Jaunākais izdevums

Finanšu grūtībās nonākusī Japānas elektronikas kompānija Sharp Corp. cenšas mudināt savus darbiniekus iegādāties uzņēmuma produktus, lai veicinātu tirdzniecības apjoma pieaugumu.

Kompānija norāda, ka darbiniekiem nav obligāti jāiegādājas tās ražotās preces, taču uzņēmums vēlas, lai darbinieki tās izvētos par labu konkurentu produktiem.

Tikmēr Japānas mediji vēsta, ka Sharp noteicis mērķus uzņēmuma vadītājiem un citiem darbiniekiem iegādāties kompānijas preces.

Kā ziņots, Sharp šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās septembrī, strādāja ar 83,6 miljardu jenu (635,02 miljonu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar peļņu attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Zaudējumi galvenokārt tiek skaidroti ar restrukturizācijas izmaksām un pieprasījuma kritumu pēc viedtelefonu ekrāniem.

Sharp jau iepriekš brīdināja par iespējamiem zaudējumiem šajā periodā, no jauna radot bažas par uzņēmuma nākotni, ņemot vērā, ka tas pēdējos gados vairākkārt nonācis uz bankrota sliekšņa un bijis spiests īstenot restrukturizāciju.

Tikmēr kompānijas tirdzniecības apjoms sešos mēnešos samazinājies par 3,6% - līdz 1,28 triljoniem jenu.

Sharp maijā paziņoja par apjomīgiem zaudējumiem pagājušajā biznesa gadā un plāniem likvidēt vairākus tūkstošus darba vietu.

Dzīvesstils

Aizvadīts trešais Stay Sharp LIVE pasākums

Db.lv,17.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.martā ATTA centrā Rīgā aizvadīts iedvesmojošākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, vienkopus pulcējot vairāk nekā 750 dalībniekus.

Pasākums tika atklāts ar “Stay Sharp LIVE” organizatora, mārketinga eksperta un “Sharpify” radītāja Nika Jansona uzrunu. Četru stundu garumā viņš klātesošos iepazīstināja ar to, kā no A līdz Z attīstīt savu mārketingu un pārdošanu, sniedzot reālus padomus, kas ilgtermiņā palīdz audzēt biznesa apgrozījumu un peļņu. Šo prezentāciju “Stay Sharp LIVE” auditorija organizatoru veiktajā aptaujā arī atzina par iedvesmojošāko un ar lielāko pievienoto vērtību. “Uzņēmēji var ļoti daudz mācīties viens no otra, un es vēlos dalīties ar savām zināšanām un pieredzi, veicinot Latvijas biznesa attīstību. Vietējiem uzņēmējiem ir milzīgs potenciāls, kas ne vienmēr tiek izmantots. Bailes izgāzties un nezināšana ir vieni no galvenajiem faktoriem, kas bremzē biznesa izaugsmi, tāpēc pasākuma laikā mēs klātseošos iepazīstinājām ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē, kļūstot par sevis labāko versiju,” norāda N.Jansons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivanas uzņēmums Foxconn, kas saliek lielāko daļu pasaulē tirgoto Iphone, piedāvājis par 5,3 miljardiem ASV dolāru pārņemt neveiksmju pārņemto Japānas elektronisko preču ražotāju Sharp Corp, raksta MarketWatch.

Bankas jau vairākas reizes ir palīdzējušas Sharp ar finansējumu. Uzņēmums patlaban arī izskata pārpirkšanas piedāvājumu no Japānas valdības investīciju fonda Innovation Network Corp of Japan. Šonedēļ tika ziņots, ka fonda piedāvājums varētu sasniegt aptuveni pusi no Foxconn piedāvājuma vērtības.

Japānas amatpersonas ir izteikušas bažas par Sharp nonākšanu ārvalstu uzņēmumu kontrolē, ņemot vērā uzņēmuma displeja paneļu tehnoloģiju. Innovation Network Corp. of Japan jau pieder cita liela displeju ražotāja – Japan Display – kontrolpakete, tādēļ, iegādājoties otru, abi ražotāji varētu dalīties zināšanās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2019. gada 1. septembri, Sharp biroja tehnikas iekārtu ražotāja pārstāvniecību un izplatīšanu Latvijā pārņēmis uzņēmums SIA Tomega.

Ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi biroja nodrošinājumā, tehnikas apkalpošanā un izejmateriālu piegādē Baltijas tirgū, Tomega veic nākamo soli uzņēmuma attīstībā. Uzņēmums ir sevi pierādījis kā stabilu, kvalitatīvu un uz sadarbību orientētu uzņēmumu, kā rezultātā aizvien vairāk pasaulē labi zināmi zīmoli izvēlas SIA Tomega par sadarbības partneri. Jāpiebilst, ka SIA Tomega partneru tīkls ir ne tikai lielākajās Latvijas pilsētās, kā Daugavpils, Ventspils un Liepāja, bet arī mazākās pilsētās, piemēram, Kandavā, Balvos, Limbažos.

Sharp ir uzņēmums ar bagātu vēsturi, tā pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 100 gadiem, kad tālajā 1912. gadā uzņēmums sāka savu darbību elektronikas jomā. Jau 1972. gadā Sharp prezentēja pirmo kopētāju, kas norāda uz gadu desmitus ilgu pieredzi biroja tehnikas ražošanā un jaunu kvalitātes standartu ieviešanā. Līdz šim uzņēmuma pārstāvniecību Latvijā veica uzņēmums Inter-Rīga, kurš darbību pārtrauc, kā rezultātā SIA Tomega ir pārņēmusi Sharp partnera pienākumus Latvijā, apkalpojot esošos klientus, nodrošinot garantijas saistību izpildi un turpinot zīmola virzīšanu tirgū.

Dzīvesstils

Stay Sharp LIVE pasākumā pulcēsies ietekmīgākie Latvijas uzņēmēji

Db.lv,10.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 14.martā, pulksten 9:00 ATTA centrā Rīgā norisināsies ekstrēmākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, kura laikā veiksmīgākie Latvijas uzņēmēji dalīsies ar savu pieredzi par to, kā radīt veiksmīgu biznesu.

Pieredzes apmaiņa, kā arī mācīšanās no citu uzņēmēju veiksmēm un neveiksmēm ir viena no būtiskākajām biznesa attīstības sastāvdaļām, uzskata “Sharpify” radītājs un mārketinga eksperts Niks Jansons. ““Stay Sharp LIVE” ir domāts tiem, kuri grib dominēt, nevis sacensties, tāpēc pasākuma laikā mēs klātesošos iepazīstināsim ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē. Bieži uzņēmēji saskaras ar problēmām, kuras patiesībā kāds cits jau ir atrisinājis. Zems pārdošanas apjoms, neefektīvs mārketings, grūtības atrast darbiniekus un nespēja izmantot savu potenciālu ir tikai dažas no lietām, ar kurām ceļā uz panākumiem sastopas teju ikviens uzņēmējs. Kā nepadoties un nezaudēt enerģiju? Kā risināt sava biznesa problēmas? To visu un vēl vairāk būs iespējams uzzināt “Stay Sharp LIVE”. Mēs vēlamies palīdzēt uzņēmējiem kļūt par savu 2.0 versiju un sasniegt savus mērķus. Jaunas stratēģijas, iedvesma un šovs - būs stilīgi un sharp,” pārliecināts ir N.Jansons.

Reklāmraksti

SIA Tomega uzstāda automatizētas roku dezinfekcijas iekārtas Rīgas Juridiskajā Augstskolā

SIA Tomega,14.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par studentu un apmeklētāju drošību, Rīgas Juridiskā Augstskola (Riga Graduate School of Law) ir uzstādījusi automātiskas roku dezinfekcijas iekārtas skolas telpās.

“Japānas tehnoloģiju milža Sharp piegādātās roku dezinfekcijas iekārtas nodrošina pilnīgu bezkontakta darbību, nav jāspiež poga vai pumpītis, ko iepriekš izmantojuši citi cilvēki. Tam ir vairākas versijas, tātad, pielāgojams attiecīgajiem apstākļiem – vietās ar lielu cilvēku plūsmu, kā piemēram mācību iestādēs, tirdzniecības centros, lidostās, autoostās, stacijās vai slimnīcās ieteicams uzstādīt iekārtas lielāko versiju, kurai attiecīgi ir lielākais dezinfekcijas šķīduma konteinera tilpums (20 litri) un pieslēdzams pie elektrības nepārtrauktai darbībai, kā arī darbināms ar akumulatoru, savukārt vietās ar mazāku cilvēku plūsmu, piemēram, veikalos, restorānos, bāros, viesnīcās, klīnikās, degvielas uzpildes stacijās vai uzņēmumu birojos attiecīgi var uzstādīt iekārtu ar mazāku tilpumu, 5 litri vai 2.9 litri. Arī salīdzinoši šaurās vietās, mazos birojos, telpās, vislabāk izvēlēties pie sienas montējamu dezinfekcijas iekārtu,” stāsta E. Evelons, SIA Tomega valdes loceklis.

Ražošana

Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū uzvar ideja par košļājamo gumiju svara zaudēšanai

Žanete Hāka,08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa izglītības biedrības Junior Achievement Latvija (JA Latvija) sadarbībā ar t/c Domina Shopping organizētajā Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū (SMU) Grand Prix jeb galveno balvu ir ieguvis uzņēmums JA GLORY no Slovākijas, kuru produkts ir košļājamā gumija svara zaudēšanai, informē JA Latvija.

Veiksmīgākais uzņēmums no Latvijas šogad ir austu un mezglotu aproču ražotājs Rakstums, kas ieguva galveno balvu kategorijā — Labākā pārdošanas komanda.

Kopumā gadatirgus pulcēja 100 starptautisku skolēnu mācību uzņēmumu un vairāk nekā 100 ekonomikas un sociālo zinību skolotāju un biznesa konsultantu no 16 pasaules valstīm.

JA Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns, vērtējot šī gada SMU sniegumu: «Starptautiskais skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus ir SMU programmas nākamais līmenis — iespēja jaunajiem uzņēmējiem paplašināt redzesloku, iegūt citu valstu dalībnieku kontaktus, novērtēt un saprast, kāda ir starptautiskā konkurence. Šogad vairums skolēnu gadatirgu uztvēra kā izstādi — iespēju parādīt savu preci Latvijas patērētājam, necerot gūt ieņēmumus, to pārdodot. Jāuzslavē mūsu skolu jaunieši, kas ļoti apzinīgi un nopietni bija gatavojušies gadatirgum un parādīja gan labas komunikācijas, gan svešvalodu prasmes.»

Pasaulē

Samsung pārdod akcijas četros tehnoloģiju uzņēmumos

LETA,19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums Samsung Electronics svētdien paziņoja, ka tas pārdevis sev piederošās akcijas četrās tehnoloģiju kompānijās, lai atbrīvotu finanšu līdzekļus un koncentrētos uz galveno biznesu.

Samsung akcijas pārdevis ASV mikroshēmu ražotājā Rambus, Japānas elektronikas kompānijā Sharp Corp., Nīderlandes pusvadītāju iekārtu ražošanas uzņēmumā ASLM un ASV cieto disku ražotājā Seagate.

Samsung gadiem ilgi iegādājies akcijas citās tehnoloģiju kompānijās pusvadītāju vai ekrānu paneļu ražošanas nozarēs.

Ziņas par šo akciju pārdošanu izskan laikā, kad kompāniju aptvēris vērienīgs viedtālruņu "Galaxy Note 7" atsaukšanas skandāls saistībā ar akumulatoru uzsprāgšanas riskiem.

Samsung pārdevusi daļu no sev piederošajiem 3% ASML akciju un visas sev piederošās akcijas pārējos trīs uzņēmumos.

Pasaulē

Foxconn investēs 8,8 miljardus dolāru LCD ražotnes izveidei Ķīnā

LETA--AFP,02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas tehnoloģiju gigants Foxconn plāno Ķīnā būvēt ražotni 8,8 miljardu dolāru (8,3 miljardu eiro) vērtībā, svētdien paziņoja uzņēmums.

Foxconn šīs investīcijas izmantos, lai izveidotu ražošanas kompleksu strauju izaugsmi piedzīvojošajā Ķīnas dienvidu pilsētā Guandžou.

Šajā rūpnīcā tiks ražoti liela izmēra šķidro kristālu (LCD) ekrāni, bet darbību tā sāks līdz 2019.gadam.

Foxconn rūpnīcās Ķīnā nodarbina aptuveni miljonu cilvēku, bet kopumā uzņēmums darbojas vairāk nekā desmit valstīs.

Guandžou rūpnīcu kopīgi pārvaldīs Foxconn un Japānas elektronikas kompānija Sharp Corp., kurā Foxconn pieder 66% akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar decembri, "Biogen" meitas uzņēmums SIA "Biogen Latvia" ir uzsācis tiešo pārstāvniecību Latvijā, kā daļu no uzņēmuma kopējās izaugsmes stratēģijas, informē uzņēmums.

ASV dibinātais uzņēmums "Biogen" ir viens no lielākajiem biotehnoloģiju uzņēmumiem pasaulē, kas nodarbojas ar ārstniecības terapiju izstrādi un komercializāciju, specializējoties neiroloģisko slimību izpētē. Uzņēmums ir viens no pirmajiem, kas izstrādājis slimības attīstību ietekmējošas ārstniecības terapijas tādām slimībām kā multiplā skleroze un spinālā muskuļu atrofija. "Biogen" apgrozījums 2019. gadā sastādīja 14,4 miljardus ASV dolāru.

Lai veicinātu uzņēmuma globālo izaugsmi, kā arī lai būtu tuvāk pacientiem un vietējiem partneriem, pēdējo gadu laikā "Biogen" ir uzsācis darbību vairākās valstīs. Uzņēmums vienlaicīgi uzsāks darbību gan Latvijā, gan arī Lietuvā un Igaunijā. "Biogen Latvia" ir kļuvis par biedru Amerikas Tirdzniecības Palātā Latvijā (Amcham) un Starptautisko inovatīvo farmaceitisko firmu asociācijā (SIFFA). Globāli "Biogen" nodarbina vairāk nekā 7400 darbinieku, un uzņēmumam pašlaik ir divi galvenie ražošanas centri – Pensilvānijā, ASV un Šveicē, Eiropā. "Biogen" produkti ir pieejami 102 valstīs visā pasaulē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas invāzija Ukrainā un sekojošās 10 sankciju paketes ir ierobežojušas, bet vairākos segmentos pilnībā paralizējušas darījumus ar Krieviju, tomēr medikamentu segmentā, kas pagaidām nav ticis pakļauts sankcijām, kaimiņvalsts tirgū Eiropas un ASV lielās farmācijas kompānijas sekmīgi turpina savu produktu realizāciju.

Lai arī kopš pērnā gada 24. februāra ir bijuši daudzi aicinājumi pilnībā pārtraukt jebkāda veida darījumu attiecības ar Krievijas kompānijām, tādējādi ne tikai vājinot tās ekonomiskās iespējas, bet arī radot produktu, tehnoloģiju iztrūkumu daudzu būtisku sfēru sekmīgā funkcionēšanā, tomēr kara gadadiena rāda, ka darījumi ar Krieviju notiek un no šīs valsts joprojām tiek saņemta nauda par precēm, kuru tirdzniecība nav pakļauta sankcijām.

Viena situācija, ja Krievijas tirgū radušos deficītu savā labā cenšas izmantot to valstu kompānijas, kuras nepievienojās ES un ASV noteiktajām sankcijām, bet tomēr citāda ir situācija, ja šo izmanto sankciju ieviesējvalstu kompānijas. Nenoliedzami, ka no biznesa skatupunkta viss ir loģiski un saprotami — tirdzniecība ar Krieviju notiek tikai tajās preču grupās, uz kurām sankcijas neattiecas. Tomēr sīvas konkurences apstākļos, šķiet, daudzās sfērās vismaz pašlaik nav panākta vienota pozīcija, tāpēc, piemēram, Latvijas uzņēmēju aiziešana no Krievijas tirgus, ja tajā turpina strādāt Eiropas un ASV kompānijas, nekādu būtisku ļaunumu kaimiņvalstij neradīs.