Eksperti: Viesnīcu tirgus Latvijā nav pārbagāts 

Neskatoties uz to, ka Latvijā, it īpaši Rīgā, tiek atvērtas arvien jaunas viesnīcas, viens no viesnīcu izmantošanas rādītājiem – numuru noslogojums, pēdējos divos gados ir palielinājies. Tas liecina, ka ir noturīgs tūristu, viesu skaita pieaugums un esošās viesnīcas ir spējušas noturēt savus klientus.

Biznesa augstskolas «Turība» Starptautiskā tūrisma fakultātes profesore Maija Rozīte/docētājas Ruta Žvals un Margarita Platace, 04.6.2018

Foto: freeimages.com

Viesnīcu nozare turpina attīstīties gan kvantitatīvi, gan kvalitatīvi. Aug viesnīcu skaits un kapacitāte, pieaug to daudzveidība. 2017.gadā viesnīcās apkalpots 2,1 miljons viesu. Salīdzinājumam - 2007.gadā skaits bija divas reizes mazāks - tikai 1,2 miljoni.

Viesnīcu tirgū ir augsta konkurence, kas liek uzturēt augstu pakalpojumu kvalitāti un neļauj būtiski paaugstināt cenas. Salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm mūsu viesnīcas par salīdzinoši zemākām cenām piedāvā augstu pakalpojumu kvalitāti. Par to liecina klientu atsauksmes un augstais vērtējums. Rīgā ir atvērtas jaunas augstākās kategorijas (5*) viesnīcas. Ir liela konkurence 4* viesnīcu segmentā. Rīgā darbojas starptautisku viesnīcu grupu un ķēžu viesnīcas, pieaug to ietekme. Ir liela viesnīcu daudzveidība novietojuma, dizaina, papildu pakalpojumu, piemēram, Spa, konferenču telpu ziņā. Kvalificēts, it sevišķi vidējā līmeņa un augstākā līmeņa, personāls ar labām svešvalodu zināšanām. Darba tirgus ir nodrošināts ar tūrisma izglītības iestāžu absolventiem, kuri ieguvuši mūsdienīgu, specializētu izglītību un praktiskās iemaņas Latvijā un pasaulē. Trūkst zemākas kvalifikācijas personāls - viesmīļi un istabenes.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Lielākie izaicinājumi tuvāko gadu laikā - pieaugoša konkurence un izmaksas, spēja sabalansēt izmaksas, cenu un kvalitāti, klientu piesaiste nesezonā, prasīgāks klients, spēja noturēt savu tirgus nišu, spēja atrast savu īpašo konkurences priekšrocību. Atsevišķo viesnīcu konkurence ar viesnīcu grupu - ķēžu viesnīcām. Sekot līdz jaunāko tehnoloģiju izmantošanai un nodrošināt to iespējas viesnīcā, atbilstoši klienta pieprasījumam. Droši var balstīties uz Latvijas vietējām, radošo industriju un uzņēmumu precēm, produktiem, dizaineriem, kas piedāvā unikālus un kvalitatīvus risinājumus.

Viesnīcu tirgus Latvijā nav pārbagāts. Rīgā ir bagātāks, bet ne pārbagāts. Ja viesnīcu noslogojuma rādītājs pieaug, nav par daudz viesnīcu. Rīgā un Jūrmalā piedāvājums atbilst pieprasījumam. Katrs var atrast sev vēlamo viesnīcu cenas, atrašanās vietas, kvalitātes un papildus pakalpojumu ziņā. Problēmas joprojām vasaras sezonā – grūti būs atrast brīvu vietu, it sevišķi Dziesmu svētku laikā. Latvijā – nav tik liela tūristu plūsma un tik liels pieprasījums, lai veidotos daudzveidīgs piedāvājums. Republikas pilsētās, reģionu centros lielāks - Liepāja, Ventspils, bet mazpilsētās – ierobežots vai pat skops piedāvājums.

Tevi varētu interesēt

Nodokļu politikā jāveic izmaiņas, lai ierobežotu ēnu ekonomikas īpatsvaru sabiedriskās ēdināšanas...

Spītējot bažām, ka viesnīcu tirgus Rīgā ir tuvu piesātinājumam, galvaspilsētā durvis ver...

Saskaņā ar Šveicē tapušo PwC pētījumu, viesnīcas, kas atrodas Rīgā, tiek vērtētas...

Latvijas viesnīcas līdz ar Krievijas tūristu skaita samazināšanos pārorientējas uz jauniem...

Francijas viesnīcu tīkls Accor, kas ar pirmo viesnīcu Mercure Riga Centre Hotel'...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Pieczvaigžņu dizaina viesnīcas Grand Poet Hotel izveidē investēti vairāk nekā 30 miljoni...

Autostāvvietu apsaimniekotāja SIA «Europark Latvia» padomē 30.maijā reģistrētas izmaiņas -...

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto...

Internetveikals «1A» apkopojis informāciju par būtiskākajām klientu iepirkšanās tendencēm...

Pilnveidojot klientu apkalpošanu un izvērtējot autovadītāju vēlmes, veiktas izmaiņas Ceļu...

Pusgada laikā kopš 2017. gada novembra «Latvijas Pasts» klientiem piegādājis 1,5 miljonus...

Komunikācijas aģentūras Deep White sniegto pakalpojumu eksports šobrīd veido aptuveni 15–20% no...

IZGLĪTĪBA Daļa politiskās elites, kas Latvijā ir pie varas, nav gatava jaunajam...

Investīciju kompānija «BaltCap» apstiprinājusi, ka meklē pircēju tai piederošajai akciju kontrolpaketei...

Reaģējot uz pieprasījumu, Liepājā strauji aug naktsmītņu piedāvājums. Cenas turas zemākas nekā...