Foto: Edijs Pālens/LETA

Apvieno norēķinu un lojalitātes kartes 

Klientu uzticību starptautiskie milži veicina ar atmaksātiem procentiem no pirkuma summas

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 2018. gada 05. jūnijs plkst. 8:41

Ierasto atlaižu un speciālo piedāvājumu vietā maksājumu karšu tirgū modē nāk naudas atmaksa klientiem no iztērētās summas. Starptautiskās kompānijas kopā ar bankām aizvien biežāk veido īpašas lojalitātes kartes ar maksājumu funkciju. Latvijā šādu karšu popularitāti pagaidām neprognozē, ņemot vērā pārāk mazo tirgus izmēru.

Darbojas kopā

Lielās starptautiskās kompānijas pasaulē šobrīd meklē iespējas, kā vairot patērētāju uzticību saviem produktiem un veicināt pārdošanas apjomus, savukārt kredītiestādes domā, kā saviem klientiem piedāvāt jaunas norēķinu kartes. Līdz ar to pēdējo gadu laikā aizvien izteiktāka kļuvusi dažādu nozaru kompāniju sadarbība ar bankām, izstrādājot kredītkartes, kas kalpo ne tikai kā maksājumu līdzeklis, bet arī kā lojalitātes kartes, piedāvājot uzņēmuma klientiem naudas atmaksu vai speciālus bonusus par iepirkšanos konkrētās kompānijas veikalos. Kā liecina Nilson Report pētījums, tieši pēdējā laikā karšu izdevēji lielāku uzmanību vērš nevis uz atlaižu piedāvājumiem, piemēram, viesnīcām vai restorānu apmeklējumiem, bet gan tieši naudas atmaksai no konkrētas iztērētās summas attiecīgās kompānijas tirdzniecības vietās, un vēl vairāk – daļa to piedāvā iztērēt tieši šī uzņēmuma veikalos, līdz ar to klients aizvien ciešāk tiek piesaistīts konkrētajai kompānijai.

Nesen par šādas kartes laišanu klajā paziņoja IKEA, un tiek ziņots, ka tādu izstrādā arī Apple kopā ar Goldman Sachs. Savas kartes esošajiem un potenciālajiem klientiem piedāvā arī tādi starptautiski milži kā Uber, Amazon un citi, turklāt tiek prognozēts, ka šī tendence kļūs aizvien izteiktāka.

Eksperti gan uzsver, ka šādām kredītkartēm ir arī savi mīnusi, piemēram, nereti tiek piemēroti augstāki procenti nekā ierastajām banku kartēm, tāpat nereti tiek piedāvāts nopelnīto naudu iztērēt tikai konkrētās kompānijas veikalos, kas ierobežo patērētāja izvēli, tajā pašā laikā nāk par labu tieši kompānijai, kas šo karti ir izveidojusi.

Pasaulē aug

Pasaulē pastāv cīņa starp norēķinu karšu izdevējiem, kuri vēlas piesaistīt patērētājus, lai tie izmantotu to izdotās kartes, tādēļ patlaban mainās uzsvars no tā, ko izdevēji piedāvā, uz to, ko klients vēlas un kādas ir viņa priekšrocības, norāda starptautiskie eksperti, kuri prognozē, ka šajā gadā viena no lielākajām tirgus tendencēm ir tieši kartes ar dažādiem labumiem un naudas atmaksu, savukārt otra tendence ir uzsvars uz patērētāju, kā arī stratēģija veidot individuālas kartes, kas atšķirtos no ierastajām norēķinu kartēm. Kā liecina dažādi starptautiskie pētījumi, pēdējā laikā ierasts ir piedāvāt naudas atmaksu no klientu veiktajiem pirkumiem, un parasti tā ir 1-1,5% no darījuma. Skatoties uz esošo karšu izdevēju cīņu, nav prognozējams, ka šīs summas nākotnē tiks samazinātas, un paredzams, ka karšu izdevēji aizvien aktīvāk orientēsies uz piedāvājumiem mājsaimniecībām.

Visu rakstu Apvieno norēķinu un lojalitātes kartes lasiet 5. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 23. marts plkst. 16:09

Tipiski tirdzniecības centri jau tuvākajā nākotnē izzudīs un transformēsies, piektdien konferencē...

2018. gada 13. marts plkst. 15:38

Nākotnē uzņēmuma plānos ietilpst arī preču saņemšanas punktu izveidošana Latvijas reģionos, kur pircēji varēs saņemt Ikea iegādātās preces tuvāk savām mājām.

2018. gada 30. janvāris plkst. 8:29

Tagad tiek īstenoti trīs projekti vienlaicīgi, tas ir optimāls ienākšanas brīdis.

2018. gada 28. janvāris plkst. 15:10

Zviedrijā mūžībā aizgājis starptautiskā mēbeļu ražošanas un tirdzniecības giganta IKEA dibinātājs Ingvars Kamprads.

2018. gada 26. janvāris plkst. 8:36

Labi zini, kas ir IKEA, bet nekad neesi dzirdējis par Muji? Nekas, pēc četrdesmit gadiem mēs, iespējams, zināsim pēdējo tikpat labi kā pirmo.

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri,...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2018. gada 05. jūnijs plkst. 7:27

Rīgas universālveikals Stockmann pagājušo gadu pabeidzis ar peļņu un apgrozījuma pieaugumu par...

2018. gada 04. jūnijs plkst. 14:11

Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā 2. un 3. jūnijā norisinājās latviešu tautas lietišķās...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 11:27

H&M jaunā apģērbu kolekcija Love For All, kuras mērķis ir «svinēt mīlestību,...

2018. gada 31. maijs plkst. 9:55

Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone ir pārliecināta, ka ledus ir salūzis...

2018. gada 30. maijs plkst. 12:02

Mazumtirgotājs SIA Maxima Latvija pagājušajā gadā sasniedzis lielākos peļņas un apgrozījuma...

2018. gada 30. maijs plkst. 8:31

Lielo tirgus spēlētāju ienākšana «conveniece store» jeb mazā formāta veikalu sektorā ir...

2018. gada 29. maijs plkst. 9:03

Līdz ar akcīzes nodokļa pieaugumu martā par 51% un ieviestajiem PET iepakojuma...

2018. gada 24. maijs plkst. 15:27

Ceturtdien Rīgas centrā durvis vēra Baltijā pirmais «Maxima Express» veikals....

2018. gada 24. maijs plkst. 15:26

Celtniecības, remontdarbu un sadzīves preču tirgotājam AS «Kesko Senukai Latvia» trešdien, 23.maijā,...

2018. gada 24. maijs plkst. 7:27

Ceturtdien Rīgas centrā durvis vērs Baltijā pirmais Maxima Express veikals....