Tehnoloģijas

Faceboook un Farmville izstrādātājs Zynga pārtrauc ciešo sadarbību

Gunta Kursiša, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Sociālais tīkls Facebook un spēļu izstrādātājs Zynga pārtrauks savu ciešo sadarbību, un tādējādi Zynga vairs nebūs piekļuves sociālā tīkla lietotājiem, vēsta BBC.

Zynga ir izstrādājis populāro spēli Farmville, kas lielākoties tiek spēlēta sociālajā tīklā Facebook. Farmville «ziedu laikos» ik mēnesi caur Facebook spēlei izdevās piesaistīt 82 miljonus cilvēku. Turpmāk Zynga būs pašai sava spēļu platforma, bet spēlētāji vairs nevarēs dalīties ar saviem sasniegumiem spēlē sociālajā tīklā Facebook.

Līdz ar izmaiņu stāšanos spēkā nākamā gada 31. martā Zynga vairs nebūs tiesīgs izmantot Facebook savas mājas lapas Zynga.com virzīšanai.

Aptuveni 80% no kopējiem Zynga ienākumiem nāk tieši no Facebook lietotājiem.

Pēc šī paziņojuma Zynga akcijas cena samazinājās par 13%.

Šī ir nesenākā no nepatīkamo ziņu virknes, kas izskanējušais saistībā ar Zynga pēdējā laikā. Pagājušajā mēnesī Zynga paziņoja par 5% darbavietu samazināšanu un studiju slēgšanu. Hakeru grupējuma Anonymous vārdā tika solīts atriebt to, ka Zynga lēmusi par labu savu darbinieku atlaišanai, un publicēt Zynga slepenus dokumentus.

Šī mēneša pirmajā pusē amatu Zynga par labu Facebook pameta tās līdzšinējais finanšu pārvaldes vadītājs.

Šā gada pirmo pusi Zynga noslēdza ar 108 milj. ASV dolāru zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Anonymous ķēries klāt pasaules līmeņa spēļu izstrādātājam, kas slikti izturējies pret darbiniekiem

Gunta Kursiša, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Haktīvistu grupējums Anonymous nav atstājis bez ievērības spēļu izstrādātāja Zynga pēdējās nedēļas aktivitātes, kad FarmVille radītājs atlaida piecus procentus savu darbinieku. Anonymous sola publicēt Zynga konfidenciālus dokumentus, kā arī nopludināt Zynga radītās spēles, raksta TechCrunch.

Anonymous savā YouTube ievietotājā video, kas pašlaik no medija izdzēsts, jo tajā «aprakstītas kaitīgas aktivitātes», pauž, ka Zynga darbinieku atlaišana ir apvainojums ASV nācijai. «[Zynga – red.] bankas kontā ir miljardiem dolāru, tādēļ šādas aktivitātes mēs uzskatām par apvainojumu nācijai, un tādu uzņēmumu kā Zynga uzvedībai jādara gals,» tika pausts video. Haktīvistu grupējums uzskata, ka Zynga darbības dara kaitējumu ASV spēļu tirgum, jo darbavietas no ASV tiks pārceltas uz «finansiāli izdevīgākām valstīm».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zynga rada jaunu sociālo tīklu spēļu cienītājiem

Gunta Kursiša, 27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo spēļu izstrādātājs Zynga radījis pats savu spēļu sociālo platformu, vēsta inc.com.

Jaunajā kompānijas platformā Zynga With Friends galvenokārt tiks izcelts tās sociālais aspekts. Tajā «reālajā laikā» varēs spēlēt spēles ar draugiem, kā arī tiešsaistē tikties ar «virtuālajiem kaimiņiem». Platforma Matchmaker mēģinās savienot spēlētājus ar līdzīgām gaumēm, piedāvājot tiem spēlēt kopā.

Tāpat Zynga With Friends darbosies arī kā aktīvs sociālais tīkls, kurā spēlētāji varēs sarunāties, sūtīt ziņas, veidot personiskus profilus un piedalīties spēlēs ar vairākiem dalībniekiem.

Zynga With Friends izveidošana ir «skaidra zīme», ka kompānija gatavojas izaugt ārpus Facebook platformas robežām, kas veidoja tās sākotnējo lietotāju bāzi, raksta medijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zynga par 527 miljoniem ASV dolāru pirks britu spēļu kompāniju

Gunta Kursiša, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādātāja Zynga, kas, iespējams, visplašāk ir pazīstama ar spēles Farmville izstrādi, paziņojusi par vērienīgu darījumu – britu spēļu izstrādes kompānijas NaturalMotion iegādi par 527 miljoniem ASV dolāru, vēsta BBC.

Pazīstamāko spēļu vidū, ko izstrādājusi Oksfordā bāzētā NaturalMotion, ir mobilajās ierīcēs spēlējamās CSR Racing un Cluymsy Ninja. Līdz ar to NaturalMotion iegāde ļaus Zynga ienākt ienesīgajā mobilo spēļu izstrādes lauciņā.

Tādējādi tagad Zynga tagad pieder pieci pasaulē atpazīstamu spēļu zīmoli – Farmville, Casino, Words with friends, CSR Racing un Clumsy Ninja.

Šis ir pēdējo gadu lielākais darījums, ko noslēgusi Zynga. 2012. gadā Zynga par 180 miljoniem ASV dolāru iegādājās OMGPOP.

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Zynga pavēstīja, ka atlaidīs 18% darbinieku. Tika lēsts, ka pēdējais darbinieku skaita samazinājums palīdzēs Zynga gadā ietaupīt 70 – 80 milj. ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Farmville izstrādātāja Zynga gatavojas kārtējam darbinieku samazinājumam

Gunta Kursiša, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādātāja Zynga paziņojusi par plāniem atlaist 520 darbiniekus jeb 18% no kopējā kompānijā strādājošo skaita. Tāpat uzņēmums brīdinājis, ka tā zaudējumi būs lielāki nekā tika cerēts iepriekš, ziņo BBC.

Zynga jau iepriekš, pērn oktobrī, samazinājusi darbinieku skaitu par 5%.

Zynga ir viena no pionieriem sociālo mediju vidē spēlējamo spēļu izstrādē, tomēr kompānijai sagādā grūtības atkārtot Farmville veiksmes stāstu.

Patlaban Zynga šā gada otrajā ceturksnī paredz gūt zaudējumus 28,5 – 39 miljonu ASV dolāru apmērā. Iepriekš spēļu izstrādātāja plānoja gada otro ceturksni noslēgt ar 26,5 – 36,5 miljonu ASV dolāru zaudējumiem.

Pēdējais darbinieku skaita samazinājums palīdzēs Zynga gadā ietaupīt 70 – 80 milj. ASV dolāru. Tomēr daži analītiķi norāda, ka izmaksu samazināšana nebūs pietiekama, lai atjaunotu investoru uzticību, un kompānijai jāatrod veids, kā palielināt ienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FarmVille kompānija Zynga iekuļas zaudējumos; akcijas cena krīt arī Facebook

Gunta Kursiša, 26.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju spēļu izstrādātāja Zynga, kas radījusi arī populāro spēli FarmVille, šajā pusgadā iedzīvojusies 108 miljonu ASV dolāru zaudējumos, un kompānijas akcijas cena samazinājusies par 40%, vēsta BBC.

Iepretim iespaidīgajiem šā gada zaudējumiem pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos Zynga nopelnīja 18 miljonus ASV dolāru.

Pēc šā gada pirmās puses finanšu rezultātu paziņošanas spēļu izstrādātāja samazinājusi arī šā gada prognozes par ieņēmumiem no vienas akcijas. Patlaban tiek prognozēti ieņēmumi četru līdz deviņu centu apmērā iepretim 23 līdz 29 centu ieņēmumiem no akcijas, kas tika paredzēti iepriekš.

Šobrīd Zynga akcijas cena pietuvojusies trīs ASV dolāru atzīmei, kas ir ievērojami mazāk par akcijas cenu decembrī, kad tā bija desmit ASV dolāri.

Spēļu izstrādātāja norāda, ka vājos finanšu rādītājus radījusi jaunu spēļu klajā laišanas aizkavēšanās, kā arī tas, ka Zynga nesen par 200 milj. ASV dolāru iegādātā Draw Something pašlaik vēl nav attaisnojusi uz to liktās cerības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zynga finanšu direktors dod priekšroku Facebook

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos iezīmējusies tendence tehnoloģiju kompānijām mainīt savus vadošos darbiniekus. Izmaiņas notikušas arī spēļu izstrādātājas Zynga «spicē», tās finanšu pārvaldes vadītājam, vēsta Mashable.

Jau rakstīts, ka šonedēļ kompāniju Microsoft pametis tās Windows nodaļas vadītājs Stīvens Sinofskis, kuram iepriekš daudzi nodaļas vadītāji paredzēja nākamā Microsoft izpilddirektora amatu, tāpat pirms pāris nedēļām Apple paziņoja, ka darbu tajā pametīs mazumtirdzniecības vadītājs Džons Brovets un Skots Forstals, kas bija atbildīgs par kļūdainā un neprecīzā Apple karšu pakalpojuma ieviešanu, savukārt kompānijā Yahoo pēdējā gada laikā nomainījušies trīs izpilddirektori. Nozares analītiķi izmaiņas tehnoloģiju uzņēmumos vērtē kā jaunu tendenci, kad, sekojot straujajām izmaiņām tehnoloģiju jomā un ņemot vērā pieaugošo un neparedzamo konkurenci, kompānijas cenšas no pārmaiņām neatpalikt arī vadības līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ieleja noraizējusies par atkarību no ierīcēm

Gunta Kursiša, 24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietā, kur jaunākās tehnoloģijas ir īpašā godā, pamazām palielinās bažas par dažādu ierīču pārāk lielo ietekmi uz cilvēku dzīvēm, vēsta The New York Times (NYT).

Stjuarts Krebs (Stuart Crabb), viens no sociālā portāla Facebook vadības pārstāvjiem, līdzīgi kā citi tehnoloģiju nozares pārstāvji, pauž, ka jaunākās tehnoloģijas ir jāizmanto ar mēru.

Pēdējā laikā notikušajās konferencēs vairāku tehnoloģiju kompāniju vadītāji pauduši, ka milzīgais pieprasījums pēc dažādiem atjauninājumiem, jaunām tehnoloģiju un ierīču izmantošanas iespējām rada gluži vai atkarību, kas var iedragāt gan cilvēku produktivitāti, gan personīgās attiecības.

«Ja jūs ieliksiet vardi aukstā ūdenī un lēnām ūdeni karsēsiet, vardīte pamazām uzkarsīs līdz nāvei – tā ir uzskatāma analoģija ar jaunāko tehnoloģiju lietošanu,» norāda Facebook pārstāvis S. Krebs. Viņš uzskata, ka cilvēkiem būtu vairāk jāpievērš uzmanība tam, kā tiešsaistē pavadītais laiks ietekmē viņu darba spējas un reālās dzīves attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan šis gads ASV akciju tirgū iesācies visai nepārliecinoši, ir kompānijas, kuru akciju cenas spējušas demonstrēt straujāku pieaugumu. Turklāt, lai cik tas arī nešķistu dīvaini, pastiprināti tiek pirktas to kompāniju akcijas, kuras jau ilgstoši nespēj strādāt ar peļņu un kurām peļņas ziņā liesi gadi tiek prognozēti arī nākotnē, novērojis Bloomberg.

Pamatā tiek liktas cerības uz dažādiem ar lielāku risku saistītiem tautsaimniecības sektoriem, piemēram, interneta tehnoloģiju sektoru.

Investoru omu uzlabojuši arī vairāki milzīgi korporatīvie darījumi, kur, piemēram, farmācijas kompānija Actavis par 25 miljardiem ASV dolāru lēmusi pārņemt biotehnoloģiju kompāniju Forest Laboratories, kura savu darbību saista ar zāļu izstrādi pret Alcheimera slimību. Tāpat vēl pagājušajā nedēļā Facebook lēma par 19 miljardiem ASV dolāru iegādāties tiešsaistes uzņēmumu WhatsApp. Zināmas spekulācijas un ažiotāža saistās arī ar jauniem spēlētājiem akciju tirgū – tiek gaidīta, piemēram, King Digital Entertainment debija biržā, kas izstrādājusi šobrīd populāro spēli Candy Crush Saga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien virtuālās valūtas Bitcoin cena pārsniedza 1000 dolārus, jo spēļu izstrādātājs Zynga sācis pieņemt maksājumus ar šo valūtu, ņemot vērā to plašo lietošanu, raksta Bloomberg.

Virtuālās valūtas cena sasniedza 1119 dolāru atzīmi Mt.Gox biržā, kur tie tiek tirgoti pret dolāriem, eiro un citām valūtām.

Pirmoreiz Bitcoin šķērsoja 1000 dolāru atzīmi novembra beigās, savukārt 4. decembrī tas sasniedza savu augstāko līmeni – 1238 dolārus. Pēc tam gan cena nokritās līdz 640 dolāriem, jo Ķīnas lielākais tiešsaistes virtuālās valūtas veikals apturēja depozītu pieņemšanu. Tomēr valūtas cena ir atkal atguvusies, jo aizvien vairāk tirgotāju to sāk pieņemt apmaiņā pret savām precēm – sākot no gumijas lācīšiem līdz pat viedtālruņiem, un Zynga turpmāk piedāvās norēķināties ar Bitcoin par spēlēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cīņā ar LinkedIn par paroļu nozagšanu dosies «Silīcija ielejas nīstākie» juristi

Gunta Kursiša, 21.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda sieviete Aiovas štatā vēlas piedzīt piecus miljonus ASV dolāru no sociālā tīkla LinkedIn, kas pieļāvis viņas paroles un līdz ar to – arī personīgās informācijas – nonākšanu hakeru rokās. Sievieti tiesā pārstāvēs «visvairāk nīstā kompānija Silīcija ielejā», kas iedveš bailes arī daudzos pasaules mēroga uzņēmumos, vēsta Business Insider.

Jau ziņots, ka šā gada jūnijā hakeru uzbrukumā tika nozagtas vairāk nekā sešu miljonu sociālā tīkla LinkedIn lietotāju paroles, kas vēlāk tika publicētas Krievijas kibernoziedznieku lapā.

Keitija Spzirka (Katie Spzyrka) LinkedIn sūdz tiesā, norādot, ka sociālais tīkls nav nodrošinājis solīto tīkla lietotāju aizsardzību. Viņas pusi tiesā pārstāvēs juristu firma Edelson McGuire, ko medijs Business Insider iepriekš aprakstījis kā «Silīcija ielejas nīstāko kompāniju», turklāt juristu firma ir kļuvusi arī gana ietekmīga, tiesā uzvarot vairākus pasaulē atpazīstamus uzņēmumus. Medijs pauž, ka Edelson McGuire «uzbrūk» tādiem uzņēmumiem kā Google, Zynga un Groupon, sūdzoties par salīdzinoši nelieliem pārkāpumiem, piemēram, par to, ka Groupon nav pietiekami skaidri izskaidrojis pārdoto kuponu derīguma termiņu vai par neprecīzu cenu norādīšanu GrubHub ēdienkartēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Twitter nolīdzis finanšu konglomerāta Morgan Stanley menedžeri Sintiju Geilori (Cynthia Gaylor), kura tiek uzskatīta par eksperti akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO), tādējādi liekot uzvirmot runām, ka vietne grasās veikt IPO.

S. Geilore, strādājot Morgan Stanley, nodarbojusies ar finanšu restrukturizāciju, rekapitalizāciju, kredītu pārfinansēšanu un finanšu analītiku. Tāpat iepriekš viņa konsultējusi Morgan Stanley klientus no tehnoloģiju nozares saistībā ar IPO. Eksperte sadarbojusies ar tādām kompānijām kā Workday, ServiceNow, Palo Alto Networks, Facebook, Infoblox, Splunk, Zynga, Jive, Netflix un Linkedin. S. Geilore sniegusi arī konsultācijas kompānijām Amazon.com un Google.

Strādājot Twitter, finanšu ekspertes uzdevumos būs sociālā portāla korporatīvās attīstības nodaļas vadīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ieiet azartspēļu biznesā

Gunta Kursiša, 08.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook laidis klajā savu pirmo reālas naudas azartspēļu lietojumprogrammu, vēsta BBC.

Jauno Facebook lietotni Bingo Friendzy izstrādājis Londonā bāzēts azartspēļu operators Gamesys, kas ļauj lietotājiem, kas vecāki par 18 gadiem, spēlēt spēles, kurās iespējams laimēt naudas balvas.

Facebook norāda, ka lietotne būs pieejama tikai Lielbritānijas sociālā tīkla lietotājiem.

Sociālā tīkla lielākā spēļu partnera kompānijas Zynga pārstāvji norādījuši, ka nākamgad arī viņi plāno izstrādāt reālas naudas azartspēļu versijas.

Facebook pārstāve uzsvēra, ka Bingo Friendzy nav tapis sadarbībā ar sociālo tīklu – spēli pilnībā izstrādājusi kompānija Gamesys.

«Īstas naudas azartspēles ir populāra un labi organizēta aktivitāte Lielbritānijā, un mēs ļaujam partnerim piedāvāt viņu radītās spēles pieaugušiem lietotājiem Facebook platformā drošā un kontrolētā veidā,» norādīja sociālā tīkla pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ieņēmumi aug, pateicoties mobilajām reklāmām

Gunta Kursiša, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook 2014. gada pirmajā ceturksnī nopelnīja 642 miljonus ASV dolāru, pārspējot analītiķu prognozes.

Kompānijas pārstāvji paziņojuši, ka tieši mobilo reklāmu kāpums licis ieņēmumiem laika posmā no janvāra līdz martam uzlekt par 72% līdz 2,5 miljardiem ASV dolāru, ziņo BBC.

Mobilās reklāmas tagad veido 59% no kopējiem ienākumiem no reklāmas. Pērn to īpatsvars reklāmu ieņēmumos bija vien 30%.

«Facebook bizness ir spēcīgs un augošs, un šis ceturksnis bija lielisks 2014. gada sākums,» paziņojumā pauda Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg).

Gada pirmajā ceturksnī Facebook lietotāju skaits sasniedzis 1,28 miljardus, un vairāk nekā miljards lietotāju piekļūst sociālajam tīklam, izmantojot mobilo ierīci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook Lielbritānijā apsūdz nodokļu nemaksāšanā

Jānis Rancāns, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas varasiestādes apsūdzējušas sociālo portālu Facebook par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Facebook Lielbritānijā nodokļos samaksājis 238 tūkstošus britu mārciņu (aptuveni 203 tūkstoši latu), bet analītiķi apgalvo ka kompānijai vajadzējis maksāt vairāk, vēsta laikraksts The Guaradian.

Facebook apgalvo, ka portāla ienākumi no darbības Lielbritānijā pērn bijuši 20,4 miljonu britu mārciņu (aptuveni 17,4 miljoni latu) apmērā, no kuriem arī maksāti nodokļi. Tomēr analītiķu kompānijas Enders pārstāvji uzskata, ka patiesībā Facebook ienākumi Lielbritānijā sasnieguši 175 miljonus mārciņu (aptuveni 150 miljoni latu). Ironiskā kārtā pērn Facebook Lielbritānijas nodaļas darbinieki gadā vidēji katrs nopelnījuši 275 tūkstošus mārciņu (aptuveni 234 tūkstoši latu), kas ir vairāk nekā portāla samaksātais nodokļos.

Lai izvairītos no nodokļu maksāšanas Facebook esot izmantojis Īrijas galvaspilsētā Dublinā atvērto starptautisko pārstāvniecību, lai noformētu līgumus ar Lielbritānijas reklāmdevējiem. Īrijā uzņēmumiem ir jāmaksā zemāks ienākuma nodoklis nekā Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ar 20 tūkstošiem apbalvo pētnieku, kurš atklāja lietotāju datu noplūdes iespēju

Gunta Kursiša, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook samaksājis 20 tūkstošus ASV dolāru britu pētniekam Džekam Vaitonam (Jack Whitton), kurš laimīgā kārtā apsteidza kibernoziedzniekus un pirmais atklāja Facebook nepilnību, kas ļautu hakeriem piekļūt sociālā medija lietotāju profiliem, vēsta BBC.

Nepilnība bija sociālā medija piedāvātajā iespējā, kas ļauj Facebook lietotājiem savienot savus mobilos tālruņus ar viņu Facebook lietotāju kontiem. Iespēja ļauj lietotājiem piekļūt saviem Facebook profiliem nevis izmantojot e-pasta adresi, bet viedtālruni, savukārt profila atjauninājumus iespējams veikt, nosūtot teksta ziņojumu. Lai aktivizētu šo iespēju, lietotājam jānosūta teksta ziņojumu uz Facebook. Sociālā tīkla sistēma, savukārt, lietotājam uz tālruni nosūta aktivizācijas kodu, kurš savieno lietotāja Facebook profilu ar viņa viedierīci.

Pašlaik Facebook šo nepilnību ir salabojusi, taču, kā norāda drošības analītiķis Grehams Klūlijs (Graham Cluely), šī nepilnība varēja atstāt ievērojamu negatīvu efektu uz sociālā medija lietotājiem. Riskam, ka visai viegli varētu tikt uzlauzti viņu Facebook konti, bija pakļauti simtiem miljonu lietotāju, norāda G. Klūlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru