Jaunākais izdevums

SIA Sanitex pēc ražotāja pieprasījuma no tirdzniecības Latvijā jāatsauc Nīderlandes rūpnīcā Mars ražotā produkcija, jo pastāv aizdomas, ka tā var saturēt plastmasas gabaliņus un apdraudēt patērētāju veselību, informē Pārtikas un veterinārais dienests (PVD).

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina patērētājus būt uzmanīgiem – iegādājoties minētos produktus, pievērst uzmanību un neiegādāties produktus ar kādu no iepriekš minētajiem partijas numuriem un derīguma termiņiem, kas tiek norādīti uz produkta iepakojuma.

PVD dosies uz SIA Sanitex noliktavām, lai pārliecinātos, ka piesārņotie produkti tiek atsaukti no tirdzniecības.

Ražotājs informējis produkcijas saņēmējus dažādās pasaules valstīs, ka konkrētie produkti jāatsauc no tirdzniecības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiskais cenu kāpums ievērojami mainījis pircēju paradumus, mudinot arvien vairāk atteikties no impulsīviem pirkumiem un meklēt lētākas alternatīvas, norāda Mindaugs Gutausks, Mars Latvia vadītājs.

Līdzīgas tirgus tendences, visticamāk, būs novērojamas arī nākamajā gadā, spriež M.Gutausks, piebilstot, ka taupīgāko klientu lojalitāte 2023. gadā varētu samazināties. Tajā pašā laikā paredzams, ka gada otrajā pusgadā patērētāju noskaņojums un tirgus dinamika kļūs nedaudz pozitīvāka - cilvēki būs pielāgojušies jaunajai realitātei un iemācījušies dzīvot, daudz labāk kontrolējot tēriņus, prognozē Mars Latvia vadītājs.

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā Mars darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija?

Jāsaka, ka pandēmija ietekmēja ne tikai mūsu uzņēmējdarbību, bet arī pasaules ekonomiku kopumā, jo mēs visi saskārāmies ar izaicinājumiem, ko iepriekš nekad nebijām piedzīvojuši. Šajā laikā mēs ne tikai pārdomājām mūsu biznesa stratēģiju, bet arī centāmies pievērst pastiprinātu uzmanību mūsu darbinieku veselībai un drošībai, kas vienmēr ir bijušas Mars prioritātes. Attālināts darbs mums nebija nekas svešs arī pirms pandēmijas, tāpēc pielāgoties jaunajai realitātei mums bija vieglāk. Tajā pašā laikā mēs skaidri apzinājāmies, ka pastāvīgs darbs no mājām palielina mentālās un fiziskās veselības riskus, tāpēc rūpīgi sekojām līdzi mūsu darbinieku labklājībai. Komandas mudinājām tikties virtuālajos semināros, lai apgūtu jaunas prasmes attālinātajam darbam. Vienlaikus, lai izvairītos no izdegšanas, sākām izmantot Mars patentēto rīku - Meet Smarter, kas saīsina tikšanās laikus, lai nodrošinātu piecu līdz desmit minūšu pārtraukumu katru stundu. Tāpat savus darbiniekus darba laikā aicinājām doties pastaigās, piemēram, izvedot ārā suni vai vienkārši paelpojot svaigu gaisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Ražotājs: Nepastāv ilgtspējīgs produkts neilgtspējīgā iepakojumā

Lelde Petrāne, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija "Mars" (tostarp "Mars Latvia"), kas ražo produkciju ar tādiem zīmoliem kā "Snickers", "Twix", "Dove", "Royal Canin", "Whiskas", "Skittles" un citiem, sekojot tendencēm pasaulē, pārorientē savu darbību, lai tā kļūtu videi draudzīgāka.

"Mars" ražo un pārdod dažādus produktus gan cilvēkiem, gan mājdzīvniekiem. Lai nodrošinātu, ka produkti ir atbilstoši tirgus standartiem, iepakojumam ir liela nozīme. Tas aizsargā izejvielas, kuras tiek pārvietotas no saimniecībām uz rūpnīcām, kā arī gatavos produktus, kad tie tiek aizvesti uz veikalu plauktiem un visbeidzot nonāk pie patērētājiem, skaidro Skaiste Sruogaite, "Mars" Korporatīvās komunikācijas direktore Baltijas, Balkānu un Adrijas jūras valstīs. Iepakojums palīdz produktiem saglabāt svaigumu un sniedz noderīgu informāciju patērētājiem, piemēram, par uzturvērtību un norādījumus par porcijām. Tāpat tas nodrošina ērtības un palīdz izcelt zīmolus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs, 14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dzīvnieku pārtikas ražotājs "Mars Lietuva", kuru netieši kontrolē starptautiskā pārtikas grupa "Mars", sācis apmēram 11 miljonus eiro vērtu primārā iepakojuma ceha izbūvi līdzās galvenajai ražotnei Gargždos Lietuvas rietumos.

Kompānija nesniedz informāciju, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

"Mars Pet Nutrition Europe" korporatīvo lietu vadītājs Mindaugs Rupšis sacīja, ka būvdarbi sākti jūlija beigās pēc būvatļaujas saņemšanas.

Jaunajā cehā saražotais iepakojums tiks piegādāts citām "Mars" ražotnēm, viņš sacīja, paskaidrojot, ka "Mars Lietuva" ir nozīmīgs primārā iepakojuma ražotājs "Mars Corporation" ražotnēm, tādēļ ir jābūvē atsevišķa iepakojuma ražošanas ēka.

Projektā plānots investēt vairāk nekā 11 miljonus eiro. Būvdarbus pabeigt plānots nākamā gada otrajā ceturksnī. Būvniecībai tuvojoties noslēgumam, būs skaidrs, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

Lietuvas valsts sociālās apdrošināšanas fonda "Sodra" dati liecina, ka "Mars Lietuva" pašlaik strādā vairāk nekā 800 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Mars Latvia: Latvijā produkta atsaukums attiecas tikai uz Snickers četrpakas iepakojumu

LETA, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā kompānijas Mars Inc. produkcijas atsaukums attiecas tikai uz vienu produktu - Snickers četrpakas iepakojumu, informēja kompānijas Mars Latvia pārstāvis Mindaugs Rupšis.

Šī produkta partijas numurs ir 550, bet derīguma termiņš - no 2016.gada 3.jūlija līdz 2016.gada 21.augustam. Patērētāji, kuru rīcībā ir šāds produkts, tiek lūgti to neēst.

«Latvijā neviens cits šokolādes veids, iepakojuma formāts vai batoniņa izmērs nav ietekmēts un neviens cits partijas numurs vai derīguma termiņš, vai produkti, kuri ražoti citā fabrikā, nav skarti. Šis ir atsevišķs incidents, un tajā ir iesaistīti tikai iepriekš norādītie Nīderlandē ražotie produkti,» norādīja uzņēmuma pārstāvis.

Rupšis sacīja, ka līdz šim Mars ir saņēmis vienu patērētāja sūdzību Vācijā par šokolādes batoniņā atrastu plastmasas gabaliņu, tikmēr Latvijā Mars Latvia nav saņēmis nevienu patērētāja sūdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Mars Inc. otrdien paziņoja, ka Vācijā īstenos vērienīgu Mars, Snickers un Milky Way Mini šokolādes batoniņu atsaukšanu, jo šajos produktos konstatēta plastmasas klātbūtne.

«Mars īsteno brīvprātīgu Mars, Snickers, Milky Way Mini un Celebrations produktu atsaukšanu pēc tam, kad tajos konstatēta plastmasa,» norāda kompānija.

Uzņēmums vēsta, ka ietekmēti produkti ar derīguma termiņu no 2016.gada 19.jūnija līdz 2017.gada 8.janvārim, bet pilns produktu saraksts pieejams vietnē www.mars.de.

Mars preses pārstāve nevarēja norādīt, vai šis atsaukums ir visu laiku lielākais, kāds īstenots uzņēmuma vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2022. gada maiju par globālā mājdzīvnieku barības, saldumu un citu pārtikas produktu ražotāja “Mars” vadītāju Baltijas valstīs ir kļuvis Mindaugs Gutauskas.

Ješima Ozēra, kura līdz šim bija “Mars” vadītāja Baltijas valstīs, ir kļuvusi par uzņēmuma tirgus vadītāju Dienvideiropā. Sākot ar maiju, par jauno “Mars” vadītāju Baltijā ir kļuvis Mindaugs Gutauskas, kurš iepriekš ieņēma galvenā klientu pārdošanas vadītāja Baltijā amatu. Pēc 12 aizvadītiem gadiem dažādās pārdošanas lomās uzņēmumā “Coca Cola HBC”, Mindaugs Gutauskas “Mars” komandā darbojas jau 5 gadus.

Kopš pievienošanās “Mars” viņš ir izmantojis savas plašās zināšanas par Ziemeļeiropas un Austrumeiropas tirgiem, plašo biznesa kontaktu tīklu, kā arī spēcīgo ikdienas procesu un cilvēku vadības pieredzi.

Pēc pievienošanās “Mars” viņam ir bijusi nozīmīga loma Baltijas biznesa izaugsmē, kā arī uzņēmuma partnerībā ar galvenajiem Baltijas mazumtirgotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju centrs Place Eleven noslēdzis nomas līgumu ar uzņēmumu Mars par biroja telpu iznomāšanu 660 m2 platībā Rīgā, Skanstes biznesa centra rajonā, Sporta ielā 11. Place Eleven būvniecību plānots pabeigt līdz šā gada beigām.

Saistībā ar darbības paplašināšanu Latvijā uzņēmumam radusies nepieciešamība pēc plašākām biroja telpām. Būtiska Mars uzņēmuma kultūras sastāvdaļa ir open space jeb tā dēvētie atvērtā tipa biroji.

SIA Mars Latvia ir viena no vienpadsmit Mars Europe vienībām.

Place Eleven ēku veidos 14 stāvi biroju telpu, apzaļumota jumta terase, kā arī apakšzemes stāvvieta vairākos stāvos 400 automašīnām un 80 velosipēdiem. Kopējā biroju centra platība būs 24 000 m2, bet kopējā biroju platība būs 15 000 m2. Place Eleven biroju centra attīstītājs ir Hanner Group, ģenerāluzņēmējs ir SIA Alfa Construction, kas ir Hanner Group meitasuzņēmums Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ ASV notiek uzņēmuma Amazon rīkotā tehnoloģiju konference re:MARS.

Re:MARS ir kā publiskā versija Amazon ikgadējai konferencei MARS, kas paredzēta tikai ierobežotam apmeklētāju lokam ar ielūgumiem. Re:MARS apmeklē dalībnieki no vairāk nekā 40 pasaules valstīm, par ieeju maksājot 1999 dolārus. Konference paredzēta biznesa līderiem un tehnoloģiju ekspertiem (tostarp, izstrādātājiem, inženieriem, robotikas ekspertiem un citiem).

Pasākuma laikā savus izgudrojumus prezentēja tādi uzņēmumi kā Boston Dynamics, Atlas, Handle, Spot un citi.

Galerijā augstāk - ieskats konferencē!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas saldumu un mājdzīvnieku barības ražotājs «Mars Lietuva», kas ietilpst ASV pārtikas koncernā «Mars Inc.», investēs vairāk nekā 30 miljonus eiro darbības paplašināšanā, cerot palielināt ražošanas jaudu par gandrīz trešdaļu.

Uzņēmums šogad jau investējis vairāk nekā 15 miljonus eiro jaunā ražotnē un ražošanas iekārtu modernizēšanā, un tiek plānots investēt vēl 15 miljonus eiro ražošanas attīstībā un galvenās ražošanas ēkas rekonstrukcijā.

«Investīcijas ļaus palielināt ražošanas apjomu un sniegs iespēju tirgū laist jaunus produktus,» norāda «Mars Lietuva» vadītāja Austra Žemaitiene.

«Mars Lietuva» pērn strādāja ar 9,5 miljonu eiro tīro peļņu, kas bija par 20,3% vairāk nekā 2015.gadā, bet tirdzniecības apjoms pieauga par 10,8% - līdz 150,7 miljoniem eiro.

Uzņēmuma ražošanas apjoms pagājušajā gadā palielinājās par 15% un sasniedza gandrīz 75 000 tonnu produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā radīta galda spēle par Marsa kolonizāciju piesaistījusi nozīmīgas investīcijas

Lelde Petrāne, 15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieša Dagņa Skurbes radītā galda spēle Mission to Mars 2049, mūsdienīga un zinātniski korekta izklaide par Marsa kolonizācijas laikmeta izaicinājumiem, kas saņēmusi starptautiskās kosmosa sabiedrības atzinību, piesaistījusi nozīmīgas vietējās investīcijas un nonākusi pārdošanā.

Šobrīd kopējās piesaistītās investīcijas ir aptuveni 39 000 eiro, tostarp 6 500 eiro, kas savākti Indiegogo kampaņas laikā, lai spēli izstrādātu, un Radošo industriju biznesa inkubatora Creative Andrejsala līdzfinansējums 9 500 eiro apmērā. Pārējos līdzekļus izstrādātājam izdevies piesaistīt no investoriem, kas esot Latvijā novērtēti uzņēmēji.

Sociālajos tīklos spēli atzinīgi novērtējuši Discovery News Kosmosa ziņu redaktors Īans O’Nīls (Ian O'Neill), Polijas Kosmosa aģentūra, Space.com, viena no pasaulē vadošajām Visuma un astronomijas ziņu vietnēm, EarthSky, kosmosa ziņu žurnāls, The Mars Society, pasaulē lielākā biedrība Marsa kolonizēšanas veicināšanai un popularizēšanai, Marks Tompsons (Mark Thompson), BBC šova Stargazing Live vadītājs, Andreass Mogensens (Andreas Mogensen), dāņu izcelsmes Eiropas Kosmosa Aģentūras astronauts, Viktorija Džegarda (Victoria Jaggard), populārā amerikāņu zinātnes žurnāla Smithsonian kosmosa ziņu redaktore un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

ASV pretrasisma kustības ietekmē Uncle Ben's tiks pārdēvēts par Ben's Original

LETA--CNN, 23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretrasisma kustības ietekmē ASV pārtikas kompānija "Mars Inc." mainīs produktu "Uncle Ben's" ("Tēvocis Bens") nosaukumu pret "Ben's Original" ("Bena oriģinālais") un atteiksies no logo, kurā redzama melnādaina personāža seja.

Ātrvārāmie rīsi, mērces un citi produkti ar jauno nosaukumu "Ben's Original" veikalu plauktos nonāks nākamgad.

"Dažiem tas [līdzšinējais zīmols] nepārprotami norāda uz verdzību, un tādu zīmolu mēs nevēlamies pārstāvēt," uzsver "Mars".

Uzņēmums piebilst, ka lēmis par šādām izmaiņām pēc patērētāju un darbinieku izteiktām vēlmēm.

Zīmols "Uncle Ben's" tika radīts pagājušā gada četrdesmitajos gados. Atbilstoši "Mars" popularizētajam stāstam tēvocis Bens bijis Teksasas fermeris, kas bijis slavens ar to, ka audzējis ļoti kvalitatīvus rīsus. Tomēr kompānija atzinusi, ka nav zināms, vai šāds cilvēks patiešām eksistējis. Savukārt prototips uz iepakojuma redzamajai melnādainā vīrieša sejai bijis kāda Čikāgas restorāna viesmīlis Frenks Brauns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai padziļināti pētītu sausās suņu barības saistību ar reto saslimšanu - barības vada dilatāciju jeb megaesophagus, dzīvnieku barības ražotājs Mars Inc. sadarbībā ar Kalifornijas Universitāti Deivisā (UC Davis, California, USA) izveidojis zinātnieku darba grupu, informē Latvijas Veterinārārstu biedrības valdes priekšsēdētāja Māra Viduža.

Slimības izraisītājus turpinās pētīt pasaules vadošie toksikoloģijas, epidemioloģijas, iekšķīgo slimību, patoloģijas un citu nepieciešamo veterinārmedicīnas un cilvēku medicīnas nozaru speciālisti.

Darba grupā kā eksperte patoloģijā aicināta piedalīties arī Latvijas pārstāve, veterinārārste Dr.med.vet. Ilze Matīse-Vanhoutana, kura vadīja zinātnisko pētījumu grupu pēc megaesophagus uzliesmojuma Latvijā pirms dažiem gadiem. Ārste uzsver: «Kamēr nav noteikts šo saslimšanu cēlonis, tikmēr apdraudēti dzīvnieku barības ražotāji, dzīvnieki un to saimnieki. Tāpēc turpināt to meklēt ir mūsu uzdevums, pat, ja brīžiem šķiet, ka cīnies ar vējdzirnavām.»

Kā informē LVB, tad pēdējo trīs gadu laikā pasaulē zināmi divi gadījumi, kad bīstamajai suņu slimībai, kuras izcelsmi parasti līdz šim saistīja ar iedzimtību, imunoloģiskiem vai neskaidriem faktoriem, konstatēta cieša saistība ar sauso suņu barību. Pirmais no tiem skāra vairāk nekā 250 suņus Latvijā, bet 2017.-2018. gadā retā saslimšana tika konstatēta gandrīz 200 suņiem Austrālijā. Neparasti lielais saslimušo suņu skaits Austrālijā ir epidemioloģiski saistīts ar Mars Inc. ražoto sauso barību Advance Dermocare, un uzņēmums lēmis par atbildīgu iesaistīšanos slimības cēloņa meklēšanā, kā arī kompensāciju izmaksām cietušo suņu saimniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Biroju tirgus Latvijā ir kļuvis aktīvāks, tomēr joprojām tajā neredzam jaunpienācējus – kompānijas, kas te iepriekš nav darbojušās. Pārsvarā klienti ir Latvijā jau ilgāku laiku strādājoši uzņēmumi, kuri sev meklē jaunas biroju telpas, līdz ar to pieprasījums ir ierobežots,» vērtē Mindaugs Valucks (Mindaugas Valuckas), Lietuvas nekustamā īpašuma attīstīšanas kompānijas Hanner vadītājs Latvijā.

25. jūlijā Hanner oficiāli atklāj jauno A klases biroju ēku Place Eleven Sporta ielā 11, Skanstes apkaimē Rīgā.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

DB.lv jau ziņoja, ka tā ir 14 stāvu ēka ar apzaļumotu jumta terasi, daudzstāvu autostāvvietu. Kopējā centra platība ir 24 tūkst. m2, bet biroju platība – 15 tūkst. m2. Place Eleven būvniecības darbu ģenerāluzņēmējs – Hanner grupas uzņēmums SIA Alfa Construction.

Kopējās investīcijas Place Eleven tapšanā ir nedaudz virs 20 milj. eiro. Hanner šo ēku neplāno pārdot; ieguldījumu atpelnīšanās laiku uzņēmums neatklāj konfidencialitātes nosacīju dēļ.

Ja tirgū vienlaikus parādītos vairāki projekti, kas līdzinātos Place Eleven, visdrīzāk, tie tagad būtu pustukši, spriež M. Valucks. «Šajā ziņā mums ir paveicies, Place Eleven pašlaik ir vienīgais pabeigtais ilgtspējīgas biroju ēkas projekts tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Latvijas kuģniecība par 4,2 miljoniem eiro pārdevusi savu biroja ēku Elizabetes ielā

Lelde Petrāne, 26.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas kuģniecība (LK) parakstījusi līgumu par savas pašreizējās biroja ēkas pārdošanu. Pircējs un nākamais nama īpašnieks būs Apvienotie Arābu Emirāti, kas sešstāvīgo ēku Rīgā Elizabetes ielā 1 iegādājušies vēstniecības vajadzībām.

Pārdošanas cena ir 4,2 miljoni eiro.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«LK turpinās strādāt līdzšinējās telpās līdz 2018. gada janvārim, un mēs esam priecīgi paziņot par noslēgto nomas līgumu par ekskluzīvu 8. stāva īri ar Place Eleven, kas atrodas Skanstes apkaimē Sporta ielā 11,» skaidro LK valdes priekšsēdētājs Roberts Kirkups (Robert Kirkup).

Place Eleven ir 14 stāvus augsta A klases biroju ēka, kas ekspluatācijā tika nodota 2016. gada beigās.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Biroju ēkas Place Eleven attīstītājs: Mums ir paveicies

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais pašmāju zīmols jaunajām māmiņām MEMME nursingwear 18.oktobrī laidis klajā pirmo krūtsbarošanas kleitu rudens/ ziemas kolekciju MILKY WAY, kas būs pieejama pārdošanā visā Eiropā, informē uzņēmumā.

Zīmola radītājas Zane Poča un Sintija Rijniece abas ir jaunās māmiņas un dekrēta atvaļinājumu izmantojušas uzņēmējdarbības uzsākšanai. Kā saka viena no uzņēmuma dibinātājām Zane Poča: «Neesam mēs ne rokdarbnieces, ne dizaineres. Skatāmies uz lietām no biznesa vadības un mārketinga, nevis mākslinieka skatupunkta. To mēs uzticam profesionāļiem, kas tic MEMME idejai.»

Kleitas ir speciāli veidotas atbilstoši mūsdienu jauno māmiņu vajadzībām, tās ir piemērotas Ziemeļeiropas laika apstākļiem un ir vienlaikus gan ērtas, gan mūsdienīgas. Apģērbs ražots tepat Latvijā. Kleitas šobrīd pieejamas etsy.com platformā, kā arī dažādos pop-up tirdziņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā Islandes kapitāla aviokompānija «Primera Air», kuras prezidents ir Anrī Mārs Ingolfsons, finanšu problēmu dēļ pārtraukusi reisus no šā gada 1. oktobra. Visiem «Primera Air Nordic» un «Primera Air Scandinavia» darbiniekiem ir paziņots par uzņēmumu likvidāciju, un lielākā daļa ir parakstījušies par darba attiecību izbeigšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota jaunā biroju ēka Place Eleven, kas atrodas Skanstes biznesa centra rajonā, Sporta ielā 11, informē attīstītājs.

Ēkas attīstītāja Hanner Group kopējie ieguldījumi būvniecībā pārsniegs 20 miljonus eiro. Daudzfunkcionālā daudzstāvu ēkas jaunbūve nodota ekspluatācijā atbilstoši plānotajam termiņam. Ēkas atklāšana plānota februārī, kad jaunās biroja telpās būs iekārtojušies pirmie nomnieki.

Ēkas attīstītājs SIA Alfa Construction, kas ir Hanner Group meitas uzņēmums Latvijā, projektu realizē, izmantojot BREEAM ēku vērtēšanas un sertificēšanas standartu.

Pirmie nomnieki jau šobrīd uzsāk ievākšanos ēkā, lai pagūtu labiekārtot jaunās biroja telpas līdz brīdim, kad februārī ēka publiski tiks atklāta plašākai sabiedrībai. Ēkas nomnieku vidū būs tādi uzņēmumi kā Norvēģijas informācijas tehnoloģiju uzņēmums Visma un pārtikas koncerns Mars, skaidro Hanner Group valdes priekšsēdētājs Mindaugs Valucks (Mindaugas Valuckas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Biroju ēku īpašniekiem konkurence liks uzlabot piedāvājumu

Andris Vārna - VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) valdes loceklis, 14.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komerctelpu nomas segmentā tuvākajos gados tendences noteiks šobrīd būvniecības stadijā esošie modernie biroji Skanstē, Teikā, Pārdaugavā un pilsētas centrā. Tā kā būs pieejamas mūsdienīgas darba telpas vairāku desmitu tūkstoši kvadrātmetru platībā, tad jau esošo biroju ēku īpašniekiem konkurences apstākļos nāksies uzlabot savu piedāvājumu.

Interese par plašiem, moderni aprīkotiem, energoefektīviem augstākās klases birojiem ir stabila jau vairākus gadus. Pēdējos divos gados ir novērota arī pastiprināta interese no investoru un attīstītāju puses. Pieaugot piedāvājumam, teorētiski varētu tikt novērotas arī nomas maksas izmaiņas.

Šogad komercsektorā izmaiņas mazāk skars nomas cenas, vairāk – līguma papildnosacījumus, piemēram, autostāvvietas, citas izmaksas, u.t.t. Nomas maksas esošajiem līgumiem pēdējos divos gados tiek pārskatītas atbilstoši inflācijai – par aptuveni 3% gadā, tādēļ jaunajiem projektiem nomas maksas nebūs kardināli atšķirīgas no tagadējām: B klases birojiem – aptuveni 8 – 13.5 eiro par kvadrātmetru mēnesī, A klases birojiem – 14 – 17 eiro par kvadrātmetru mēnesī, neskaitot apsaimniekošanas un citas papildu izmaksas. Ir novērots neliels nomas maksas pieaugums B1 klases birojiem, ko ir noteikusi A klases biroju telpu ierobežotais piedāvājums Rīgas biroju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optisko lēcu ražošanas uzņēmums SIA "ISP Optics Latvia" vienojies ar "Swedbank" par aizdevumu jaunu ražošanas iekārtu iegādei vairāk nekā 438 00 eiro vērtībā, informē bankas pārstāvji.

Jaunās iekārtas ļaus uzņēmumam paplašināt darbību optisko lēcu ražošanā, nodrošinot uzlabotas pārklājumu tehnoloģijas, kā arī mazinās ražošanas negatīvo ietekmi uz vidi.

Uzņēmums "ISP Optics Latvia" ražo pēc klienta individuāliem pasūtījumiem izgatavotu infrasarkanās optikas klāstu rūpniecības, aizsardzības, telekomunikāciju, testēšanas un mērīšanas, medicīnas, kā arī kosmosa nozarēs.

Latvijā top optiskās komponentes kosmosa tehnoloģijām, tostarp satelītu ražošanai, kas izmantotas Marsa roveru ("Curiosity Mars Rovers") vajadzībām, kā arī citās kosmosa misijās.

Līdz ar jauno pārklājumu iekārtu iegādi būs iespējams ne tikai palielināt ražošanas jaudas, bet arī nodrošināt daudzveidīgāku pārklājumu produkcijas klāstu, kas nozīmē nesūtīt produkciju pēcapstrādei uz ASV vai Ķīnu, bet visu paveikt tepat Latvijā, informē "Swedbank" pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālie spēlētāji pārtikas tirgū 2016. gadā savos produktos par aptuveni 20% samazinājuši sāls un cukura daudzumu. Šāds gājiens skaidrojams ar patērētāju prasībām pēc veselīgākas pārtikas un līdz ar to, pāriešanu pie mazākiem uzņēmumiem ar veselīgāku pozicionējumu tirgū.

102 uzņēmumu aptaujas, ieskaitot Nestle SA un Procter & Gamble Co., rezultāti uzrāda, ka 2016. gadā tika pārveidotas 180 000 pārtikas produktu receptes, kas ir uz pusi vairāk nekā 2015. gadā, ziņo Bloomberg.

Lielie pārtikas ražotāju konglomerāti zaudē tirgus daļu mazākiem uzņēmumiem, kuri savu zīmolu un produkciju pozicionē kā veselīgāku alternatīvu.

Ne tikai uzņēmumi domā par ražoto produktu ietekmi uz cilvēkiem. Arī valdības līmenī aktīvi tiek ieviesti pārtikas nozares papildus regulējumi attiecībā uz produktu veselīgumu. Pagājušā gada martā Lielbritānija sekoja Meksikas piemēram un ieviesa papildus nodokli saldinātajiem dzērieniem, lai cīnītos ar aptaukošanās epidēmiju sabiedrībā. Arī ASV FDA paziņoja, ka uzņēmumiem liks precīzāk norādīt cukura saturu uz savu produktu etiķetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Kādreizējā velotreka vietā būvēs Valsts drošības dienesta jauno ēku

Zane Atlāce - Bistere, 22.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušā velotreka "Mars" vietā Brīvības gatvē 207 atbilstoši 2017. gadā pieņemtam valdības lēmumam plānota Valsts drošības dienesta (VDD) ēkas būvniecība, kas tiks sākta jau šogad, informē VDD.

VDD līdz šim nebija tiesīgs publiskot informāciju par ēkas būvniecību, lai nepārkāptu likuma "Par valsts noslēpumu" normas. Ņemot vērā sabiedrības interesi, tika pieņemts lēmums deklasificēt daļu informācijas par plānoto VDD attīstības projektu.

Pašlaik VDD ir izvietots vairākās ēkās, un dienesta rīcībā esošās telpas ir nolietojušās. Ņemot vērā tehnoloģiju attīstību un aizvien pieaugošos drošības izaicinājumus, VDD pašreizējās telpas tuvākajā nākotnē kļūs neatbilstošas VDD kā NATO un ES dalībvalsts specdienesta vajadzībām un vairs nespēj pilnvērtīgi nodrošināt dienesta attīstību.

VDD jaunās ēkas būvniecības darbus plānots uzsākt jau šogad, lai novērstu risku, ka pārredzamā nākotnē VDD rīcībā esošās telpas kļūst neatbilstošas valsts noslēpuma, kā arī ES un NATO klasificētās informācijas aizsardzības prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Uzzini, kurām biznesa idejām piešķirti Atspēriena vairāk nekā 70 tūkstoši eiro!

Lelde Petrāne, 17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Rātsnamā svinīgā pasākumā tika paziņoti seši Rīgas domes un Swedbank kopīgi rīkotās grantu programmas Atspēriens 2016.gada pavasara konkursa uzvarētāji, kuriem piešķirts finansējums kopumā 71 320 eiro apmērā biznesa ideju īstenošanai un attīstībai. Šā gada laureātu vidū pārstāvētas zināšanu ietilpīgas uzņēmējdarbības idejas informācijas tehnoloģiju un elektroierīču jomās.

Jaunākās grantu programmas Atspēriens atbalstītās uzņēmēju idejas un tām piešķirtā granta izlietojuma mērķi:

SIA RobotNest – robotikas konstruktora SumoBoy attīstība. Granta mērķis - tehniskā prototipa izstrāde un pilnveidošana, mājas lapas uzlabošana, programmēšanas izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, telpu īre;

SIA Custome Shoes Web – IDX Shoes kedu dizainēšanas, ražošanas un tirgošanas platforma. Granta mērķis - video izveides/fotografēšanas izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, mājas lapas uzlabošana, telpu īre, specifiskas licences abonēšana;

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināts - Jaunā SpaceX raķete kosmosā aizvedusi Tesla Roadster

LETA/AFP, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pašlaik pasaulē spēcīgākā raķete palaista no Kanaveralas zemes raga Floridā, lai nogādātu kosmosā Īlonam Maskam piederošu sarkanu sporta automašīnu «Tesla Roadster».

ASV kompānija «SpaceX» otrdien palaidusi kosmosā savu jaunāko un lielāko raķeti «Falcon Heavy».

«Falcon Heavy» izstrādāta kosmosa kuģu nogādāšanai uz Mēness vai Marsa, kā arī īpaši lielu satelītu nogādāšanai Zemes orbītā. Raķete var nest 64 tonnas kravas.

Pašlaik pasaulē spēcīgākā raķete «Falcon Heavy» tika palaista no Kanaveralas zemes raga Floridā, lai pirmajā izmēģinājuma lidojumā nogādātu kosmosā «SpaceX» dibinātājam un vadītājam Īlonam Maskam piederošu sarkanu sporta automašīnu «Tesla Roadster».

Automašīna, kurā pie stūres sēž manekens «Starman» kosmonauta tērpā, cerams, ieies orbītā ap Sauli un sešu mēnešu laikā pietuvosies Marsam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā zemo cenu aviokompānija «Primera Air» ir saņēmusi pirmo Airbus A321neo lidmašīnu, kura jau veikusi lidojumus no Hamburgas uz Kopenhāgenu un Bilundu un šonedēļ piezemējās starptautiskajā lidostā «Rīga», liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunais lidaparāts tuvākajā laikā dosies uz Apvienoto Karalisti, no kurienes «Primera Air» šodien uzsāk lidojumus uz Ņujorku (EWR) un drīzumā veiks reisus arī uz Vašingtonu, Toronto un Bostonu.

«Mums ir lieliska iespēja būt līdzdalīgiem lielajās pārmaiņās aviācijas nozarē, kad ikvienam kļūst arvien pieejamāki starpkontinentālie lidojumi. Šīs pārmaiņas ir veicinājuši jaunākie tehnoloģiskie sasniegumi aviācijā un tādu modernu lidaparātu kā A321neo ienākšana tirgū, ko izmantojam mūsu tālajos lidojumos,» norāda Primera Air prezidents Andri Mārs Ingolfsons.

Gaisa kuģis A321 ir aprīkots ar jaunās paaudzes CFM Leap-1A dzinēju, kas ļauj veikt lidojumu līdz pat 4000 jūras jūdzēm. Tam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, uzlabota lauka veiktspēja un aerodinamika, nodrošinot par 15% zemāku degvielas patēriņu nekā citām šobrīd izmantotām vienas ejas salona lidmašīnām. A321 ir 198 sēdvietas, tostarp 16 biznesa klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru