Jaunākais izdevums

Cilvēki, kuru ikdiena saistīta ar darbu birojā, laiku pa laikam vēlas «restartēties», nereti tam izvēloties ceļojumus bez komforta, izaicinot sevi piedzīvot kaut ko nebijušu un atmiņā paliekošu.

Adventure traveling šobrīd ir Nr 1 globālā tendence tūkstošgades paaudzes vidū, attiecīgi aizvien vairāk cilvēku vecumā no 20 līdz 40 izvēlas ceļot un iepazīt pasauli šādā veidā, liekot uzsvaru tieši uz pasaules iepazīšanu, jaunu kultūru atklāšanu un piedzīvojumu, kāds nav iespējams tad, kad ir iegādāts pilnībā noorganizēts ceļojums ar muzeju un baznīcu apmeklēšanu (kas, protams, arī nav slikti), komentē digitālā mārketinga speciālists Arturs Mednis. Arī viņš izmantojis šādu ceļojumu veidu un bijis, piemēram, Arktikā, bet rudenī dosies uz Peru. Viņš norāda, ka šādi ceļojumi devuši skaistas atmiņas, iespēju iepazīties ar interesantiem cilvēkiem, ar kuriem tagad kļuvis par draugiem, satiekas laiku pa laikam un dodas kopā nākamajos piedzīvojumos.

«Domāju, ka cilvēki izmanto šādus ceļojumus, jo ierastie tūristu galamērķi ar pieczvaigžņu viesnīcu, kur viss iekļauts, un dzīvošanu pie skaistas pludmales septiņas dienas no vietas ir garlaicīgi. Domāju, ka katram tam ir jāiziet cauri – sākumā šķiet, ka tā ir atpūta, bet pēc dažām šādām reizēm saproti, ka vēlies kaut ko vairāk. Kad esi to dabūjis vienreiz, vairs nevari iedomāties pavadīt savas brīvdienas lielā viesnīcā tikai sauļojoties un neko nedarot,» ir pārliecināts A. Mednis.

Līdzīgās domās ir arī SIA Comnet īpašnieks Mārtiņš Šaiters. Ceļojot viņš nonācis pie pārliecības, ka dzīvē visdārgākais ir piedzīvojumi, emocijas un adrenalīns. «No laika gala esmu nicinoši izturējies pret all inclusive tūristiem. Aizbraucot uz kādu jaunu galamērķi, nekad neesmu varējis vārtīties pludmalē vai pie baseina. Mans princips – maksimāli tvert sajūtas un izbaudīt to, kas katrā konkrētajā vietā ir unikāls. Cenšos sevi uzturēt tādā formā, lai nelīdzinātos tiem resnajiem, ar aizdusu sirgstošajiem amerikāņu pensionāriem, ar kuriem pārpilni visi pieczvaigžņu hoteļi. Mani hobiji ir pieradinājuši mani pie komforta trūkuma un negaidītiem pavērsieniem. Spēju ar humoru pārdzīvot dažādas nestandarta situācijas. Toties tikai tādā veidā var pilnībā iepazīt vidi, kurā ceļo,» stāsta M. Šaiters.

Viņš šāda veida ceļojumiem pievērsies brīdī, kad dzīvē vēlējies pamēģināt kaut ko jaunu un nebijušu. «Jo vairāk ceļo, jo vairāk saproti, ka mēs neesam pasaules naba un vienīgie pareizie, kas zina, kā dzīvot. Šobrīd krāmēju somas nākamajam piedzīvojumam šā gada aprīlī – Ziemeļkoreja, Ķīna, Mongolija un nobeigumā – Baikāla ezers un ceļojums ar vilcienu cauri visai Krievijai,» plānos dalās uzņēmējs.

Pateicoties ekstrēmajiem ceļojumiem, savu labāko dzimšanas dienu piedzīvojis IT projektu vadītājs Rolands Bērziņš. Viņš meklējis interesantu veidu, kā apsveikt sevi 30 gadu dzimšanas dienā. Vēlējies piedzīvojumu un aizmukt no četru sienu realitātes. «Pareizajā brīdī uzdūros ierakstam «Maroka: Atlasa kalnu augstākā virsotne», ko nobeidza vārdi «Šis nav brauciens komforta mīļiem». Ja vēl mazliet šaubījos, tie mani pārliecināja līdz galam, jo tieši tas liecināja, ka pieredze būs patiesi autentiska. Mēs visi kļuvām par Ziemeļāfrikas tuksnešaino kalnu pirmatklājējiem, kas ik rītu, saulei austot, dodas hemingvejiskā piedzīvojumā. Atmiņu ir ļoti daudz, sākot no rotaļīgām iepazīšanās spēlēm, nositot laiku lidostā, līdz rūpēm, ar kādām cits citu centās atbalstīt grupas dalībnieki grūtākajos brīžos. Ja jānosauc viena īpašākā – dzimšanas dienas kēkss ar svecīti Toubkal (4167m) virsotnē, blašķīte ar viskiju un «daudz baltu dieniņu» dziesma. Tā pacilātības un ģimeniskā sajūta starp tikko iepazītiem draugiem bija diezgan unikāla, un mums izdevās to saglabāt arī pēc ceļojuma. Lai arī visi ierodas lidostā ar plus mīnus vienāda svara rokas bagāžu, katram tā īstā bagāža līdzi ir cita. Vienam tās ir personiska rakstura pārdomas, citam – alkas pēc jaunām emocijām. Domāju, šādi ceļojumi ir labākā terapija, lai arī kāda būtu tava bagāža – ja nes par daudz, tev izdosies daļu no tā liekā svara atstāt tur kalnos un tā vietā pārrasties mājās ar ko daudz vērtīgāku,» pieredzē dalās R. Bērziņš.

Padara par biznesu

Tūrisma aģentūra PostNos nepiedāvā atpūtu pie baseina, tieši pretēji – aicina ļaudis izkāpt no komforta zonas. PostNos (no

latīņu valodas – aiz mums) dibinātājs Kārlis Zemke nolēma savā dzīvē uztaisīt eksperimentu. «Studēju, strādāju trīs darbos, izdegu un sāku ceļot. Par 120 eiro ar stopiem ziemā apbraucu apkārt Balkāniem, pierādīju, ka var ceļot bez lielas naudas, tad devos uz Skotiju, dzīvoju kalnos un dienā nogāju 50 km bez ēdiena. Nolēmu sevi paspīdzināt, lai saprastu, kas man ir jādara. Pēc tam aizbraucu uz Spāniju, nogāju gandrīz 1000 km ar kājām un katru dienu uzdevu sev jautājumu – ko es darītu, ja naudai dzīvē nebūtu nozīmes? Sapratu, ka gribu ceļot, iepazīt pasauli un ka tā ir citāda veida izglītība. Tas ir veids, kā varu piepildīt savu dzīvi. Domāju – vai tiešām, ja darīšu to, ko mana sirds liek, tas sanāks, vai no tā var izveidot biznesu un dzīvot? Sliktākajā gadījumā būtu vēl viena neizdevusies dzīve, plāns, sapnis,» stāsta K. Zemke.

Sākotnēji nebija domas par biznesu, ceļojumiem un ekspedīcijām, bet gan iedrošināt jaunus cilvēkus ceļot, darīt to, ko sirds liek, izrauties no komforta zonas, redzēt pasauli. Pirmie ceļojumi tika īstenoti, pateicoties sponsoriem – tika savākti līdzekļi, lai dotos ekspedīcijās un to visu filmētu. Piemēram, pusgadu PostNos aktīvisti dzīvoja Indijā, pēc tam brauca uz Nepālu un atradās tur brīdī, kad notika zemestrīce, tika vākti līdzekļi, lai palīdzētu vietējiem iedzīvotājiem atjaunot mājas. Pēc kāda laika K. Zemke vēlējās aizbraukt uz Āfriku, izplānoja braucienu, taču tam nepietika līdzekļu. Viņš Facebook ielika paziņojumu, ka viss brauciens ir izplānots un, ja kāds vēlas pievienoties, tad to var darīt par 50 eiro. K. Zemkes izplānotajam piedzīvojumam pieteicās pieci vai seši draugi, un ar iegūtajiem līdzekļiem viņam izdevās segt sava brauciena izdevumus. Atgriežoties no Āfrikas, samontēja video, publicēja bildes, un pēc pāris dienām cilvēki sāka rakstīt – kad ir nākamais brauciens?

«Es viņiem teicu: jūs esat pārpratuši, es ar to nenodarbojos, tas bija tikai vienreizējs brauciens. Tomēr izplānoju vēl nākamo braucienu, ievietoju paziņojumu, un uzreiz pieteicās aptuveni 40 cilvēki. Par diezgan smieklīgām izmaksām, aptuveni 200 eiro, bijām izplānojuši nedēļu ilgu braucienu uz Norvēģiju. Ieguvām atpazīstamību ar zemu cenu un interesantiem galamērķiem, piedzīvojumiem, sarežģītiem braucieniem – tādiem, kādu citiem nebija. Protams, piemēram, Impro piedāvāja ekskursijas, bet mēs nolēmām, ka vēlamies cilvēkiem piedāvāt izaicinājumu, īstu piedzīvojumu, lai aizbraucot tas būtu kaut kas tāds, ko atcerēsies visu mūžu, tāpēc liela daļa braucienu ir fiziski smagi, cilvēki sevi var pārbaudīt, vai var to izdarīt vai nevar. Galvenokārt, lai iepazītu pats sevi,» stāsta K. Zemke.

Dažādas profesijas

Aptuveni 65% gadījumu piesakās sievietes. K. Zemke pieļauj, ka sievietes ir drosmīgākas, vairāk uzdrošinās, ir atvērtākas iepazīties ar jauniem cilvēkiem, uzņēmīgākas piedzīvojumos braukt arī vienas. Šī tendence parādījusies pēdējos gados. Tomēr starp dalībniekiem ir arī vīrieši, kuri vēlas sevi pierādīt, piemēram, kalnos kāpšanā, fiziski grūtos pārgājienos, ekspedīcijās. Visbiežāk braucēji ir vecumā no 28 līdz 35 gadiem. Tie galvenokārt ir biroja darbinieki. Vairums ceļotāju ir sportiski, taču vēlas izrauties no rutīnas. Piedzīvojumiem visbiežāk piesakās cilvēki, kuri plānošanu labprāt uztic citiem.

«Tas ir mans bizness, man patīk sēdēt un kartē likt punktus – plānot maršrutu, meklēt apmešanās vietas, rēķināt finanses. Lielai daļai cilvēku ir vieglāk samaksāt 50 – 100 eiro vairāk, bet lai ir kāds cits, kurš viņu vietā ir izplānojis. Liela daļa cilvēku nemaz paši neizdomās sākt kāpt kalnos bez pieredzes, doties pārgājienā,» saka K. Zemke.

Grupās ceļojums sanāk lētāks, piemēram, kalnos personai nolīgt gidu būs aptuveni piecas reizes dārgāk nekā grupai, līdzīgi ir arī ar transporta izdevumiem. Kā vienu no mīnusiem ceļošanai grupās viņš norāda privātuma trūkumu. Iespējams arī troksnis, ja, piemēram, puse grupas nolemj vakarā sēdēt pie ugunskura, bet otra puse – doties gulēt. K. Zemke stāsta, ka citreiz iespējama nesaprašanās, jo katram ir savs viedoklis par lietām, it sevišķi tad, kad tiek pavadīta nedēļa kalnos un katram sākt nākt ārā dēmoni, cilvēki ir noguruši. Nav tā, ka visi, kas vēlas doties konkrētajā braucienā, tiek apstiprināti.

«Ja braucam uz augstkalnēm, izvērtējam cilvēku spējas. Uzzinu, cik bieži ikdienā viņiem ir fiziskās aktivitātes. Arī uz Everesta bāzes nometnēm mēs kuru katru neņemam. Izstāstu visus plusus, mīnusus, riskus, iespējams, jāsāk ar kaut ko vieglāku,» klāsta K. Zemke. Ir bijuši gadījumi, kad ceļojums kādam pusceļā ir jāpārtrauc.

«Interesantākais ir tas, ka lielākā daļa braucienu ir izveidoti, lai cilvēkus salauztu. Tā ir galvenā ideja. Iedrošinām cilvēkus darīt visādas lietas, dzīvot citādi, saprast sevi. Ir cilvēki, kas vada lekcijas un stāsta citiem dažādas lietas no gudrām grāmatām. Mēs to paņēmām praksē – aizvedam uz kalniem un nedēļu tur dzīvojam, konsultējam, palīdzam. Liela daļa cilvēku lūst gan fiziski, gan mentāli. Piemēram, Skotijā – cik vidējais latvietis var noiet dienas, ja katru dienu līst lietus, jāguļ slapjā teltī un ar slapjām drēbēm jāgatavo uz uguns ēst, nākamajā rītā jāceļas un jāiet 35 km ar smagu somu. Nav daudzi, kas to spēj izdarīt. Tomēr lielākā daļa paveic visu līdz galam, gidi, kas vada šos braucienus, ir spējīgi palīdzēt,» skaidro K. Zemke.

Parasti gidi ir cilvēki ar lielu pieredzi ceļošanā, bieži vien tie ir sportisti vai ar militāro pieredzi. Katrā piedzīvojumā ir viena vai divas vietas, kurās ir iespējams pamest grupu, doties uz galapunktu un tur sagaidīt pārējos. «Mēs spiežam uz to, ka cilvēks salūst, bet pārvar sevi. Atbrauc mājās un – ticiet vai ne – ir cits cilvēks. Pierādījis sev, ka ir daudz spēcīgāks, spējīgāks, nekā viņš domā. Tā ir kolosāla iespēja padomāt par lietām, par kurām nekad nav domāts, iepazīt pašam sevi, un tas ir arī viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cilvēki piedalās,» uzskata K. Zemke.

Tūristu neskartu vietu ir diezgan daudz, bet lielākā daļa cilvēku par tādām nav dzirdējuši, tāpēc viņus ir grūti uz turieni aizvilināt. Turklāt tādi braucieni ierasti maksā vairākus tūkstošus.

Ne tikai bagātajiem

Braucienu lielākās izmaksas veido lidojumu biļetes. Pēc K. Zemkes novērojumiem, latvieši ir maksātspējīgi. Lielākā daļa PostNos braucienu izmaksā no 350 līdz 800 eiro. K. Zemke uzskata, ka tā ir cena, kuru vidējais latvietis var komfortabli samaksāt, tomēr ir arī braucieni, kas maksā 1500 līdz 2500 eiro, bet tie domāti citai auditorijai. Visbiežāk šādos braucienos dodas cilvēki, kuriem ir savs bizness. Viņaprāt, latvietis ceļo aptuveni reizi gadā, taču ir cilvēki, kas dodas braucienos trīs četras reizes gadā. Līdzīgi kā citos biznesos, arī starp tūrisma aģentūrām pastāv konkurence, tomēr PostNos iekļauj sevi specifiskā lauciņā. Ļoti daudz tūrisma firmu piedāvā komforta braucienus.

«Vēlējāmies parādīt, ka arī latvietis, kurš nekad nav bijis kalnos, var turp doties, pakāpties augstāk un redzēt tālāk. Protams, ir konkurence, bet mums iet labi,» saka K. Zemke. Šajā gadā PostNos izplānoti jau aptuveni 30 braucieni. «Nesen bijām Černobiļā, pēc tam ar Transsibīrijas vilcienu devāmies uz Sibīriju, gājām pāri aizsalušam Baikālam, –37 grādos palikām teltīs, tad no turienes devāmies uz Dienvidkoreju, Filipīnām, Everesta bāzes nometni un Nepālu. Man nesanāk pavadīt daudz laika Latvijā,» teic K. Zemke.

Dažkārt cilvēki pasmejas, ka viņš nav uzkāpis Gaiziņā, bet kāpj pasaules augstākajās virsotnēs. «Latvija ir un paliks manas mājas, es neplānoju visu mūžu skraidīt pa pasauli. Man patīk tā doma, ka vēlāk man būs, ko apskatīt. Man šķiet, ka mēneša laikā es varētu Latviju krustām šķērsām apceļot. Tas ir kaut kas tāds, ko vienmēr paspēšu. Man patīk atgriezties Latvijā,» atzīst PostNos dibinātājs.

Sākot ar pavasari, tūrisma aģentūra plāno piedāvāt piedzīvojumus arī Latvijā, piemēram, doties mežā uz divām vai trīs dienām ar, dažādiem uzdevumiem. Uzņēmums vairāk fokusēsies uz piedzīvojumiem mežos, braucieniem ar laivām, kanoe, kajakiem, plostiem, tāpat plānots organizēt braucienus uz Roņu salu. Arī cenu kategorija būs pieejamāka. Tāpat pavasarī plānota PostNos ceļotāju centra atklāšana Rīgā.

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Impro ceļojumi" iekļauta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par naudas atmaksu patērētājai 400 eiro apmērā par atceltu ceļojumu.

Komisijas lēmumā norādīts, ka 2020.gada 19.februārī patērētāja iegādājās pie tūrisma aģenta tūroperatora "Impro ceļojumi" organizētu ceļojumu uz Toskānu un Elbas salu no 2020.gada 29.marta līdz 5.arpīlim. Patērētāja samaksāja tūrisma aģentam 400 eiro avansu. Tā kā ceļojums tika atcelts, patērētāja vēlējās atgūt samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka nauda netika atmaksāta, patērētāja vērsās PTAC.

Patērētāju tiesību uzraugi pieprasīja skaidrojumu no aģenta, kurš PTAC informēja, ka ir panākta vienošanās ar patērētāju, ka nauda tiks atmaksāta pa daļām. Tomēr tūrisma aģents nepildīja savu solījumu, tādējādi tika iesniegts iesniegums PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs SIA "Impro Ceļojumi" 2020.gadā paredzējis attīstīt velotūres ārvalstu tūristu grupām un vietējiem, kalnu pārgājienu piedāvājumu un atpūtas ceļojumu attīstīšanu, teikts uzņēmuma gada pārskatā.

2019.gadā uzņēmums apgrozījis 12,4 miljonus eiro, kas ir par 5,6% vairāk nekā gadu iepriekš.

Pozitīva tendence novērojama arī uzņēmuma peļņas rādītājos, kas palielinājusies no 285,5 tūkstošiem eiro 2018.gadā līdz 507,2 tūkstošiem eiro pērn.

Pagājušajā gadā SIA "Impro Ceļojumi" attīstība tika virzīta uz uzņemošā tūrisma attīstību, autobusu parka atjaunošanu, aktīvā tūrisma piedāvājuma paplašināšanu pa Latviju, kā arī jaunu piedāvājumu sagatavošanu uz Maroku, Irānas Azerbaidžānu, ASV, Maurīciju, Okeānijas reģionu un Ķīnu.

Kā teikts SIA "Impro Ceļojumi" iesniegtajā vadības ziņojumā, šogad iestājies viens no riskiem, kas apdraud tūrisma nozari – vispasaules pandēmija Covid-19. Uzņēmums, rēķinoties ar dažādiem riskiem, ir uzkrājis naudas līdzekļus, kā arī uzņēmuma pozitīvā darbība tūrisma jomā 25 gadu garumā ļauj piesaistīt aizņemtos līdzekļus.

Pakalpojumi

Atcelti visi tūrisma operatora TT Baltics plānotie ceļojumi līdz maija beigām

Db.lv, 18.03.2022

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka pret tūrisma operatora SIA "TT Baltics" (plašāk pazīstams kā TUI koncerna pārstāvis Baltijā) patiesā labuma guvēju ir vērstas Eiropas Savienības sankcijas, pašlaik ir atcelti ceļojumi līdz šī gada maija beigām, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju ceļojumi tiek atcelti pakāpeniski, patlaban atcelti ceļojumi līdz 2022.gada maija beigām. Tūrisma operatora pienākums ir ceļotājus iepriekš par atceltajiem ceļojumiem informēt atbilstoši PTAC rīcībā esošajai informācijai šobrīd tūrisma operators to nodrošina.

Visi SIA "TT Baltics" organizētajos ceļojumos esošie ceļotāji (ceļotāji no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas) ir jau nogādāti atpakaļ savās mītnes valstīs.

Ņemot vērā piemērotās sankcijas, SIA "TT Baltics" ir apturējis arī jaunu pakalpojumu piedāvāšanu un tirdzniecību. Attiecībā uz jau noslēgtajiem līgumiem konkrētajā situācijā līdz tālāku risinājumu rašanai, pamatojoties uz nepārvaramas varas apstākļiem, patērētājiem ir tiesības neveikt tālākus maksājumus atbilstoši noslēgtajiem līgumiem (tajā skaitā - arī maksājumus tūrisma aģentūrām).

Dalies ar šo rakstu

Sākusies ilgi gaidītā vasara un, līdz ar to, daudziem sācies atvaļinājumu laiks. Kādam tuvāka būs atpūta laukos, pie dabas vai darbojoties piemājas dārziņā, kādam – apceļojot mūsu Latvijas skaistākās vietas, taču liela daļa izvēlās doties kādā sen kārotā, tuvākā vai tālākā ceļojumā ārpus Latvijas.

Plānot ceļojumu var būt ļoti aizraujošs un patīkams process, tomēr vienlaikus tas prasa gan laiku, gan enerģiju, turklāt, lai ceļojums atbilstu noteiktajam budžetam, tas jāplāno jau savlaicīgi, citādi paša plānots pēdējā brīža ceļojums var izrādīties ļoti dārgs prieks.

Ja ceļojumu plānošana tev sagādā vairāk raižu kā prieka, turklāt vēlies, lai atpūtas laikā tev vairs ne par ko nebūtu jāuztraucas, vērts apskatīt ceļojumu aģentūru piedāvājumus. Uzticama un droša ceļojumu aģentūra nāks talkā gan tad, ja vēlēsies doties spontānā piedzīvojumā, gan tad, ja vēlies jau laikus ieplānot ceļojumu ar ģimeni, draugu kompānijā vai pat vienatnē.

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji aktīvi izmantojuši iespēju aizvadītā gada nogales svētkus sagaidīt siltajās valstīs, aģentūrai LETA atzina aptaujāto tūroperatoru pārstāvji.

"Novatours" Pārdošanas nodaļas vadītāja Sanda Roze norādīja, ka gada nogales svētku laiks ierasti ir bijis bagāts ar ceļojumu pieprasījumiem.

"Ģimenes, draugu kompānijas un tie, kas vēlas baudīt atpūtu vienatnē, izmanto šo laiku, lai pagarinātu svētku laiku un baudītu vasarīgu atpūtu saulainos galamērķus, pamainot ierasto svētku vidi un atmosfēru," sacīja Roze.

"Novatours" ceļotāju topā šajā laika periodā ierindojās Ēģipte un Spānijas sala Tenerife Kanāriju salās.

Slēpošanas ceļojumi gada nogales svētku laikā "Novatours" piedāvājumā nav bijuši.

"Ceļojumu bodes" vadītājs Kaspars Gēgeris starp gada nogales populārākajiem galamērķiem izcēla Ēģiptes kūrortus. Tāpat populāri bijuši arī ceļojumi uz Lapzemi pie Ziemassvētku vecīša.

Ekonomika

Ar Covid-19 sertifikātu nebūs jāievēro pašizolācija un jāveic tests, atgriežoties teju no visām valstīm

LETA, 15.06.2021

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 sertifikātu saņēmušajiem nebūs jāievēro pašizolācija, atgriežoties Latvijā teju no visām valstīm, atskaitot tās, kurās ir īpaši augsts risks sabiedrības veselībai jeb izsludināts tā saucamais "Emergency brake" regulējums, paredz otrdien valdībā atbalstītie Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātie grozījumi noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai".

Pēc atgriešanās no jebkuras valsts, kurā nav īpaši augsts risks sabiedrības veselībai, personām ar Covid-19 sertifikātiem nebūs jāveic Covid-19 tests, kā arī nebūs jāievēro pašizolācijas prasība. Tāpat tests nebūs nepieciešams arī pirms došanās ceļojumā.

Vienlaikus ar grozījumiem noteikts, ka nebūtiski ceļojumi uz Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm, kā arī Šveici un Lielbritāniju atļauti arī personām, kurām Covid-19 sertifikātu nav. Šīm personām gan būs jāveic tests pirms ceļojuma, kā arī, atgriežoties no ES un EEZ valstīm, kurās ir augsts saslimstības risks, jāievēro pašizolācija, tomēr tāpat kā sertifikātu īpašniekiem nav jāveic obligāts Covid-19 tests, atgriežoties Latvijā. Par tādām valstīm attiecībā, uz kurām ir jāpiemēro īpaši piesardzības un drošības pasākumi, tiek atzītas valstis, kur 14 dienu saslimstības rādītājs pārsniedz 75 uz 100 000 iedzīvotājiem.

Atpūta

Mana ceļošanas pieredze: KPMG Latvijā vadošā partnere Armine Movsisjana

Lelde Petrāne, 26.08.2020

Dalies ar šo rakstu

Pasaulei atgūstoties no Covid-19 šoka, reālāki atkal kļūst sapņi par ceļojumiem uz dažādām pasaules vietām.

Par savu līdzšinējo ceļošanas pieredzi - līdz Covid-19 uzliesmojumam - biznesa portālam db.lv stāsta "KPMG" Latvijā vadošā partnere Armine Movsisjana.

Jaunajā dzīves realitātē pirms jebkuru ceļošanas plānu īstenošanas gan nepieciešams ņemt vērā noteiktos ierobežojumus un Covid-19 statistiku.

Spilgtākais gadījums ceļošanas pieredzē, kas vienmēr paliks atmiņā?

Es ļoti rūpīgi esmu plānojusi ceļojumus, lai tie būtu spilgtiem iespaidiem bagāti. Mani trīs neaizmirstamākie ceļojumi ir bijuši uz Parīzi, Sicīliju un Islandi.

Ceļojumā uz Parīzi devos kopā ar draugiem un kursabiedriem, kur svinējām 2000. gada sagaidīšanu. Lēmums par braucienu tika pieņemts diezgan vēlu un viesnīcas par saprātīgu cenu atrast vairs nebija iespējams, tāpēc nolēmām nakšņot autobusā. Izrādījās, ka Jaungada naktī Parīzes centrs satiksmei bija slēgts un autobuss bija jāatstāj stāvvietā vienā no pilsētas mikrorajoniem. Jauno gadu mēs sagaidījām Eifeļa torņa pakājē ar neaizmirstamu salūtu. Pēc aptuveni trīs stundu svinēšanas sākās ceļš starp līksmojošiem francūžiem uz vienīgo atvērto metro pieturu – gar Elizejas laukiem, Parīzes Dievmātes katedrāli un tiltiem pār Sēnu.

Atpūta. Starp izaugsmi un izdegšanu

Katrīna Ošleja, uzņēmēja, vadības koučs, supervizors, līderības trenere un arī psihoterapijas speciāliste, 20.09.2021

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā mani klienti lielākoties ir vadītāji un galvenie speciālisti, kuru sūdzību centrālā tēma ir profesionāla izdegšana un pārgurums. Diemžēl aizvadītā gada laikā psihoemocionālu izaicinājumu gadījumu skaits sabiedrībā ir pieaudzis, saasinot problēmas, kuras nebijām pamanījuši vai centušies risināt.

Turklāt, tās skar visu profesiju un amata pozīciju ļaudis, nešķirojot pēc dzimuma vai vecuma. Bieži saņemu sūdzības par to, ka cilvēki vairs neredz jēgu darbam, ko viņi veic. Daudzi saskārušies ar attiecību grūtībām, trauksmes un panikas lēkmēm, hroniskām sāpēm, ēšanas traucējumiem, depresiju un miega traucējumiem. Daudzus no šiem izaicinājumiem ir iespējams laicīgi novērst, līdzsvarojot profesionālo un privāto dzīvi, iemācoties novērtēt sevi mājās un darbā, kā arī izbrīvējot laiku atpūtai ne vien nedēļas nogalēs, bet arī ikdienā.

Darbā visu vienā dienā nav iespējams paveikt

Bieži pamanu, ka vadītāji un motivēti darbinieki sev izvirza tik izaicinošu mērķus, ka šo mērķu sasniegšana nomāc visas citas dzīves jomas. Darba mērķiem vajadzētu būt ekoloģiskiem attiecībā pret veselības, attiecību, izaugsmes vai jebkuriem citiem dzīves mērķiem. Būtu vēlams vismaz tiekties uz šo līdzsvaru. Ja atpūtas ir par maz, ar laiku organisms sāk par to signalizēt ar dažādām stresa zīmēm: trauksmi, bezmiegu, nogurumu, depresiju, nomāktību. Tā kā Latvijā cilvēki ar šīm stresa pazīmēm saskaras bieži, visticamāk, atpūtas varētu būt par maz vai arī atpūšanās nenotiek tādos veidos, kas palīdzēt atjaunoties gan ķermenim, gan prātam.

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2022. gada nogalē ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru SIA „InCREDIT GROUP” uzlikts tiesiskais pienākumu izbeigt negodīgu komercpraksi, patērētāju auditorijai paredzētas reklāmas maskējot kā kreditēšanas reklāmas saimnieciskās darbības veicējiem, un piemērota soda nauda 16 000 eiro apmērā.

PTAC izvērtēja uzņēmuma īstenoto komercpraksi un ierosināja administratīvo lietu par normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību saistībā ar neatbilstošas kreditēšanas reklāmas izplatīšanu radio, Youtube un Facebook, veidojot reklāmu tā, lai ar to mēģinātu apiet kreditēšanas reklāmu aizliegumu, un veicinot bezatbildīgu aizņemšanos.

Lietas izskatīšanas gaitā PTAC konstatēja, ka izplatītās kreditēšanas reklāmas neatbilst Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 8.3 panta prasībām, tādējādi pārkāpjot Reklāmas likumā un Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā noteiktās prasības.

Lai gan SIA „InCREDIT GROUP” reklāmās ir norādīts, ka tas ir piedāvājums saimnieciskās darbības veicējiem, reklāmās attēlotajās ainās, vizuālā, audiālā un tekstuālā informācijā bija skaidri uztverams patērētājiem adresētais vēstījums, proti, mājas remonts vai atpūtas ceļojumi ar dzīvesbiedru vai bērniem, kas nav uzskatāmi par pakalpojumiem saistībā ar juridiskas personas saimniecisko vai profesionālo darbību.

Eksperti

Eksperte: Darbinieku trūkums pastāv līdztekus bezdarbam

Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes docētāja Margarita Platace, 15.04.2019

Dalies ar šo rakstu

Biedrība «Lauku ceļotājs» pagājušajā nedēļā norādīja uz to, ka Latvijas lauku tūrisma uzņēmēji sastopas ar izteiktu apkalpojošās sfēras darbinieku trūkumu. Taču ar šo problēmu saskaras ne tikai lauku tūrisms, bet visa viesmīlības un tūrisma nozare kopumā, īpaši ēdināšanas uzņēmumi.

Darbinieku trūkumu radījuši vairāki aspekti - augstās darba kvalitātes prasības, atalgojums, kas ne vienmēr ir konkurētspējīgs ar ārvalstīs piedāvāto, un tas, ka ne visi darba meklētāji ir gatavi intensīvi strādāt.

77,7% uzņēmēju darbaspēka pieejamību vērtē kā sliktu

Darbaspēka trūkums ir problēma, kas skar ne tikai tūrisma nozari – kopumā Latvijā aptuveni 77,7% uzņēmēju norāda, ka darbaspēka pieejamība ir slikta vai drīzāk slikta[1]. Tajā pašā laikā 2018. gadā Rīgas reģionā bezdarba līmenis bija 6,5%[2]. Tātad vienlaikus ir gan daudz darba meklētāju, gan daudzi, kuriem trūkst darbinieku.

Tūrisma un viesmīlības nozarē to izjūtam īpaši spilgti, jo viena pēc otras Rīgu piepilda jaunas viesu uzņemšanas vietas – pēdējos gados durvis vērušas gan rekonstruētas, gan jaunbūvētas viesnīcas, arī patlaban top un tuvākajos gados iecerēti vairāki jauni projekti. Rezultātā nozarē ir dažāda līmeņa darbinieku trūkums, tostarp tādās pozīcijās kā istabenes viesnīcās vai viesmīļi restorānos. Šāds darbs, nenoliedzami, nav viegls, turklāt ir arī augstas prasības attiecībā uz darba kvalitāti, taču nereti cilvēkus attur nevis šie faktori vai pat atalgojuma jautājums, bet gan nevēlēšanās intensīvi strādāt.

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji arī Covid-19 pandēmijas apstākļos turpina ceļot, taču, ņemot vērā Covid-19 kumulatīvo rādītāju mainīgumu valstīm, ceļojumu iegāde patlaban notiek īsi pirms plānotā lidojuma, pastāstīja "Tez Tour" mārketinga vadītāja Marina Batkiļina.

Kā sacīja "Tez Tour" pārstāve, ņemot vērā tūrisma nozarei noteiktos ierobežojumus, pagaidām atļauti lidojumi uz Kipru un tas ir vienīgais galamērķis, kuru var piedāvāt atpūtas ceļojumu segmentā pie jūras rudenī. Tajā pašā laikā tūristi saprot, ka patlaban viņi nevar plānot ceļojumus vairākus mēnešus uz priekšu, jo jebkura no valstīm, kas šodien ir droša ceļošanai, rītdien var izrādīties nedroša un tikt slēgta.

Ceļojumu iegāde notiek īsi pirms izlidošanas, un paši tūristi ir iemanījušies izkalkulēt aptuveno prognozi kumulatīvo Covid-19 gadījumu skaitam, piemēram, Kiprā. Ja kādreiz ceļotājiem viens no svarīgākajiem nosacījumiem bija silts laiks un jūra, laba viesnīca, augsts serviss, tad šodien noteicošais ir Covid-19 saslimstības rādītāji, sacīja Batkiļina.

Eksperti

Dzīve finanšu pratības trūkumā – nomākta un stresa pilna

Reinis Jansons, Swedbank Finanšu institūta vadītājs, 24.09.2021

Dalies ar šo rakstu

Dažādas organizācijas pasaulē un arī Latvijā mēra sabiedrības finanšu pratības līmeni, izstrādā priekšlikumus tās uzlabošanai, rīko izglītojošus pasākumus un meklē veidus, kā padarīt sabiedrību zinošāku un prasmīgāku naudas lietās.

Finanšu pratība jeb vienkārši prasme rīkoties ar savu naudu – kādēļ tā ir svarīga katram un sabiedrībai kopumā? Prasme rīkoties ar naudu nav stāsts par to, cik labi spēju saskaitīt makā esošos līdzekļus vai izrēķināt maksājuma summu ar visu atlaidi pie kases. Naudas prasme iezīmējas noteiktā rīcībā: domāt par ikdienas vajadzībām un spēt tās pārdomāti apmaksāt, domāt par nākotni, paredzot iespējamos izdevumus ilgākā laika periodā, un prast izvairīties no maldīgiem finanšu lēmumiem, tajā skaitā pasargāt savu naudu no krāpniekiem. Kā tad mums kopumā veicas šajā jomā?

Domāju par ikdienas vajadzībām

Naudas lietas un kārtība tajās būtiski ietekmē kopējo labsajūtu. Šķiet loģiski – jo vairāk naudas, jo priecīgāks esi. Tomēr šī sakarība ir vien šķietama, jo finanšu stress rodas gan turīgiem iedzīvotājiem, gan cilvēkiem ar ierobežotiem līdzekļiem. Stresu rada nesakārtotas naudas lietas, proti, dažādi neparedzēti finanšu satricinājumi un sajūta, ka naudas visam nepietiek.

Eksperti

Sabiedrība sākusi nogurt no izskaistinātam dzīvēm sociālos tīklos

Instagram skolas @igskolalv dibinātāja Santa Stivriņa, 19.08.2019

Dalies ar šo rakstu

Jūlija sākumā sociālā platforma Instagram uzsāka eksperimentu, pie publicētajiem ierakstiem slēpjot saņemto «patīk» skaitu.

Tests ieviests vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Šāds lēmums pieņemts, lai mazinātu pastāvošo spriedzi atsevišķu lietotāju vidū.

Cilvēku vēlme tikt pamanītiem un uzslavētiem ir dabiska, un sociālie tīkli ir viegls un ātrs veids, kā piepildīt šo vēlmi. Gadījumi, kad neizdodas sasniegt cerēto, mēdz beigties arī ar smagām sekām. Izteiktā riska grupā ir pusaudži – bijuši vairāki gadījumi, kad jaunieši mēģinājuši vai pat izdarījuši pašnāvības, jo saņēmuši pārāk maz «like». Negatīvu ietekmi uz nenobriedušām personībām var atstāt arī sociālos tīklos redzamās «ideālās» dzīves. Šobrīd tendences mainās pretējā virzienā – sociālajos tīklos aizvien vairāk sākam atspoguļot ierakstus un fotogrāfijas, kas atbilst reālai un dabiskai ikdienas dzīvei.

Pakalpojumi

Tūrisma nozares izdzīvošana ir atkarīga no vienota testēšanas protokola Eiropā

Db.lv, 02.11.2020

Dalies ar šo rakstu

Eiropas tūrisma privāto sektoru pārstāvošo asociāciju tīkls (NET), atzinīgi vērtē Eiropas Komisijas paziņojumu par testēšanas protokolu ceļotājiem un vienotu pieeju attiecībā uz karantīnas ierobežojumu noteikšanu. To pareizi īstenojot, tiks atgūta uzticība ceļošanai un tūrisma nozare varēs sākt atjaunoties, uzskata nozares pārstāvji.

28.oktobrī Eiropas Komisija vēlreiz mudināja dalībvalstis pilnībā īstenot Padomes ieteikumu par vienotu un saskaņotu pieeju brīvas pārvietošanās ierobežojumiem, uzsverot, ka pilsoņiem un uzņēmumiem ir vajadzīga skaidrība un paredzamība. Visi atlikušie ar Covid-19 saistītie iekšējās robežkontroles pasākumi ir jāatceļ.

NET cer, ka tiks pieņemts Eiropas testēšanas protokols ceļotājiem, kā arī vienota pieeja karantīnas prasībām attiecībā uz visiem pārvietošanās veidiem. Ceļojumu un tūrisma nozarei vajadzīgas uzticamas un efektīvas pārbaudes, lai aizstātu karantīnas un citus ceļošanas ierobežojumus, tādējādi atjaunojot patērētāju uzticību ceļošanai.

Eksperti

Tūrisma nozare ir pierādījusi savu dzīvotspēju

Ēriks Lingebērziņš, Dr.oec., biznesa augstskolas “Turība” Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāns, 26.10.2021

Dalies ar šo rakstu

Pēc jūtamas atlabšanas vasaras mēnešos šobrīd tūrisma nozare atkal nonāk situācijā, no kuras tā bija veiksmīgi sākusi ceļu ārā, Latvijā uz laiku ieviešot ārkārtas situāciju un komandantstundu. Jau trešo reizi esam paralizējošā situācijā un nezinām, vai un kādu atbalstu saņemsim.

Lai arī tikušas izteiktas dažādas prognozes par Latvijas tūrisma nozares dzīvotspēju pandēmijas kontekstā kopumā, 2021.gada jūlijs, augusts un septembris bija vistiešākais pierādījums nozares acīmredzamai augšupejai. Ienākošā tūrisma, kas dod Latvijai vislielāko pievienoto vērtību (salīdzinot ar vietējo un izejošo tūrismu), apjomi pakāpeniski pieauga un pieprasījuma dinamika uzrādīja pozitīvu, augšupejošu tendenci.

Tūristi, ko esam gatavi sagaidīt ar ziediem

Piedzīvojot divu līdz trīs mēnešu ieskriešanās periodu, augusta otrajā pusē ārvalstu tūrisms sāka iegūt veselīgas aprises, un līdz oktobra sākumam noskaņojums bija kļuvis cerīgs. Tas izskaidrojams ar to, ka Eiropas sabiedrības aktīvākā daļa, kas ceļo, pārsvarā (ap 80%) ir vakcinējušies, kā arī Latvija atradās tūristiem pievilcīgā režīmā.

Join UP! Baltic kopā ar airBaltic ziemas sezonā piedāvās ceļojumus uz Ternerifi

Db.lv, 07.07.2023

Dalies ar šo rakstu

Tūroperarors Join UP! Baltic parakstījis sadarbības līgumu ar Latvijas nacionālo aviosabiedrību airBaltic par lidojumu izpildi uz jauno ziemas galamērķi – Tenerifi.

Tūroperatora organizētie ceļojumi uz Tenerifi sāksies oktobra beigās, un notiks vienu reizi nedēļā no Rīgas, divas reizes nedēļā no Tallinas un Viļņas.

“Esam ļoti priecīgi apvienot spēkus ar Baltijas vadošo aviosabiedrību airBaltic, lai piedāvātu plašākas ceļojumu iespējas ceļotājiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Mūsu filozofija ir ne tikai sekot tirgus pieprasījumam, bet arī veidot jaunas tendences un piedāvājumus, piedāvāt tūrisma tirgū jaunumus. Mūsu piedāvājuma klāstā ir plaša viesnīcu izvēle, arī jaunas viesnīcas Baltijas tirgū, – sākot no ekonomiskiem variantiem līdz ekskluzīvām atpūtas iespējām jebkura veida ceļotājiem: kā ģimenēm ar bērniem, tā pāriem, draugu grupām,” saka Sabina Saikovskaja, Join UP! Baltic vadītāja un valdes locekle.

Dalies ar šo rakstu

Braucot pa Rīgas–Valmieras šoseju, Limbažu un Turaidas ceļu, krustojumā nevar nepamanīt ceļmalas krodziņu Raganas Ķēķis, kas ir viegli atpazīstams pēc ēkas un dažādiem pasaku tēliem, kas izvietoti krodziņa pagalmā, stāsta uzņēmuma SIA Raganas Ķēķis Bistro īpašnieks Ivars Grants.

Pastāstiet vairāk par savu biznesu, tā konceptu un pakalpojumiem! Varbūt ir kāda «rozīnīte», kas jūs atšķir no citiem tirgū?

Latvijas tirgū darbojamies jau 17 gadus, ar katru gadu piedāvājot arvien vairāk iespēju ēdināšanai un atpūtai. Raganas Ķēķī var izbaudīt latviešu virtuves gardumus, izjust mājīgu, pasakainu atmosfēru un piedzīvot brīnišķīgus brīžus kopā ar ģimeni. Mēs rīkojam banketus un seminārus svinību zālēs – trīs zāles līdz 20, 60 un 200 personām. No rudens līdz pavasarim pie mums brauc muzicēt tautā populāri muzikanti no visas Latvijas. Piedāvājuma klāstā ir arī zāļu pirts un minibaseins ar ūdens masāžu.

Dalies ar šo rakstu

Ar solītajiem palīdzības pasākumiem Latvijas viesnīcām vien nepietiek - ar ārkārtējā stāvokļa ieviešanu to darbība ir paralizēta, lielākajai daļai darbinieku nav darba gandrīz mēnesi, informācija par dīkstāves pabalstiem ir mainīga, viesnīcas viena pēc otras tiek slēgtas un tukšās ēkas jau sāk piesaistīt zagļus, pauž viesnīcu tīkla "Mogotel" izpilddirektore Jeļena Stirna.

"Otrais Covid-19 vilnis Latvijas viesnīcas piemeklēja vēl nežēlīgāk nekā pirmais. Apstaigājiet šodien Vecrīgu un redzēsiet, kā tā pārvēršas par "spoku pilsētu" - slēgtas tādas viesnīcas kā "Avalon hotel & Conferences", "Pullman Riga Old Town", "Semarah Hotel Metropole", "Radisson Blu Rīdzene", "Tallink Hotel Riga", "Park Inn by Radisson Riga Valdemara", "Hotel Bergs", "Opera Hotel", "Hotel Roma", "Justus" un daudzas citas Rīgas viesnīcas. Kopš 2020.gada septembra "Mogotel" ir jāslēdz viena viesnīca ik pēc divām nedēļām. Šobrīd no trīspadsmit martā atvērtajām viesnīcām darbojas tikai piecas", komentē J. Stirna.

"Mūsu klients ir ārzemju tūrists. Tagad viņu vienkārši nav. Mēs nevaram nodrošināt viesmīlības pakalpojumus bez viesiem, lai gan viesnīcu darbība formāli nav aizliegta. Tas ir tāpat kā izvilkt grīdas lupatu no apkopējas rokām un teikt: "Turpini tīrīt grīdu!"" pauž "Mogotel" izpilddirektore.

Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts, 08.08.2023

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Dalies ar šo rakstu

ANO budžeta deficīts sasniedzis 230 miljonus dolāru, un starptautiskajai organizācijai mēneša beigās var beigties nauda, pirmdien brīdināja ANO ģenerālsekretārs Antoniu Gutērrešs.

Tiks sperti «iztrūkuma aizpildīšanas papildu soļi», lai nodrošinātu algas un citas saistības, vēstulē 37 000 darbinieku, kas nonākusi ziņu aģentūras AFP rīcībā, skaidroja Gutērrešs. «No kopējā apjoma, kas ir nepieciešams mūsu parastajām budžeta operācijām 2019.gadā, dalībvalstis ir samaksājušas tikai 70%. Tā rezultātā septembra beigās skaidras naudas trūkums bija 230 miljoni dolāru.»

«Pastāv risks, ka līdz mēneša beigām mēs būsim izsmēluši atbalsta likviditātes rezerves,» skaidroja Gutērrešs.

Lai samazinātu izmaksas, būtu jāatliek konferences un tikšanās, jāsamazina pakalpojumi, oficiālie ceļojumi jāveic tikai būtiski svarīgo aktivitāšu īstenošanai, jāsper soļi enerģijas taupīšanai, norādīja ANO ģenerālsekretārs.

Dalies ar šo rakstu

Šorīt Latvijā nogādātas pirmās vakcīnas pret Covid-19, liecina veselības ministres Ilzes Viņķeles (AP) ieraksts mikroblogošanas vietnē "Twitter".

"Vakcīna ir klāt!!!" tviterī paziņojusi ministre, pievienojot četrus fotoattēlus, kuros redzams, kā no kravas automašīnas ēkā tiek nestas kartona kastes. Uzraksti uz kastēm liecina, ka tās paredzētas tādu kravu pārvadāšanai, kuras svarīgi uzturēt noteiktā temperatūrā. Kastēs temperatūras uzturēšanai tiek izmantots sausais ledus, un katra no tām sver 20,5 kilogramus, liecina uzraksti.

"Šajā kastēs ir izglābtas dzīvības, nākamie Ziemassvētki ar draugiem, koru mēģinājumi klātienē, ceļojumi, atkal normāls darbs mediķiem. Šīs kastes satur zinātnes sasniegums, daudzu cilvēku darbu. Tā ir "Pfizer" vakcīna pret SARS-CoV2. Tas nozīmē arī laimīgu Jauno gadu!" tviterī raksta Viņķele.

Dalies ar šo rakstu

Decembrī “Mēness aptiekās” novērots pieprasījuma pieaugums pēc dāvanu kartēm, komplektētām dāvanām tieši darba kolektīviem, iepriecinājumam klientiem, kas uzņēmuma ieskatā apliecina to, ka uzņēmēji gudri rūpējas, lai viņiem svarīgajiem cilvēkiem Jaunajā gadā būtu laba pašsajūta un veselība.

Uzņēmums to apgalvo, jo 86% no “Mēness aptiekas” rīkotās iedzīvotāju aptaujas respondentiem saviem draugiem un tuviniekiem Ziemassvētkos un Jaunajā gadā vēlēs labu veselību. Savukārt tādi vēlējumi kā: lai daudz naudas, skaisti ceļojumi, daudz prieka un jautrības, lai darbs sniedz gandarījumu – viņiem šī gada nogalē šķiet salīdzinoši maznozīmīgāki – izvēloties vairākas atbildes, par šiem vēlējumiem apstiprinoši atbildējuši tikai 31%-46% aptaujāto.

“Aptaujā atklātais vēlreiz apstiprina, ka laba veselība iedzīvotājiem ir ļoti svarīga, un to, ka veselības nekad nevar būt par daudz, apzinās arī uzņēmēji – darba devēji! Aptiekās jau izjūtam svētku tuvošanos, palielinās pieprasījums pēc dāvanu kartēm, tiek uzdoti jautājumi, kā labāk komplektēt vai papildināt dažādas dāvanas arī darba kolektīviem, klientiem. Tieši šogad aktualizējusies jauna tendence – aptiekas produktus vai dāvanu kartes saviem darbiniekiem iegādājas lielāki un mazāki uzņēmumi. Jau pagājušā gada nogalē to novērojām un esam par šādu iespēju parūpējušies. Aizkustinoši redzēt, ka arī uzņēmēji iegādājas vitamīnus vai citus produktus, lai atbalstītu kādu Ziemassvētku labdarības akciju. Mums ļoti gribas cerēt, ka šie lēmumi par pirkumiem veselībai kopā ar citiem nozīmīgiem soļiem arī palīdzēs, lai labais vēlējums piepildās,” saka Evita Jurjāne-Nelsone, “Mēness aptiekas” pārdošanas, mārketinga un klientu attiecību departamenta vadītāja.

Atpūta

Lielākās tūrisma kompānijas pagaidām turpinās ceļojumu programmas uz Ēģipti

Db.lv, 20.10.2023

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators "Join Up! Baltic" patlaban turpinās ceļojumu programmas uz kūrortiem Ēģiptē, informē uzņēmumā.

Lēmums pieņemts, balstoties uz Latvijas Ārlietu ministrijas un Ēģiptes Tūrisma pārvaldes ieteikumiem un rekomendācijām.

"Join Up! Baltic" vadītāja Sabina Saikovkaja atzīmē, ka tūristu vidū populārākie kūrorti Hurghadā un Šarm eš Šeihā atrodas tālu no robežām ar Gazu un Izraēlu. Turklāt šīm vietām nav arī lielceļu, kas pilsētas savienotu ar karadarbības zonām.

Vienlaikus Saikovkaja norāda, ka kompānija rūpīgi uzrauga situāciju reģionā, ievērojot visstingrākos drošības pasākumus, lai nodrošinātu maksimālu drošību visiem pasažieriem.

Saskaņā ar "Join Up! Baltic" datiem, šogad pieprasījums pēc ceļojumiem uz Ēģipti pieaudzis par 20%. Ēģipte ir populārākais galamērķis ziemas sezonā.

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valdība apsver kosmodroma būvniecību, ņemot vērā rūpnieku mudinājumus veikt lielākas investīcijas kosmosa izpētē, paziņoja ekonomikas ministrs Pēters Altmaiers.

«Ceļojumi kosmosā interesē daudzus cilvēkus un rada tūkstošiem darbavietu. Mēs esam satelītu tehnoloģijas līderi. Tāpēc es izvērtēšu Vācijas Rūpniecības federācijas (BDI) ierosinājumu par kosmodromu,» ministrs sacīja laikrakstam «Bild».

Vācijas rūpniecības pārstāvji mudinājuši kosmosa inovāciju budžetu vairāk nekā dubultot no pašreizējiem 285 miljoniem eiro gadā, lai tas līdzinātos vairāk nekā 700 miljonu eiro lielajam Francijas budžetam.

Kaut arī Vācijas tautsaimniecība ir ceturtā lielākā pasaulē, kosmosa jomas investīciju ziņā Vācija ieņem astoto vietu, norāda BDI.

«Vācijas kā augsto tehnoloģiju zemes spēks valsts kosmosa investīcijās neatspoguļojas,» pagājušajā nedēļā kosmosa jautājumiem veltītā kongresā Berlīnē sacīja BDI vadītājs Dīters Kempfs.

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "ProudBe" radītāja Dace Vintere izveidojusi savu perfekto somu un piedāvā tādu arī citiem.

"Ceļojumos teju vienmēr dodos ar mugursomu plecos. Līdz šim esmu iegādājusies piecas dažādas somas. Bet diemžēl neviena man nešķiet perfekta. Vienā trūkst kāda man ļoti nepieciešama kabata, citā tieku iekšā tikai no augšas, vēl kādai ir neērta muguras daļa u.tml. Reiz, kāda 2018.gada ceļojuma laikā, stāvēju autobusa pieturā un vēroju cilvēkus. Pie autobusa pienāca trīs savā starpā nepazīstamas meitenes, visas ar mugursomām plecos un centās noskaidrot, ar kuru autobusu viņām jādodas tālāk savos piedzīvojumos. Sapratušas, ka kādu laiku ceļojumu turpinās kopā, meitenes uzsāka sarunu. Interesanti, ka, iepazīstoties, pirmais jautājums nebija, kā kuru sauc. Tas bija – no kurienes tu esi? Visas šīs meitenes vienojošais elements bija ceļojuma mugursoma. Viņas visas lepojās ar piederību valstij, no kuras nāk. Un tā dzima ideja par somu. Ļoti īpašu somu. Par somu, kas jau savā būtībā atbild uz šo galveno jautājumu – no kurienes tu esi," stāsta zīmola "ProudBe" izveidotāja D.Vintere.