Kodu”, kā arī “Luccaranna”, “Uus-Järveküla” un “Keila Pargikodude” dzīvojamie rajoni, kas pašlaik tiek būvēti.

Latvijas galvaspilsētā uzņēmums attīsta projektus “Parka kvartāls”, “Skanstes rezidences” un “Vītolu parks”, kā arī ciematu “Vide Ādaži” Pierīgā. 2024. gadā “Invego” uzsāka arī projektu “Silves Hills” – villu rajonu Portugālē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot modernizāciju, SIA Gaļas nams - Ādaži plāno iegādāties gan mikrokuteri par 100 tūkstošiem eiro, gan citas ražošanai nepieciešamās iekārtas.

Kā liecina paziņojums Iepirkumu Uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā, mikrokuterim izvirzītas vairākas prasības – tam jābūt paredzētam dažādu veidu vārītu desu, pusžāvētu desu, tajā skaitā ar produktu iekļāvumiem gatavošanai, iekraušanas piltuvei jābūt no 180 līdz 200 litriem, bet galvenajam maiņstrāvas dzinējam ar jaudu līdz -95 kW. Iekārtai jābūt izgatavotai no nerūsējoša tērauda.

Pretendentu piedāvājumi tiek gaidīti līdz 19. jūlijam.

Tāpat SIA Gaļas nams – Ādaži plāno iegādāties kūpināto un vītināto desu ražošanas iekārtu par 300 tūkstošiem eiro, kā arī autoklāvu, pacēlāju un metāla detektoru.

Kopējās modernizācijas iemaksas pārsniegs pusmiljonu eiro, liecina IUB informācija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs “Invego” tuvāko pāris gadu laikā Rīgā un arī Pierīgā būvēs jaunus dzīvojamos rajonus vairāk nekā 100 000 kvadrātmetru platībā, apstiprinājis uzņēmuma vadītājs Kristjans-Tūrs Vahi.

Projekts “Parka Kvartāls” atrodas pārdošanas fāzē, projekts “Vide Ādaži” šobrīd ir aktīvā attīstības fāzē, un vēl trīs vai pat četri projekti tiks izziņoti tuvākajā laikā.

“Invego” izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vahi (Kristjan-Thor Vähi) ir pārliecināts, ka pieprasījums pēc jaunuzceltiem mājokļiem Latvijas galvaspilsētā tuvākajā laikā ievērojami pieaugs.

Projekta “Vide Ādaži”, kas atrodas netālu no galvaspilsētas, būvniecības darbi tikšot uzsākti jau tuvākajā laikā.

“Parka Kvartāls” attīstība sākās 2022. gadā, sadarbojoties diviem nekustamo īpašumu projektu attīstīšanas uzņēmumiem – “Invego” un “Reterra”. “Parka Kvartāls” atrodas četru ielu krustojumā, kas ir diezgan unikāls gadījums Rīgā, un pret to izvirzītais stiklotais stūris jeb erkeris ļaus telpās esošajiem vienlaicīgi pārredzēt Dignājas, Tumes, Mazās Stērstu un Stērstu ielas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves uzņēmuma SIA Matthai Latvija vadītājs Jovits Gurčus intervijā laikrakstā Diena.

Problēma ir milzīgā, pārspīlētā birokrātija

Jūsuprāt, valstij vajadzētu vairāk finansējuma atvēlēt galvenās nozīmes autoceļu pilnveidošanai vai arī nomaļāko ceļu, kas ir ļoti bēdīgā stāvoklī, sakārtošanai?

Situācija ir tāda, ka ir jāizvēlas pēc prioritātēm - pēc satiksmes intensitātes un drošības. Drošu apstākļu kritērijam noteikti neatbildīs ļoti sliktā stāvoklī esošais nomaļais ceļš, bet noslodze šādam ceļam ir niecīga, un pa to brauc pat par daudziem tūkstošiem mazāks skaits auto nekā pa valsts galvenajiem autoceļiem. Pirms dažiem gadiem Latvijā tiešām visa uzmanība bija fokusēta tikai uz A klases ceļiem, bet vairs tā nav, arī B klases jeb reģionālas nozīmes autoceļi ļoti intensīvi tiek uzlaboti, top jauni projekti, tiek izsludināti konkursi. Pieļauju, ka par nozari atbildīgās amatpersonas domā arī par citiem ceļiem, ne tikai A klasi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav noslēpums, ka digitalizācija ir būtiski ietekmējusi moderno uzņēmējdarbību. Transformācijas process turpinājās divu pandēmijas gadu laikā. Notikušās izmaiņas ir būtiski ietekmējušas patērētāja uzvedības un iepirkšānās paradumus. Šīs izmaiņas ir skārušas arī telekomunikāciju un iekārtu servisa jomu.

Ērti risnāmi mobilitātes jautājumi

Jau labu laiku esam pieraduši pārsūtīt sīkpakas nevis ar tradicionālo pasta sūtījumu metodi, bet gan izmantojot pakomātus. Pēdējo gadu notikumi ir būtiski palielinājuši pakomātu servisu slodzi, radot gan jaunas darba vietas, gan piedzīvojot darbaspēka deficītu. Tomēr pakomātu servisa pārsūtītais apjoms ir tikai pieaudzis. Interneta veikali labprāt veic piegādi ar to starpniecību, bet patērētāji labprāt izmanto saņemšans iespējas tuvākajos pakomātos. Nav izņēmums arī tālruņu tirdzniecības process. Rodas jautājums, kādēļ šo pašu ceļu nevarētu mērot remontējams telefons no Liepājas uz Rīgu?

Mobilitāte risina telefonu servisu trūkumu reģionos

Ražošana

FOTO: Cemex uzbūvējis pirmo betona ceļu Latvijā un vēlas sadarboties ar ceļu būvniekiem

LETA,16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cementa ražotāja SIA Cemex realizējusi pilotprojektu, kaļķakmens karjerā Kūmas uzbūvējot 500 metrus garu ceļa posmu no valčbetona, un ir gatava sadarboties ar ceļu būves uzņēmumiem un VAS Latvijas Valsts ceļi šādu ceļu būvniecībā Latvijā.

Cemex valdes loceklis Ēriks Maikls Trusevics stāstīja, ka betona ceļu izmaksas ir par aptuveni 20% lētākas nekā asfalta ceļu izmaksas, piemēram, šī eksperimentālā ceļa izmaksas bija 45 eiro par kvadrātmetru.

«Betona ceļiem ir arī daudz mazākas uzturēšanas izmaksas. Piemēram, ja asfalta ceļam remonts ir jāveic septiņus līdz desmit gadus pēc uzbūvēšanas, betona ceļš bez remonta var nokalpot līdz pat 20 gadiem. Tāpat betona ceļam var izmantot vietējās Latvijas izejvielas, un nav jāimportē bitumens un granīts. Betona ceļa būvniecībai nav nepieciešama speciāla tehnika, to var veikt ar esošo ceļu būves tehniku,» sacīja Trusevics.

Reklāmraksti

Riteņu ģeometrijas regulēšana: kas tā ir, un kāpēc īpaši būtiska ziemas apstākļos?

Reklāmraksts,01.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir viens no svarīgākajiem automašīnas apkopes darbiem, kas bieži tiek atstāts novārtā. Tomēr tieši ziemas apstākļos tā kļūst īpaši aktuāla. Precīzi noregulēta riteņu ģeometrija ne tikai palīdz pagarināt riepu mūžu, bet arī būtiski uzlabo saķeri ar ceļu un rūpējas par kopējo braukšanas drošību. Šajā rakstā uzzināsi, kāpēc riteņu ģeometrija ir tik svarīga un kādas pazīmes liecina par nepieciešamību to pārbaudīt!

Kas ir riteņu ģeometrijas regulēšana?

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir process, kurā tiek pielāgoti trīs svarīgi leņķi:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs Invego paziņojis par vairāk nekā 50 miljonu eiro ieguldījumu 12 hektārus plaša dzīvojamā rajona “Mārupes Sirds” būvniecībā.

Pirmajā kārtā ietilps 50 rindu mājas, kas tiks pabeigtas 2027.gada pirmajā pusē.

Projekta pirmā kārta piedāvās rindu mājas ar terasēm un privātiem dārziem. Projektu izstrādājis arhitekts Uldis Bērziņš (arhitektu birojs “TECTUM”).

Igaunijā rindu mājas jau ir iemantojušas savu popularitāti, jo jaunie rindu māju projekti nodrošina pilsētvides dzīves risinājumus bez daudzdzīvokļu kompleksu blīvuma un ar zemākām izmaksām nekā privātmājām. Kā piemēru Invego izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vahi (Kristjan-Thor Vähi) min dzīvojamo rajonu “Uus-Järveküla” Tallinā, kas sastāv tikai no dvīņu un rindu mājām un ir lielākais rindu māju rajons Igaunijā. Šis projekts radījis ļoti lielu interesi un vismaz divas trešdaļas mājokļu jau ir pārdoti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties ceļu būvdarbu izmaksām, valsts iecerējusi papildus atjaunot segumu vēl uz vairāk nekā 30 kilometriem ceļu; diskutabls ir jautājums par kvalitāti.

Tā kā ceļu būves kompānijas va/s Latvijas Valsts ceļi konkursos piedāvā darbus veikt par būtiski zemākām cenām, nekā pasūtītājs iepriekš prognozējis, par ietaupītajiem līdzekļiem šobrīd paredzēts papildus atjaunot segumu deviņos km valsts galveno autoceļu, 20,5 km reģionālajos autoceļos un vienā kilometrā vietējo autoceļu. Ar ietaupīto uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem veiks arī papildu segumu virsmu apstrādi kopumā vairāk nekā 36 km garumā, liecina va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) DB sniegtā informācija.

Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5. km, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu km garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.

Tehnoloģijas

UAVFactory drons testēts nolūkā pārbaudīt tā spēju sasniegt jaunu rekordu

LETA,05.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "UAVFactory" piederošais bezpilota gaisa kuģis, kurš sestdien eksperimentālā lidojuma laikā pazuda, tika testēts nolūkā pārbaudīt tā lidošanas ilguma spējas, kas varētu pārsniegt līdzšinējo pasaules rekordu, raidījumam "TV3 Ziņas" pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Konstantīns Popiks.

"Tas ir eksperimentāls prototips jaunam produktam. Tas ir ļoti "advancēts" lidaparāts, jaunas paaudzes, speciālam pielietojumam. Protams, ir elektronika un GPS. Kas notika nepareizi, nevaram komentēt, lai to 100% pateiktu, vajag veikt izmeklēšanu," sacīja Popiks.

Viņš pastāstīja, ka "noklīdušais" drons ir aprīkots ar drošības sistēmu, kas lidaparātu automātiski nosēdina pirms degvielas izbeigšanās.

"Konkrētais tests bija vērsts uz to, lai notestētu maksimālo iespējamo lidošanas spēju. Arī bija plānots pārsniegt pasaules rekordu. Tas bija tam domāts lidojums," "TV3 Ziņām" skaidroja "UAVFactory" vadītājs.

Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka tieši "UAVFactory" būvēts drons - "Penguin B" - jau 2012.gadā uzstādīja pasaules rekordu, veicot vēsturē ilgāko lidojumu miniklases bezpilota lidaparātam - 54 stundas un 27 minūtes.