Autobusu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5% 

Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

LETA, 2018. gada 19. janvāris plkst. 10:12

Foto: Ieva Čīka/ LETA

«Maršrutu tīklam uzlabojumi ir iespējami un noteikti ir nepieciešami. Mūsu piedāvājums (..) veido samazinājumu par nedaudz vairāk kā 5% no maršrutu tīkla. Ja mūsu maršrutu tīkls ir nedaudz vairāk kā 80 miljoni kilometru, tad mēs šajā gadījumā runājam par nedaudz vairāk kā četru miljonu kopējo samazinājumu,» teica Godiņš.

Viņš norādīja, ka gan 2016.gads, gan arī 2017.gads iezīmējās ar samērā būtisku finansējuma nepietiekamību, lai nosegtu zaudējumus, kas veidojas nodrošinot pakalpojumus esošā tīkla ietvaros. 2017.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu pasažieru skaits samazinājās par 12%, bet salīdzinājumā ar 2012.gadu kritums ir par gandrīz 20%. «Ja ieņēmumi samazinās, bet pieaug izdevumi, tad, pat ja maršruta tīkls nemainās, šis apmērs, kas ir nepieciešams, lai segtu zaudējumus, kļūst lielāks,» piebilda Godiņš.

ATD vadītājs atzīmēja, ka Latvijā ir ļoti maz tādu autobusu maršrutu, kuros ieņēmumi no pārdotajām biļetēm spēj nosegt izdevumus, proti, pašpietiekami ir mazāk par 2%. «Tādējādi vairāk nekā 98% no visa mūsu maršrutu tīkla, un mums ir vairāk nekā 1000 maršrutu, visos gadījumos valsts līdzsubsidē - vai tas ir 1%, 5%, 10% vai pat 80%, 90%, kā kurā vietā, bet neviens reģions šobrīd nav tāds, kur pakalpojumu sniegšana būtu iespējama bez tiešas valsts palīdzības,» klāstīja Godiņš.

Viņš arī uzsvēra, ka, maršruta tīkla optimizācijā, ATD neskatās tikai un vienīgi uz skaitļiem, apzinoties, ka Latvijā sabiedriskais transports vairāk ir kā sociāla funkcija, lai nodrošinātu iedzīvotāju mobilitāti. «Ja mēs skatītos matemātiski (..), ļoti daudzās Latvijas vietās, it īpaši lauku reģionos, cilvēki paliktu bez sabiedriskā transporta, jo mums ir ļoti liels skaits - apmēram 15-16% maršrutu, kuros valsts līdzfinansējuma daļa pārsniedz 85%. Līdz ar to mēs skatāmies nedaudz savādāk - vai pastāv alternatīvas,» pauda Godiņš.

Viņš arī atzīmēja, ka Latvijā maršrutu tīkls, rēķinot uz vienu valsts iedzīvotāju, ir būtiski lielāks nekā kaimiņvalstīs - Latvijā tie ir 40 kilometri un vienu iedzīvotāju, Lietuvā - četras reizes mazāk, bet Igaunijā - pusotru reizi mazāks.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Sabiedriskā transporta padomē panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apmērā, kāds tas ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pamazām.

Lai realizētu šo uzdevumu, ATD sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo Sabiedriskā transporta padomei priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai vidēji par vienu miljonu kilometru katrā plānošanas reģionā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 22. septembris plkst. 11:46

Sākot ar oktobri, atsāks kursēt SIA VTU Valmiera mikroautobuss, nodrošinot ekspreša...

2015. gada 09. septembris plkst. 9:29

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo...

2015. gada 02. septembris plkst. 13:07

2015. gada pirmajā pusgadā ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par...

2015. gada 20. augusts plkst. 11:07

Pašvaldību autobusi, kas parasti tiek izmantoti skolēnu pārvadājumos, drīzumā varētu sākt...

2015. gada 16. jūnijs plkst. 9:38

Rīga iesniegs jaunus priekšlikumus; iebildumu novēršana rit gausi...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2018. gada 18. janvāris plkst. 12:44

Šā gada sākumā AS «Latvijas kuģniecība» meitas uzņēmums SIA «LSC Shipmanagement» (LSCSM)...

2018. gada 17. janvāris plkst. 11:01

Latvijā ir izstrādāta un Google Play pieejama pirmā mobilā lietotne Baltijā ātrai...

2018. gada 17. janvāris plkst. 8:32

Dienvidu kaimiņi testējot mūsu valsts dzelzceļa sistēmu, lai nākotnē varētu paplašināt kravu pārvadājumu biznesu Latvijas teritorijā.

2018. gada 16. janvāris plkst. 12:54

Vasaras lidojumu sezonā no Rīgas lidostas būs iespējams nokļūt vismaz 11 jaunos...

2018. gada 16. janvāris plkst. 11:48

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2017. gadākopumā pārvadājusi 3,523 miljonus pasažierus...

2018. gada 16. janvāris plkst. 10:30

Līdzšinējais «LDz Loģistika» valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis vērsies ar iesniegumu par atkāpšanos no amata, pamatojot to ar personiskiem iemesliem.

2018. gada 15. janvāris plkst. 15:41

Eiropas aviobūves kompānija «Airbus» pērn apsteigusi ASV konkurentu «Boeing» pēc saņemto lidmašīnu...

2018. gada 12. janvāris plkst. 13:11

Pārvadājumu realizē Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums Lietuvos geležinkeliai jeb Lietuvas Dzelzceļš.

2018. gada 12. janvāris plkst. 9:48

Globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas...

2018. gada 11. janvāris plkst. 13:39

Kravu apgrozījums kaimiņvalsts dzelzceļa sistēmā pērn pieaudzis par 6,4% līdz 2491,4 miljardiem...