Tehnoloģijas

Zynga rada jaunu sociālo tīklu spēļu cienītājiem

Gunta Kursiša, 27.06.2012

Jaunākais izdevums

Sociālo spēļu izstrādātājs Zynga radījis pats savu spēļu sociālo platformu, vēsta inc.com.

Jaunajā kompānijas platformā Zynga With Friends galvenokārt tiks izcelts tās sociālais aspekts. Tajā «reālajā laikā» varēs spēlēt spēles ar draugiem, kā arī tiešsaistē tikties ar «virtuālajiem kaimiņiem». Platforma Matchmaker mēģinās savienot spēlētājus ar līdzīgām gaumēm, piedāvājot tiem spēlēt kopā.

Tāpat Zynga With Friends darbosies arī kā aktīvs sociālais tīkls, kurā spēlētāji varēs sarunāties, sūtīt ziņas, veidot personiskus profilus un piedalīties spēlēs ar vairākiem dalībniekiem.

Zynga With Friends izveidošana ir «skaidra zīme», ka kompānija gatavojas izaugt ārpus Facebook platformas robežām, kas veidoja tās sākotnējo lietotāju bāzi, raksta medijs.

Zynga dibinātājs Marks Painsus (Mark Pincus) stāstīja, ka kompānija ik dienas veic uzlabojumus ap simts spēļu, bet nedēļas laikā tiek radīts aptuveni tūkstotis jaunu spēlēšanas iespēju.

Zynga ir Kalifornijā bāzēta kompānija, kas izstrādā sociālajiem tīkliem paredzētas spēles, uzņēmums rada spēles tādiem tīkliem kā Facebook, Orkut, Google+ un MySpace. Pazīstamākās Zynga izstrādātās spēles ir CityVille, Zynga Poker, FarmVille, CastleVille u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Faceboook un Farmville izstrādātājs Zynga pārtrauc ciešo sadarbību

Gunta Kursiša, 30.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook un spēļu izstrādātājs Zynga pārtrauks savu ciešo sadarbību, un tādējādi Zynga vairs nebūs piekļuves sociālā tīkla lietotājiem, vēsta BBC.

Zynga ir izstrādājis populāro spēli Farmville, kas lielākoties tiek spēlēta sociālajā tīklā Facebook. Farmville «ziedu laikos» ik mēnesi caur Facebook spēlei izdevās piesaistīt 82 miljonus cilvēku. Turpmāk Zynga būs pašai sava spēļu platforma, bet spēlētāji vairs nevarēs dalīties ar saviem sasniegumiem spēlē sociālajā tīklā Facebook.

Līdz ar izmaiņu stāšanos spēkā nākamā gada 31. martā Zynga vairs nebūs tiesīgs izmantot Facebook savas mājas lapas Zynga.com virzīšanai.

Aptuveni 80% no kopējiem Zynga ienākumiem nāk tieši no Facebook lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Anonymous ķēries klāt pasaules līmeņa spēļu izstrādātājam, kas slikti izturējies pret darbiniekiem

Gunta Kursiša, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Haktīvistu grupējums Anonymous nav atstājis bez ievērības spēļu izstrādātāja Zynga pēdējās nedēļas aktivitātes, kad FarmVille radītājs atlaida piecus procentus savu darbinieku. Anonymous sola publicēt Zynga konfidenciālus dokumentus, kā arī nopludināt Zynga radītās spēles, raksta TechCrunch.

Anonymous savā YouTube ievietotājā video, kas pašlaik no medija izdzēsts, jo tajā «aprakstītas kaitīgas aktivitātes», pauž, ka Zynga darbinieku atlaišana ir apvainojums ASV nācijai. «[Zynga – red.] bankas kontā ir miljardiem dolāru, tādēļ šādas aktivitātes mēs uzskatām par apvainojumu nācijai, un tādu uzņēmumu kā Zynga uzvedībai jādara gals,» tika pausts video. Haktīvistu grupējums uzskata, ka Zynga darbības dara kaitējumu ASV spēļu tirgum, jo darbavietas no ASV tiks pārceltas uz «finansiāli izdevīgākām valstīm».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zynga par 527 miljoniem ASV dolāru pirks britu spēļu kompāniju

Gunta Kursiša, 31.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādātāja Zynga, kas, iespējams, visplašāk ir pazīstama ar spēles Farmville izstrādi, paziņojusi par vērienīgu darījumu – britu spēļu izstrādes kompānijas NaturalMotion iegādi par 527 miljoniem ASV dolāru, vēsta BBC.

Pazīstamāko spēļu vidū, ko izstrādājusi Oksfordā bāzētā NaturalMotion, ir mobilajās ierīcēs spēlējamās CSR Racing un Cluymsy Ninja. Līdz ar to NaturalMotion iegāde ļaus Zynga ienākt ienesīgajā mobilo spēļu izstrādes lauciņā.

Tādējādi tagad Zynga tagad pieder pieci pasaulē atpazīstamu spēļu zīmoli – Farmville, Casino, Words with friends, CSR Racing un Clumsy Ninja.

Šis ir pēdējo gadu lielākais darījums, ko noslēgusi Zynga. 2012. gadā Zynga par 180 miljoniem ASV dolāru iegādājās OMGPOP.

Jau ziņots, ka pērn jūnijā Zynga pavēstīja, ka atlaidīs 18% darbinieku. Tika lēsts, ka pēdējais darbinieku skaita samazinājums palīdzēs Zynga gadā ietaupīt 70 – 80 milj. ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Farmville izstrādātāja Zynga gatavojas kārtējam darbinieku samazinājumam

Gunta Kursiša, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēļu izstrādātāja Zynga paziņojusi par plāniem atlaist 520 darbiniekus jeb 18% no kopējā kompānijā strādājošo skaita. Tāpat uzņēmums brīdinājis, ka tā zaudējumi būs lielāki nekā tika cerēts iepriekš, ziņo BBC.

Zynga jau iepriekš, pērn oktobrī, samazinājusi darbinieku skaitu par 5%.

Zynga ir viena no pionieriem sociālo mediju vidē spēlējamo spēļu izstrādē, tomēr kompānijai sagādā grūtības atkārtot Farmville veiksmes stāstu.

Patlaban Zynga šā gada otrajā ceturksnī paredz gūt zaudējumus 28,5 – 39 miljonu ASV dolāru apmērā. Iepriekš spēļu izstrādātāja plānoja gada otro ceturksni noslēgt ar 26,5 – 36,5 miljonu ASV dolāru zaudējumiem.

Pēdējais darbinieku skaita samazinājums palīdzēs Zynga gadā ietaupīt 70 – 80 milj. ASV dolāru. Tomēr daži analītiķi norāda, ka izmaksu samazināšana nebūs pietiekama, lai atjaunotu investoru uzticību, un kompānijai jāatrod veids, kā palielināt ienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FarmVille kompānija Zynga iekuļas zaudējumos; akcijas cena krīt arī Facebook

Gunta Kursiša, 26.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju spēļu izstrādātāja Zynga, kas radījusi arī populāro spēli FarmVille, šajā pusgadā iedzīvojusies 108 miljonu ASV dolāru zaudējumos, un kompānijas akcijas cena samazinājusies par 40%, vēsta BBC.

Iepretim iespaidīgajiem šā gada zaudējumiem pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos Zynga nopelnīja 18 miljonus ASV dolāru.

Pēc šā gada pirmās puses finanšu rezultātu paziņošanas spēļu izstrādātāja samazinājusi arī šā gada prognozes par ieņēmumiem no vienas akcijas. Patlaban tiek prognozēti ieņēmumi četru līdz deviņu centu apmērā iepretim 23 līdz 29 centu ieņēmumiem no akcijas, kas tika paredzēti iepriekš.

Šobrīd Zynga akcijas cena pietuvojusies trīs ASV dolāru atzīmei, kas ir ievērojami mazāk par akcijas cenu decembrī, kad tā bija desmit ASV dolāri.

Spēļu izstrādātāja norāda, ka vājos finanšu rādītājus radījusi jaunu spēļu klajā laišanas aizkavēšanās, kā arī tas, ka Zynga nesen par 200 milj. ASV dolāru iegādātā Draw Something pašlaik vēl nav attaisnojusi uz to liktās cerības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zynga finanšu direktors dod priekšroku Facebook

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos iezīmējusies tendence tehnoloģiju kompānijām mainīt savus vadošos darbiniekus. Izmaiņas notikušas arī spēļu izstrādātājas Zynga «spicē», tās finanšu pārvaldes vadītājam, vēsta Mashable.

Jau rakstīts, ka šonedēļ kompāniju Microsoft pametis tās Windows nodaļas vadītājs Stīvens Sinofskis, kuram iepriekš daudzi nodaļas vadītāji paredzēja nākamā Microsoft izpilddirektora amatu, tāpat pirms pāris nedēļām Apple paziņoja, ka darbu tajā pametīs mazumtirdzniecības vadītājs Džons Brovets un Skots Forstals, kas bija atbildīgs par kļūdainā un neprecīzā Apple karšu pakalpojuma ieviešanu, savukārt kompānijā Yahoo pēdējā gada laikā nomainījušies trīs izpilddirektori. Nozares analītiķi izmaiņas tehnoloģiju uzņēmumos vērtē kā jaunu tendenci, kad, sekojot straujajām izmaiņām tehnoloģiju jomā un ņemot vērā pieaugošo un neparedzamo konkurenci, kompānijas cenšas no pārmaiņām neatpalikt arī vadības līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Silīcija ieleja noraizējusies par atkarību no ierīcēm

Gunta Kursiša, 24.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietā, kur jaunākās tehnoloģijas ir īpašā godā, pamazām palielinās bažas par dažādu ierīču pārāk lielo ietekmi uz cilvēku dzīvēm, vēsta The New York Times (NYT).

Stjuarts Krebs (Stuart Crabb), viens no sociālā portāla Facebook vadības pārstāvjiem, līdzīgi kā citi tehnoloģiju nozares pārstāvji, pauž, ka jaunākās tehnoloģijas ir jāizmanto ar mēru.

Pēdējā laikā notikušajās konferencēs vairāku tehnoloģiju kompāniju vadītāji pauduši, ka milzīgais pieprasījums pēc dažādiem atjauninājumiem, jaunām tehnoloģiju un ierīču izmantošanas iespējām rada gluži vai atkarību, kas var iedragāt gan cilvēku produktivitāti, gan personīgās attiecības.

«Ja jūs ieliksiet vardi aukstā ūdenī un lēnām ūdeni karsēsiet, vardīte pamazām uzkarsīs līdz nāvei – tā ir uzskatāma analoģija ar jaunāko tehnoloģiju lietošanu,» norāda Facebook pārstāvis S. Krebs. Viņš uzskata, ka cilvēkiem būtu vairāk jāpievērš uzmanība tam, kā tiešsaistē pavadītais laiks ietekmē viņu darba spējas un reālās dzīves attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Draw Something kļuvusi par visātrāk augošo mobilo spēli, pārspējot Angry Birds

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu spēle Draw Something 50 dienu laikā lejupielādēta jau 50 miljonus reižu, atsaucoties uz spēles īpašnieces sniegto informāciju, ziņo BBC.

Zynga, kas pagājušajā mēnesī iegādājās spēles attīstītāju OMGPOP, paziņojusi, ka, pēc tās aplēsēm, šī kļuvusi par visu laiku visstraujāk augošo mobilo tālruņu spēli.

Vienkāršajā spēlē spēlētājiem ir jāveido zīmējumi.

Maksimumslodzes laikā Draw Something spēlētāji radot vairāk nekā 3000 zīmējumus sekundē.

Kompānija Apple, kas ražo tālruņus iPhone, BBC informējusi, ka tā neatklāj konkrētu spēļu lejupielādes rādītājus, tādēļ Zynga apgalvojumu nevarot pārbaudīt. Tomēr vērojams, ka Draw Something šobrīd pārspēj pat spēles Angry Birds turpinājumu Angry Birds Space.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook, kurā reģistrējušies vairāk nekā 800 miljoni lietotāju, ir lieliska platforma, kur nopelnīt. Daudzi cilvēki uzdod jautājumu – «Vai sociālajā tīklā tiešām ir nauda?», Facebook un mārketinga eksperts Braiens Kārters (Brian Carter) īsumā izklāsta peļņas veidus sociālajā tīklā Facebook portālā mashable.com.

Grāmatas Kā uzņēmumi var pelnīt, izmantojot Facebook (How Businesses Make Money With Facebook) autors un grāmatas Facebook izmantošana tavā mārketinga kampaņā (Leveraging Facebook’s Features For Your Marketing Campaings) līdzautors raksta, ka tad, kad uzņēmumam jau ir izveidots savs Facebook profils, būtu jāsaprot, kas atšķir peļņu nesošas un nerentablas mārketinga kampaņas. Vispirms jānoskaidro, kādi soļi liks patērētājam pirkt jūsu produktu, kā piesaistīt viņu uzmanību, kā arī - kā Facebook var palīdzēt uzlabot jau esošās mārketinga aktivitātes, piemēram, īsziņu un e-pastu sūtīšanu, un nest peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan šis gads ASV akciju tirgū iesācies visai nepārliecinoši, ir kompānijas, kuru akciju cenas spējušas demonstrēt straujāku pieaugumu. Turklāt, lai cik tas arī nešķistu dīvaini, pastiprināti tiek pirktas to kompāniju akcijas, kuras jau ilgstoši nespēj strādāt ar peļņu un kurām peļņas ziņā liesi gadi tiek prognozēti arī nākotnē, novērojis Bloomberg.

Pamatā tiek liktas cerības uz dažādiem ar lielāku risku saistītiem tautsaimniecības sektoriem, piemēram, interneta tehnoloģiju sektoru.

Investoru omu uzlabojuši arī vairāki milzīgi korporatīvie darījumi, kur, piemēram, farmācijas kompānija Actavis par 25 miljardiem ASV dolāru lēmusi pārņemt biotehnoloģiju kompāniju Forest Laboratories, kura savu darbību saista ar zāļu izstrādi pret Alcheimera slimību. Tāpat vēl pagājušajā nedēļā Facebook lēma par 19 miljardiem ASV dolāru iegādāties tiešsaistes uzņēmumu WhatsApp. Zināmas spekulācijas un ažiotāža saistās arī ar jauniem spēlētājiem akciju tirgū – tiek gaidīta, piemēram, King Digital Entertainment debija biržā, kas izstrādājusi šobrīd populāro spēli Candy Crush Saga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien virtuālās valūtas Bitcoin cena pārsniedza 1000 dolārus, jo spēļu izstrādātājs Zynga sācis pieņemt maksājumus ar šo valūtu, ņemot vērā to plašo lietošanu, raksta Bloomberg.

Virtuālās valūtas cena sasniedza 1119 dolāru atzīmi Mt.Gox biržā, kur tie tiek tirgoti pret dolāriem, eiro un citām valūtām.

Pirmoreiz Bitcoin šķērsoja 1000 dolāru atzīmi novembra beigās, savukārt 4. decembrī tas sasniedza savu augstāko līmeni – 1238 dolārus. Pēc tam gan cena nokritās līdz 640 dolāriem, jo Ķīnas lielākais tiešsaistes virtuālās valūtas veikals apturēja depozītu pieņemšanu. Tomēr valūtas cena ir atkal atguvusies, jo aizvien vairāk tirgotāju to sāk pieņemt apmaiņā pret savām precēm – sākot no gumijas lācīšiem līdz pat viedtālruņiem, un Zynga turpmāk piedāvās norēķināties ar Bitcoin par spēlēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cīņā ar LinkedIn par paroļu nozagšanu dosies «Silīcija ielejas nīstākie» juristi

Gunta Kursiša, 21.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda sieviete Aiovas štatā vēlas piedzīt piecus miljonus ASV dolāru no sociālā tīkla LinkedIn, kas pieļāvis viņas paroles un līdz ar to – arī personīgās informācijas – nonākšanu hakeru rokās. Sievieti tiesā pārstāvēs «visvairāk nīstā kompānija Silīcija ielejā», kas iedveš bailes arī daudzos pasaules mēroga uzņēmumos, vēsta Business Insider.

Jau ziņots, ka šā gada jūnijā hakeru uzbrukumā tika nozagtas vairāk nekā sešu miljonu sociālā tīkla LinkedIn lietotāju paroles, kas vēlāk tika publicētas Krievijas kibernoziedznieku lapā.

Keitija Spzirka (Katie Spzyrka) LinkedIn sūdz tiesā, norādot, ka sociālais tīkls nav nodrošinājis solīto tīkla lietotāju aizsardzību. Viņas pusi tiesā pārstāvēs juristu firma Edelson McGuire, ko medijs Business Insider iepriekš aprakstījis kā «Silīcija ielejas nīstāko kompāniju», turklāt juristu firma ir kļuvusi arī gana ietekmīga, tiesā uzvarot vairākus pasaulē atpazīstamus uzņēmumus. Medijs pauž, ka Edelson McGuire «uzbrūk» tādiem uzņēmumiem kā Google, Zynga un Groupon, sūdzoties par salīdzinoši nelieliem pārkāpumiem, piemēram, par to, ka Groupon nav pietiekami skaidri izskaidrojis pārdoto kuponu derīguma termiņu vai par neprecīzu cenu norādīšanu GrubHub ēdienkartēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook pirmais publiskais akciju piedāvājums (IPO) padarīs kompānijas vadību un investorus par miljonāriem un miljardieriem, vēsta businessinsider.com.

Jau vēstīts, ka līdz ar sociālā medija Facebook pirmo publisko akciju piedāvājumu, tā vērtība palielināsies līdz 75 - 100 miljardiem ASV dolāru.

Tā piemēram, viena no Facebook vadītāja Teodora Ulliota (Theodore Ulliot), kuram pieder 0,1% uzņēmuma jeb 1 863 656 akciju, daļa uzņēmumā būs 86,8 miljonus vērta. Savukārt Facebook dibinātāja Marka Cukerberga «labās rokas» Šerilas Sandbergas (Sheryl Sandberg) piederošo akciju vērtība varētu pieaugt līdz vairāk nekā 88 miljoniem ASV dolāru. Facebook inženiera Maika Šroepfera (Mike Schroepfer) daļa lēsta ap 100 miljonu ASV dolāru vērtībā, bet Deivida Ebersmana (David Ebersman), Facebook finanšu vadītāja, daļa – 101 miljona ASV dolāru vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša, 28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Twitter nolīdzis finanšu konglomerāta Morgan Stanley menedžeri Sintiju Geilori (Cynthia Gaylor), kura tiek uzskatīta par eksperti akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO), tādējādi liekot uzvirmot runām, ka vietne grasās veikt IPO.

S. Geilore, strādājot Morgan Stanley, nodarbojusies ar finanšu restrukturizāciju, rekapitalizāciju, kredītu pārfinansēšanu un finanšu analītiku. Tāpat iepriekš viņa konsultējusi Morgan Stanley klientus no tehnoloģiju nozares saistībā ar IPO. Eksperte sadarbojusies ar tādām kompānijām kā Workday, ServiceNow, Palo Alto Networks, Facebook, Infoblox, Splunk, Zynga, Jive, Netflix un Linkedin. S. Geilore sniegusi arī konsultācijas kompānijām Amazon.com un Google.

Strādājot Twitter, finanšu ekspertes uzdevumos būs sociālā portāla korporatīvās attīstības nodaļas vadīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ieiet azartspēļu biznesā

Gunta Kursiša, 08.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook laidis klajā savu pirmo reālas naudas azartspēļu lietojumprogrammu, vēsta BBC.

Jauno Facebook lietotni Bingo Friendzy izstrādājis Londonā bāzēts azartspēļu operators Gamesys, kas ļauj lietotājiem, kas vecāki par 18 gadiem, spēlēt spēles, kurās iespējams laimēt naudas balvas.

Facebook norāda, ka lietotne būs pieejama tikai Lielbritānijas sociālā tīkla lietotājiem.

Sociālā tīkla lielākā spēļu partnera kompānijas Zynga pārstāvji norādījuši, ka nākamgad arī viņi plāno izstrādāt reālas naudas azartspēļu versijas.

Facebook pārstāve uzsvēra, ka Bingo Friendzy nav tapis sadarbībā ar sociālo tīklu – spēli pilnībā izstrādājusi kompānija Gamesys.

«Īstas naudas azartspēles ir populāra un labi organizēta aktivitāte Lielbritānijā, un mēs ļaujam partnerim piedāvāt viņu radītās spēles pieaugušiem lietotājiem Facebook platformā drošā un kontrolētā veidā,» norādīja sociālā tīkla pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru