Transports un loģistika

Rīgā nosēdies pirmais Primera Air saņemtais Airbus A321neo

Monta Glumane, 19.04.2018

Foto:publicitātes

Jaunākais izdevums

Latvijā bāzētā zemo cenu aviokompānija «Primera Air» ir saņēmusi pirmo Airbus A321neo lidmašīnu, kura jau veikusi lidojumus no Hamburgas uz Kopenhāgenu un Bilundu un šonedēļ piezemējās starptautiskajā lidostā «Rīga», liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunais lidaparāts tuvākajā laikā dosies uz Apvienoto Karalisti, no kurienes «Primera Air» šodien uzsāk lidojumus uz Ņujorku (EWR) un drīzumā veiks reisus arī uz Vašingtonu, Toronto un Bostonu.

«Mums ir lieliska iespēja būt līdzdalīgiem lielajās pārmaiņās aviācijas nozarē, kad ikvienam kļūst arvien pieejamāki starpkontinentālie lidojumi. Šīs pārmaiņas ir veicinājuši jaunākie tehnoloģiskie sasniegumi aviācijā un tādu modernu lidaparātu kā A321neo ienākšana tirgū, ko izmantojam mūsu tālajos lidojumos,» norāda Primera Air prezidents Andri Mārs Ingolfsons.

Gaisa kuģis A321 ir aprīkots ar jaunās paaudzes CFM Leap-1A dzinēju, kas ļauj veikt lidojumu līdz pat 4000 jūras jūdzēm. Tam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, uzlabota lauka veiktspēja un aerodinamika, nodrošinot par 15% zemāku degvielas patēriņu nekā citām šobrīd izmantotām vienas ejas salona lidmašīnām. A321 ir 198 sēdvietas, tostarp 16 biznesa klasē.

Šī ir pirmā no trim A321neo lidmašīnām, ko «Primera Air» nomās no aviācijas līzinga kompānijas «GECA». Vēl piecus A321neo tā īrēs no citiem uzņēmumiem, tai skaitā arī divus A321LR, šogad savu floti papildinot ar astoņām lidmašīnām.

«Primera Air» būs pirmā aviokompānija pasaulē, kura sāks veikt komerciālos reisus ar lidaparātu A321LR, kam ir vēl plašākas lidojumu diapazona iespējas nekā A321. Airbus ir paziņojis, ka šīs lidmašīnas veiktspēja uzstādīs jaunu lidojuma rekordu starp vienas ejas salona lidmašīnām, kas spēj veikt līdz pat 4750 jūras jūdzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvijā bāzētā aviokompānija Primera Air bankrotēja, jo auga par ātru

Egons Mudulis/Zane Atlāce - Bistere, 02.10.2018

Uzņēmuma foto

Jaunākais izdevums

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam min ilgtspējas trūkumu izvēlētajā attīstības modelī.

«Par daudz izaugsmes, ko nespēja pacelt. Īstermiņā zaudējums Latvijas ekonomikai, bet pieredze rāda, ka vieta tukša nepaliek,» par kārtējo upuri gaisa pārvadājumu jomā, kur valda asa konkurence, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits. Viņš arī atzīmējis, ka pērn Latvijā bazētajā kompānijā bija 113 darbinieki, 95 milj. eiro apgrozījums, bet 1,5 milj. eiro samaksāti nodokļos.

Par lēmumu uzsākt bankrota procedūru Primera Air paziņoja jau pirmdien.1.oktobrī pilotiem un stjuartiem adresētajā kompānijas lidojumu vadītāja izsūtītajā epastā. Tajā kā viens no iemesliem šādam iznākumam minētas augstās izmaksas. Proti, jauno Airbus lidmašīnu piegāžu aizkavēšanās likusi lidaparātus nomāt, izmaksām kļūstot pārāk augstām. Savukār Airbus piegāžu kavēšanās saistīta ar problēmām dzinēju ražošanā, vēstīja Bloomberg. Primera vairāku mēnešu ilgie centieni sameklēt ilgtermiņa finansējumu nevainagojās panākumiem, līdz ar ko tai nav bijusi cita izvēle, kā vien uzsākt bankrota procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Anrī Mārs Ingolfsons

DB, 03.10.2018

Foto: visir.is

Jaunākais izdevums

Latvijā bāzētā Islandes kapitāla aviokompānija «Primera Air», kuras prezidents ir Anrī Mārs Ingolfsons, finanšu problēmu dēļ pārtraukusi reisus no šā gada 1. oktobra. Visiem «Primera Air Nordic» un «Primera Air Scandinavia» darbiniekiem ir paziņots par uzņēmumu likvidāciju, un lielākā daļa ir parakstījušies par darba attiecību izbeigšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānija PrimeraAir Nordic pasludināta par maksātnespējīgu

LETA, 11.10.2018

Foto: no kompānijas mājaslapas

Jaunākais izdevums

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa trešdien, 10.oktobrī, pasludinājusi ka Latvijā bāzēto Islandes kapitāla aviokompāniju «PrimeraAir Nordic» par maksātnespējīgu, liecina «Firmas.lv» pieejamā informācija.

Par maksātnespējas procesa administratoru iecelts Vents Lamsteris.

«PrimeraAir Nordic» pieteikumu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesā iesniedza pagājušā nedēļā. Tiesa pieteikumu vērtēja rakstveida procesā.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka «Primera Air» finanšu problēmu dēļ no 1.oktobra pārtraukusi reisus.

«Ši ir skumja diena visiem »Primera Air« darbiniekiem un pasažieriem. Pēdējo mēnešu laikā kompānija neatlaidīgi centās nodrošināt ilgtermiņa finansējumu lidsabiedrībai. Nespējot vienoties ar mūsu banku par īstermiņa finansējumu, mums nebija citas iespējas kā iesniegt bankrota pieteikumu,» atzina «Primera Air».

Aviokompānijā skaidroja, ka «pēdējos divos gados vairāki neparedzēti neveiksmīgi notikumi būtiski ietekmēja »Primera Air« finanšu stāvokli. 2017.gadā uzņēmums bija spiests pārtraukt izmantot vienu lidmašīnu nopietnu korozijas problēmu dēļ un bija spiests segt visas atjaunošanas izmaksas, tādēļ ciešot vairāk nekā desmit miljonu eiro zaudējumus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidmašīnu nomas uzņēmums SMBC Aviation Capital iegādājas 65 Airbus lidmašīnas

LETA, 21.01.2019

Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Dublinā bāzētais lidmašīnu nomas uzņēmums «SMBC Aviation Capital» noslēdzis vienošanos, lai no Eiropas aviobūves kompānijas «Airbus» iegādātos 65 «A320neo» sērijas lidmašīnas 6,6 miljardu eiro vērtībā.

«Airbus» norāda, ka «SMBC Aviation Capital» pasūtījis 50 «A320neo» un 15 «A321neo» lidmašīnas.

Viens no pasaulē lielākajiem lidmašīnu nomas uzņēmumiem «SMBC Aviation Capital» pieder Japānas kompāniju konsorcijam, ko vada «Sumitomo Mitsui Banking Corporation».

Jau ziņots, ka ASV aviobūves kompānija «Boeing» pērn otro gadu pēc kārtas piegādāja rekordlielu lidmašīnu skaitu, spējot apsteigt Eiropas konkurentu «Airbus».

«Boeing» pagājušajā gadā piegādāja 806 komerciālās lidmašīnas, salīdzinot ar 763 lidaparātiem 2017.gadā.

Tikmēr «Airbus» pagājušajā gadā piegādāja 800 komerciālās lidmašīnas, kas arī ir rekordaugsts līmenis. Gadu iepriekš uzņēmums piegādāja 718 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jauns trieciens Eiropas aviobūves uzņēmumam Airbus

LETA--AFP, 07.02.2019

Foto: PA Wire/PA Images/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Wizz Air saņem pirmo A321NEO

Zane Atlāce - Bistere, 07.03.2019

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air 7.martā Hamburgā saņēmusi pirmo no 256 pasūtītajām Airbus lidmašīnām neo, informē aviokompānijā.

Jaunās paaudzes Airbus lidmašīnai A321neo ir divi Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru un visplatākais vienejas salons ar 239 sēdvietām vienas klases konfigurācijā.

Wizz Air pārvalda 108 Airbus lidmašīnu A321 un A320 parku visā Eiropā. Kopā ar 5 lidmašīnu A321ceo un 256 lidmašīnu A321neo un A320neo pasūtījumu Wizz Air ir Airbus lielākais šī veida gaisa kuģu pircējs pasaulē.

A320neo un šīs lidmašīnu saimes atvasinājumos pirmajos ir ieviestas jaunākās tehnoloģijas, tostarp jaunas paaudzes dzinēji un nozarē par etalonu atzīta salona konstrukcija, kas atsevišķi nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. Turklāt A321neo ir ievērojami draudzīgāks videi ar trokšņa līmeņa samazinājumu par gandrīz 50% salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām. Kopš ieviešanas ekspluatācijā 2016. gada sākumā Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru pierādījuši spēju samazināt degvielas patēriņu par 16% un slāpekļa oksīda izplūdi par 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pa burbuli aiziet vēl viena aviokompānija

LETA--AFP, 28.03.2019

«WOW Air» īpašnieks - Islandes uzņēmējs Skūli Mogensens

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Finansiālās grūtībās iekļuvusī Islandes zemo cenu lidsabiedrība «WOW Air» ceturtdien paziņoja, ka pārtraukusi reisus, un līdz ar to ir ietekmēti tūkstošiem cilvēku ceļojumu plāni.

«Visi «WOW Air» reisi ir atcelti. Pasažieriem tiek ieteikts pārbaudīt, vai ir pieejami citu aviokompāniju reisi,» teikts «WOW Air» paziņojumā, piebilstot, ka vēlāk varētu tikt publiskota informācija par aviokompānijām, kas piedāvātu «WOW Air» pasažieriem pārdot biļetes par pazeminātām jeb tā dēvētajām glābšanas cenām.

Pagājušas nedēļas beigās izjuka sarunas par «WOW Air» pārdošanu Islandes nacionālajai lidsabiedrībai «Icelandair».

2011.gadā dibinātā «WOW Air» izmantoja Islandes ģeogrāfisko stāvokli, piedāvājot lidojumus par zemām cenām starp Eiropu un Ziemeļameriku. Būtiska daļa tās pasažieru bija ārzemju tūristi.

Tomēr degvielas cenu kāpuma un pieaugošās konkurences dēļ «WOW Air» iekļuva finansiālās problēmās. Islandes laikraksts «Frettabladid» vēsta, ka lidsabiedrības glābšanai nepieciešami apmēram 37 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbaltic meklē naudu

Egons Mudulis, 10.04.2019

Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču investora jeb naudas piesaistes jautājums arvien aktuāls

To sarunā (1. aprīlī) ar Dienas Biznesu norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir tā lieta uz galda jūsu priekšā, par ko esat tik gandarīts?

Esam ar to ļoti lepni. Tā ir augstākā nozares balva, ko Air Transport World (ATW) reizi gadā pasniedz dažādās kategorijās. Esam vienīgā lidsabiedrība, kas to – Tirgus līdera balvu (vietējā tirgū) ‒ saņēmusi divreiz pēc kārtas. Īpaši lepnu mani darīja tas, ka, saņemot to airBaltic vārdā Ņujorkā, uz skatuves ar mani kopā bija Lufthansa vadītājs. uzvarēja arī Airbus 220, Air New Zealand. Pazīstami vārdi. Mēs nākam no mazas valsts. Prasīju auditorijai, kurš ir bijis Latvijā. Apmēram 10 cilvēki pacēla roku. Ja jūs tur būtu bijis, jūs būtu lepns par savu valsti un lidsabiedrību. Tas bija ļoti iespaidīgi. Tas dod lielu starptautisku publicitāti, un tā ir atzinība mūsu cilvēkiem par labi paveiktu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Baltic ieķīlājusi tai piederošās Air Baltic Training kapitāla daļas

Žanete Hāka, 11.04.2019

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Latvijas aviokompānija AS «Air Baltic Corporation» ieķīlājusi sava meitas uzņēmuma SIA «Air Baltic Training», kas sniedz aviācijas apmācību pakalpojumus, kapitāldaļas, liecina «Lursoft» dati.

AS «Air Baltic Corporation» par labu AS «Swedbank» ieķīlājusi 2845 SIA «Air Baltic Training» kapitāldaļas, nodrošinot prasījumus 5,6 miljonu eiro apmērā, kas izriet no kredītlīnijas līguma.

Jaunā komercķīla reģistrēta 10.aprīlī.

SIA «Air Baltic Training» reģistrēta 2010.gadā un tās pamatdarbība ir dažādu ar aviāciju saistītu apmācību sniegšana. Uzņēmums sniedz apmācības aviokompānijām un dažādiem ar aviācijas nozari saistītiem uzņēmumiem, kā arī fiziskām personām. Kompānijas pamatkapitāls ir 2845 eiro, un tā pilnībā pieder AS «Air Baltic Corporation».

2017.gadā SIA «Air Baltic Training» strādāja ar apgrozījumu 3,019 miljonu eiro apmērā, bet kompānijas peļņa pēc nodokļiem bija 261 tūkstotis eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SmartLynx Airlines saņēmis Maltas gaisa kuģu operatora sertifikāciju

Žanete Hāka, 18.04.2019

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

SmartLynx Airlines ir saņēmis gaisa kuģu operatora (AOC) sertifikāciju, ko piešķir Maltas Transporta ministrijas Civilās aviācijas direktorāts.

Kā norāda SmartLynx izpilddirektors Žigimantas Surintas, saņemtais sertifikāts sniedz jaunas iespējas attīstīt uzņēmuma darbību un ieviest operācijas vēl neapgūtos tirgos.

«Šis ir nozīmīgs solis, kas pastiprināti veicinās stratēģisku jaunu tirgu apguvi, ko SmartLynx ir plānojis un praktizējis pēdējos gados. Malta jau šobrīd ir viens no mūsu stratēģiskajiem tirgiem, un līdz ar iegūto AOC sertifikātu, esam ieguvuši papildu konkurences priekšrocības,» skaidro Surintas.

SmartLynx šobrīd vērtē biznesa iespējas visā pasaulē, un šis notikums ir ļāvis kompānijai iegūt pieeju jauniem tirgiem, tostarp tiem, kurus kontrolē Federālā aviācijas administrācija (FAA). Līdz ar iegūto sertifikāciju, SmartLynx Airlines uzsāks operācijas ar Airbus A320 lidmašīnu, kura lidos ar Maltas reģistrācijas kodu - 9H-SLA. Kā norāda uzņēmumā, AOC sertifikāta iegūšana ir notikusi īstajā brīdī. Ņemot vērā, ka kompānija šogad ir plānojusi apgūt jaunus tirgus, SmartLynx ir paplašinājis savu lidmašīnu floti līdz 23 vienībām. Kompānija ikdienā izmanto Airbus A320 un Airbus A321 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru