BMX riteņbraucēja vegāniskā saldējuma bizness 

BMX riteņbraucējs un veselīgā saldējuma ražotājas SIA Avenei īpašnieks Dāvis Dudelis secinājis, ka pieprasījums pēc vegāniskiem saldējumiem ir tik liels, ka jāpalielina ražošanas jauda, komanda, kā arī jāizstrādā jaunas garšas un iepakojumi.

Laura Mazbērziņa, 2019. gada 23. maijs plkst. 8:38

Avenei tirgū piedāvā Latvijā ražotus vegāniskus saldējumus – bez piena produktu klātbūtnes. Šobrīd tiek piedāvātas septiņas saldējuma garšas, tomēr to skaits aug. «Avenei ar piena saldējumiem ir netieša konkurence, jo mēs ražojam produktus, kas ir bez dzīvnieku izcelsmes izejvielām. Šajā nišā konkurence ir maza. Protams, mēs nekad nevarēsim konkurēt ar lielajiem ražotājiem, bet es arī negribu ar viņiem konkurēt,» biznesa portālam db.lv stāstīja D. Dudelis.

Viņš ir pārliecināts, ka vegānisms un veģetārisms nav mūsdienu modes tendence. «Cilvēki arvien vairāk izvēlas dzīvot veselīgi. Uzskatu, ka nākotnē samazināsies industriālā lopkopība un cilvēki arvien vairāk izvēlēsies augu valsts produktus, to īpatsvars palielināsies, kļūstot pieejamākiem gan izvēles, gan cenas ziņā. Ražotāju uzdevums ir dot iespēju un organizāciju uzdevums - izglītot,» pauž D. Dudelis.

Uzņēmuma īpašnieks vēlētos ieviest videi draudzīgus iepakojumus: «Es par šo domāju jau pērn rudenī, tomēr, apsverot domu par bioloģiski noārdāmiem iepakojumiem, saskāros ar dažādiem šķēršļiem. Šobrīd bioplastmasas iepakojumi nav viennozīmīgi dabai draudzīgāki un Latvijā šie atkritumi netiek savākti un pareizi pārstrādāti. Noskaidroju to, ka, ja tie dabā sadalās sīkākās daļās, tie var būt kaitīgi dzīvniekiem, kā arī šo iepakojumu ražošanas process var patērēt vairāk resursu. Es vēlos, lai iepakojums būtu videi draudzīgs, tāpēc nākotnē centīšos rast risinājumu.»

D. Dudelis biznesu sāka, piedāvājot saldējumu sociālo tīklu vegānu grupās, pats tos piegādāja pircējiem uz mājām vai biroju. Arī divus gadus vēlāk šāda iespēja nogaršot saldējumu vēl pastāv. Paralēli piegādēm Avenei saldējumi pamazām ienāk arī veikalos un citās tirdzniecības vietās. D. Dudelis šobrīd aktīvi domā arī par sadarbību ar lielākiem veikalu tīkliem, tomēr, lai sadarbība būtu veiksmīga, uzņēmumam nepieciešams palielināt ražošanas jaudu un komandu. Šķērslis ir arī produkcijas pašizmaksa, kura ir pārāk augsta, tādēļ nākotnē to plānots samazināt. «Man biznesā palīdz tas, ka es neiespringstu. Visas problēmas uztveru kā izaicinājumus, ar kuriem vienkārši ir jātiek galā. Tos pārvarot, es varu kļūt labāks,» akcentē D. Dudelis.

Šobrīd saldējuma ražotne atrodas Rīgā, vecā ledus ražotnē. D. Dudelis savus saldējuma eksperimentus uzsāka savā mājas virtuvē. «Visiem ļoti garšoja mani saldējumi, tāpēc es sāku domāt, ka varētu izvērst biznesu. Tā arī tas viss iesākās,» viņš atceras.

Ideja radusies, strādājot restorānā The Beginnings, kur D. Dudelis daudz domājis par to, ka papildu profesionālajai BMX braucēja karjerai vēlētos izveidot savu uzņēmumu. Sākotnējās idejas vairāk sliecās uz smūtiju biznesu, tomēr pamazām viņš nonācis pie saldējumiem. Šo ideju D. Dudelis aizguva ASV, kur populāri ir augļu sulas saldējumi uz kociņa. Tur tie ienākuši no Meksikas, kur ir raksturīgi sablendēt un sasaldēt augļus kopā ar dažādām piedevām un piedāvāt šādu saldējumu dažādos tirdziņos. «Es jau no 17 gadu vecuma esmu veģetārietis. Desmit gadus pavadīju kā veģetārietis, jo sākotnēji šķita, ka vegānisms būs par traku. Tomēr, ēdot mājās, pamazām sāku atteikties arī no piena un citiem produktiem. Vegānisku ēšanu piekopju aptuveni pusotru gadu,» stāsta D. Dudelis.

Viņš atzīst, ka apvienot sportu ar biznesu nav vienkārši. «Ir jākoncentrējas vienai lietai. BMX ir mana sirdslieta, tomēr pēdējos gados saldējuma bizness man ir kļuvis tuvāks. Laika gaitā prioritātes mainās, tas ir dabīgi,» secinājis jaunais uzņēmējs.

Avenei saldējumu ražošanas process sākas ar augļu sagatavošanu, tad tie tiek blendēti vai no tiem tiek izspiesta sula. Kopumā vienas dienas laikā SIA Avenei spēj saražot 500 saldējuma vienības. «Tad, kad augļi ir sablendēti, masa ir jāpilda saldējuma formās. Tālāk ar speciālas iekārtas palīdzību, notiek sasaldēšana. Saldējums ātri sasalst un līdz ar to neveido lielus ledus kristālus, konsistence ir daudz labāka,» teic D. Dudelis.

D. Dudelis neslēpj, ka vasaras sezonā pieprasījums ir līdz pat septiņām reizēm lielāks nekā gada aukstajos mēnešos.

D. Dudelis neatklāj, cik lieli finanšu līdzekļi ir ieguldīti uzņēmumā, tomēr neslēpj, ka ieguldīti personīgie līdzekļi, kā arī uzņēmuma attīstībā palīdzējis Latvijas Universitātes (LU) studentu Biznesa inkubators.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 25. jūlijs plkst. 10:40

Šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pieprasījums pēc piena pārstrādes...

2018. gada 13. jūnijs plkst. 16:55

Saldējuma ražotāji meklē aizvien jaunas garšas, lai piesaistītu patērētāju uzmanību kā vietējā,...

2017. gada 04. augusts plkst. 10:26

Pirmo reizi nu jau atpazīstamais saldējums ar polāro lāci uz iepakojuma Latvijā...

2016. gada 29. jūnijs plkst. 9:21

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union ir radījis biezpiena sieriņa saldējumu Kārums uz...

2015. gada 29. jūlijs plkst. 15:04

Koncerna Food Union grupā ietilpstošais Igaunijas uzņēmums Premia šā gada maijā izveidojis...

Nepalaid garām

Alus pasaule ir daudz plašāka, nekā varētu iedomāties, stāsta šī dzēriena someljē...

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

No šīs sadaļas
2019. gada 29. maijs plkst. 8:06

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam,...

2019. gada 27. maijs plkst. 6:37

Bērnu mēbeļu ražotājs Iemīļotā koka mājiņa (SIA Beloved tree house) «laužas» eksporta...

2019. gada 21. maijs plkst. 6:40

Zīmola Twinkle Twinkle stāsts aizsācies pirms trīs gadiem ar pirmo radīto mugursomu...

2019. gada 20. maijs plkst. 9:43

Piesaistot Eiropas finansējumu, Kazdangas pagastā attīsta tūrisma biznesu...

2019. gada 20. maijs plkst. 8:06

Savu darbību Rīgā beidzis restorāns Kinfield. Kā atklāj tā īpašniece Kristīne Rožkalne,...

2019. gada 17. maijs plkst. 14:07

Rīgā, Rūpniecības ielā 44, atklāta jauna koncepta manikīra un pedikīra studija IVANNA...

2019. gada 15. maijs plkst. 6:25

SIA 3D Strong ražotās oglekļa nanocaurulīšu piedevas 3D printeru materiāliem var palielināt...

2019. gada 14. maijs plkst. 13:04

Ilva Žaka kopā ar vīru Artūru radījuši mazo biznesu - svētku piekabi, kuru...

2019. gada 14. maijs plkst. 6:37

Anetes Kalvānes mērķis ir sākt ražot Wrap it bišu vaska ietinamās drāniņas...

2019. gada 13. maijs plkst. 6:15

Pārņemot Honkongas saldo ēdienu tradīcijas, Santa Belte ar draugu Norbertu Zalpēteru izveidojuši...