Jaunākais izdevums

Kā būtu, ja izrādītos, ka būt veiksmīgam un apmierinātam ar dzīvi nozīmētu pārtraukt censties? Vai tas izmanītu jūsu karjeras mērķus un dzīves plānus?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuva izdos ASV 100 miljonu dolāru izkrāpšanā apsūdzēto Rimašausku

LETA--BNS, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas apgabaltiesa pirmdien nolēmusi izdot Amerikas Savienotajām Valstīm Lietuvas pilsoni Ēvaldu Rimašausku, ko ASV tiesībsargājošās iestādes grib saukt pie atbildības par 100 miljonu ASV dolāru (aptuveni 90 miljonu eiro) izkrāpšanu no kompānijām Google un Facebook.

Maijā tiesa uzdeva Lietuvas Ģenerālprokuratūrai lūgt ASV papildu datus attiecībā uz Rimašausku, dodot divus mēnešus laika šīs papildu informācijas iesniegšanai.

Kā tagad pastāstījusi tiesnese Aiva Surviliene, ASV puses atsūtītajā informācijā «ir dati, kas ļauj domāt, ka ka Rimašausks varēja izdarīt viņam inkriminētās noziedzīgās darbības».

Tikmēr apsūdzētā advokāte paudusi viedokli, ka izmeklēšana būtu jāveic Lietuvas tiesībsargāšanas iestādēm, un solījusi nedēļas laikā lēmumu par izdošanu pārsūdzēt Lietuvas Apelācijas tiesai. Pēc viņas teiktā, ASV amatpersonas nodevušas tiesas rīcībā tikai sākotnējo datu kopsavilkumu.

Kā ziņots, martā ASV tiesībsargājošās iestādes izvirzīja 48 gadus vecajam Rimašauskam apsūdzības 100 miljonu dolāru izkrāpšanā no divām ASV augsto tehnoloģiju korporācijām, kas tobrīd netika sauktas vārdā, vien norādot, ka runa ir par «transnacionālu interneta pakalpojumu un produktu kompāniju un sociālo tīklu uzņēmumu», bet aprīļa nogalē žurnāls Fortune vēstīja, ka cietušās kompānijas ir Google un Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo veikalu Baltijas valstu tirgū atvēris britu vīriešu modes zīmols Blue Inc London, informēja AS Baltika Group pārstāvji.

Pirmais veikals atklāts Rīgā, tirdzniecības centrā Origo. Veikala platība ir vairāk nekā 100 kvadrātmetri. Septembrī tiks atvērts otrais Blue Inc London zīmola veikals Valmierā, tirdzniecības centrā Valleta, bet oktobra sākumā Igaunijā durvis pircējiem vaļā vērs Tallinas tirdzniecības centrā Rocca al Mare. Lietuvā Blue Inc London parādīsies nākamā gada sākumā.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots Baltijā atvērt vismaz desmit Blue Inc London zīmola veikalus.

«Blue Inc London pievienošana Baltikas Group zīmolu portfelim dos mums iespēju nonākt līdz aizvien ātrāk augošā vīriešu modes sektora jauniem klientiem,» stāsta Baltika Group marketinga un tirdzniecības divīzijas vadītāja Kati Kusmina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi Latvijā populāri latviešu radīti uzņēmumi iekļuvuši prestižajā ASV biznesa žurnāla Inc. veidotajā 5000 straujāk augošo uzņēmumu topā. Printify ierindots 24. vietā, Printful - 564.vietā.

Inc.5000 ir Amerikas privāto uzņēmumu saraksts, kas pirmoreiz izveidots 1982. gadā un ir kļuvis par uzņēmējdarbības panākumu zīmi.

Printify.Inc , kas nodrošina drukāšanu pēc pieprasījuma, pēdējo trīs gadu izaugsme sasniegusi 7926%, ierindojot to arī 1. vietā straujāk augošo uzņēmumu grupā Sanfrancisko, 2. vietā starp tehnoloģiju uzņēmumiem un 5. vietā Kalifornijā, kas ir Printify dzimšanas vieta – to 2015. gadā dibinājuši Jānis Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs.

Latvijā reģistrēts Printify.Inc meitas izņēmums SIA Printify Development, kur strādā vairāk nekā 90 darbinieki no 15 valstīm. 2018. gadā uzņēmuma kopējais apgrozījums bijis 10,5 miljoni dolāru, 2019. gadā plānoti 30 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iekļuvis prestižajā Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā, ieņemot 564. vietu ar 786% izaugsmi starp visiem ASV uzņēmumiem. Šodien Printful pirmo reizi publisko savus finanšu rādītājus.

Tie liecina, ka Prinful Inc. un a/s «Printful Latvia» kopējais aprozījums 2018. gadā veido 77 miljonus dolāru, savukārt 2017. gadā - 46 miljonus dolāru.

«Printful finanšu rādītāji, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauguši par gandrīz 70 procentiem. Lai turpinātu šādu izaugsmi, plānojam izplesties aizvien jaunos tirgos, atverot birojus un ražotnes, kā arī nemitīgi strādājam pie jauniem produktiem un integrācijām. Lai to sasniegtu, mums vajadzīgs komandas papildinājums ar jauniem talantiem,» teic uzņēmuma līdzdibinātājs un izpilddirektors Dāvis Siksnāns. Šobrīd a/s «Printful Latvia» ir atvērtas 40 vakances IT, finanšu, dizaina, ražošanas un administrācijas pozīcijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Aktualizējas domēnu vārdu strīdi

Sintija Radionova, zvērinātu advokātu birojs Red, 03.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām nav tiesiskā regulējuma ar interneta domēnu vārdiem saistītu jautājumu risināšanai. Normatīvo aktu „caurumi” veikliem darboņiem paver plašas iespējas savtīga labuma gūšanai. To kārtējo reizi apliecināja gan iespējamais mēģinājums gūt mantisku labumu par domēna ir.lv izmantošanu no žurnāla „IR”, gan tiesvedība par plaši pazīstamās preču zīmes PEPSI nelikumīgas lietošanas izbeigšanu un domēna vārda dzēšanu.

Domēna vārdi kalpo interneta objektu identificēšanai lietotājam ērtā un saprotamā veidā, un arvien biežāk spēlē biznesa identifikatoru lomu. Proti, domēna vārdi nereti apzīmē ne tikai interneta vietni, kurā rodama informācija par komersantu, bet identificējas arī ar to preču zīmēm. Savukārt Latvijas normatīvajos aktos nav atrodami noteikumi, kas būtu tieši paredzēti domēna vārdu lietošanas reglamentācijai un strīdu izšķiršanai. Domēnu vārdu lietotājiem ir saistoši vienīgi reģistra turētāja –

Latvijas Universitātes aģentūras "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" Tīkla risinājumu daļas (NIC) apstiprinātie „Domēnu vārdu lietošanas noteikumi augstākā līmeņa domēnā .lv”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Iztausta Apple no iekšpuses

Linda Zalāne, 31.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Edgars Dzenuška pēc astoņiem karjeras izaugsmes gadiem Apple Inc. administrācijā atgriezies Latvijā un stiprina SIA Visma Enterprise komandu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nonākšana Apple Inc. savā ziņā bija likteņa izspēlēta kārts. «Pienāca dzīvē pagrieziena punkts, kad man šķita, ka vajadzētu aizbraukt pāris mēnešus kaut kur prom, restartēties, pēc tam atgriezties Latvijā. Mana māsa dzīvo Īrijā, Korkā, aizbraucu ciemos pie viņas. Tur uzzināju, ka Korkā atrodas arī Apple Inc. korporācija, iesniedzu savu pieteikumu konsultanta darbam vāciski runājošām zemēm,» atminas E. Dzenuška. Viņa pirmais amats šajā uzņēmumā bija klientu konsultants. Darbu dabūt bijis salīdzinoši viegli, jo tolaik Vācijā Apple Inc. produkcijas pārdošanas apjomi strauji pieauga, un korporācijai bija nepieciešami papildspēki. Jauno darbinieku pārbaudes laiks bija seši mēneši, kuru laikā daudzi «atbira».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņi ietekmīgi interneta uzņēmumi apvienojušies, lai uzsāktu kampaņu ar mērķi ieviest noteikumus, cik lielā mērā valdības drīkst vākt lietotāju datus, vēsta NBC News Technology.

Jāatgādina, ka jautājums par privātumu kļuvis sevišķi aktuāls klajā nākot informācijai par to, ka ASV drošības aģentūra (National Security Agency, NSA) lielos apjomos ievāc datus gan no cilvēku mobilajiem tālruņiem, gan internetā.

Aicinot ieviest reformas un noteikt ierobežojumus, tam cik lielā mērā valdība drīkst ievākt datus par cilvēkiem, vēstules ASV prezidentam Barakam Obamam un Kongresam nosūtījušas tādas kompānijas kā Google Inc, Microsoft Corp, Apple Inc, Facebook Inc, Twitter, LinkedIn Corp, Yahoo Inc un AOL Inc.

Dokumentus, ko nopludinājis bijušais ASV drošības aģentūras darbinieks Edvards Snoudens (Edward Snowden) liecina, ka NSA, iespējams, vākusi datus no tādām kompānijām kā Microsoft, Google un Yahoo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Latvijas Bankas finanšu risku pārvaldību nodrošinās BlackRock Solutions

LETA, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «BlackRock Solutions, Inc.» par 1,182 miljoniem eiro turpmākos piecus gadus nodrošinās Latvijas Bankas finanšu risku pārvaldību, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Bankā.

Centrālās bankas preses sekretārs Jānis Silakalns atzīmēja, ka Latvijas Bankas finanšu (valūtu un zelta) ieguldījumi 2016.gada beigās sasniedza 5,8 miljardus eiro, kas ir Latvijas valsts pamatbudžetam līdzvērtīgs apmērs un par trešdaļu vairāk nekā Lietuvas un Igaunijas centrālo banku ieguldījumi kopā. Savukārt Latvijas Bankas atjaunošanas brīdī valūtu un zelta ieguldījumu apmērs bija 58 reizes mazāks - apmēram 100 miljoni eiro.

«Prasmīgi pārvaldīti ieguldījumi rada peļņu, no kuras lielākā daļa tiek ieskaitīta valsts budžetā. Pēdējo piecu gadu laikā Latvijas Banka ir nopelnījusi 186 miljonus eiro, no kuriem valsts budžetā ieskaitīti 143 miljoni eiro, kas gandrīz divas reizes pārsniedz Lietuvas un Igaunijas centrālo banku peļņas ieskaitījumus to valsts budžetos kopā. Kopš darbības atjaunošanas Latvijas Banka no peļņas valsts budžetā kopumā ieskaitījusi 368 miljonus eiro. Lai droši pārvaldītu šos vairāku miljardu ieguldījumus, Latvijas Banka izmanto finanšu risku pārvaldības sistēmu,» teica Silakalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pārstāvēs zīmolu Blue Inc

Žanete Hāka, 21.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu mazumtirdzniecības tīkls Baltika parakstījis franšīzes līgumu ar Lielbritānijas apģērbu tirgotāju A Levy & Son Ltd par Blue Inc zīmola pārstāvēšanu Baltijas valstīs, liecina paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Franšīze ir daļa no Baltikas stratēģiskā mērķa izmantot savu mazumtirdzniecības tīkla pieredzi, lai audzētu pārdošanas apjomus un tirgus daļu Baltijas valstīs.

A Levy & Son Ltd Lielbritānijā dibināts 1912. gadā. Blue Inc zīmols tika dibināts 1997. gadā, un piedzivoja strauju izaugsmi, un patlaban ir atvērti vairāk nekā 140 Blue Inc koncepta veikali, kuros tiek tirgoti gan vīriešu, gan sieviešu, gan jauniešu apģērbi. Baltijas valstīs gan plānots fokusēties uz vīriešu apģērbiem.

Baltika patlaban pieder veikali ar zīmoliem Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion.

Veikali tiks atvērti šā gada trešajā ceturksnī Igaunijas galvaspilsētā Tallinā un Latvijā – Rīgā un Valmierā. Trīs gadu plāns paredz atvērt vismaz 10 Blue Inc veikalus Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Valmieras stikla šķiedra" ASV meitasuzņēmuma "P-D Valmiera Glass USA Corp." ražotne par 17,5 miljoniem ASV dolāru pārdota uzņēmumam "Saint-Gobain Adfors America, Inc.", teikts paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

Darījums pabeigts otrdien, 2.jūnijā.

Jau ziņots, ka šā gada 3.martā, ASV meitasuzņēmums parakstīja aktīvu pārdošanas līgumu ar uzņēmumu "Saint-Gobain Adfors America, Inc." par būtībā visu pirmās un otrās fāzes aktīvu pārdošanu. Kopējā pirkuma summa ir 17 500 000 ASV dolāru plus papildu atlīdzība saskaņā ar aktīvu pārdošanas līgumu.

ASV meitasuzņēmums no otras līgumslēdzēja puses saņēma maksājumu pilnā apmērā 2.jūnijā, un tajā pašā dienā "P-D Valmiera Glass USA Corp." aktīvi pilnībā nodoti "Saint-Gobain Adfors America, Inc." īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Cerbulis: Īpašumu attīstītājiem uzsvars jāliek uz lielajām pilsētām un nišas tirgiem

LETA, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot pasaules ekonomikas tendencēm, nekustamo īpašumu attīstītājiem turpmākajos plānos uzsvars jāliek uz lielajām pilsētām un nišas tirgiem, šodien Baltic Real Estate Leaders Forum sacīja investīciju fonda NCH Capital Inc. vecākais viceprezidents Kārlis Cerbulis.

Pasaules ekonomikā notiek izmaiņas, kas būtiski ietekmē investorus - attīstība kļūst daudz lēnāka. Arī procentlikmes nu ir kļuvušas negatīvas, lai gan 30 gadus visi eksperti apgalvoja, ka tas nekad nenotiks. Tas nozīmē, ka investori no saviem projektiem saņems mazāk naudas, nekā viņi ir ieguldījuši, sacīja Cerbulis.

Viņš norādīja, ka visi šie faktori ietekmēs arī nekustamo īpašumu tirgu. Naudas plūsma kļūs par tirgus karali, jo investori vēlēsies saņemt atpakaļ savas ieguldītās investīcijas. Tas nozīmē, ka objekti ar labu naudas plūsmu kļūs arvien interesantāki. Es gan neticu, ka investori varēs saņemt peļņu, kas lielāka par 2%, prognozēja Cerbulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV datoru un printeru ražotājs «HP Inc.» paziņojis, ka pasaulē likvidēs 10% darbavietu, lai vienkāršotu uzņēmuma darbību un samazinātu izdevumus.

Kompānija norāda, ka nākamo trīs gadu laikā likvidēs līdz 9000 darbavietu. HP pasaulē kopumā nodarbina aptuveni 55 000 cilvēku.

«Mēs pieņemam drosmīgus un apņēmīgus lēmumus, mums sākot nākamo nodaļu,» sacīja HP topošais vadītājs Enrike Loress, kurš pie uzņēmuma vadības grožiem stāsies novembrī.

Loress skaidro, ka šāda rīcība nepieciešama, lai reaģētu uz patērētāju ieradumu izmaiņām.

Kā ziņots, «HP Inc.» izveidojās, kad 2015.gada novembrī datortehnoloģiju milzis «Hewlett-Packard» tika sadalīts divās firmās – korporatīvā aprīkojuma un pakalpojumu uzņēmumā «Hewlett-Packard Enterprise» un personālo datoru un printeru kompānijā «HP Inc.».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par Caterpillar oficiālo pārstāvi Latvijā kļuvis Šveices uzņēmums Avesco

Zane Atlāce - Bistere, 17.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Industriālās tehnikas ražotāja Caterpillar Inc., drupināšanas iekārtu ražotāja Metso Minerals Inc. un būvniecības tehnoloģiju ražotāja Sitech pārstāvniecību Baltijas valstīs kopš 1.oktobra ir pārņēmis Šveices koncerns Avesco AG, informē Avesco pārstāve Elīna Avota.

Kopš 1999. gada Caterpillar Inc. Latvijā pārstāvēja Somijas Wihuri Oy grupas meitas uzņēmums Witraktor SIA, bet no 2016.gada 1.oktobra Caterpillar, Metso un SITECH produktu pārstāvniecību Baltijas valstīs, ieskaitot visus tās ietvaros sniegtos pakalpojumus, ir pārņēmis Avesco AG, iegādājoties no Wihuri Oy tā meitas uzņēmumus Baltijas valstīs.

Līdz ar to Caterpillar, Metso un SITECH pārstāvja Latvijā jaunais nosaukums ir Avesco SIA. Uzņēmums turpinās nodrošināt šo zīmolu tehnikas un iekārtu tirdzniecību un nomu, oriģinālo rezerves daļu piegādes un servisa pakalpojumus.

Avesco mērķis Latvijā nākamajos gados ir paplašināt Caterpillar, Metso un SITECH zīmolu ietvaros sniegto pakalpojumu pieejamību un pilnveidot klientu apkalpošanu, par prioritāti izvirzot klientu intereses un vajadzības. Avesco SIA ir pārņēmis Witraktor SIA darbiniekus. Witraktor SIA noslēgtie klientu apkalpošanas, sadarbības un atbalsta līgumi, kā arī citas saistības, paliek spēkā ar līdzšinējiem nosacījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas straujāk augošo uzņēmumu sarakstā arī 161 Latvijas uzņēmums

Anda Asere, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Inc. publicējis Eiropā straujāk augošo uzņēmumu sarakstu Inc. 5000 Europe. Sarakstā iekļuvis arī 161 Latvijas uzņēmums.

Sarakstā tiek iekļauti privātie uzņēmumi ar straujāk augošajiem ieņēmumiem trīs gadu periodā.

Otrajā vietā šajā sarakstā iekļauts Latvijas uzņēmums Creamfinance - patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējs, kas Latvijā pārstāv tādus zīmolus kā CreditOn.lv un Ladyloan.lv. Šobrīd Creamfinance darbojas sešās valstīs un nodarbina 200 darbiniekus.

2015. gadā kompānija ir palielinājusi ieņēmumus divas reizes, sasniedzot 25 miljonus eiro. 2016. gada aprīlī Creamfinance plāno uzsākt darbību Dānijā, tādejādi atverot sev pieeju Skandināvijas tirgum. Vienlaicīgi uzņēmums veic izpētes darbus Dienvidamerikas valstīs un plāno paplašināt IT komandu DACH reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotājs "Xerox Corp." paziņojis, ka paaugstina datoru un printeru ražotājam "HP Inc." izteiktu pārņemšanas piedāvājumu līdz aptuveni 36 miljardiem dolāru (32,8 miljardiem eiro).

Jaunais piedāvājums ir par aptuveni 10% lielāks par to, kas tika izteikts pērn un ko iepriekš "HP" direktoru padome bija noraidījusi.

"HP" iepriekš "Xerox" piedāvājumu nodēvēja par pārāk zemu un pagājušajā mēnesī apgalvoja, ka pārņemšanas centienus vada investors Karls Ikans, kuram pieder kopējamās tehnikas un drukas iekārtu ražotāja akcijas.

"Ņemot vērā Ikanam piederošo akciju daļu, viņš būtu ieguvējs, ja "Xerox" iegādātos "HP" par cenu, kas "HP" novērtē par zemu," janvārī norādīja HP.

Kā ziņots, "HP Inc." izveidojās, kad 2015.gada novembrī datortehnoloģiju milzis "Hewlett-Packard" tika sadalīts divās firmās – korporatīvā aprīkojuma un pakalpojumu uzņēmumā "Hewlett-Packard Enterprise" un personālo datoru un printeru kompānijā "HP Inc.".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Snap Inc. zaudē 514,6 miljonus ASV dolāru gadā, bet ir vērts 24 miljardus

Kārlis Mīlbergs, 03.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nupat jau lielākā daļa cilvēku līdz 35 gadu vecumam zina, kas ir populārā teksta un attēlu apmaiņas aplikācija Snapchat. Ja ne vēl Latvijā, tad ASV jau nu noteikti. Aplikācijas pielietojumi var būt ļoti amizanti un, to lietojot vai redzot tās piedāvātās opcijas, rodas jautājums - kā šo kompāniju var novērtēt ar 34 miljardiem ASV dolāru?

Taču tieši 34 miljardi dolāru bija Snapchat mātes kompānijas Snap Inc. vērtība pēc pirmās publiskās tirdzniecības dienas šo ceturtdien. Pēc Yahoo Finance datiem, vienas akcijas aizvēršanas cena (24,48 USD) bija par 44% lielāka, nekā atvēršanas cena (17,00 USD). Tas ir lielākais publiskais piedāvājums kopš Alibabas akcijām 2014. gadā, ziņo The New York Times.

Viss izskatās ļoti rožaini un varbūt pat pārāk. Mums nav jēgas salīdzināt Snap Inc. peļņas rādītājus ar Facebook, Alibaba vai kaut Netflix, jo Snap nav peļņas! Pēc Snap publiskotajiem datiem, uzņēmums zaudēja 514,6 miljonus ASV dolāru 2016. gadā. Arī 2015. gads nebija spīdošs (372,9 miljoni ASV dolāru zaudējumi). Snap Inc. ir ļoti savdabīgs, jo tas nav sasniedzis peļņu nevienu gadu kopš tā atvēršanas 2011. gadā un ir arī brīdinājis investorus, ka, iespējams, tā arī nekad nestrādās ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komentārs: Twitter plāno gūt iespaidīgu peļņu, tirgojot lietotāju datus

Boriss Ļusins, Baltic International Bank Aktīvu individuālās pārvaldīšanas un brokerpakalpojumu pārvaldes vadītājs, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku speciālisti, kuri ikdienā sniedz klientiem aktīvu pārvaldīšanas un brokerpakalpojumus, vienmēr tur roku uz pulsa – seko līdzi notikumiem finanšu un vērtspapīru tirgos, analizē tirgus tendences un prognozē to turpmāko attīstību, lai nodrošinātu klientu investīciju portfeļu drošību un pastāvīgu ienesīgumu. Šajā procesā mēs nereti saskaramies ar faktiem un tendencēm, kas varētu būt interesanti ne tikai mūsu klientiem, bet arī plašākai auditorijai.

Sekojot līdzi un analizējot tirgu tendences, man vienmēr šķiet interesanti dažādus datus un faktus aplūkot plašāk, nekā tas būtu nepieciešams tiešo darba pienākumu veikšanai. Piemēram, sekojot līdzi uzņēmumu akciju cenu līkņu dinamikai, iespējams izdarīt secinājumus ne tikai par konkrēta uzņēmuma vērtības svārstībām atkarībā no tā peļņas vai citiem nozīmīgiem faktoriem, bet arī par sabiedrības noskaņojuma, dzīvesveida vai pat fundamentālu vērtību maiņu.

Tādējādi interesants šķiet sociālā tīkla Twitter Inc. paziņojums, ka, lai gan šā gada trešajā kvartālā šī uzņēmuma ieņēmumi pazeminājušies par 4% līdz 590 miljoniem ASV dolāru, ieņēmumi no reklāmas samazinājušies par 8% un operacionālie zaudējumi bijuši 17,5 miljoni eiro, šis uzņēmums nākamajā ceturksnī plāno strādāt ar iespaidīgu peļņu – no 220 līdz 240 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Snap Inc akcijas cena pirmo reizi kopš tirdzniecības uzsākšanas biržā saruka, turklāt ievērojami, raksta Business Insider.

Snapchat mātes kompānijas akcijas cena pirmdien tirdzniedzības sesijas laikā saruka par 12% līdz 23,79 dolāriem, kas ir zem 24 dolāru atzīmes, kas bija cena pirmajā tirdzniecības dienā, kad akcija tika iekļauta biržā.

Daudzi analītiķi uzsver, ka akcijas cena ir uzpūsta, un tai jāsamazinās, jo nav pamata tik augstai kompānijas vērtībai.

Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FKTK pasūta ASV uzņēmumam metodoloģiju, kā pārbaudīt banku darbu cīņā ar naudas atmazgāšanu

LETA, 08.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisks ASV bāzēts uzņēmums Navigant Consulting Inc pēc Latvijas Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) pasūtījuma izstrādās Latvijas kredītiestāžu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas atbilstības pārbaudes metodoloģiju.

Plānotā pakalpojuma līgumcena ir 41 900 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, teikts paziņojumā par iepirkumu. Iepirkumā par Latvijas kredītiestāžu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas atbilstības pārbaudes apjoma un metodoloģijas izstrādi bija trīs pretendenti.

FKTK pārstāve Elīna Avotiņa aģentūrai LETA pastāstīja, ka šis iepirkums ir tikai daļa no FKTK ierastā darba, kurā komisija seko līdzi ne tikai Eiropas labākajai pieredzei, bet vēlas stiprināt sadarbību arī ar ASV, jo ar fragmentāru un pastarpinātu komunikāciju, kāda bijusi līdz šim, nav iespējams pietiekami efektīvi pārstāvēt Latvijas intereses tik nozīmīgā tirgū kā ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa Latvijas, Lietuvas un Igaunijas Eiropas Parlamenta (EP) deputāti un valdību pārstāvji nosūtījuši vēstuli ASV un pasaules lielākajam mazumtirgotājam «Wal-Mart Stores Inc.», kurā aicina pārtraukt t-kreklu ar PSRS simboliku tirdzniecību, sociālajā tīklā «Facebook» norāda Eiropas Parlamenta (EP) deputāte Sandra Kalniete (V).

«Wal-Mart pārdod t-kreklus ar totalitārā režīma, kurš nogalināja miljonus, simboliku,» raksta Kalniete, kura ir viena no šīs vēstules parakstītājām.

Viņa norāda, ka vēstulē aicina mazumtirgotāju demonstrēt korporatīvo atbildību, cienīt to cilvēku atmiņu, kas cietuši no Padomju totalitārā režīma un nekavējoties pārtraukt šādu preču tirdzniecību.

Vēstuli parakstījuši četri Lietuvas politiķi un trīs Igaunijas politiķi, kuru vidū ir arī Igaunijas tieslietu ministrs Urmass Reinsalu. No Latvijas vēstuli parakstījis arī EP deputāts Krišjānis Kariņš (V).

Kā liecina eiroparlamentārietes sociālā tīkla ierakstam pievienotais attēls no «walmart.com» interneta veikala, par 19,99 ASV dolāriem (17 eiro) tiek pārdots sarkans vīriešu t-krekls, uz kura attēlota piecstaru zvaigzne, kā arī sirpis un āmurs un uzraksts «CCCP».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varētu taču paveikt krietni vairāk, ja darbinieki darba laikā internetu nelietotu, vai ne? Nelāgais ieradums samazina darba produktivitāti, tādējādi radot uzņēmumam zaudējumus, tāpēc vismazāk vadītāji gribētu redzēt savus padotos, aplūkojam draugu bildes Facebook vai sazinoties privātajā epastā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pērn visdārgāk pārdotais nekustamais īpašums bijusi ēka Kaļķu ielā 15

LETA, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn visdārgāk pārdotais nekustamais īpašums bijusi ēka Kaļķu ielā 15, kura īpašnieku mainīja par 6,21 miljonu latu.

Dānijā reģistrētajai, pašlaik jau likvidācijas stadijā esošajai AS Baltic Property Trust Secura piederošā SIA MNB nams ēku Kaļķu ielā pārdevusi vairākām Itālijas un Maltas juridiskām un fiziskām personām piederošajai SIA Key 15, liecina Kapitāls veiktais pētījums.

Otrs pērn dārgāk pārdotais nekustamais īpašums bijis 510 kvadrātmetru zemesgabals Kaļķu ielā 3A, Rīgā. To par 4,95 miljoniem latu novembrī nopirkusi SIA Norde Finance Group, kuras īpašnieks ir Belizas ofšors NPS ImpEx Inc, taču par tā kapitāla izcelsmes vietu liecina uzņēmuma valdes priekšsēdētājas pārstāvētā valsts - Ukraina. Pārdevējs bija Lielbritānijas uzņēmumam Upmax Trading Limited piederošā SIA 555 Brand Hotel, un īpašuma iegādei ārvalstu uzņēmumā Chatham Associates Inc ņemts 500 tūkstošu latu kredīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau teju desmit tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē izmanto "Draugiem Group" zīmola "DeskTime" darba laika uzskaites programmu un pēdējās nedēļās interese par to ir daudzkāršojusies.

"Draugiem Group" runasvīrs Jānis Palkavnieks stāsta, ka līdz ar ārkārtējo situāciju strauji pieaugusi attālinātā darba aktualitāte un saistībā ar to martā 2,5 reizes ir pieaudzis ar "DeskTime" saistīto atslēgvārdu meklējumu skaits, trīs reizes vairāk meklēts tieši "DeskTime" risinājums un piecreiz pieaudzis lejupielāžu skaits. Interesanti, ka specifiskie atslēgvārdi, piemēram, produktivitātes mērīšana attālinātā darbā pieaugusi pat 20 reizes.

Prēmijas piesaista virtuālajiem apskāvieniem 

Ikdienā mazinoties savstarpējam kontaktam, vēl vairāk ir nepieciešami mehānismi, kā darbinieki...

Līdz ar klientu skaita pieaugumu, pieaudzis klientu atbalsta nodaļas darba apjoms, jo ienāk daudz vairāk zvani un e-pasti no lietotājiem. "Pēc straujā klientu skaita pieauguma un jau pirmajām atsauksmēm varam secināt, ka šajā ārkārtas situācijā "DeskTime" loma efektīvā darbinieku pārvaldē ir izšķiroša. Neatkarīgi no komandas lieluma, automātiskā darba laika uzskaite piefiksē visus darbinieka projektus, izmantotās lapas un lietotnes, atklājot gan darbinieku liekās aktivitātes, gan ļaujot veiksmīgi sekot līdzi visiem aktuālajiem projektiem un to patiesajam izpildes laikam," norāda Toms Bļodnieks, "DeskTime" projektu vadītājs.

Runājot par to, kā šobrīd klājas grupas uzņēmumiem, J. Palkavnieks teic, ka "Vendon", "draugiem.lv" un "Mapon" darbojas gandrīz ierastajā režīmā. "Pārvadājumi notiek un šobrīd ir vēl jo svarīgāk sekot tiem līdzi. "Mapon" ir gatavs dalīties savā kompetencē, ja kāds Latvijā grib ieviest saslimušo kontaktpersonu izsekošanas sistēmu," viņš norāda.

Līdz ar ārkārtas stāvokļa pasludināšanu "Draugiem Group" pieņēma lēmumu strādāt attālināti. Izņēmums ir cilvēki, kam fiziski jābūt uz vietas un, piemēram, jāpieņem vai jānodod lietas piegādei.

Runājot par to, ko no kolēģiem prasa attālināts darbs, viņš izceļ, ka vadītājiem jāpievērš lielāka uzmanība savai komandai. "Draugiem Group" kultūrā ierasta neformāla komunikācija, piemēram, neplānoti ar kolēģi vai vadītāju iedzert kafiju, aprunāties. Birojā šāda nejauša komunikācija, kas veicina saliedētību, ir biežāk iespējama, bet tagad tā jāveido apzināti. "Darbs veido 80 līdz 90% no darba laika un 10 līdz 20% ir sociālā dzīve, par ko tagad nedrīkst aizmirst. Cenšamies darīt visu to, kas ierasts birojā, tikai no mājām. Piemēram, lai "atšķaidītu" darba sarunas, mums ir čatiņi, kur stāstām, ko ēdam pusdienās, liekam suņu un kaķu bildes, lai komunikāciju maksimāli pietuvinātu reālajai dzīve," stāsta J. Palkavnieks.

Arī grupas lielākā uzņēmuma "Printful" mārketinga vadītājs Raitis Puriņš norāda, ka tagad kā nekad ir svarīgi atrast laiku, lai atvilktu elpu un papriecātos.

Arī "Printful" komanda organizē attālinātas kafijas pauzes un spēļu vakarus, kā arī sūta cits citam bildes no savas jaunās darba vides ar ģimeni, istabas biedriem un četrkājainajiem draugiem. "Lai arī digitāla, tā tomēr ir enerģijas un pozitīvu emociju apmaiņa, kas uzlabo garastāvokli," viņš spriež.

Lai arī "Printful" ir ražošanas uzņēmums, tam grupā ir vislielākā pieredze attālinātā darbā, jo kompānijas 50 cilvēku mārketinga komandā darbinieki strādā dažādās valstīs. "Strādājot vairākās laika joslās, nedrīkst zaudēt tempu. Piemēram, ievērojam noteikumu, ka uz e-pastiem jāatbild 24 stundu laikā. Atbilde "atbildēšu pēc divām dienām" arī ir atbilde – jebkas ir labāk par klusumu. Nedēļas beigās no katra komandas biedra saņemu atskaiti brīvā formā par aizvadītās nedēļas aktualitātēm, pārdomām un prioritātēm nākamajai nedēļai," viņš teic.

Komanda ir vienojusies, kādus rīkus lietot video zvaniem, sarakstēm un dokumentu veidošanai. Tā mēģina pieturēties pie tās pašas darba kārtības, kāda bija birojā: regulāras "tikšanās", diskusijas par prioritātēm un kolēģu informēšana par jaunumiem. "Saziņa vairs nav tik spontāna, kā agrāk un tajā ir krietni mazāk neverbālās komunikācijas – neatrodamies vairs vienā telpā un video zvani mēdz kļūt par audio zvaniem. Cenšos runāt pēc iespējas nepārprotamāk un sniegt pārdomātus komentārus gan par to, ko kolēģi izdarījuši labi, gan par to, ko būtu jāuzlabo," teic R. Puriņš.

Atšķirībā no biroja darba, kas paveicams pie datora, ražošanā darbs no mājām nav iespējams un lielākais grupas uzņēmums "Printful" darbojas kā ierasts, bet darbinieki izmanto maskas, ievēro distanci un lieto dezinfekcijas līdzekļus. J. Palkavnieks teic, ka ražošana vienmēr ir riskantāka un tur ir īpaša piesardzība, jo, piemēram, ja ražotnē ir kāds saslimušais, tad tiem kolēģiem, kurus attiecīgo instanču epidemioloģiskajā izmeklēšanā atzīs par kontaktpersonām, būs jāievēro pašizolācija. Ražotne un pārējie kolēģi pēc dezinfekcijas turpinās strādāt. "Sliktākajā gadījumā dezinfekcijas laikā nestrādā viena maiņa, kas ir astoņas stundas," skaidro J. Palkavnieks, piebilstot, ka uzņēmumā ir nodrošināta divu metru distance gan ēdot, gan strādājot. Visiem ir maskas un cimdi, līdz ar to ļoti zems risks saslimdināt kolēģus.

Tāpat ražošanā izaicinājums ir tas, ka ārkārtas situācijas dēļ var būt aizkavētas piegādes, ja kāds partneris nevar laikā piegādāt kādu materiālu.

Savukārt IT jomā teju vienīgais risks ir tas, kāds internets darbiniekam mājās ir pieejams. Tāpat izaicinājums ir komunikācija. "Kad nolēmām, ka visi, kam tas iespējams, strādās attālināti, kolēģi varēja pieteikties un viņiem uz mājām aizveda biroja krēslus un galdus, jo, ja sēdi uz virtuves ķeblīša, tas var slikti atsaukties uz veselību," piebilst J. Palkavnieks. Arī R. Puriņš uzsver, ka darba aprīkojumam mājās jābūt gandrīz identiskam ierastajai darba videi birojā, lai attālinātā režīmā neciestu darba kvalitāte. Atkarībā no amata specifikas, kolēģiem tiek nodrošināta ne tikai datortehnika, bet arī ar datorkrēsli, austiņas un papildu ekrāni.

"Draugiem Group" uzņēmums "Roadgames" izstrādājis divas spēles, kas dod iespēju doties virtuālā piedzīvojumā un iepazīt Itālijas pilsētu Veronu un atklāt mūsu pašu Rīgu, neizejot no mājas. Atšķirībā no "Roadgames" spēles dabā, tās virtuālajā versijā spēlētāji pārvietojas, izmantojot "Google Street View", kurā meklē foto objektus un atbildes uz dažādiem jautājumiem. Spēles virtuālā versija ir izstrādāta, lai tā maksimāli būtu pietuvināta reālai ceļojumu un sacensību pieredzei. Pirmās spēles no šodienas līdz 14. aprīlim būs bezmaksas. Pēc tam komandas biļetes cena būs 4,99 eiro, no kuriem viens eiro tiks ziedots tās valsts, kur notiek virtuālā spēle, medicīnas sistēmas atbalstam cīņā ar "Covid-19". "Ne tikai cilvēkiem, bet arī uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem. Šis ir veids, kā mēs pārprofilējam savu darbību – spēli pārceļam no reālās vides uz virtuālo, lai vienlaikus neradītu riskus sabiedrības veselībai un sniegtu atbalstu," stāsta Liene Grenevica, "Roadgames" vadītāja.

"Draugiem Group" ietver zīmolus "Printful", "Mapon", "Vendon", "Istabai", "GiftCard", "DeskTime", "Fast Brands", "Tachogram", "Startup Vitamins", "perkamkopa.lv", "draugiem.lv", kuros kopumā strādā 682 darbinieki. Grupas lielākais uzņēmums ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu kompānija "Printful", kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt pircējiem vairāk nekā 160 dažādu produktu, pašiem neieguldot ražošanas iekārtās. Savā pastāvēšanas vēsturē uzņēmuma ražotnes apdrukājušas vairāk nekā 13 miljonus dažādu produktu. Pērn "Printful" tika iekļauts Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā. "Prinful" Inc. un a/s "Printful Latvia" kopējais apgrozījums 2018. gadā bija 77 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Naftas produktu drošības rezervju izveidei pieteikušies 9 pretendenti

Dienas Bizness, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas šā gada martā izsludinātajā atklātajā konkursā par drošības rezervju pakalpojuma sniegšanu valsts naftas produktu rezervju izveidei saņemti 9 pretendentu piedāvājumi no trim valstīm – Latvijas, Lietuvas un Šveices, informē Ekonomikas ministrija (EM).

Konkursā piedāvājumus iesniedza AS Ventbunkers, Lietuvos naftos produktu aģentūra, VITOL S.A., SIA Statoil Fuel & Retail Latvia, SIA RDZ Energy, Litasco S.A., personu apvienība SIA Baltimar VT un Alto Energy INC, personu apvienība SIA Baltimar DUS un Sanders Trading INC, kā arī SIA Euro Energo Company.

EM Iepirkumu komisija uzsākusi pretendentu iesniegto piedāvājumu vērtēšanu. Konkursa uzvarētāji iegūs tiesības sniegt un nodrošināt naftas produktu drošības rezervju uzglabāšanas pakalpojumu līdz 2016.gada 30.jūnijam, kas nozīmē, ka izsludinātas valsts mēroga enerģētiskās krīzes laikā naftas produktu drošības rezervju pakalpojuma sniedzējs pārdos valstij nepieciešamos naftas produktus vajadzīgajā daudzumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Norvēģijas koncerna Varner Gruppen nesenais paziņojums par aiziešanu no Latvijas, lēmumu skaidrojot ar nelielo tirgu un veikalu neapmierinošo rentabilitāti, lika domāt par asu konkurenci, daudzi aptaujātie tirdzniecības centru un mazumtirgotāju pārstāvji situāciju Latvijas apģērbu tirgū raksturo visnotaļ pozitīvi, noskaidrojis laikraksts Diena.

Kā rakstīts, Varner Gruppen pārstāvēto zīmolu Cubus, Dressmann un Bik Bok veikali savu darbību Latvijā pārtrauks nākamā gada februāra beigās.

Modes māksliniece Šeila Dienai sacījusi, ka šāda veikalu aiziešana Latvijas apstākļiem neesot nekas pārsteidzošs, jo gan pircēju daudzums, gan cilvēku pirktspēja ir visnotaļ ierobežota.

Pretēju viedokli paudis Lindex izpilddirektors Gorans Bille, kurš uzsvēris: «Neuzskatām, ka Latvijas tirgus ir sarežģītāks nekā tirgus citās valstīs.» Viņš nav slēpis, ka Varner Gruppen aiziešana no Latvijas apģērbu tirgus radīs iespēju Lindex šeit vēl vairāk paplašināties.

Komentāri

Pievienot komentāru