Ārpakalpojumu centriem uztic arvien vairāk

2017. gada 28. augusts plkst. 14:12
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Viena no aktuālākajām tendencēm ārpakalpojumu centru un dalīto pakalpojumu biznesā ir digitalizācija un arvien plašāku funkciju nodošana tiem

Lielie globālie spēlētāji no saviem galvenajiem birojiem «iznes» funkcijas ar arvien lielāku nozīmi. «Kopumā pasaulē ārpakalpojuma centri savā darbībā ievieš automatizāciju un robotiku. Ja agrāk vienkāršu transakciju darījumu veikšana tika organizēta no vietām, kurās darbaspēka izmaksas ir zemākas, tad šobrīd fokuss ir vērsts uz tādu risinājumu izstrādi, lai šos uzdevumus automatizētu. Automatizācija ļauj efektivizēt procesus, nodrošina lielāku precizitāti uzdevumu izpildē, un tajā pat laikā ļauj darbinieku potenciālu novirzīt uz izaicinošāku un pievienotās vērtības augstāku uzdevumu izpildi,» novērojis Tele2 Shared Service Center vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Runājot par pasaules tendencēm ārpakalpojumu un dalīto pakalpojumu biznesā, SEB Dalīto pakalpojumu centru vadītāja Latvijā un Lietuvā Ruta Jasiulioniene norāda, ka robotika un automatizācija šajā industrijā ir dienas kārtības augšgalā, bet tas lielā mērā ir atkarīgs no dalīto pakalpojumu centra darbības ilguma.

Biznesa procesu ārpakalpojumu centra Webhelp Ziemeļvalstu reģiona izpilddirektors Terje Andreasens (Terje Andreassen) stāsta, ka viens no atslēgas vārdiem ir digitalizācija. Tas nozīmē to, ka sadarbības partneru klienti tiek apkalpoti kanālos, kuri tiem ir ērtāki, piemēram, sociālajos tīklos, uzņēmumu mājaslapu tērzētavās, kā arī telefoniski un e-pastā. Nākamais slānis virs šiem kanāliem pašapkalpošanās. Tāpat reizēm ir problēmas, kuru dēļ klientiem nav citu variantu kā piezvanīt, bet nākamais līmenis ir atrisināt šīs nebūšanas vēl pirms cilvēks tās ir pamanījis. Tas ir vēl tālejošāks digitalizācijas mērķis. Lai gan daudzas kompānijas sagaida, ka digitalizācija samazinās izmaksas, nesamazinot klientu apmierinātību, pie šī punkta vēl tiek strādāts.

«Šobrīd ārpakalpojumu centru kustība pasaulē kopumā ir diezgan pozitīva. Neskatoties uz to, ka šajā nozarē lielu lomu spēlē robotika, kas nozīmē, ka teorētiski nepieciešamībai pēc darba vietām būtu jāsamazinās, patiesībā tā joprojām palielinās un kompānijām ir nepieciešami cita līmeņa speciālisti un nepieciešamība pēc darbaspēka mainās. Agrāk tās bija pilnīgi primitīvas funkcijas, kad tagad arvien vairāk tiek aizstātas ar robotiku, dažādām datorprogrammām, bet skaidrs, ka, lai datorprogramma strādātu, speciālistiem tā ir jāaplapo. Viņu loma pastiprinās,» norāda Guntars Cauna, Pillar Management attīstības projektu vadītājs.

Transcom Worldwide Latvia operatīvās darbības vadītāja Marina Rekunova stāsta, ka pakalpojumu, kas nav uzņēmumu pamatnodarbošanās, nodošana ārpakalpojumu sniedzējam mūsdienās ir viena no galvenajām tendencēm uzņēmējdarbībā. Tas uzņēmumiem ļauj pilnībā pievērsties pamata biznesa darbību izvēršanai un attīstībai, kamēr ārpakalpojumu sniedzējs, piemēram, īsteno uzņēmuma klientu apkalpošanu. Klientu apkalpošanā šī brīža digitalizācijas laikmetā arvien pieprasītāki kļūst «bez balss» pakalpojumi, piemēram, īsziņas, e-pasti, komunikācija sociālajos tīklos, čati u.c. Statistikas dati liecinot, ka pieprasījums pēc šādiem pakalpojumiem pēdējo piecu gadu laikā ir ievērojami audzis – no 8 līdz 30%. Ņemot vērā mobilo tehnoloģiju attīstību, M. Rekunova paredz, ka turpmākajos piecos gados pieprasījums tieši pēc šādiem pakalpojumiem varētu pieaugt līdz pat 70%.

LASI ARĪ:
Pievienota galerija - Globālais uzņēmums Webhelp Latvijā investēs miljonu eiro

Dalies ar šo rakstu

Populārākās ziņas

Nepalaid garām