EK: Twitter un Facebook neievēro patērētāju aizsardzības standartus 

Sociālie tīkli «Twitter» un «Facebook» neievēro Eiropas Savienības (ES) patērētāju aizsardzības noteikumus, liecina Eiropas Komisijas (EK) ziņojums, kas tiks publicēts ceturtdien un ar kuru jau daļēji iepazinusies vācu ziņu aģentūra DPA.

LETA/DPA, 15.2.2018

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

2016.gada novembrī EK aicināja «Twitter», «Facebook» un «Google Plus» nodrošināt patērētāju aizsardzības standartu atbilstību ES noteikumiem. Šai vēstulei sekoja tikšanās ar uzņēmumu pārstāvjiem pērnā gada martā.

Taču «Twitter» un «Facebook» joprojām nav panākuši šo atbilstību, sacīts ziņojumā.

Jo sevišķi «Twitter» turpina mainīt savus lietošanas noteikumus bez lietotāju informēšanas, un gan «Facebook», gan «Twitter» dzēš lietotāju augšupielādēto saturu bez viņu informēšanas, secinājusi EK.

Savukārt «Google Plus» pieprasītās izmaiņas ir veicis.

EK nevar noteikt sankcijas, jo bloka 28 dalībvalstis ir atsevišķi atbildīgas par patērētāju aizsardzības noteikumu ievērošanu.

Tikmēr ES tieslietu komisāre Vera Jourova norāda, ka ir nepieņemama šāda uzņēmumu vilcināšanās un aicina Briseli nodrošināt stingrāku lomu patērētāju aizsardzības uzraudzībā.

Tāpat sociālo mediju uzņēmumi citu starpā tika aicināti lietotājiem Eiropā nodrošināt tiesības tos iesūdzēt tiesā savās valstīs un identificēt visu reklāmas un sponsorēto saturu. Šīs prasības «Twitter», «Facebook» un «Google Plus» ievērojuši.

Tevi varētu interesēt

Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Sociālie tīkli pie lietotāja reģistrācijas ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus.

Sociālās mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pieaugusi par 20% pēc tam, kad kompānija paziņoja...

Vairums investoru šogad rekomendē pirkt Facebook akcijas, taču informācija par izmaiņām ziņu plūsmā radījusi vilšanos.

Informācija, kas nāk no uzņēmumiem, zīmoliem un plašsaziņas līdzekļiem būs mazāk pamanāma.

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Lai kaut kas izdotos, ir jāsapņo. Es nekad mūžā nevarēju iedomāties, ka varētu trenēt cilvēkus visā pasaulē.

Sociālie tīkli pie lietotāja reģistrācijas ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus.

Sociālie mediji ir radījuši jaunu tendenci, ietekmējot jaunākās paaudzes vēlamā patēriņa modeli.

Daru.lv ir interneta vietne, kur satiekas pašnodarbināti meistari vai individuālie uzņēmēji un viņu klienti.

Pircējiem tiešsaistē būs plašākas iespējas iegādāties preces vai rezervēt viesnīcas ārzemēs.

Nākotnē arvien ierastāka lieta būs maksāt par saturu internetā.

Kopš Lietuvas valdība nolēmusi ierobežot Krievijas kiberdrošības uzņēmuma «Kaspersky Lab»...

Saskaņā ar 1A interneta veikala uzņēmumu grupas operatīvajiem datiem Baltijā 2017.gada laikā...

2017. gadā epasta pakalpojuma sniedzējs Inbox.lv saskāries ar diviem lieliem DDoS uzbrukumiem un daudziem...

Atjaunota tehnisku iemeslu dēļ otrdien traucētā valsts e-pakalpojumu portālu darbība, aģentūru...