Reklāmraksti

Eriks Igaunis: Kuģim ir vajadzīgs kapteinis

, 03.04.2014

Jaunākais izdevums

Pasaule mainās tik ātri, ka cilvēki, uzņēmumi un valdības nespēj sekot līdzi pārmaiņām. "Noteikt nozaru un sabiedrības attīstības tendences ir Globālo attīstības tendenču foruma virsmērķis. Forums notiks no 9-12 aprīlim Rīgā, kurā piedalīsies vairāk kā simts ekspertu, kur astoņās pasākuma sesijās tie uzstāsies ar lekcijām par šodien aktuālām tēmām" atzīmē Felix Holding līdzdibinātājs , World Trend Forum prezidents Ēriks Igaunis.

Liepājas Metalurga aktīvu pārdošana šodien jau ir vēsture, līdzīgi kā Latvijas Krājbankas krahs, airBaltic iegāde un veikala Maxima traģēdija Rīgā. Plašākā nozīmē, par vēsturi jau kļuvuši arī notikumi Ukrainā. Saskaņā ar tendenču (trend) izstrādes teorijas autora Čarlza Dou pieņēmumu,- pamattendences pat pie dažādiem trendu attīstības vektoriem ir iespējams izskaitļot, ņemot vērā situācijas attīstības faktorus. Angļu valodā trenda apzīmēšanai ir divējāda nozīme - jau iepriekš minētās izmaiņas fiksācija, ņemot vērā laika faktoru un otrs skaidrojums -"enkura stiprinātā ass daļa". Rīgas Globālo attīstības tendenču foruma - World Trends Forum (WTF) gadījumā piemērots ir tieši otrais termina skaidrojums,- kā metafora tam ka Forumam jābūt pietiekami izturīgam, lai noturētu "pārmaiņu vējus".

Šī gada aprīlī, Rīgā Foruma ietvaros uzstāsies Eiropas futurologs Patriks Diksons, Angelas Merkelas bijušais padomnieks ekonomikas jautājumos Džeremi Rifkins, eksperts energoresursu noieta tirgus jautājumos, The Economist žurnālists Saimons Raits, Krievijas enerģētikas pārstāvji, filmu kompānijas Warner Bros Pictures vice prezidents Trevors Elberijs, Madrides Kluba un Latvijas valsts eksprezidente Vaira Vīķe Freiberga, u.c. Kopā meklēsim tās tendences, kurās iebūvēta mūsu nākotnes labklājība. Trendi ir kā sēnes mežā - taču tās ir jāmāk atrast, sūnās, meža biezoknī.

Austrumu perspektīva.

Kāpēc notiek kravu pakāpeniska pārorientācija no Latvijas ostām uz Krieviju? Kāpēc jaunais "Zīda ceļš" nav realizējies, kaut gan sarunas jau aizsākās astoņi gadi atpakaļ? Lai gan pagaidām Putins novirza kravas uz Ust-Lugas ostu Primorskā, taču specifisku Krievijas varas lēmumu un ieskatu dēļ, nav iespējams pilnībā pārkārtot kravas plūsmas tikai uz Krieviju. Lielie Āzijas tirgus spēlētāji nespēj iegūt pozīcijas Krievijas ostās. Viņi nevēlas pārsūtīt kravas caur Sankt-Pēterburgu tikai klientu lomā, bet vēlas iegūt ostas termināļus savā rīcībā, lai tādā veidā gūtu pārliecību un garantijas saviem ekonomiskās ekspansijas plāniem Rietumeiropas virzienā. Krievijas ostas kontrolē ietekmīgas rūpniecības grupas. Šo grupu vadība, dažādu apsvērumu dēļ, nevēlas atdot ostu infrastruktūru Āzijas operatoru valdījumā. Ķīna, savukārt, vēlas palielināt savu eksportu, jo ieguvusi savā īpašumā nozīmīgus Eiropas uzņēmumu aktīvus, turklāt turpina šo aktīvu iegādi joprojām. Trešais apstāklis Ķīnas interesei Rietumos ir tās uzsāktie projekti un investīcijas šeit.

Es pietiekami bieži apmeklēju Āzijas valstis un Ķīnu un zinu, ka tur partijas un valdības uzdevums ir palielināt Ķīnas eksporta kapacitāti. Vēl piecus gadus atpakaļ Ķīnas eksports bija 5% robežās. Brīdī, kad apmeklēju Ķīnu, rūpnīcu eksports tur bija palielinājies jau līdz 15%, taču izvirzītais mērķis ir sasniegt 30% robežu. Latvija, Ķīnas rūpniecību interesē kā ceļš gan komplektējošo detaļu piegādes, gan gatavās produkcijas noieta kontekstā .

Dzīve mainās ļoti ātri. Tāpēc man, lai nezaudētu konkurētspēju, kā uzņēmuma vadītājam periodiski jāveic attīstības stratēģijas korekcija,- apstājies uz mirkli un esi jau kavētājos. Jebkuras valsts, pašvaldības, kompānijas, cilvēka rīcības stratēģijai nepieciešami uzlabojumi. Lai tos veiktu, jāpārzina aktuālās attīstības tendences, kas arī ir gaidāmā Foruma uzstādījums.

Labas pārvaldības meklējumos.

Valsti jāvada ir labam administratoram nevis politiķim. Iespējams, ka jau nākošajās parlamenta vēlēšanās, redzēsim jaunu valdību. Gribas ticēt, ka valdība beidzot pievērsīs uzmanību tam, ka bizness veido ienākumu pamata daļu valsts budžetā, nodrošina darba vietas, ka ir nepieciešamība jaunu biznesam labvēlīgu apstākļu izveidē.

Liepājas Metalurgs, problēmsituācija Rīgas kuģu būvētavā, kas nākamais.. Lai atbildētu uz šo jautājumu foruma kontekstā: gan uz Liepājas metalurģijas uzņēmumu, gan RVR vai RKB jāskatās globālo trendu attīstības kontekstā un saskaņā ar to attīstības iespējām un perspektīvām tradicionālajos tirgos, jāmaina šo uzņēmumu stratēģiskie plāni, lai nozare attīstītos. Kad mēs redzam, ka metalurģijas trends jau pēdējos piecus gadus nespēj atgūt savas iepriekšējās pozīcijas, tad acīmredzami, tam pietrūkst stimulu, kas varētu atjaunot metāla ražošanu 2006.-2007. gada līmenī. Tāpat, jāņem vērā metalurģijas uzņēmu lielais skaits. Saskaņā ar ražošanas krituma trendu ir jāpārstrukturizē stratēģija uzņēmumos, kurus jau nosaucu, lai pārietu uz jauniem produkcijas veidiem un iepirktu attiecīgās komplektējošās detaļas no citiem ražotājiem.

Nesen LIAA vadītājs Andris Ozols atzīmēja, ka Latvijā saražoto produktu eksports ar kuģiem tiek sūtīs uz 189 valstīm (pavisam ir 193), taču lai saprastu, kur šim kuģim būtu jādodas pirmām kārtām, uz tā vajadzētu atrasties kapteinim, kas arī būtu atbildīgs par maršruta izstrādi. Mums nevajadzētu doties uz 189 valstīm, bet gan uz 50,- pašām perspektīvākajām, ar lielāko apgrozījumu, nekā to var sasniegt simts valstu kopā. Latvijā joprojām nav ilgstošas stratēģijas,- attiecīgi, navigācijas maršrutu. Un kas no tā, ka Latvija ražotie koka zirdziņi ir atrodami Fidži salās? Ja eksporta stratēģija tiktu iestrādāta kvalitatīvā dokumentā, tas ļautu mums saprast, kādas nozares būs aktuālas perspektīvā. Manuprāt, šodien šādas perspektīvas nozares ir informācijas tehnoloģijas, agrārais ražošanas sektors, mežu pārstrādes nozare un tranzīts.

Cilvēkresurss

Latvijas prezidents Andris Bērziņš nesen paziņoja, ka elektroenerģijas tarifu pieaugums veicinās emigrācijas apjomus. Lūk, labs trends Eiropā: enerģētikas tirgus liberalizācija ļauj patērētājiem piedāvāt daudz adekvātākus tarifus. Pie mums uzņēmumā ir gan Enefit, gan Latvenergo: rezultātā, divi elektroenerģijas piegādātāji spēja piedāvāt izdevīgākus tarifus. Lai paliktu Latvijā, kur augstākās izglītības līmenis ir Eiropas līmenī, ir nepieciešama adekvāta ekonomiskā sistēma, rezultatīvas darba motivācijas un apmaksas shēmas. Lai noturētu cilvēkus no aizbraukšanas, tāpat nepieciešams, lai garīgā un morālā audzināšana valstī neklibotu.

Mums ir pietiekami depresīva sabiedrība. Cilvēki aizbrauc, bēgot no depresijas. Ja mūsu izglītības sistēmā vairāk laika tiktu veltīts morālajai audzināšanai, cilvēkiem skaidrojot to, ka ja reiz tas dzimis Latvijā, tad acīmredzami tas ir kā "signāls no augšas" par atbildību, kas jāuzņemas, lai strādātu valsts labā.. Ja cilvēkam ir iespējas strādāt savu iemīļoto darbu, neatkarīgi no tā kur tas atrodas Latvijā vai Londonā, šis darbs ir maksimāli efektīvs. Kā agrāk, ir nepieciešama profesionālā orientācija, lai cilvēki varētu strādāt ar prieku un tad tie likumsakarīgi nopelnīs arī vairāk naudas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 23.maijā Ķīpsalas izstāžu centra BT1 konferenču zālē norisinājās konkursa Gada aģenti 2018 fināls, kurā tika noskaidroti izcilākie nekustamo īpašumu nozares profesionāļi. Pēc veiksmīgi paveiktiem dažādiem pārbaudījumiem, uzvarētāju titulu sīvā un aizraujošā cīņā ieguva Latio Real Estate, savukārt par labāko kapteini tika atzīts Aigars Strods, kurš pārstāvēja kompāniju Immostate.

Konkursa finālam bija izvirzītas un par labāko nekustamo īpašumu aģentu godu sacentās sešas komandas: Latio Real Estate (kapteinis – Edgars Behmanis), Codo Real (kapteinis – Tomass Riksis), Starlex Real Estate (kapteinis – Artūrs Lazdiņš), Arco Real Estate (kapteinis – Dzintars Bērziņš), Elitestate (kapteinis – Arvis Deksnis) un Immostate (kapteinis – Aigars Strods).

Konkursa pusfinālā komandas risināja dažādus organizatoru sagatavotos uzdevumus. Kopvērtējumā godpilno 1.vietu konkursā “Gada aģenti 2018” izcīnīja “Latio Real Estate” komanda ar kapteini Edgaru Behmani priekšgalā. Sudraba jeb otro vietu ieņēma “Immostate” (kapteinis – Aigars Strods), savukārt trešo vietu ieguva “Codo Real” (kapteinis – Tomass Riksis).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Precizēta - Līdz ar Truksni un Krūmiņu aizturēts arī savulaik ar NSL saistītais Jorens Raitums

LETA, 05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) kriminālprocesā par iespējamu partiju nelikumīgu finansēšanu lielā apmērā, iespējams, aizturējis arī savulaik ar partiju No sirds Latvijai (NSL) saistīto Jorenu Raitumu, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Raitums savulaik sadarbojies ar NSL un esot bijis atbildīgs par jautājumiem, kas saistīti ar partijas budžetu.

NSL līdere Inguna Sudraba aģentūrai LETA uzsvēra, ka Raitums nekad nav bijis partijas biedrs un partijā aktīvi nedarbojas.

Advokāts Pāvels Rebenoks aģentūrai LETA nekomentēja, vai viņš ir aizstāvis Raitumam, taču nenoliedza, ka nodrošinot aizstāvību kādai KNAB aizturētai fiziskai personai lietā, kurā figurē divas publiski nosauktās personas - Jūrmalas mērs Gatis Truksnis un uzņēmējs Jūlijs Krūmiņš. «Es nodrošinu aizstāvību šajā procesā vienai personai, taču tās vārdu es nevaru nosaukt,» norādīja advokāts un piebilda, ka klients esot vakar aizturēts un aizturētā statusā ir joprojām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu piestātnes rekonstrukcija izmaksājusi 2,3 miljonus eiro

Dienas Bizness, 27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies vērienīga rekonstrukcija vienā no senākajām Ventspils ostas piestātnēm – tā sauktajā Ziemas ostā. Rekonstrukcijas projekta kopējās izmaksas bija 2,29 miljoni eiro, informē Ventspils brīvostas pārvaldes Mārketinga un attīstības nodaļa.

Mūsdienīgu izskatu pēc rekonstrukcijas ieguvušas gan hidrotehniskās būves, gan apkārtējā teritorija.

Piestātnes rekonstrukcijas projekta ietvaros kapitāli remontētas hidrotehniskās konstrukcijas, kā arī labiekārtota piegulošā teritorija. Labiekārtošanā iekļautas interesantas formas, kas simbolizē jūras viļņus. To konstrukciju veido betona atbalsta sienas ar speciālu faktūru, kas pildītas ar kaltā granīta bruģi. Teritorijā uzbūvēta autostāvvieta 39 transporta vienībām. Rekonstrukcijas darbus veica pilnsabiedrība LNK INDUSTRIES GROUP.

Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu piestātne K.Valdemāra ielā 6, kuru sauc arī par Ziemas ostu un Veco zvejas ostu, arī vintrāfenu (no vācu valodas – Winterhafen– Ziemas osta), ir piestātne Ventspils brīvostas pārvaldes naftas savācējkuģiem, gultnes dziļuma mērīšanas kuģim Skauts, ūdenslīdēju kuģim Neptūns, ekskursiju kuģim Hercogs Jēkabs, kā arī valsts krasta apsardzes kuģim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Papildināta - Jūras krastā uzbūvē māju un tiesā pierāda, ka tas ir kuģis

Dienas Bizness, 18.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Iebildumi par to, ka kuģim jālīdzinās kuģim, ka tam jābūt nolaižamam ūdenī un tamlīdzīgi, nav ņemti vērā.

Tā nav māja, tas ir kuģis - tieši šādu atbildi reģionālais laikraksts Kursas Laiks saņēmis par atpūtas namu Pāvilostas novada Sakas pagasta pludmales stāvkrastā, kas, pēc Valsts zemes dienesta kadastra informācijas, atrodas uz valsts zemes, tieši blakus zemes īpašumam Oļi netālu no Ulmales, vēsta reģionālais laikraksts Kursas laiks.

Pievienotas pēdējās divas rindkopas

«Šo veidojumu stāvkrastā netālu no Ulmales sāka būvēt pirms kādiem gadiem pieciem. Mums pārvaldē bija sūdzība, un atbilstoši reaģējām. Uzlikām sodu par neatļautu būvniecību un likām nojaukt. Sekoja tiesvedība, kurā īpašnieks uzrādīja dokumentus, ka pieminētā būve ir kuģis, un prāvu mēs zaudējām. Arī sods nekāds īpašniekam nebija jāmaksā, un tā nu šī būve stāv kā kuģis jūras krastā,» laikrakstam Kursas Laikas atklājusi Liepājas reģionālās Vides pārvaldes direktore Ingrīda Sotņikova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Konkursā par jaunā kuģa nosaukumu Tallink Grupp saņem arī neierastus priekšlikumus

Lelde Petrāne, 28.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā ātrgaitas kuģa, kas kursēs maršrutā Tallina - Helsinki un kuru būvēs Raumas kuģu būvētavā Somijā ar plānoto kuģa nodošanas laiku 2021. gada beigās, vārds būs MySTAR, pavēstījusi kompānija Tallink Grupp.

Kuģniecības uzņēmums šā gada vasarā rīkoja konkursu par vārda meklēšanu jaunajam kuģim, un gala lēmumu septembrī pieņēma uzņēmuma valde.

Kopumā konkursā par vārda meklēšanu jaunajam kuģim tika saņemti vairāk nekā 2800 pieteikumi no 30 valstīm visā pasaulē. Lielākais skaits pieteikumu tika saņemts no Tallink Grupas tiešajiem tirgiem - iedzīvotājiem Igaunijā, Somijā, Latvijā un Zviedrijā, un visvairāk pieteikumu iesniedza Somijas kuģošanas entuziasti.

Lai gan piedāvātie kuģa vārdi būtiski atšķīrās, liels skaits pieteikumu ietvēra vārdus «star» (zvaigzne) un «Baltic» (Baltija), un, salīdzinot ar iepriekšējo konkursu pirms dažiem gadiem, kurā tolaik tika meklēts vārds kuģim Megastar, šoreiz ievērojami ir pieaudzis to vārdu skaits, kuri raksturo draudzīgumu videi, piemēram, «eco» (eko) un «green» (zaļš).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijā svētdien piestātnē ietriecies kruīza kuģis, vēsta Itālijas plašsaziņas līdzekļi.

Laikraksts «Corriere della Sera» ziņo, ka kompānijas «MSC Cruises» kuģim «MSC Opera» apstājies dzinējs un tas turpinājis virzīties uz priekšu pēc inerces. Divi velkoņi, kas kuģi ievilkuši ostā, mēģinājuši to apturēt, taču pārtrūkusi tauva starp vienu no velkoņiem un kruīza kuģi, un laineris ietriecies piestātnē un līdzās esošajā tūristu kuģīti.

Uz tūristu kuģīša «Michelangelo» viegli cietuši pieci cilvēki.

2011.gadā kuģim «MSC Opera» atrodoties Baltijas jūrā pie Gotlandes salas, pārtrauca darboties elektroapgādes sistēma un apstājās dzinēji. Kuģis tika aizvilkts uz Nīneshamnas ostu Zviedrijā un no tā tika evakuēti apmēram 1700 pasažieri.

Savukārt, 2010.gadā uz «MSC Opera» Lielbritānijas ostā Duvrā policija četru Latvijas un trīs Lietuvas valstspiederīgo kajītēs atrada 35 kilogramus kokaīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas dabasgāzes un elektroenerģijas pārdošanas uzņēmuma «Eesti Gaas» pirmais sašķidrinātās dabasgāzes bunkurētājkuģis izmaksās aptuveni 36 miljonus eiro, liecina Eiropas Komisijas (EK) provizoriskās aplēses.

7,2 miljonus eiro jeb piekto daļu jeb šā kuģa būvniecības izmaksu segs Eiropas Savienības (ES) finansējums no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzekļiem.

Kā ziņots, «Eesti Gaas» šonedēļ pavēstīja, ka pasūtījis savu pirmo sašķidrinātās dabasgāzes bunkurētājkuģi, kas nodrošinās sašķidrinātās gāzes bunkurēšanu Baltijas jūras ziemeļaustrumu daļā un piekrastē kursējošajiem ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmajiem kuģiem.

Kuģi būvēs Nīderlandes kuģu būvētava «Damen Group», un to piegādās 2020.gada septembrī.

Aptuveni 100 metrus garajam kuģim būs divi degvielas dzinēji, dzenskrūves, kas ļaus veikt tādus manevrus kā nostāšanos tuvu līdzās, un 1A ledus klase atbilstoši Somijas-Zviedrijas ledus klases noteikumiem, kas kuģim ļaus darboties visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv, 12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uz izklaides kuģīša Rīgā dzērumā pieķer tā kapteini

LETA, 25.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot standarta pārbaudi uz pasažieru kuģīša Liepāja, policija dzērumā pieķērusi tā kapteini, vēsta LNT raidījums 900 sekundes.

Valsts policijas Speciālo uzdevumu bataljona 3.rotas komandieris Artūrs Plaudis norāda, ka šis ir jau otrais gads pēc kārtas, kad konkrētā kuģa kapteinis pieķerts reibumā. Katru gadu gan tas bijis cits cilvēks. Cik lielā reibumā kapteinis bijis, policija neatklāj.

Šobrīd šo lietu izskata Krasta apsardzes dienests.

Kopumā kopš sezonas sākuma Ūdens policija noformējusi sešus pārkāpumu protokolus, bet pagājušo sezonu decembrī noslēdza ar 75 protokoliem.

Visvairāk pārkāpumu bijuši saistīti ar aprīkojumu. «Cilvēkiem, visbiežāk, nebija ne glābšanas riņķis uz kuģa, tāpat arī glābšanas vestes ļoti bieži cilvēki neizmanto, un bieži vien arī bērni zem 12 gadu vecuma atrodas uz klāja bez glābšanas vestēm,» skaidro Plaudis

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta platforma Bolt uzsāk automašīnu koplietošanas “Bolt Drive” pakalpojuma sniegšanu Rīgā un Jūrmalā.

Automašīnas būs iespēja iznomāt, izmantojot lietotni “Bolt”, kas klientiem ļaus kartē redzēt sev tuvākos transportlīdzekļus un rezervēt sev vēlamo.

Rīga un Jūrmala ir otrā un trešā pilsēta Eiropā, kurā būs pieejams “Bolt Drive”. Automašīnu koplietošana būs daļa no “Bolt” mobilitātes piedāvāto rīku klāsta, lai palīdzētu pilsētām pārorientēties no privātajām automašīnām uz ilgtspējīgām alternatīvām. Uzņēmums Latvijā jau piedāvā kopbraukšanas un elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumus.

“Bolt Drive” automašīnas var izmantot braucieniem gan pilsētā, gan ārpus tās. Tiek piedāvāts plašs transportlīdzekļu klāsts, tostarp Toyota RAV4, Audi Q2, Audi A3, Volkswagen T-Roc un Volkswagen T-Cross, Toyota C-HR, Toyota Corolla, Hyundai i20 un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Foto: Biķernieku sporta trasē noticis autošosejas festivāls Riga Summer Race

Žanete Hāka, 24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Biķernieku sporta trasē jau ceturto gadu notika autošosejas festivāls Riga Summer Race.

Svētdien, 23. augustā, ar spraigām cīņām tika aizvadīta Baltijas autošosejas čempionāta Riga Summer Race otrā diena. Uzvarētāji tika noskaidroti sešās ieskaites klasēs. Abās sacīkšu dienās autošosejas festivāla ietvaros uz starta stājās 148 dalībnieki no 9 valstīm, kas ir jauns rekords ne tikai šo sacensību ietvaros, bet arī pēdējo gadu Latvijas autošosejas sacensību vēsturē, informē Riga Summer Race pārstāve Evita Tidmane.

Svētdienas sacīkšu braucieni tika atklāti ar aviošovu virs Biķernieku trases, kur skatītājiem bija iespēja vērot divu Latvijā būvētu lidmašīnu demonstrāciju. Ar skatītāju aplausiem tika pavadīti Aleksandra Brinciālova paraugdemonstrējumi ar sporta lidmašīnu PITTS 12 Monster.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp publicējusi pirmos interjera attēlus savam jaunākajam kuģim MyStar, kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Raumā, Somijā, informē AS Tallink Latvija pārstāve Esēnija Zīriņa.

Videi draudzīgākā LNG jeb ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmā kuģa MyStar interjera dizainu izstrādājusi Somijas interjera dizaina aģentūra dSign Vertti Kivi & Co.

Komentējot MyStar interjera attēlu publicēšanu plašākai auditorijai, Tallink Grupp valdes locekle Piret Mürk-Dubout sacīja:

"Ar prieku aicinām ikvienu apskatīt un iepazīt brīnišķīgo interjeru uz mūsu jaunākā kuģa MyStar, kas ir mūsu galvenais stratēģiskais projekts, pie kura esam strādājuši kopš 2019.gada rudens. Pēc kuģa kristībām un nolaišanas ūdenī šīs vasaras izskaņā, esam nonākuši līdz vienam no aizraujošākajiem būvniecības projekta gaitas posmiem, kad soli pa solim jaunās ceļotāju koncepcijas un pārsteidzoši kuģu interjeri sāk atdzīvoties jau realitātē. Ar lielu nepacietību gaidām, kad kuģis tiks pabeigts un varēsim uzņemt pasažierus uz MyStar klāja 2022.gadā, lai iegūtu jūras ceļojumu pieredzi jaunā kvalitātē un piedzīvotu visu, ko piedāvās MyStar - peldošs izklaides un iepirkšanās centrs, kas atbilst mūsdienu ceļotāja daudzveidīgajām vajadzībām."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī vēl nav noslēgusies Eiropas Komisijas uzsāktā izmeklēšana par airBaltic ieguldīto valsts naudu, Latvijas nacionālajai aviokompānijai būtu nepieciešamas jaunas investīcijas no valsts vai arī no privāta investora.

Nepieciešamību pēc papildu līdzekļiem airBaltic daļēji radījusi arī Ukrainas krīze, ziņo medijs Aviation Week. Proti, lidsabiedrība cita starpā atcēlusi lidojumus uz Simferopoli, Odesu un Kaļiņingradu, kas gada pirmajā ceturksnī licis aviokompānijas kapacitātei sarukt par 10%. airBaltic pārstāvis Jānis Vanags gan Db.lv uzsvēra, ka papildu investīcijas būs nepieciešamas saistībā ar lidsabiedrības jauno attīstības vīziju.

Viņš arī atzina, ka krīze Ukrainā ir ietekmējusi uzņēmuma kapacitāti. Proti, lidojumus uz Simferopoli un Odesu nācās atcelt mazā pieprasījuma dēļ. Tagad cilvēki, kas vēlas atpūsties pie Melnās jūras, labāk izvēlas lidot, piemēram, uz Varnu un Burgasu, vai kādu Vidusjūras galamērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenu un kopējās kapacitātes kāpums neko spožu nozarei šogad nesola.

Pērnais gads jūras konteinerpārvadājumu jomā bijis visai turbulents, taču tā varētu būt bijusi tikai iesildīšanās 2019. gadam, prognozē AlixPartners analītiķi. Šogad nozari varētu sašūpot tirdzniecības kari, kas beigtos ar jauniem tarifiem, un mazākā mērā arī Brexit. Flotes paplašināšana turpinās pasliktināt līniju finanšu rādītājus, turklāt jaunu spiedienu radīs izmaksas saistībā ar tīrākas degvielas prasībām no nākamā gada (skat. DB 30.10.2018.). Kombinācijā ar ierobežotajiem panākumiem izmaksu samazināšanā šie faktori būs pamatā tam, lai kompānijas vēl vairāk kļūtu atkarīgas no aizņemtās naudas.

Saskaņā ar Alphaliner datiem, kopējā konteinerlīniju kapacitāte patlaban ir 6134 kuģi ar 22,85 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents). Pirmo piecinieku veido: APM-Maersk (4,04 milj. TEU ar 17,7% no kopējā apjoma), MSC (3,3 milj. TEU, 14,5%), Cosco (2,78 milj. TEU, 12,2%) CMA CGM (2,6 milj. TEU, 11,4%) un Hapag-Lloyd (1,68 milj. TEU, 7,3%). Pirms 10 gadiem kopējā līniju kapacitāte bija nedaudz virs 12 milj. TEU, atgādina starptautiskā jūrniecības asociācija BIMCO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban pasaules okeānu dzīlēs ir aptuveni trīs miljoni kuģu vraku, liecina UNESCO aplēses.

Kā raksta MarketWatch, nav zināms, vai tie visi var sniegt vērtīgu vēsturisku informāciju, turklāt daļa no tiem ir grūti atrodami.

Okeāna dibenā Floridas krastos patlaban guļ aptuveni 250 miljonu dolāru vērti sudraba stieņi un monētas, kuri gaida, lai dārgumu mednieks Kims Fišers ar savu ģimeni tos atrastu. Dārgumu mednieks uzskata, ka ir tuvu vienam no savas karjeras lielākajiem lomiem.

1985.gadā ģimene okeāna dzīlēs atrada Spānijas galeona Nuestra Senjora de Atocha dārgumus – zelta un sudraba monētas, kā arī juvelierizstrādājumus 450 miljonu ASV dolāru vērtībā. Šis atradums padarīja Kima Fišera tēvu Melu bagātu un kopš tā brīža viņš kļuva arī par šīs nozares leģendu. Patlaban ģimene meklē kuģa atlikušo daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus izmēģinājis pirmos dronu lidojumus, piegādājot sūtījumu kuģim, informē Airbus.

Sūtījums piegādāts ar Skyways sūtījumu piegādes dronu, iezīmējot pirmo dronu darbību ostā, piegādājot mazus, taču steidzamus sūtījumus kuģiem, kas noenkurojušies konkrētā vietā.

Piegāde ar dronu veikta uz kuģi M/V Pacific Centurion, kas atradās 1,5 kilometru attālumā no Singapūras ostas. Drons kuģim piegādāja 1,5 kilogramu smagu 3D printētu preci, nolaidās uz kuģa klāja, un pēc tam pacēlās no tā, atgriežoties savā bāzes punktā. Kopējais lidojuma ilgums bija vien desmit minūtes.

Izmēģinājums notika sadarbībā ar vienu no pasaules vadošajiem jūras loģistikas un ostas pakalpojumu uzņēmumiem Wilhemsen Ships Services.

Izmēģinājumu laikā paredzēts, ka Airbus Skyways drons pacelsies ar kravu līdz 4 kg, lidos iepriekš noteiktā koridorā līdz kuģiem, kas atradīsies līdz 3 kilometru attālumā no krasta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānots, ka Tallink kuģu flotes jaunākais dalībnieks Megastar savā pirmajā reisā maršrutā starp Helsinkiem un Tallinu dosies 2017. gada 29. janvārī, informē uzņēmums.

«Neskatoties uz to, ka līdz ar Megastar kursēšanas uzsākšanu Tallink Shuttle standarts ir ievērojami uzlabots, vidējā biļešu cena kopumā paliks nemainīga. Pēdējo 10 gadu laikā šajā konkrētajā maršrutā esam ceļojuši kopā ar 41 miljonu cilvēku, kuru sniegtās vērtīgās atsauksmes un ierosinājumi ir īstenoti un realizējušies uz kuģa Megastar,» sacīja AS Tallink Grupp valdes loceklis Lembits Kitters.

Meyer Turku kuģu būvētava plāno piegādāt M/S Megastar 2017. gada janvāra otrajā pusē, tādejādi kuģis varēs doties savā pirmajā reisā maršrutā Helsinki–Tallina 29. janvārī. Uzņēmums šobrīd tirgos biļetes tikai tādā apjomā, kas atbilst kuģim Superstar, lai gadījumā, ja Megastar tiks piegādāts vēlāk nekā plānots, varētu izvairīties no situācijas, kad ir pārdotas vairāk biļetes nekā pasažieru skaits, ko var uzņemt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas kuģu būvētava (RKB) pabeigusi vēl divu lielu kuģu remontu un aktīvi turpina sezonu, remontējot kuģus un saņemot jaunus pasūtījumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

No kuģu būvētavas doka ir aizkuģojis kravas kuģis UBC Tampico, kurš peld zem Kipras karoga un kura pieraksta osta ir Limasola. UBC Tampico garums ir 182,6 metri, platums – 28,6 metri, kravnesība – 37,8 tūkstoši tonnu. Kravas kuģis atbilst Panamax klasifikācijai, - šāds platuma ierobežojums ir nepieciešams, lai kuģis varētu caurbraukt Panamas kanālu, kas savieno Kluso un Atlantijas okeānu.

Remonta laikā kravas kuģim tika pārkrāsots ārējais korpuss, atjaunotas tērauda caurules, veikti hidraulisko cilindru remontdarbi. Tāpat pirmo reizi RKB speciālisti veica kuģa aprīkošanu ar nerotējošas sprauslas dzenskrūvi Mewis Duct. Šāda dzenskrūve ļauj kuģim efektīvi sasniegt lielāku ātrumu, tādējādi ietaupot degvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Boatpark Pavilosta noslēgusi Jahtu apkopes centra būvniecību Sakas upes kreisajā krastā Pāvilostā. Tas nodots ekspluatācijā. Jau zināms uzņēmuma pirmais klients – tas ir Liepājas uzņēmējs Stīns Lorenss, reģionālajam laikrakstam Kursas Laiks atklājis Pāvilostas ostas kapteinis Ronalds Griškēvičs.

Laivu remonta centra ēka ir praktiski gatava, tajā jau var notikt darbi, atlikuši vien ofisa telpu remontdarbi. «Tas ir ļoti nozīmīgs ostas attīstības posms, jo tagad praktiski ir redzams, ka Pāvilostā varam uzņemt jahtas gan ziemošanai, gan remontam. Ir vēl daudz darba Sakas upes kreisā krasta nostiprināšanā, tomēr būtiskākais ir noticis - uzņēmēji uzsākuši darbu, kas ieviesīs papildu dzīvību visās ostas darbības jomās,» uzsver R. Griškēvičs.

Par pirmo remonta centra klientu kļuvis Stīns Lorenss ar kuģi Spurn, kas Liepājā pērn decembrī nogrima. «Kuģim nebūs nepieciešamas uzņēmuma telpas, tomēr reāli viņš ir pirmais uzņēmuma klients, jo pakalpojumus viņam sniedz Boatpark Pavilosta,» pastāsta R. Griškēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien Baltijas jūrā netālu no Klaipēdas notikušās kuģa avārijas dēļ piesārņojuma draudu nedz Lietuvā, nedz arī Latvijā nav, aģentūru LETA informēja VVD.

VVD pārstāve Maruta Bukleviča aģentūrai LETA sacīja, ka pašlaik nav ziņu par iespējamu piesārņojumu vai šādu risku.

Kā ziņots, Baltijas jūrā netālu no Klaipēdas svētdien uzskrēja sēklī 190 metrus garš kravas kuģis «Ocean Crown» ar 20 cilvēku apkalpi.

Pēc provizoriskām ziņām, negadījuma cēlonis ir tāds, ka kuģim bija sabojājies galvenais dzinējs. Spēcīgā vēja dēļ kuģis nevarēja ieiet ostā, tāpēc bija izmetis enkuru, lai gan kuģa kapteinis vairākkārt brīdināts, ka šādos laika apstākļos to labāk nedarīt. Pēc kāda laika no kuģa saņemts ziņojums, ka tam bojāts dzinējs un tas dreifē, bet pēc dažām stundām tas uzskrējis sēklī apmēram 200 metrus no krasta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dienvidkorejas prāmja avārijā vēl aizvien bez vēsts pazudis 121 cilvēks

Gunta Kursiša, 25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās ziņas liecina, ka kopumā Dienvidkorejas prāmja avārija paņēmusi 183 pasažieru dzīvību, taču vēl 121 pasažieris ir bez vēsts pazudis, ziņo BBC.

Dienvidkorejas prāmja avārijā bez vēsts pazudušo pasažieru tuvinieki pauda savas dusmas zivjsaimniecības ministram un krasta apsardzes priekšniekam, kas atradās glābšanas darbu koordinēšanas teltī. Amatpersonas glābšanas darbu telti ielenca saniknoti pazudušo pasažieru ģimenes locekļi. Ministrs un krasta apsardzes priekšnieks aizvadīto nakti esot pavadījuši izklāstot avarējušā kuģa pasažieru tuviniekiem, kādi darbi tiek veikti, lai atrastu pazudušos cilvēkus.

Kopumā avārijas brīdī uz kuģa atradās 476 cilvēki, no kuriem daudzi bija iesprostoti, kuģim sasveroties uz vienu pusi. Kuģis nogrima divu stundu laikā no brīža, kad sāka skanēt trauksmes signāls. No grimstošā prāmja tika izglābti 174 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Daugaviņš: Rīgas Dinamo trūkst killera instinkta

LETA, 16.10.2017

Rīgas Dinamo spēlētāji Guntis Galviņš (nr.58), Miks Indrašis (nr.70) un Ņižņijnovgorodas Torpedo spēlētājs Kaspars Daugaviņš (nr.16).

Foto: Sintija Zandersone/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas komandai Rīgas «Dinamo» tāpat kā visam pašmāju hokejam kopumā trūkst «killera» instinkta, uzskata valstsvienības kapteinis un cita Kontinentālās hokeja līgas (KHL) kluba Ņižņijnovgorodas «Torpedo» uzbrucējs Kaspars Daugaviņš.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Rīgas «Dinamo» svētdien savās mājās ar 1:3 atzina Daugaviņa pārstāvētās Ņižņijnovgorodas «Torpedo» pārākumu, ko trenē latviešu speciālists Pēteris Skudra.

«Spēlējām labi un diezgan veiksmīgi izpildījām dotos uzdevumus. Iemetām vajadzīgos brīžos, sanāca labs darba mačs. Centāmies rīdziniekiem nedot iespējas. Pāris momentus viņi izspieda, bet kopumā spēli kontrolējām diezgan labi,» pēc cīņas žurnālistiem norādīja Daugaviņš. «Par 95% izdevās noturēt savu līmeni, jo pirmajā trešdaļā skraidījām ne tā, kā gribējām. Kopumā Rīgas «Dinamo» hokejistiem pārāk bīstamus momentus pie mūsu vārtiem veidot neļāvām. Bija uzmetieni un atlēcieni, bet mačs no mūsu puses tika aizvadīts diezgan stabili.»Zīmīgi, ka Rīgas «Dinamo» galvenā trenera vietas izpildītājs pašlaik ir Ģirts Ankipāns, kurš iepriekš divus gadus palīdzēja Skudram «Torpedo» komandā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Desmitiem tūkstoši cilvēku pie Brīvības pieminekļa sagaida Latvijas hokeja izlasi

LETA, 29.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien desmitiem tūkstoši cilvēku pie Brīvības pieminekļa Rīgā ar skaļām ovācijām sagaidīja Latvijas hokeja izlasi, kas aizvadītajā pasaules čempionātā izcīnīja bronzas medaļas.

Teritorija ap pieminekli ir cilvēku pārpildīta, tāpat cilvēku pārpildītas ir apkārtējās ielas un tuvējie laukumi, turklāt hokeja fani turpina plūst pieminekļa virzienā. Ne pie pieminekļa, ne kanālmalā vietas vairs nav, tāpēc cilvēki stāv apkārtējās ielās. Cilvēku plūsma ir paralizējusi Brīvības laukuma apkārtnes ielas, jau sākot no Centrālās stacijas, Vērmanes dārza un citos virzienos. Arī sabiedriskais transports ir cilvēku pilns.

Klātesošos uzrunāja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis, kurš uzsvēra, ka Rīga ir pelnījusi čempionāta atgriešanos. Saeimas priekšsēdētājs Edvards Smiltēns (AS) atgādināja, ka šodien piešķirta brīvdiena, lai visi atcerētos šo notikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

No pneimobiļu sacensībām Ungārijā atgriežas ar vairākām godalgām

Lelde Petrāne, 14.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena pirmā, divas otrās, viena trešā vieta dažādās disciplīnās, kā arī jauns Latvijas rekords – ar šādiem rezultātiem divas Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (MTAF) studentu komandas atgriezušās no starptautiskajām paškonstruēto pneimobiļu sacensībām «XII International Aventics Pneumobile Competition», kas no 9. līdz 11. maijam norisinājās Egerā, Ungārijā.

RTU pārstāvēja komanda «Riga Fresh» ar četru riteņu pneimobili un «Riga Airmobile» ar trīs riteņu pneimobili. «Riga Fresh» vairāk nekā 30 komandu konkurencē tālbraukšanas disciplīnā izcīnīja 1. vietu, uzstādot jaunu Latvijas rekordu – 10,6 km. Komanda izcīnīja arī 2. vietu paātrinājuma disciplīnā (dragreiss), nobraucot 220 metru distanci 20,56 sekundēs, sasniedzot ātrumu 50,3 km/h. «Riga Fresh» komanda saņēma arī uzņēmuma «National Instruments» galveno balvu par labāko vadības un kontroles sistēmu.

«Riga Fresh» komandas sastāvs: kapteinis Artūrs Rugājs, dalībnieki Kristians Radiņš, Ojārs Seglērs, Elza Sokolovska, tehniķis – MTAF lektors Māris Gailis, treneris – MTAF Transporta institūta Automobiļu katedras laboratorijas vadītājs Jānis Rudzītis.

Komentāri

Pievienot komentāru