Jaunākais izdevums

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Tradicionāli uzņēmums piedāvā pieprasītākos foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem - grupas foto, dažāda stila portretus un draugu foto.

"Šķiet tik ilgi, cik pastāv fotogrāfija, ir pazīstama arī grupu foto, kas arī ir pieprasītākais produkts. To vērtība pieaug līdz ar gadiem, jo ļauj atsaukt atmiņā kādu savas dzīves posmu. Skolā pavadītais laiks ir brīnišķīgs, tomēr, gadiem ejot, sāk piemirsties klasesbiedri un fotogrāfija ir neaizvietojama vēstures liecība," komentē G. Bergs.

Viņaprāt, salīdzinot ar 90. gadu sākumu, kad uzņēmums sāka darboties šajā nozarē, vispārējā digitalizācija ir veikusi iespaidīgu attīstību foto industrijā. Arī skolu fotogrāfijās tas ir ienesis daudz jauninājumu.

Foto attēla iegūšana digitālā formātā ļauj to apstrādāt, uzlabojot attēla kvalitāti, kā arī pielietot dažādus efektus. Tāpat jāpiemin e-komercijas straujā attīstība, kas patērētājam ļauj ērtāk izvēlēties sev tīkamo produktu e - veikalā.

Arī "Berga foto" kā pakalpojuma sniedzējiem tas ir būtiski ļāvis palielināt piedāvāto produktu klāstu. Pašlaik apgriezienus uzņem tieši e - veikala darbība, tomēr vēl joprojām saglabājas samērā liels pieprasījums pēc tradicionāli izdrukātiem fotogrāfiju komplektiem, ko arī uzņēmums domā turpināt piedāvāt.

Pēc G.Berga domām, foto pakalpojumu sniegšana mācību iestādēs ir samērā specifiska. Tā prasa ne tikai prasmes fotografēt, bet arī spēju pielāgoties mācību iestādes darba ritmam, netraucējot tās darbību, kā arī jāievēro daudzi citi nosacījumi. Lai to izpildītu, uzņēmumiem, kas domā strādāt šajā vidē, ir jāveic nopietni sagatavošanās darbi.

"Tāpat jāpiemin, ka Latvijas tirgus ir relatīvi mazs un, lai tajā noturētos, ir jāiegulda daudz darba un līdzekļu. Kādreiz bija daudz privāto fotogrāfu, kas sniedza savus pakalpojumus, bet, ejot laikam, mācību iestādes ir izvēlējušās uzņēmumus, kuri specializējas tieši darbam mācību iestādēs. Konkurence būtiski nemainās, ja nu vienīgi kāds no spēlētājiem aiziet un cits nāk vietā. Svarīga ir spēja pielāgoties tirgus prasībām, kas arī ir noteicošais faktors cīņā par klientu. Jau kopš uzņēmuma dibināšanas mūsu sīvākie konkurenti ir "Mārītes foto kompānija", kura līdzīgi kā mēs, tirgū jau ir ievērojamu laiku," atklāj G.Bergs.

Vaicājot, kā starp foto kompānijām tiek sadalīti klienti,G.Bergs norāda: "Klienti netiek dalīti. Tā būtu konkurences kropļošana. Nekādas vienošanās uzņēmumu starpā nekad nav notikušas. Mēs piedāvājam savus pakalpojumus visām Latvijas mācību iestādēm un dodamies pie ikviena, kurš ir izteicis vēlēšanos izmantot mūsu pakalpojumus."

Visbiežāk "Berga foto" klienti ir skolas un bērnudārzi. Uzņēmums koncentrē savu darbību uz šo jomu un tas prasa ievērojamus resursus, lai noturētu nepieciešamo pakalpojuma līmeni. Līdz ar to "Berga foto" neplāno virzīt attīstību citās jomās.

Vaicājot, kā veidojas fotogrāfijas cena, G.Bergs pauž: "Šis jautājums vienmēr ir aktuāls arī patērētājiem, kuri ik pa brīdim jautā – kāpēc fotogrāfiju cenas ir tik lielas, ja es varu izgatavot bildi, jau sākot no 0,10 centiem/gab.

Fotogrāfiju izdruka ir pēdējais, kas tiek darīts garajā tās sagatavošanas procesā. Fotogrāfa pakalpojums ir un vienmēr būs cilvēka izpildīts. To nav iespējams automatizēt, ja runa ir par profesionālu foto. Līdz ar to katra faila sagatavošana drukai, sākot no nofotografēšanas brīža, prasa cilvēka darbu un tas, kā zināms, ir visdārgākais pakalpojums. Turklāt darba procesā ir nepieciešams attiecīgs ekipējums, dažādas ierīces, programmatūra un arī e - veikala administrēšana, elektronisko norēķinu nodrošināšana, kas prasa ievērojamus līdzekļus. Strauji attīstoties tehnoloģijām, jāveic regulāri ieguldījumi iepriekšminētās ražošanas bāzes atjaunināšanā. Būtiska izmaksu sastāvdaļa ir arī transports un ar to saistītās izmaksās, jo mēs dodamies pie klientiem visā Latvijā. Protams arī nodokļi ir daļa no izmaksām," skaidro G.Bergs.

Fotogrāfs norāda, ka "Berga foto pakalpojumi", pēc publiski pieejamiem datiem, 2018.gadā bija lielākie kopējie nodokļu maksājumi starp visiem uzņēmumiem, kas sniedz foto pakalpojumus mācību iestādēs.

"Mēs vienmēr esam bijuši un būsim par kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu un servisu. Vēlamies piedāvāt tikai labu un oriģinālu produktu. Tas ir vislielākais izaicinājums, ņemot vērā to, ka viena bērna fotografēšanai mācību iestādē tiek atvēlēts ļoti mazs laika sprīdis salīdzinājumā ar darbu studijā. Būsim atklāti - tas ne vienmēr izdodas un nav neviena ideāla šāda veida pakalpojuma sniedzēja, tādēļ mūsu ambiciozais mērķis ir sasniegt iespējami labāku rezultātu," atklāj G.Bergs.

Uz jautājumu, vai uzņēmuma sniegtie pakalpojumi būs pieprasīti arī nākotnē, fotogrāfs atbild: "Par to, protams, nevar būt drošs neviens. Skaidrs ir tikai tas, ka bērni dzims un noteikti apmeklēs bērnudārzus un skolas. Līdz ar to arī vecāki vēlēsies kvalitatīvus foto saviem bērniem."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.

Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.

Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Foto meistardarbi, kas uzņemti ar mobilo tālruni

Lelde Petrāne, 13.09.2019

Konkursa galveno balvu ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita». Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Avots: Huawei

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar uzvarētāju paziņošanu noslēdzies mobilās fotogrāfijas konkurss «Huawei InFocus Awards 2019». Kopumā trīs kārtās vērtēti 123 478 iesniegtie darbi, tostarp 3205 pieteikumi no Latvijas.

Konkursa galveno balvu gan ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita».

Lai atbalstītu mobilās fotogrāfijas un videogrāfijas mīļotājus, šā gada jūlijā Huawei lietotājiem izsludināja konkursu «Huawei InFocus Awards 2019». 356 dalībnieki iesniedza foto kategorijā «#Emocijas» (#EmotionTag), 113 - kategorijā «Sejas» (Faces), 398 - kategorijā «Sveika, dzīve!« (Hello Life), 4 - kategorijā «Stāstu režģis»(Storyboard), 1020 - kategorijā «Atklāj pasauli» (Going the distance), un 11 - kategorijā «Dzīvo šeit un tagad»(Life Now). Starp visām dalībvalstīm vislielākais pieteikumu skaits bija no Turcijas, Lietuvas, Polijas un Bulgārijas. Savukārt interneta lietotāji par savu favorītbildi nobalsoja 718 068 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #12

DB, 24.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Lasi žurnāla "DienasBizness" 24. marta numurā:

  • viedokļi - COVID19 un situācija tirgū
  • aktuāli - kā COVID19 ietekmi mazinās Baltijas valstu valdības
  • pētījums - kā valdības atbalsta uzņēmējus pasaulē
  • tēma - kino industrija Latvijā un pasaulē. Pieredzē dalās producents un režisors Andrejs Ēķis, EGO MEDIA valdes priekšsēdētājs un producents Guntis Trekteris un amerikāņu producentu Džefs Mousts (Jeff Most)
  • atkritumu apsaimniekošana - Getliņi EKO gatavojas nākamajam attīstības posmam
  • nekustamais īpašums - gada 25 lielākie nekustamā īpašuma darījumi
  • intervija - Ieva Plaude, "Lawrence Asset Management" izpilddirektore
  • darba vide - uzņēmumi domā ārpus ierastajiem rāmjiem un ieteikumi attālinātam darbam

Īpaša sadaļa veltīta tūrismam:

  • vīrusa cirtiens tūrisma nozarei
  • intervija - Uldis Alksnis, JekabaCelojumi valdes priekšsēdētājs
  • uzņēmēja Oļega Fiļa mūža projekts - Nurmuižas Pils atjaunošana
  • FlyMeAway dibinātājs Jurģis Sedlenieks un viņa SPA projekts Pāvilostā
  • neparasti brīvdienu maršruti un brīva laika pavadīšanas iespējas
  • ieraugi Latviju no jauna
  • pieredzes stāsti no tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Purvu bridēji, Eži, Hiking in Latvia
  • dzīvesstils - Katrīna Caune, Ase Model Management līdzdibinātāja; Māris Upenieks, Kā tur ir bloga autors; Andrejs Zavadskis, fotogrāfs.

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

OnePlus jaunākajā flagmanī 7 Pro iestrādājis šobrīd tik aktuālo izbīdāmās kameras risinājumu, taču aizmirsis par bezvadu uzlādi

Ķīnas zīmols OnePlus jau krietnu laiku mērķtiecīgi veido elitāru tēlu un uzaudzējis paprāvu fanu pulciņu. Ar jauno flagmani 7 Pro tas cierē uz plašāku atzinību. Šajā lielajā tālrunī apvienotas faktiski visas šodienas labākajiem viedtelefoniem piemītošās īpašības, izņemot bezvadu uzlādi.

Dizains

Kamēr citi ražotāji cenšas savus labākos viedtelefonus iedabūt pēc iespējas kompaktākā un slaidākā korpusā, OnePlus nebaidās piedāvāt masīvāku risinājumu. 7 Pro gluži nekrīt acīs ar milzu izmēru, tomēr ar 206 gramu svaru un 8,8 milimetru biezumu tas plaukstā ir labi jūtams.

Ražotājs arī piešķīris telefonam dažas citas atšķirības zīmes, kas palīdz izcelties ļoti līdzīgo ierīču lērumā. Redzamākā ir savdabīgais toņmaiņas krāsojums. Tas gan nav unikāls, jo Huawei jau pirms pusotra gada ar līdzīgu sāka izdaiļot P20. Mūsu rīcībā pabija zilas krāsas ierīce ar gaišāku apakšu un tumšāku augšu, kas gaismā maina toni uz gaišāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meža nozares uzņēmumi pērn ir uzstādījuši nebijušu neto apgrozījuma pieaugumu – par 25%, sasnieguši rekordu, ko veicināja produkcijas globālā inflācija un arī ražošana.

To liecina SIA Lursoft datubāzē iesniegto meža nozares uzņēmumu gada pārskatu dati. Vērtējot pēc neto apgrozījuma, 2018. saimnieciskajā gadā nozares līderi – valsts mežu apsaimniekošanas AS Latvijas valsts meži un AS Latvijas finieris – ir noturējuši savas pozīcijas, trešajā vietā joprojām ir SIA Kronospan Riga. Savukārt būtisku apgrozījuma pieaugumu – vairāk par 10 milj. eiro – pērn veica 22 uzņēmumi, vairāk par vienu milj. eiro to iespēja 79 uzņēmumi. Nozares eksperti neatceras, kad iepriekš ir bijis tik straujš ienākumu pieaugums nozarē, jo jau 5% ir labs rādītājs, 10% skaitās izcils, bet 25% tiek vērtēts kā fantastika – acīm redzamais, neticamais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Policija prezentē šoferu kontrolei paredzēto netrafarēto auto ar 360 grādu kameru

LETA, 22.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

VP šodien prezentēja ar 360 grādu kameru aprīkotu netrafarētu policijas automašīnu, kas, neapturot transportlīdzekli, spēs konstatēt dažādus autovadītāju pieļautoss pārkāpumus.

Prezentētais transportlīdzeklis ir pelēkas krāsas «Renault Trafic dci 145» modeļa mikroautobuss, kurš pilnvērtīgu patrulēšanu sāks jau no šodienas.

Kā pastāstīja VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, 2017.gadā valdība atbalstīja Ceļu satiksmes drošības koncepciju un viens no veicamajiem pasākumiem bija specializētas sistēmas izveide, kura spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus, neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju.

Konkrētā automašīna ir aprīkota ar četrām kamerām un mikroautobuss izvēlēts, jo tas ir augstāks par vieglajiem auto, kā rezultātā arī kameras redzamība ir labāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datortehnikas vairumtirgotāja AS "Capital" apgrozījums pagājušajā gadā varētu būt sasniedzis 24 miljonus eiro, pastāstīja "Capital" valdes loceklis Ivars Šulcs.

Tādējādi kompānijas apgrozījums pēc varētu būt audzis par apmēram 20%.

"Mums gads ir bijis ļoti labs, un, pēc operatīvajiem datiem, mēs esam sasnieguši rekordlielu apgrozījumu - vairāk nekā 24 miljonus eiro. Taču mums kā akciju sabiedrībai auditētais gada pārskats tiks sagatavots līdz augustam," sacīja Šulcs.

Apgrozījuma pieaugumu Šulcs skaidroja ar jauno tirgus nišu apgūšanu. "Mēs iegājām jaunās tirgus nišās un centāmies saprast, ko šodien tirgus gaida no informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumiem. Šis ir pārmaiņu laiks, un biznesa modelis, kad datori vienkārši tiek nopirkti un pārdoti, vairs īsti nedarbojas," viņš skaidroja.

Runājot par mūsdienās pieprasītākajām nišām IT nozarē, Šulcs atklāja - ja agrāk tika pirktas filmas, kas ierakstītas DVD, un mūzikas ieraksti CD formātā, tad tagad tiek maksāta mēneša maksa straumēšanas platformām, mūzika tiek klausīta "Spotify", filmas tiek skatītas "Netflix".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" pašā gada sākumā prezentētais "Note 10 Lite" sniedz iespēju lielākam patērētāju lokam izmantot "S Pen" irbuļa priekšrocības

Pašā gada sākumā, kad viedtelefonu pasaulē valda relatīvs klusuma periods, "Samsung" pārsteidza daudzus. Bez ierastās patērētāju «iesildīšanas» un kacināšanas ar informācijas drumslām par gaidāmajiem jaunumiem, pārdošanā tika laistas pērnā gada flagmaņu "Galaxy S10" un "Galaxy Note 10" "vieglās" versijas "Lite".

Ja "S" sērija jau iepriekš pieredzējusi lētāku modeli, tad "Note" šādu «sānsoli» prom no elitārisma sper pirmoreiz.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Note" kopš pirmsākumiem bijis biznesa klases tālrunis – gaumīgs, funkcijām bagāts un atbilstoši arī dārgs. Savukārt "Lite" koncepts paredz, ka ierīcei kaut kas tiek atņemts, lai padarītu to masām pieejamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru