Jaunākais izdevums

Desmitkārtīgi palielināt apkalpoto paku skaitu līdz vienam miljardam dienā un samazināt loģistikas izmaksas – tāds ir Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba Group mērķis 100 miljardu juaņu (15,6 miljardu ASV dolāru) investīcijām. Tādējādi grupa vēlas paaugstināt savas darbības efektivitāti, vēsta Zdnet.com. Ieguldījumi būs nepieciešami, lai izveidotu gudra loģistikas tīkla tehnisko mugurkaulu, norādījis grupas dibinātājs Džeks Ma.

Alibaba grib nodrošināt piegādes 24 stundu laikā Ķīnas teritorijā un 72 stundu laikā starptautiskajos tirgos.

Tāpat interneta tirdzniecības kompānija vēlas samazināt loģistikas izmaksas. Patlaban Ķīnā tās ir 15% apmērā no IKP, valstīs, kur loģistikas sistēmas attīstītākas, ap 7‒8%, bet grupas mērķis – mazāk kā 5%. Alibaba ir savs loģistikas tīkls Cainiao Network, kur grupa pērn par 807 milj. ASV dolāru ieguva kontrolpaketi. Patlaban, dienā apkalpojot 100 milj. paku, Cainiao izdevies samazināt piegādes laiku uz atsevišķām valstīm no 70 līdz 10 dienām.

Pēc Dž. Ma teiktā, pie esošajiem izaugsmes tempiem nebūtu nekāds brīnums, ja pēc 10 gadiem pasaulē nozīmīgās 11. novembra iepirkšanās dienas tirdzniecības apjomi kļūtu par ikdienu. Pērn Cainiao šajā dienā saņēma 812 milj. pasūtījumu, par 23% pārsniedzot 2016. gada rādītājus. Ja, izmantojot datus, izdotos atrisināt zemās transporta efektivitātes un augsto loģistikas izmaksu problēmas, ražotājiem un loģistiķiem pavērtos iespēja tikt pie lielas peļņas, atzīmējis grupas dibinātājs.

Visu rakstu Alibaba iegulda ar vērienu lasiet 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija «Alibaba» un Krievijas tehnoloģiju grupa «Mail.ru» otrdien paziņoja par vienošanos, kas paredz Krievijā un citās Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) valstīs izveidot kopuzņēmumu.

Abi uzņēmumi kopīgi ar Krievijas valsts ieguldījumu fondu RDIF un telekomunikāciju operatoru «MegaFon» par jaunu stratēģisku partnerattiecību izveidi pavēstīja ekonomikas forumā Vladivostokā.

«Alibaba» un «Mail.ru» norādīja, ka šīs partnerattiecības apvienos Krievijas patērētāju interneta un e-tirdzniecības platformas, kā arī Krievijā un NVS valstīs izveidos vadošu tirdzniecības kopuzņēmumu.

Jaunā uzņēmuma nosaukums būs «AliExpress Russia», tam par pamatu izmantojot jau esošas «Alibaba» platformas «Ali Express» nosaukumu.

«Alibaba» piederēs 48% kopuzņēmuma akciju, 24% piederēs «MegaFon», 15% «Mail.ru», bet RDIF piederēs 13% akciju.

«Alibaba» jau šobrīd ir nozīmīga klātbūtne Krievijas e-tirdzniecības tirgū ar platformām «AliExpress» un «Tmall».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alibaba Group Holding testa režīmā atvēris viesnīcu FlyZoo, kurā viesus apkalpo roboti, raksta Reuters.

Roboti ir daļa no tehnoloģijām, kuras, pēc Alibaba pārstāvju teiktā, ievērojami samazinās viesnīcas darbaspēka izmaksas un viesiem vairs nebūs jākomunicē ar citiem cilvēkiem.

Viesnīcā ir 290 istabas, un tas ir paraugs, kādu Alibaba vēlas piedāvāt viesnīcu nozarei nākotnē, kā arī iespēja pārbaudīt mākslīgā intelekta spējas.

Tāpat šādā veidā var testēt klientu komforta līmeni brīžos, kad nav sociālais kontakts ar cilvēkiem.

«Šeit ir runa par pakalpojumu efektivitāti, jo robotu ikdienu neietekmē noskaņojums. Dažreiz mēs sakām, ka neesam noskaņojumā, taču sistēma un roboti vienmēr būs noskaņojumā,» skaidro Alibaba Future Hotel Management vadītājs Endijs Vangs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Pasts pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu

Lelde Petrāne, 20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 20.jūlijam "Latvijas Pasts" pieņēmis 165 pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnas no Ķīnas, apstrādājot un tālāk uz vairākām saņēmējvalstīm novirzot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus sadarbībā ar "Alibaba grupas" loģistikas uzņēmumu "Cainiao".

Lai gan Covid-19 izraisītās krīzes dēļ tranzīta sūtījumu saņemšana kopš 2020.gada sākuma bija apgrūtināta un šo sūtījumu plūsma – būtiski sašaurināta, pēdējos divos mēnešos tā strauji aktivizējusies, "Latvijas Pastam" apkalpojot vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami, 6,6 reizes jeb par 550%, vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Lidosta "Rīga" jūlijā pieņēma "Cainiao" sadarbības partnera aviokompānijas "Atran" 200. kravu čārterlidmašīnu, no kuras nodrošinātajiem reisiem aptuveni 80% kravu bija "Latvijas Pastam" adresētie pasta tranzīta sūtījumi.

"Latvijas Pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns komentē: "Mums izdevies kļūt par būtisku pasaules tirdzniecības milža "Alibaba" grupas uzņēmuma "Cainiao" starptautiskās loģistikas sistēmas sastāvdaļu. Lai to izdarītu, mums nācās pārskatīt iekšējos procesus, izveidot drošu un efektīvu datu apmaiņas sistēmu, investēt tehnoloģijās un darbiniekos, lai pierādītu savu kompetenci, elastību un spēju patiešām ātri apstrādāt un piegādāt sūtījumus. Sadarbībā ar "Cainiao" jau plānojam jaunu mērķu sasniegšanu, veicinot gan "Latvijas Pasta" rezultatīvo rādītāju izaugsmi, gan pozitīvu ietekmi uz Latvijas kopējiem tranzīta sūtījumu apjomiem un starptautiskās lidostas "Rīga" kravu apgrozījumu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" otrdien ar akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) veiksmīgi debitēja Honkongas fondu biržā.

Uzņēmums investoriem piedāvāja 500 miljonus akciju un piesaistīja 88 miljardus Honkongas dolāru (10,2 miljardus eiro), kas ir lielākais IPO kopš 2010.gada.

Ja "Alibaba"nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 101,2 miljardus dolāru. "Alibaba" skaidro, ka šie ienākumi tiks izmantoti, lai realizētu pasākumus lietotāju skaita palielināšanai, veicinātu digitālu transformāciju, kā arī nodrošinātu inovācijas un investīcijas ilgtermiņā. ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Alibaba sākotnējā piedāvājumā Honkongas biržā plāno piesaistīt 13 miljardus dolāru

LETA, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija "Alibaba" trešdien paziņoja, ka varētu piesaistīt gandrīz 13 miljardu ASV dolāru (11,7 miljardu eiro) finansējumu, kotējot akcijas Honkongas fondu biržā, kas varētu būt lielākais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) Honkongā gandrīz pēdējo desmit gadu laikā.

Uzņēmums norāda, ka investoriem pārdos 500 miljonus akciju par 176 Honkongas dolāriem (20,29 eiro) gabalā. Tas "Alibaba" nodrošinātu 11 miljardus ASV dolāru, taču, ja uzņēmums nolems pārdot vēl papildu 75 miljonus akciju, kompānija varētu iegūt 12,9 miljardus dolāru.

ASV akciju biržā kotētais uzņēmums IPO Honkongas fondu tirgū plānoja īstenot jau vasarā, taču Honkongā notiekošo protestu, kā arī Ķīnas un ASV tirdzniecības nesaskaņu dēļ šī iecere tika atlikta. "Alibaba" Ņujorkas fondu biržā debitēja 2014.gadā, īstenojot lielāko IPO, kurā tika iegūti 25 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības uzņēmuma «Alibaba» dibinātājs Džeks Ma atguvis Ķīnas turīgākā cilvēka titulu, viņa bagātībai veidojot 39 miljardus dolāru (34,1 miljardu eiro), liecina Ķīnas portāla «Hurun Report» apkopotā informācija.

Viņa bagātība pēdējā gada laikā pieaugusi par 35%, galvenokārt pateicoties «Alibaba» maksājumu struktūrvienības «Ant Financial» veiksmīgajai darbībai.

Šā gada saraksta otrajā vietā ar 36 miljardu dolāru bagātību ierindojies nekustamo īpašumu sektora magnāts Vans Dzjaņliņs, kurš pērn bija pirmajā pozīcijā. Viņa bagātība gada laikā sarukusi par 14%.

Tikmēr Ķīnas interneta giganta «Tencent» dibinātājs un vadītājs Ponijs Ma ar 35 miljardu dolāru bagātību ierindojies trešajā vietā. Viņa bagātība kritumu piedzīvojusi pirmo reizi pēdējo vairāk nekā desmit gadu laikā.

«Hurun Report» norāda, ka no 1893 cilvēkiem, kuri iekļuvuši Ķīnas turīgāko sarakstā, 1012 piedzīvojuši savas bagātības kritumu vai tā saglabājusies nemainīgā līmenī, ņemot vērā Ķīnas ekonomikas izaugsmes palēnināšanos un akciju biržas lejupslīdi par 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tranzīts prasa ātrumu un uzticamību

Monta Glumane, 27.11.2018

Latvijas Pasta Starptautiskā biznesa un loģistikas attīstības vadītājs Gunārs Deniškāns (no kreisās), Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns un Latvijas Pasta Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija, tāpēc Latvijas Pasts aktīvi meklē veidus, kā kompensēt vienus pakalpojumus ar citiem un rast papildu ieņēmumus.

VAS Latvijas Pasts 2017. gada otrajā pusē iesaistījās e-komercijas sūtījumu piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm partnerībā ar vienu no lielākajām pasaules loģistikas kompānijām – Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, ar kuru pilnībā veikta datu integrācija un virkne citu pasākumu projekta veiksmīgai īstenošanai. Cainiao šo sadarbību novērtējis ar īpašu Latvijas Pastam piešķirtu balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teic, ka tranzīta sūtījumu projekts tika iniciēts no uzņēmuma puses ar proaktīvu rīcību, saredzot tajā līdz šim nebijušas biznesa perspektīvas iespējas. Viņš norāda, ka uzņēmuma šā brīža darbību varētu nosacīti dalīt divās daļās. Tradicionālā pakalpojumu daļa, kuru raksturo universālais pasta pakalpojums, piemēram, vēstuļu un abonēto preses izdevumu piegāde, šobrīd uzskatāmi par visai izaicinošiem pakalpojumiem, jo pēdējos gados līdz ar interneta tehnoloģiju attīstību šajā segmentā vērojamas būtiskas apjoma izmaiņas. Savukārt otra pakalpojumu daļa izriet no mūsdienu dinamikas un iziešanas ārpus ierastajiem biznesa rāmjiem. Viņaprāt, šīs daļas attīstība atkarīga no uzņēmuma proaktīvas rīcības, ātruma un spējas pielāgoties, lai rastu kompromisus gan kopējai sadarbībai, gan arī daudzos tehniskos jautājumos. «Risināt dažādas ne- standarta situācijas, kuras nav bijušas ierastas pirmajā – tradicionālajā segmentā. Tur vairāk jāvadās pēc sen zināmiem rāmjiem, atkāpes no normas vai izaicinājumi netiek prasīti un sagaidīti,» skaidro M. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pastā apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu

Lelde Petrāne, 25.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā Latvijas Pasts iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus. Projekta ietvaros Latvijas Pastā 2017.gada otrajā pusē apkalpots ap 20 tranzīta sūtījumu lidmašīnu kravu, no kurām lielākās – ar lidmašīnām Boeing 747.

Līdzīga Alibabas grupas sadarbības partnerība darbojas arī citur, piemēram, ASV un Honkongā.

2017.gadā Latvijas Pastā kopumā apstrādāti vairāki desmiti miljonu dažāda veida sūtījumu: sīkpakas, pakas, vēstules, pastkartes, eksprespasta sūtījumi, bandroles, reklāmas materiāli, abonētie preses izdevumi, informē uzņēmumā.

VAS Latvijas Pasts (LP) valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns pagājušā gada novembrī sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness sacīja, ka uzņēmuma darbību patlaban var iedalīt divās daļās. Viena ir tradicionālā, ko visi zina un pie kā visi ir pieraduši, proti, pasta, abonētās preses, pensiju, kā arī eksprespasta piegāde, un daļa no šiem pakalpojumiem tiek sniegta universālā pasta pakalpojuma groza ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Alibaba grupas uzņēmums Cainiao apbalvo Latvijas Pastu par efektīvu sadarbību

Zane Atlāce - Bistere, 05.02.2018

Balvu Ķīnas pilsētā Handžou saņēma Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns (vidū) un Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs (no kreisās).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tranzīta sūtījumu projekta ietvaros no Āzijas uz trešajām valstīm Latvijas Pasts saņēmis sadarbības partnera Alibaba grupas loģistikas uzņēmuma Cainiao balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

2017.gadā Latvijas Pasts iesaistījās e-komercijas sūtījumu tranzīta piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm, pamatā piegādājot Ķīnas tirdzniecības platformas Alibaba sūtījumus. Balvas saņemšana Handžou notika Cainiao loģistikas foruma ikgadējā sanāksmē, piedaloties vairāk nekā 700 sadarbības partneru pārstāvjiem no visas pasaules.

«Ir liels gandarījums saņemt tik būtisku novērtējumu tikai pusgadu pēc tranzīta sūtījumu piegāžu sākšanas. Mūsu sadarbības partneri Ķīnā ļoti rūpīgi kontrolē visus tranzīta ceļa posmus, mēra kopējo ātrumu un kvalitāti, bet analizēta tiek katra posma efektivitāte. Latvijas Pasts šo efektivitāti ir sasniedzis, kravu izkraušanā, apstrādē un pārsūtīšanā tālakai piegādei uzrādot atzinīgi novērtētu ātrumu,» uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford un Alibaba ievieš auto tirdzniecības automātu

Zane Atlāce - Bistere, 06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas e-komercijas gigants Alibaba Group un ASV auto ražotājs Ford kopīgi atklājuši automašīnu tirdzniecības automātu Guandžou pilsētā Guandunas provincē Ķīnā, vēsta ārvalstu mediji.

Piecus stāvus augstajā automašīnu automātā pieejami 42 dažādi auto modeļi, tostarp Ford Explorer SUV un Mustang sporta auto.

Automašīnas iegāde aizņem nepilnas 10 minūtes. Potenciālie pircēji var izvēlēties modeli, izmantojot Alibaba Taobao mobilo lietotni, kur tiek skenēta un pārbaudīta personas identitāte.

Automobiļu tirdzniecības automāts pircējiem būs pieejams no 2018. gada 23. aprīļa. Pirms pirkuma veikšanas interesentiem tiks piedāvāta triju dienu testa brauciena iespēja.

Līdzīgus automātus plānots uzstādīt arī citās Ķīnas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas interneta tirdzniecības kompānija Alibaba, kuras valdes priekšsēdētājs ir Daniels Zangs, šī biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, strādāja ar 8,6 miljardu juaņu (1,08 miljardu eiro) tīro peļņu, un tas ir par 41% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada. Alibaba ir līderis Ķīnas interneta tirdzniecības tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Eiropas Nākotnes fonds simts miljardu eiro vērtībā

Rūta Kesnere, DB komentāru nodaļas redaktore, 26.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) ierēdniecība nākusi klajā ar priekšlikumu izveidot tā saukto Eiropas Nākotnes fondu ar finansējumu 100 miljardu eiro apmērā, lai aizsargātu Eiropas lielos uzņēmumus, kuri tiek dēvēti par nacionālajiem čempioniem, pret tādiem ASV un Ķīnas konkurentiem kā Google, Apple un Alibaba. Priekšlikums tiks prezentēts jaunajai Eiropas Komisijas prezidentei Urzulai fon der Leienai, kuras mandāts stājas spēkā 1. novembrī, raksta portāls politico.eu.

Dokumentā kā galvenie Eiropas sāncenši minēti Google, Apple, Microsoft, Alibaba, Facebook, Baidu un Tencent, uzsverot, ka ES pašlaik nav līdzvērtīgu uzņēmumu. Runājot par Donalda Trampa radīto draudu starptautiskajai tirdzniecībai novēršanu, ES birokrāti ierosina ļoti agresīvu jaunu sistēmu, lai vienpusēji noteiktu muitas tarifus ASV precēm. Savukārt attiecībā uz Ķīnu dokuments paredz aizliegumu Ķīnas uzņēmumiem piedalīties publiskajos iepirkumos Eiropā, tādējādi tos sodot par subsīdijām, kuras šie uzņēmumi saņem no Pekinas.

Vienīgais veids, kā Eiropai izdzīvot tirdzniecības karos, ir pastiprināti pievērsties inovācijām un digitalizācijai.

Dokumentā minēts, ka jaunizveidotais Eiropas Nākotnes fonds fokusēsies uz ilgtermiņa akciju iegādi ES bāzētos uzņēmumos stratēģiski svarīgās nozarēs. Saskaņā ar portālā politico.eu minēto, lai gan Francija un Vācija varētu šāda fonda izveidi atbalstīt, tomēr citas dalībvalstis, piemēram, Nīderlande, ir daudz atturīgākas. Kā norādījis politico.eu Urzulas fon der Leienas pārstāvis, «neviens no EK prezidentes komandas līdz šim nav neko dzirdējis par mistisko Eiropas Nākotnes fondu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu paaudze, it sevišķi milleniāļi, vēlas saņemt savus sūtījumus «tūlīt un tagad», stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk.

Lai skaidrotu e-komercijas attīstības tendences, Dienas Bizness sadarbībā ar DHL 27. septembrī rīko semināru Tava zīmola atpazīstamība globālajā e-komercijas tīmeklī.

Starp lielākajiem DHL Express globālajiem klientiem ir tādi kā Amazon, Alibaba un citi. Visbiežāk tie ir ārvalstu uzņēmumi, kuri nodarbojas ar apģērbu, apavu, kosmētikas pārdošanu. Pasūtītas tiek preces, ko patērētāji ikdienā izmanto visbiežāk. «Piemēram, pieprasīts ir ASV starptautiskās elektroniskās komercijas uzņēmums Amazon, jo pie viņiem var nopirkt visu, ko vien cilvēks var vēlēties. Viņi izmanto mūsu sniegtos pakalpojumus, un mēs ar to lepojamies,» paskaidro S.Kazakova.

Latvijā uzņēmumam ir aptuveni 5000 aktīvo klientu, bet ik pa laikam parādās nelieli uzņēmumi, kas ir pasīvāki, bet arī izmanto DHL Express pakalpojumus. Pēc S.Kazakovas teiktā, Latvijas pārtikas nozares uzņēmumi visbiežāk fokusējas uz tirgu šeit un arī pārdošana notiek šeit. Pārsvarā DHL Express klienti ir uzņēmumi, kuri importē vai eksportē. Šie uzņēmumi pārstāv tādas nozares kā augstās tehnoloģijas, ražošanas, finanšu pakalpojumu kompānijas, bankas un citas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas Volstrītā aug, investoriem gaidot ASV-Ķīnas tirdzniecības vienošanos

LETA--AFP, 27.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas Volstrītā otrdien pieauga, investoriem gaidot ASV-Ķīnas tirdzniecības vienošanos, savukārt Ķīnas interneta mazumtirdzniecības milža "Alibaba" akcijas cena kāpa par 7,7% savā debijā Honkongas biržā.

Volstrītas indeksi otrdien sasniedza jaunus rekordus, kamēr Ķīnas un ASV amatpersonas turpināja informēt tirgus par sarunām tirdzniecības kara atrisināšanai.

Ķīnas vicepremjers Liu He otrdien runāja pa telefonu ar ASV tirdzniecības pārstāvi Robertu Laitaizeru un finanšu ministru Stīvenu Mnučinu, ziņoja valsts mediji.

Abas puses "apsprieda jautājumu risināšanu saistībā ar viena otras galvenajām bažām, panāca vienprātību par saistīto jautājumu pienācīgu atrisināšanu, un vienojās uzturēt sakarus par atlikušajiem jautājumiem konsultācijās par "pirmās fāzes" vienošanos," vēstīja Ķīnas oficiālā ziņu aģentūra "Sjiņhua".

Arī ASV prezidents Donalds Tramps lika saprast, ka sarunās bijis progress. Tirdzniecības sarunu gaita vairāk nekā gadu ir noteikusi ASV akciju cenu dinamiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvija - Āzijas preču vārti Ziemeļeiropai

Māris Ķirsons, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija var kļūt par Ķīnas un Indijas vārtiem uz Ziemeļeiropu; lai to sasniegtu, nepieciešams darboties ilgtermiņā, jo Āzijas partneri «ātrus» lēmumus nekad nepieņem.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Viņš norāda, ka Latvijai ir visi priekšnoteikumi, lai divu pasaules lielāko ekonomiku – Ķīnas un Indijas – preces uz Ziemeļeiropu un pretējā virzienā plūstu caur Latviju.

Fragments no intervijas

Vai Latvija var kļūt par Ķīnas vārtiem uz Ziemeļeiropu?

Šodien var teikt, ka Latvija ne tikai var kļūt par Ķīnas un visas Āzijas vārtiem uz Ziemeļeiropu, bet gan – mūsu valsts par tādu pamazām jau kļūst. Protams, tas notiek ļoti lēnām – soli pa solim, jo Āzijas uzņēmēji lēmumus ātri nepieņem, ir vajadzīgas tikšanās, pārliecināšana, klātienes inspekcijas. Jau daudzus gadus – kopš 2013. gada – ir notikušas abu valstu prezidentu, valdības vadītāju, ministru, iestāžu vadītāju un, protams, uzņēmēju daudzas tikšanās, kas rezultējušās ar labiem rezultātiem. Kā galvenā Ķīnas un Latvijas sadarbības joma visaugstākajā līmenī ir iezīmēta tranzīts un loģistika. Šāda veida nozaru identificēšana nebūtu iespējama, ja nebūtu šī daudzu iepriekšējo gadu darba. Bez tam šāda augstākās vadības iezīmētā sadarbības joma – jaunais zīda ceļš – ir labs signāls Ķīnas uzņēmējiem sadarbībai ar tranzīta biznesā strādājošiem kolēģiem Latvijā, vienlaikus pret to ļoti nopietni attiecas Eiropas un Āzijas valstis. Tās ir perspektīvas, kuras ir jāizmanto, vienlaikus jāsaprot, ka austrumos nekas ātri nenotiek. Tikai daži piemēri, 2016. gadā valsts a/s Latvijas Pasts uzsāka darbu pie projekta īstenošanas ar Ķīnas interneta tirdzniecības giganta AliBaba loģistikas kompāniju Cainiao par tā sūtījumu tranzītu, kas rezultējās ar pirmajām kravām 2017. gadā. Lai sekmētu abu valstu sadarbību, ir nepieciešams tiešais aviosavienojums starp Latviju un Ķīnu. Šīs ieceres īstenošanai darbs jau uzsākts iepriekš, un tas varētu rezultēties ar pasažieru pārvadājumu reisa atklāšanu no Rīgas uz Hainaņas provinci. Projekta realizācijā ir piesaistīts Latvijas lielākais tūroperators TezTour, savukārt Ķīnas puse ir veikusi izpēti par potenciālo tūristu piesaisti un to plūsmu. Vienlaikus tiek vērtētas Ķīnas tūristu piesaistes iespējas. Tā kā daudzi ķīnieši vēlas redzēt pasauli, tad tā būtu papildu iespēja ne tikai Latvijas, bet arī visas Baltijas un pat Skandināvijas viesmīlības nozarei. Šobrīd bez nosēšanās un degvielas uzpildes reisus nevar īstenot AirBaltic, jo tai pagaidām tādas klases lidmašīnu nav, tāpēc ir vienošanās, ka to veiks Kazahstānas aviokompānija, kurai ir ne tikai attiecīgās lidmašīnas, bet arī pieredze lidot ne tikai uz Eiropu, bet arī uz Ķīnu. Pašlaik tiek veiktas administratīvās procedūras. Latvijas puse (ieskaitot starptautisko lidostu Rīga) visas nepieciešamās atļaujas šādam lidojumam ir izsniegusi. Aviokompānija arī lūgusi atļauju veikt pārlidojumu pāri Krievijai. Šāds reiss varētu tikt īstenots divas reizes nedēļā un tādējādi varētu skatīties arī uz nākamo soli. Jāņem vērā, ka šāda tieša reisa atvēršana no Rīgas uz Ķīnu radīs papildu pasažierus lidostā Rīga un vienlaikus arī klientus citām aviokompānijām, tostarp AirBaltic. Aviosatiksme arī dos iespēju Ķīnas uzņēmējiem ne tikai dzirdēt, bet arī ērti nokļūt un pašiem redzēt tās iespējas, ko piedāvā Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ķīna mēģina izskaust viltus ziņas ar jauniem tiešsaistes satura noteikumiem

Lelde Petrāne, 02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā paziņots par jauniem noteikumiem, kas regulē video un audio saturu tiešsaistē, ieskaitot aizliegumu publicēt un izplatīt "viltus ziņas", kas veidotas ar tādām tehnoloģijām kā mākslīgais intelekts un virtuālā realitāte, ziņo "Reuters".

Jebkurš mākslīgā intelekta un virtuālās realitātes gadījums ir skaidri jāmarķē redzamā veidā, un noteikumu neievērošanu varētu uzskatīt par noziedzīgu nodarījumu, pavēstījusi Ķīnas Kibertelpas administrācija.

Noteikumi, kas stājas spēkā 1. janvārī, publiskoti administrācijas tīmekļa vietnē pēc tam, kad par tiem informēti tiešsaistes video un audio pakalpojumu sniedzēji.

Īpaši izcelti gadījumi, kad ar virtuālās realitātes palīdzību radīti hiperreālistiski video, kuros kāds saka vai dara kaut ko tādu, kas neatbilst patiesībai. Tas varot apdraudēt valsts drošību, izjaukt sociālo stabilitāti un kārtību, kā arī pārkāpt citas likumīgās tiesības un intereses. Kā piemērs tiek minēta lietotne "ZAO", kas lietotājiem ļauj pieņemt slavenību, sporta zvaigžņu vai citu personu sejas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Saūda Arābijas troņa dārgums - Saudi Aramco - biržā

Jānis Šķupelis, 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rekordi paliek rekordi - decembra pirmajā daļā pasaule sagaidīja lielāko sākotnējo publisko akciju piedāvājumu (Initial public offering jeb IPO) vēsturē.

Par vietējās Rijādas biržas iespēju izmantošanu izšķīrās Saūda Arābijas naftas milzis Saudi Aramco. Tam ar šī procesa palīdzību izdevās piesaistīt līdzekļus gandrīz 26 miljardu ASV dolāru vērtībā, kas ir vairāk nekā līdzšinējais 2014. gada Alibaba rekords. Pēc šī IPO Saudi Aramco vērtība ir noteikta 1,7 triljonu ASV dolāru apmērā. Tādējādi tā ir kļuvusi par pašu vērtīgāko publisko kotēto biržas kompāniju pasaulē. Vēl ir tikai divas citas publiskas akciju kompānijas, kuru vērtība pārsniedz viena triljona ASV dolāru barjeru - Apple (1,18 triljoni ASV dolāri) un Microsoft (1,14 triljoni ASV dolāri). Katrā ziņā nu vērtīgākais pasaules uzņēmums tiks tirgots Rijādā nevis Ņujorkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Meklē aviācijas nozares pārdošanas punktus

Egons Mudulis, 26.10.2018

Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) trešajās brokastīs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos būtisks ir efektīvs muitas darbs un publiskā finansējuma piesaiste.

Tādus secinājumus izteica Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) trešajās brokastīs, kur iesaistītās puses diskutēja par aviācijas kravu pakalpojumu un pārvadājumu tīkla attīstību, kā arī aviācijas kravu infrastruktūras paplašināšanu. Viņš DB uzsvēra: «Lidostā ir jāveido Muitas ekselences centrs.»

Patlaban Latvijā pamatā tiek apkalpotas četru veidu aviācijas kravu grupas: eksporta un importa preces ar augstu pievienoto vērtību, pasta un e-komercijas preces, tranzītkravas, kā arī nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu, minēts LAD viedoklī. Kaut arī šobrīd aviācijas kravu apakšnozares radītā IKP pieaugums pārsniedz valsts vidējo IKP pieaugumu, aviācijas kravu pārvadājumu apakšnozare galvenokārt ir atkarīga no saistīto tautsaimniecības nozaru attīstības. Latvijas iespējas Austrumu–Rietumu transporta koridorā tiek izmantotas tikai daļēji, kam pamatā ir pret Krieviju piemērotās ekonomiskās sankcijas un muitas tarifu pastiprināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Saudi Aramco veiksmīgi debitē biržā, akcijas cenai pieaugot par 10%

Žanete Hāka, 11.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas giganta Saudi Aramco akcijas cena pēc tirdzniecības uzsākšanas biržā uzlēca par 10%, uzņēmuma vērtībai sasniedzot 1,88 triljonus dolāru.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums, kas ražo vairāk nekā desmitdaļu no kopējā pasaules naftas piedāvājuma, piesaistīja finansējumu 25,6 miljardu dolāru vērtībā.

Šodienas pieaugums par 10% nozīmē, ka uzņēmuma tirgus vērtība sasniedz aptuveni 1,88 triljonus dolāru. Tādējādi Saudi Aramco patlaban ir visvērtīgākā kompānija pasaulē, taču tā vērtība ir zemāka nekā kroņprinča Muhameda bin Salmana lēstie 2 triljoni dolāru. Kompānijas novērtējums liecina, ka Aramco patlaban ir vērtīgāks nekā piecas nākamās vērtīgākās naftas kompānijas kopā - ExxonMobil, Total, Royal Dutch Shell, Chevron un BP.

Tāpat šis ir lielākais akciju tirdzniecības darījums, pārspējot Alibaba akciju IPO 2014.gadā, kad uzņēmums piesaistīja 25 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IBM par 33,4 miljardiem dolāru iegādāsies Linux izplatītāju Red Hat

Db.lv, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija IBM par 33,4 miljardiem dolāru iegādāsies programmatūras ražotāju Red Hat, raksta Bloomberg.

Uzņēmums maksās 190 dolārus par Red Hat akciju, tādējādi maksājot par 63% vairāk nekā Red Hat pašreizējā cena biržā – 116,68 dolāri. Red Hat akcijas cena jūnijā sasniedza 175 dolārus, taču pēc tam, kad publicēja sliktākus rezultātus, nekā gaidīja investori, uzņēmuma vērtība strauji saruka.

Līdz ar darījumu IBM un Red Hat turpinās sadarboties ar tiem uzņēmumiem, kuriem Red Hat līdz šim ir sniedzis pakalpojumus, piemēram, Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, Alibaba un citi. Red Hat turpināšot vadīt līdzšinējie vadītāji – Džims Vaithērsts un pārējā vadības komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akcijas cenai turpinot pieaugt, Saudi Aramco vērtība pārsniedz 2 triljonus dolāru

Žanete Hāka, 12.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas kompānijas Saudi Aramco akcijas cena ceturtdien turpināja pieaugt, un uzņēmuma vērtība sasniedza Saūda Arābijas kroņprinča Muhameda bin Salmana iepriekš gaidītos 2 triljonus dolāru.

Pirmajā tirdzniecības dienā akcijas cena uzlēca par 10%. Ceturtdien akcijas cena pieauga vēl par gandrīz 10%, taču tad kāpums nedaudz atslāba un pieaugums bija aptuveni 5%.

Kompānijas novērtējums liecina, ka Aramco patlaban ir vērtīgāks nekā piecas nākamās vērtīgākās naftas kompānijas kopā - ExxonMobil, Total, Royal Dutch Shell, Chevron un BP. Tāpat šis ir lielākais akciju tirdzniecības darījums, pārspējot Alibaba akciju IPO 2014.gadā, kad uzņēmums piesaistīja 25 miljardus dolāru.

DB jau rakstīja, ka šis ir vēsturisks mirklis, jo pavērsies viena no pašām ietekmīgākajām un slepenākajām kompānijām pasaulē, kas desmitiem gadu finansējusi Saūda Arābijas karaļnama ambīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Wolt: Rīgā ēdienu piegādē ir cieņā Āzijas ēdieni

Anda Asere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu skaits, ar ko sadarbojas ēdienu piegādes platforma "Wolt", 2019. gada beigās pieaudzis līdz 330, bet kurjeru skaits - līdz 1200.

Tas ir ievērojami vairāk nekā pirms gada, kad uzņēmums Rīgā sadarbojās ar 180 restorāniem un 700 kurjeriem. "2019. gadā mūsu bizness Baltijā turpināja augt un pārsniegt mūsu cerības un Rīga nebija izņēmums. Arvien vairāk un vairāk klientu ir atraduši savu ceļu pie "Wolt" pakalpojuma," teic Līsa Ristala (Liis Ristal), ēdienu piegādes kompānijas "Wolt" vadītāja Baltijā.

Paplašināt restorānu skaitu, no kuriem tiek veiktas piegādes, nozīmē plašākas izvēles klientiem, kas savukārt nozīmē vairāk darba kurjeriem. "Mēs priecājamies par izaugsmi un esam pateicīgi saviem klientiem," uzsver L. Ristala.

Šobrīd "Wolt" strādā 80 pilsētās 20 valstīs. "Divu gadu laikā pilsētu skaits, kurās "Wolt" pieejams, ir audzis vairāk nekā piecas reizes, " viņa piebilst. Uzņēmumam ir vairāk nekā četri miljoni reģistrēto lietotāju. "Wolt" globāli piedāvā ēdienu no deviņiem tūkstošiem restorānu, ko pie klientiem izvadā 20 tūkstoši kurjeru. Arī darbinieku skaits strauji aug. Noslēdzot 2018. gadu, "Wolt" komandā bija 108 darbinieki, bet 2019. gada nogalē to skaits sasniedza 700. Detalizētāku informāciju par biznesa apmēriem konkrētās valstīs uzņēmums neatklāj saistībā ar augsto konkurenci šajā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā divu gadu kavēšanās atvērts Ķīnas augstākais debesskrāpis Shanghai Tower, raksta Bloomberg.

Patlaban ēkas 128 stāvos ievākušās vairāk nekā 60 kompānijas, tajā skaitā, tādi Ķīnas finanšu smagsvari kā Ant Financial, kas pieder Alibaba Group Holdings īpašniekam Džekam Ma. Ēkas pirmajā stāvā atrodas Fatburger&Fatbar.

Ēkas izveidē ieguldīti 2,4 miljardi dolāru, un tādējādi tā ir visdārgākā ēka, kas uzcelta Ķīnā. Tajā ierīkots pasaulē ātrākais lifts un pasaulē modernākās arhitektūras tehnoloģijas.

Tiesa gan, nekāda grandioza atklāšana nav plānota, norāda ēkas pārstāve Čenga Lū, piebilstot, ka būve jau pārāk daudz izrādīta publikai. 632 metrus augsto debesskrāpi bija plānots atvērt 2015.gada vidū, taču tā izmērs un sarežģītā uzbūve neļāva to laicīgi izdarīt ugunsdrošības noteikumu dēļ, daļēji tādēļ, ka, neskatoties uz Ķīnas straujo attīstību, iepriekš nebija pieņemti attiecīgi kodeksi un noteikumi, lai nodotu ēku ekspluatācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru