Auto īpašnieki noguruši no nokalpojušu automašīnu ekspluatācijas, aktīvāk pērk jaunas

2018. gada 15. janvāris plkst. 15:53
Žanete Hāka
Dalies ar šo rakstu

2017. gadā noturēt iepriekšējo gadu līmeni bija liels izaicinājums, jo, mainoties automobiļu reģistrācijas kārtībai Latvijā, reeksports (automobiļu pārdošana ārpus valsts teritorijas) kļuva mazāk atraktīvs, liecina Latvijas Auto asociācijas informācija.

Lielais policijas iepirkums tika piegādāts, bet citu ievērojamu darījumu tirgū nebija. Tas nozīmēja, ka bija ievērojami jāpieaug vietējam pieprasījumam pēc jauniem automobiļiem.

Un tas notika – 2017. gads beidzās ar 2% pieaugumu vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta segmentā, sasniedzot 18 934 jaunu automobiļu reģistrāciju, neskatoties uz to, ka reeksports samazinājās gandrīz uz pusi un no jaunām ievestajām automašīnām pēc pirmās reģistrācijas valsti pamet vien 2000 vienības. Tā visa rezultātā jaunu automobiļu reģistrācija pastāvīgai lietošanai Latvijā ir pieaugusi par 12%, kas ir par 1870 vienībām vairāk nekā 2016. gadā.

Pieprasījuma pieaugumu veicināja vairāki faktori, skaidro Auto asociācijas pārstāvji.

Pirmkārt, automobiļa īpašnieks ir noguris no savu laiku nokalpojušu automobiļu ekspluatācijas. Salīdzinot līzinga maksājumu par jaunu auto un remontus, dīkstāves lietotam automobilim, izvēles kausi mēdz nosvērties par labu jaunam. Jā, varbūt, nebūs no tik lepna segmenta, bet tomēr jauna automobiļa ar rūpnīcas garantiju, saprotamām ekspluatācijas izmaksām un mazāku degvielas patēriņu. Līzinga kompānijas ir stūrakmens jaunu automobiļu veiksmīgai iegādei. 2017. gadā 62% no visiem jaunajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem un vieglā komerctransporta ir iegādāts ar līzinga finansējuma palīdzību. Privātpersonas automobiļu iegādes darījumos līzingu izmantojušas 71% gadījumā, kas ir augstākais rādītājs pēdējo desmit gadu laikā. Šobrīd ir labs laiks, lai izmantotu līzinga priekšrocības nevis tērētu automobilim savus iekrājumus, jo līzinga procentu likmes jauniem automobiļiem ir ļoti pievilcīgas. Varētu pat teikt, ka finansējuma izmaksas šobrīd faktiski nemaksā neko.

Jau vēsturiski pirktāko pasažieru automobiļu (M1) zīmolu TOP 3 ir nemainīgs – VW ar 2320 reģistrētiem automobiļiem un 13,9% tirgus daļu, kam seko Toyota ar 2234 reģistrētiem automobiļiem un 13.4% tirgus daļu. TOP 3 noslēdz Nissan, kas ir līderis privātpersonu iegādāto automobiļu topā, bet kopā 2017. gadā ir reģistrēti 1406 Nissan markas automobiļi, kas ir 8,4% no visiem pārdotajiem jaunajiem automobiļiem. Kopumā privātpersonas 2017. gadā ir iegādājušās 5442 jaunus automobiļus, kas ir 29% no visiem reģistrētajiem automobiļiem 2016. gadā, bet privātpersonu darījumu daļa bija vien 23%.

«Ap trešdaļu no kopējā privātpersonu darījumu skaita liecina par to, ka tirgus ir normalizējies, jo šāds skaitlis atbilst vidējam rādītājam Eiropā. Uzskatīt, ka tuvākajos gados ievērojami pieaugs privātpersonu tirgus daļa, mēs nevaram. Tirgus izaugsme tagad ir sagaidāma vienmērīgā privātpersonu un uzņēmumu darījumu pieaugumā», komentē Auto Asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Dalies ar šo rakstu

Populārākās ziņas

Nepalaid garām