Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia apgrozījums pusgadā audzis par 21%

Lelde Petrāne, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) Latvia apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 21%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo posmu.

«Apgrozījuma pieaugumu pamatojam ar aktivitātes palielināšanos gan darījumu braucienu, gan atpūtas ceļojumu segmentā,» norāda CWT direktore Irēna Riekstiņa. Viens no šā gada CWT Latvia galvenajiem mērķiem esot cenas un kvalitātes konkurētspējas palielināšana darījuma tūrisma jomā. Ceļotāji aizvien lielāku uzmanību pievēršot ne tikai lidojumu cenai un izdevīgiem savienojumiem, bet arī papildus ērtībām.

CWT Latvia Meetings & Events nodaļas vadītājs Pauls Gusts uzsver, ka šogad, salīdzinot ar 2011.gadu, ir mainījusies Latvijā apkalpoto pasākumu specifika – ja pagājušajā gadā tās galvenokārt bija darījumu sanāksmes, tad šogad pārsvarā tie ir starptautiski kongresi un konferences. Paildzinājies arī šo pasākumu ilgums – no 2,4 dienām pērn līdz 3,1 dienai šogad. Dalībnieki pārsvarā ir no Somijas, Norvēģijas un Vācijas.

«Tas liecina, ka konferenču tūrisms Latvijā saglabā savu aktivitāti,» secina P.Gusts.

Atpūtas braucienu segmentā šā gada pirmajā pusē populārākie ceļojumu galamērķi joprojām saglabājās Turcija un Krētas sala Grieķijā. Arī Sicīliju un Malagu bija iecienījuši ceļotāji, pieprasītāko galamērķu vidū no jauna atgriezās Izraēla, tāpat arī pārsteidzošu popularitāti ieguva Bulgārija, uz kurieni čārterlidojumi jau pilnībā ir izpārdoti līdz sezonas beigām.

No tālajiem maršrutiem ceļotāju interešu lokā vēl joprojām ir Taizeme, Bali, Maldīvu salas un Dominikāna. CWT eksperti atzīst, ka uz šiem galamērķiem ceļojumus visaktīvāk izpērk agrās rezervēšanas akciju laikā. Agrā rezervēšana ļauj iegādāties ceļojumus līdz 30% lētāk, kā arī sniedz lielākas pakalpojumu izvēles priekšrocības.

Izvēloties atpūtas braucienu galamērķus, ceļotāji lielu uzmanību pievērš vairākiem faktoriem – vai ērts lidojumu savienojums, kāda ir drošība galamērķī, vai ceļojuma paketē iekļauta arī samaksa par ekskursijām un ēdināšanu utt.

Kopš 2011.gada uzņēmums Carslon Wagonlit Travel ir pārstāvēts arī Latvijā ar uzņēmumu CWT Latvia (bij. Kaleva Travel). CWT īpašnieki ir JP Morgan bank 45% un Carlsons ģimene, kopējais apgrozījums 2011. gadā bija 16 miljardi LVL (28 miljardi USD).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia kāpina apgrozījumu

Ingrīda Drazdovska, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia /Kaleva Travel (CWT Latvia) apgrozījums 2011. gadā ir pieaudzis par 5% līdz 4,8 miljoniem latu, informē uzņēmums.

Izaugsmi aģentūras vadītāja Irēna Riekstiņa pamato ar cenu stabilizāciju Latvijā un citās valstīs, kā arī iespējām, ko devusi pievienošanās Carlson Wagonlit Travel grupai - vienai no ietekmīgākajām darījumu tūrisma kompānijām pasaulē. 2012.gadu uzņēmuma vadītāja saredz kā iespēju Latvijai konkurēt ar cenu un kvalitāti konferenču un darījumu ceļojumu segmentā, vēl aktīvāk piesaistot ienākošo darījumu tūrismu.

Darījumu braucienu apkalpošana un pasākumu organizēšana veido 65% no uzņēmuma pamatdarbības tūrisma jomā. 92% korporatīvo klientu pērn turpinājuši sadarbību ar uzņēmumu. Pērn fiksēts arī 12% pieaugums CWT Latvia atpūtas ceļojumu segmentā. Šobrīd, kad apgūti jau tirgū ilglaicīgi pieejamie atpūtas ceļojumi un nostabilizējusies pirktspēja, ceļotājiem atkal atgriežas interese par tālākiem un individuāli plānotiem maršrutiem – gan izzinošiem, gan atpūtas ceļojumiem ģimenes lokā, raksturo I. Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Virtuālā vide pārņem arī tūrisma industriju

Anda Asere, 06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģijas ir būtiski ietekmējušas ceļotāju iedvesmas, plānošanas un cenu salīdzināšanas posmu, kā arī dalīšanos ar iespaidiem

Taču rezervēšanas, apstiprināšanas un dokumentu noformēšanas process lielākoties ir palicis nemainīgs, norāda Kitija Gitendorfa, Amadeus Latvija valdes locekle un Latvijas Tūrisma aģentu un tūroperatoru asociācijas (ALTA) prezidente. 83% brīvdienu ceļotāju un 76% biznesa ceļotāju savus ceļojumus plāno tiešsaistē, atsaucoties uz Google pētījumu, teic K. Gitendorfa.

«Pirms desmit gadiem cilvēkiem nebija citu iespēju kā izmantot tūrisma aģentūru pakalpojumus,» uzsver Iveta Vanaga, ceļojumu aģentūras Travelcafe.lv (SIA A-Sono) vadītāja. Internets neatgriezeniski ietekmē arī tūrisma kompāniju biznesu, taču viņa ir optimistiska. Pirmkārt, vienmēr būs daļa cilvēku, kuri vēlēsies pasūtīt ceļojumu aģentūrā. Otrkārt, aģentūras daļu no savām funkcijām pārceļ uz internetu, piemēram, lidot.lv arī ir aģentūras mājaslapa un gadījumos, kad cilvēki lidojumu iegādājas tur, viņi tik un tā izmanto konkrētās kompānijas pakalpojumus. Treškārt, ir galamērķi, piemēram, eksotiskas valstis, uz kurām ceļojumus cilvēki labprātāk iegādājas aģentūrā. Tāpat – arī grupu ceļojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais pasaules ekonomikas stāvoklis un augošās naftas cenas varētu paaugstināt arī lidmašīnu un viesnīcu cenas nākamajā gadā, raksta Business Insider.

Nākamajā gadā aviobiļešu cenas vidēji varētu palielināties par 2,6%, bet viesnīcu numuriņu cenas – par 3,7%, prognozē Carlson Wagonlit Travel (CWT) and the Global Business Travel Association (GBTA) eksperti.

Tajā pašā laikā bremzējošs faktors ir tirdzniecības karš starp lielajām valstīm.

Dažās valstīs, tajā skaitā, Indijā, Jaunzēlandē, Norvēģijā, Vācijā un Čīlē, lidmašīnu biļešu cenas varētu augt par vairāk nekā 7%.

Aviokompāniju izmaksas, tajā skaitā, darbaspēka un degvielu cenas, pēdējā laikā pieaug, tādējādi liekot pārvadātājiem pacelt cenas, lai spētu noturēt peļņu.

Savukārt viesnīcu pakalpojumu cenas pieaugs, atsaucoties uz pieaugošo pieprasījumu pēc istabām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēsais laiks palielinājis pieprasījumu pēc ceļojumiem jūnijā

Gunta Kursiša, 01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maija mēnesim neraksturīgi vēsais laiks veicinājis interesi par atpūtas ceļojumiem uz siltajām zemēm. Tieši pēdējās nedēļās izteikti audzis pieprasījums pēc «pēdējā brīža» piedāvājumiem uz Turciju, Krētu, kā arī Bulgārijas kūrortiem jūnijā», norāda tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia (CWT Latvia) ceļojumu konsultante Andra Ozola.

Lielākais ceļojumu pieprasījums saglabājas 350 - 400 latu robežās uz vienu personu. Tomēr nemainīgi stabila saglabājas arī to klientu daļa, kuri gadu no gada izvēlas premium un deluxe klases segmenta atpūtu un uzturēšanos augstākās kategorijas viesnīcās, norāda A. Ozola.

Atpūtas segmenta ceļotāji dod priekšroku tiešajiem lidojumiem un čarterreisiem uz kūrortiem. «Ceļotāji ir pieņēmuši, ka uz tālajiem galamērķiem kā Taizeme, Dominikāna, ASV vai Ķīna, jānokļūst ar pārsēšanos kādā no lielajiem tranzīta centriem, bet Eiropā tūristi izvēlas ceļot ar komfortu,» norāda A. Ozola.

Tūrisma aģentūras pārstāve norāda, ka patlaban vēl nav novērota liela klientu interese pēc zemo cenu lidsabiedrības Iberia Express tiešajiem lidojumiem uz Madridi. A. Ozola to skaidro ar Latvijas iedzīvotāju ieradumiem vasaras sezonā atpūsties pie jūras vai okeāna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad darījumu braucieniem ministrijas kopumā iecerējušas tērēt aptuveni 4,1 miljonu eiro, kas ir par 200 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2018. gadā.

Lai gan vairāku ministriju darba braucienu budžets šogad pielīdzināms pērnā gada izmaksām, kopējie izdevumi kļuvuši lielāki – 2018. gadā darbinieku komandējumiem tika tērēti 3,9 miljoni eiro, bet šogad tam plānots atvēlēt 4,1 miljonu eiro. SIA Averoja valdes locekle Sanita Rugina norāda, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, valsts ie-stāžu darījumu braucienu skaits nav būtiski pieaudzis, saglabājoties 2017. gada līmenī. Komandējumu skaitu pieaugumu tūrisma aģentūra neprognozē arī šogad.

Etiopija un Meksika

Svarīgs aspekts valsts sektora klientiem joprojām ir cena, taču vienlaikus novērojama tendence, ka piedāvājumi arvien biežāk tiek izvēlēti arī pēc izdevīguma principa, liecina Averoja novērojumi. «Tāpat nozīmīgs faktors darījumu braucienu laikā vienmēr ir bijusi drošība, taču šis jautājums parasti tiek skatīts plašākā mērogā, ne vienas valsts institūcijas ietvaros,» pauž S. Rugina, uzsverot, ka populārākais valsts sektora komandējumu galamērķis nemainīgi ir Brisele, kas līderpozīcijas saglabā jau vairākus gadus pēc kārtas. To apstiprina arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) valdes loceklis un tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel vadītājs Pauls Gusts. Bieži tika apmeklēta arī Frankfurte un Londona. Arī ministriju sniegtā informācija liecina, ka Brisele ir viens no iecienītākajiem valsts darbinieku galamērķiem, tāpat bieži apmeklēta Parīze, Vīne, Luksemburga, Viļņa, Tallina un citas Eiropas pilsētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka šogad, Latvijas tirgū ienākot jaunām tūrisma kompānijām, konkurence varētu būtiski pieaugt

To intervijā DB norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) valdes loceklis un tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel vadītājs Pauls Gusts. 2019. gadā varētu būt sagaidāms piedāvājuma paplašinājums un tūroperatoru cīņas par iespēju piedāvāt zemāko cenu. Kā vēl vienu nozari ietekmējošo faktoru viņš piemin arī Lielbritānijas izstāšanos no ES (Brexit).

Fragments no intervijas, kas publicēta 31. janvāra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir sarežģītie galamērķi?

Tās ir tās pilsētas, kur nevar aizlidot ar tiešo reisu vai tie ir neizmantojami. Viens no sarežģītajiem galamērķiem pagājušajā sezonā bija Dublina. Pērn bija izveidojusies situācija, ka airBaltic lidojumus uz šo pilsētu pārtrauca, bet Ryanair piedāvāja lidojumus tikai vakaros, kas darījumu cilvēkiem nav labākā iespēja. Lai lidotu ar pārsēšanos, ņemot vērā laika maiņu un lidojuma ilgumu, tika pazaudēta gandrīz visa diena, kas arī bija ļoti neizdevīgi. Pavasarī airBaltic atkal atsāks tiešos lidojumus uz Dublinu, tāpēc šogad nokļūšana uz šo pilsētu, visticamāk, sarežģījumus neradīs. Tāpat par sarežģītu galamērķi varētu saukt Skopji, Tirānu vai Rumānijas rūpniecisko pilsētu Kluž-Napoku, jo uz šīm pilsētām nav pārāk daudz reisu vai visi reisi ir, piemēram, caur vienu noteiktu lidostu, kas apgrūtina ceļošanu. Jāatzīst, ka reizēm pat aizlidot uz Sanfrancisko ir vienkāršāk nekā uz kādu tuvāku pilsētu, kur jālido ar pārsēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru