Pakalpojumi

Hesburger īpašnieks un vadītājs: PVN likme Latvijā ir ļoti augsta

Didzis Meļķis, 09.07.2014

Jaunākais izdevums

Taisnīgāk būtu, ja vismaz dažiem pārtikas produktiem būtu pazemināta PVN likme, jo tā Latvijā ir ļoti augsta

Tā uzskata ātrās ēdināšanas ķēdes Hesburger īpašnieks un vadītājs Kari Salmels. No saimnieka sākotnējās sajūtas «ak vai, ko gan es esmu izdarījis nepareizi!?» desmit gados Latvijā viņa uzņēmumam ir 38 restorānu, un tuvākajā laikā tiks atvērti vēl vairāki.

Jūsu sieva ir latviete?

Jā.

Tad atļaujiet sākt ar populistisku jautājumu – jūs aizvedat mūsu skaistākās sievietes un uzņēmuma peļņu un vietā atstājat kaut kādu fast food, ātro ēdienu?

Laikam saprotu, kur tēmējat, un man jāteic, ka mēs jau kopš pirmā darbības gada nekādu Hesburger peļņu neesam pārveduši uz Somiju. Gluži pretēji – gadu gaitā esam to investējuši Latvijā, kopā apmēram 30 miljonus eiro.

Tā ir mūsu vispārējā stratēģija – mēs reinvestējam visu līdz pēdējam penijam, vienalga, vai tā būtu Latvija vai Somija. Mums nav akcionāru, kas prasa dividendes, un varam to atļauties. Mēs gribam kompāniju attīstīt, tāpēc viss, ko bizness rada, aiziet atpakaļ biznesam. Mēs aizvien attīstām visai daudz jaunu restorānu. Varbūt nākamgad tādu būs mazāk, tomēr turpmākajos piecos līdz desmit gados Hesburger restorānu skaits noteikti turpinās augt.

Kas ir izaugsmes pamatā – no dažiem restorāniem 90. gadu sākumā līdz 287 Somijā pašlaik? Turklāt sākumā tie taču bija jūsu finanšu krīzes gadi.

Jā, tie bija krīzes gadi. Bet mums bija šāds tāds pašu kapitāls, un bija redzams, ka cilvēkiem mūsu burgeri patīk. Nebija nez kādu ambīciju, bet vienkārši bija redzams, ka varētu to darīt te un tur, un tur arī varbūt. Ja bija grūtības, tad bija interesanti saprast, kāpēc tās ir, un tā tas viss aizgāja.

Jūsu teiktais par «šādu tādu kapitālu» ir lieka kautrība. Tas ir lielisks stāsts, kā jūsu tēvs īstajā brīdī pārdeva kompāniju, lai, krīzei sākoties, nopirktu to atpakaļ apmēram desmit reizes lētāk, ja esmu pareizi sapratis.

Tā ir patiesība, bet tikai daļēji. 1988. gadā mēs tiešām pārdevām kādus desmit Hesburger, bet tās bija kioska tipa ēstuves, ne restorāni kā tagad. Un mēs pārdevām arī trīs viesnīcas, kas bija šā darījuma vērtīgākā daļa. Savukārt atpirkām tikai šos Hesburger, tāpēc tik liela atšķirība pārdošanas un pirkšanas cenās. Tiesa, atpirkām mēs tiešām lētāk, bet ne desmit reizes. Un no viesnīcu darījuma mums bija atbalsta kapitāls turpmākajam biznesam.

Man tobrīd bija kādi 23 gadi, un es domāju, ko iesākt tālāk. Es jau kopš 13 gadiem tēva kompānijā biju darbojies ar burgeriem un hotdogiem, un tā bija vienīgā lieta, ko es tiešām zināju un pratu. Pārdošanas līgumā bija noteikts termiņš, kurā mēs nedrīkstējām darboties šajā jomā, bet tas gāja uz beigām. man bija skaidrība par to, ko es gribu darīt turpmāk, un līdz ar iespēju atpirkt Hesburger man jau bija šādas tādas idejas.

Kādēļ neviens to neizdarīja pirms jums – šo ekspansiju?

Es nezinu. Varbūt tāpēc, ka šis bizness nemaz nav tik vienkāršs. Klientam var šķist, ka nav liela māksla – gabals maizes un gaļa pa vidu, bet, godīgi sakot, peļņas marža šai biznesā ir ļoti, ļoti maza. Tikai tad, ja spēj pārdot pietiekami lielu apjomu, sāc pelnīt kādu peniju šeit, kādu peniju – tur.

Pamatā tam ir pārliecība, ka mans produkts garšo labi. Un, ja izdodas to klientam pārdot vienreiz, viņš atgriezīsies. Bet, ja tai pirmajā reizē produkts neizrādīsies pietiekami labs, tad ir cauri – spēle galā.

Ap to laiku sabiedrībā parādījās arī veselīgā dzīvesveida mode. Vai jūs teiktu, ka jūsu pārdotais ēdiens ir veselīgs?

Es neteiktu, ka tas ir veselīgs, bet tas noteikti nav neveselīgs. Ir visai grūti pateikt, kas tas ir – veselīgi. Salātus vien ēst arī galu galā nebūs veselīgi. Bet, kad es skatos uz mūsu dubulto burgeru, tur ir maize, 100% gaļas, salāti, siers, kečups... Es nudien nesaprotu, kas tajā varētu būt neveselīgs. Varbūt kādam liekas, ka majonēze? Bet mūsu majonēzē ir izmantota 100% rapšu sēklu eļļa, kurā ir omega-3 taukskābes. Protams, ēdienkartes tāpat attīstās nemitīgi – nāk jaunas idejas, kā kaut ko uzlabot vai ieviest. Tā Latvijā nule kā parādījies vēl viens tortiljas veids. Bet mēs tik daudz necenšamies piedāvāt vairāk salātus un tādā garā.

Vai produktu piegāde jums ir centralizēta?

Pamatā mūsu preces nāk caur noliktavu Igaunijā, kas apkalpo visas Baltijas valstis.

Ko sakāt par nodokli neveselīgai pārtikai? Nebaidāties zem tā pakļūt?

Diskusijas par šādu nodokli ir ne Latvijā vien, bet ir grūti noteikt, kas ir un kas nav neveselīgs. Es pats par šādu nodokli drīzāk esmu pozitīvi noskaņots. Arī no biznesa viedokļa, jo tad mēs varētu teikt – redzat, mēs neesam šai kategorijā.

Esat drošs, ka jūs tas neķertu?

Var jau būt, ka mums ir kāds viens vai divi izejmateriāli, par kuriem es šobrīd nevaru iedomāties un ko varētu ielikt neveselīgo kategorijā, bet vispārīgi tie ir bez jelkādas vainas. Mūsu gaļa ir absolūti bez kādiem piejaukumiem. Tajā ir 18% tauku, bet grilējot arī tie zūd.

Un kā, jūsuprāt, ir ar PVN pārtikai?

Latvijā tas ir ļoti augsts. Somija mums ir labs tirgus, jo tur pārtikai ir samazinātais PVN – 14%, salīdzinot ar vispārējo šo nodokli 24% apmērā. Es domāju, ka tas ir visai taisnīgi, jo ēst vajag visiem. Ja gribi pirkt vēl kaut ko, tad pamatā var attaisnot, ka tam ir augstāks nodoklis.

Es tomēr negribu teikt, ka Latvijā tas būtu jāpaaugstina. Manuprāt, jau šejienes 21% ir pārāk augsta likme. Bet, tā kā ēst vajag visiem, kaut vai dažiem produktiem varētu būt pazemināts PVN – tas būtu taisnīgāk.

Kāpēc Latvijā ir vairāk Hesburger restorānu nekā somiem tuvākajā Igaunijā? Tāpēc, ka šeit ir lielāks tirgus vai tāpēc, ka jūs šeit biežāk viesojaties pie radiem?

Droši vien otrā iemesla dēļ. (Smejas.) Iemesls ir tāds, ka es šeit vairāk ceļoju. Bet Igaunija mūsu restorānu skaita ziņā sāk jūs jau piedzīt. Nav tā, ka Latvijā to būtu vairāk iedzīvotāju skaita dēļ, jo mēs vadāmies no iespējamā restorānu novietojuma – cik labu vietu varam dabūt par samērīgu cenu un vai izskatās, ka tur varētu sanākt bizness.

Kā ir ar cenām – tās dažādās zemēs ir līdzīgas?

Somijā Hesburger ir apmēram uz pusi dārgāks. Igaunijā tas ir nedaudz dārgāks, bet Latvijā un Lietuvā apmēram vienā cenā. Tas ir izmaksu, algu dēļ utt.

Jūs laikam apspriežat arī Tuvo Austrumu tirgus.

Teiksim tā – tie nav mūsu galvenie mērķa tirgi. Bet dažkārt Tuvo Austrumu kompānijas, piemēram, no Saūda Arābijas, sazinās ar mums, ka gribētu Hesburger redzēt savās zemēs. Un tad mēs ļoti uzmanīgi pētām, vai tas ir mums interesanti. Prasa arī no Irākas, kas izklausās visai traki.

Jā, tur iet karsti, tomēr ziemeļos Kurdistānā biznesam klājas tīri labi.

Tās arī ir kurdu kompānijas, kas interesējas.

Vai tas nozīmētu, ka jūs atkāptos no ģimenes tradīcijas un pārdotu savu zīmolu franšīzē?

Daļa mūsu restorānu jau tagad ir šādi pārvaldīti. Krievijā tie visi ir franšīzes uzņēmumi. Protams, arī Tuvajos Austrumos viņi būtu mūsu franšīzes partneri, tomēr pašlaik mums tur tiešām nav nekādu nopietnu un konkrētu sarunu ne ar vienu.

Franšīze sākumā prasa visai daudz laika – ir turp jābrauc, jāpārliecinās par izejvielām, islāma zemēs tas nozīmētu arī halal gaļu, un jāpanāk, ka mūsu hamburgers tur garšo tāpat kā Rīgā. Protams, ēdienkartē jābūt arī kaut kam īpašam vietējam tirgum.

Tomēr izklausās, ka globalizācijas gēns jūsos ir.

Protams. Tomēr pamatā tam ir mūsu pašu privātais kapitāls, un mēs pašlaik gribam koncentrēties uz šīm trijām četrām valstīm un investēt šeit.

Kā jūs ietekmē pārtikas izejvielu cenu svārstības?

Ļoti. Pirms diviem trim gadiem pārtikas cenas ļoti pieauga, un es biju nobažījies. Tagad izejvielu cenas atkal ir lejā, tāpēc nav arī spiediena celt pārdodamās pārtikas cenu. Tas ir ļoti grūti, jo klients pie kases negrib dzirdēt skaidrojumus par globālajām pārtikas cenām, un mums dažbrīd ir jāuztur pieņemamas cenas uz sava rēķina. Es domāju, ka cenas paliks stabilas pašreizējā līmenī vismaz vienu gadu vai varbūt pat vēl nedaudz kritīsies – par 1% vai 2%. Bet to, kas notiks pēc diviem trim gadiem, nezina neviens.

Kā jūs apdrošināties pret cenu svārstībām?

Vai tik es tagad jau nesāku klāstīt komercnoslēpumus? Vispārīgi tas notiek ar ilgāka termiņa līgumiem – uz trim vai sešiem mēnešiem. Ar vienu vai diviem piegādātājiem ir pat līdz gadam. Viņiem jau arī tas ir risks, jo droši neviens nezina, kas notiks.

Atšķirībā no McDonald’s jums ir daudz restorānu reģionos. Vēl «labajos gados» es jautāju mūsu pašu Lido īpašniekam, kad restorāns būs viņam tuvajās Cēsīs, un atbilde principā bija, ka nekad. Kādēļ jums ir šāda stratēģija?

Vienudien Hesburger būs Cēsīs – mēs tur būsim. Cēsis pašlaik nav mūsu galvenais mērķis, bet triju līdz piecu gadu laikā mēs tur būsim. Latvijā nav daudz vietu, kur es nebūtu bijis. Labi pazīstu jūsu zemi, un, kad šeit braucu, zinu no galvas pareizos pagriezienus.

Par Cēsīm un vispār – kādi ir apsvērumi jūsu izvēlei?

Tas var izklausīties dīvains arguments biznesa izvēlei, bet Cēsis ir jauka pilsēta. Ja pareizi atceros, pilsētā ir kādi 11 tūkstoši iedzīvotāju, un domāju, ka viens Hesburgers viņiem par smagu nebūs. Es ticu, ka tas ir iespējams.

Šai ziņā jūs – tradicionāls uzņēmējs – līdzināties kādam augsto tehnoloģiju eksportam no digitālās ekonomikas, ko tās konkrētajā brīdī nepamatoti augsto likmju dēļ mēdz dēvēt par cerības ekonomiku.

Mums nav jāatskaitās ik ceturksni akcionāriem; mēs to varam atļauties. Es braukāju, piemēram, pa Latviju, mēģinu saprast, kā cilvēkiem vienā vai otrā pilsētā klājas, kāda ir vispārējā noskaņa, kā, kad un kur viņi pārvietojas un vai rodas sajūta, ka šeit iederētos mūsu restorāns.

Cēsis pat ap pieciem pēcpusdienā mēdz būt spokaini tukšas.

Jā, bet man tādā gadījumā interesē, kur tie cilvēki iet laikā no diviem līdz četriem. Ja mēs būsim viņu redzeslokā un viņi pie mums vienreiz iegriezīsies, tad viss notiks.

Tieši pirms desmit gadiem atvērām savu pirmo restorānu Latvijā – lielveikalā Olimpia. Mēs bijām ilgi strādājuši, lai visu pareizi un labi iekārtotu, un tai atklāšanas dienā es pats tur biju.

Pirmajās divās stundās mums bija viens klients. Viņš pasūtīja no ēdienkartes pasūtīja divus ēdienus. Un es domāju: es esmu pieļāvis tādu kļūdu! Pirmajā dienā mēs ietirgojām kādus 100 latus. Bet pēc desmit gadiem es saku, ka ir OK, un mēs paplašināmies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

PVN vienkāršošanas pasākumi pārrobežu darījumos

Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vecākā eksperte Diāna Lukjanska, 08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) notiek darbs pie galīgās Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sistēmas izveides. Tā padarīs esošo PVN sistēmu noturīgāku pret krāpšanu, vienkāršāku, kā arī nodrošinās vienlīdzīgus konkurences apstākļus uzņēmumiem neatkarīgi no tā, vai tie veic iekšzemes vai pārrobežu darījumus. Vienlaikus, kamēr notiek darbs pie galīgās PVN sistēmas izstrādes, ir jāuzlabo pašreizējā PVN sistēma.

Lai komersantiem nodrošinātu juridisku noteiktību PVN piemērošanā pārrobežu darījumos, liela nozīme ir skaidriem un stabiliem noteikumiem. Pagājušā gada decembrī tika pieņemti grozījumi Direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu (PVN direktīva). Tie paredz ieviest trīs tā saucamos "ātros vienkāršošanas pasākumus" PVN piemērošanā pārrobežu darījumos attiecībā uz preču piegādi uz noliktavu citā dalībvalstī (call-off stock), PVN piemērošanu darījumu ķēdē un PVN reģistrācijas numura lietošanu.

Ar 2020. gada 1. janvāri PVN direktīvas grozījumi ir jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos. Minēto pasākumu galvenais mērķis ir samazināt administratīvo slogu PVN maksātājiem un panākt juridisko noteiktību. Tādā veidā tiek panākta PVN noteikumu harmonizācija ES teritorijā, kā rezultātā rodas arī izmaksu samazinājums komersantiem. "Ātro vienkāršošanas pasākumu" ieviešana sniegs atbalstu PVN piemērošanā komersantiem, kuru saimnieciskā darbība ir saistīta ar pārrobežu darījumu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā salīdzinoši sīvo konkurenci Latvijas ēdināšanas biznesā, ātrās ēdināšanas tirgū brīva vieta varētu būt vēl kādam vienam jaunam konkrētās jomas ēdināšanas zīmolam, intervijā aģentūrai LETA stāsta Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela.

Viņš norāda, ka šajā biznesā konkurence ir ļoti sīva. Nemitīgi jāseko līdzi tirgus attīstībai, izmaiņām, kā arī tam, ko dara konkurenti. Ātrās ēdināšanas jomā liela nozīme ir cenas, piedāvājuma, kvalitātes un apkalpošanas ātruma faktoriem. Taču, neskatoties uz izteikto konkurenci, Hesburger ar interesi gaida, vai un kad Latvijas tirgū ienāks vēl kāds jauns spēlētājs.

Sīvās konkurences apstākļos nolūkā piesaistīt jaunus klientus Hesburger seko līdzi savam piedāvātajam produktu klāstam, regulāri radot arī dažādus jaunus produktus par saprātīgu cenu. Uzņēmumā ir komandas vienība, kas strādā pie jaunu produktu izgudrošanas, Hesburger iekšienē notiek degustācijas, diskusijas, pirms jaunais piedāvājums nokļūst ēdienkartē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kādas ir iespējas cīņai ar PVN krāpniecību?

Sintija Ozola, Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vadītāja, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk Eiropas Savienībā (ES) un Latvijas publiskajā telpā tiek runāts par problēmām ar pievienotās vērtības nodokļa (PVN) iekasēšanu un samērā lielo PVN plaisu (proti, starpību starp iekasējamo un iekasēto PVN apjomu) rādītāju PVN krāpniecības dēļ. Šī nodokļa sistēmas nenoturība pret krāpniecību nodara būtiskus zaudējumus nacionālo valstu budžetu ieņēmumiem, kas savukārt ietekmē tautsaimniecību un iedzīvotāju labklājību.

Lai cīnītos ar liela apjoma un pēkšņu PVN krāpniecību, viens no efektīvākajiem ātras reakcijas mehānismiem ir tā sauktā apgrieztā jeb reversā PVN maksāšanas kārtība. Pirmo reizi Latvijā šī kārtība tika ieviesta 1999. gada 1. jūlijā vienā no nozīmīgākajām un lielākajām tautsaimniecības nozarēm – kokrūpniecībā. Ja sākotnēji apgrieztā PVN maksāšanas kārtība tika attiecināta tikai uz kokmateriālu piegādēm, tad šobrīd tā aptver ne tikai dažāda veida kokmateriālu piegādes, bet arī dažādus pakalpojumus, kas tiek sniegti šajā nozarē.

Noderīga ziņa? Padalies! Twitter Facebook Draugiem

Diemžēl vispārīgā PVN piemērošanas kārtība un parastie PVN administrēšanas pasākumi ir izrādījušies neefektīvi pret PVN izkrāpšanu arī attiecībā uz metāllūžņu piegādēm un ar tām saistītiem pakalpojumiem, būvniecības pakalpojumiem un atsevišķu elektronisko ierīču piegādēm, tāpēc Latvijā arī šajās jomās tika ieviesta minētā īpašā PVN maksāšanas kārtība attiecīgi 2011. gada 1. oktobrī, 2012. gada 1. janvārī un 2016. gada 1. aprīlī. No šā gada 1. jūlija paredzēts ieviest apgriezto PVN maksāšanas kārtību arī graudaugu nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Latvijā restorānu skaitu vēlas palielināt līdz 60-70, intervijā aģentūrai LETA sacīja Hesburger tīkla vadītājs Kari Salmela, vienlaikus atzīstot, ka par lielākajiem konkurentiem uzskata vietējos ēdināšanas uzņēmumus, nevis citas ātrās ēdināšanas ķēdes.

«Latvijā pašlaik ir 44 Hesburger restorāni, bet kopumā ķēdē ir 448 restorāni. Es domāju, ka Latvijā mūsu restorānu skaits nākotnē sasniegs 60-70. Mēs visu laiku augam, un katru gadu mums klāt nāk no viena līdz trim restorāniem. Šogad mēs atvērsim jaunu restorānu Rīgā, Brīvības gatvē, un plānojam atvērt arī Vecrīgā. Nākamā gada sākumā mēs plānojam atvērt restorānu Kauguros,» teica Salmela.

Viņš atzina, ka labas vietas jauniem restorāniem atrast nav viegli, bet tas ir izdarāms. «Kad es Latvijā ierados 2003.gadā, man daudz bija jāstāsta, kas ir Hesburger, un 95% no sarunu biedriem šaubījās, vai es spēšu samaksāt īri u.c. Taču, ja tu smagi strādā un esi aktīvs, tad vietas var atrast. Taču tas, protams, nenotiek vienā dienā. Tas ir ilgs process. Tagad cilvēki ir pārliecinājušies, ka mēs esam nopietns uzņēmums, maksājam īri un citus apsaimniekošanas izdevumus, un katru nedēļu mēs saņemam kādu piedāvājumu par vietu restorāna atvēršanai. Protams, ne vienmēr šīs vietas mūs apmierina. Piemēram, ja diezgan tuvu piedāvātajai vietai jau ir mūsu restorāns, vieta kā tāda mums nav pievilcīga vai, piemēram, telpu nomas cena ir par lielu. Tādēļ es teikšu, ka labas vietas atrast ir diezgan sarežģīti, bet tas ir izdarāms,» klāstīja Salmela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Latvijas tirgū šogad plāno investīcijas 5,5 miljonu eiro apmērā. Plānotās investīcijas Latvijā paredzētas 5 jaunu restorānu izveidē, kā arī Siguldas restorāna rekonstrukcijā, kuru plānots noslēgt šī gada aprīlī, informē «Hesburger» Attīstības direktore Ieva Salmela.

Savukārt vasarā plānots atvērt trešo restorānu Daugavpilī, kur investīcijas restorāna ēkas remontdarbos un labiekārtošanā sasniegs aptuveni pusmiljonu eiro.

Kopumā Baltijas valstīs «Hesburger» šogad biznesa attīstībā plāno investēt aptuveni 11,5 miljonus eiro. Tostarp Lietuvā 4 miljonus eiro un Igaunijā – 2 miljonus eiro.

Kaimiņvalstī Lietuvā šogad paredzēts attīstīt 3 līdz 4 jaunus restorānus, savukārt Igaunijā - 2 restorānus.

I. Salmela atgādina, ka pērn «Hesburger» spēra soli IT nozarē, izveidojot mobilo aplikāciju produktu pasūtīšanai tiešaistē Latvijā. Kopš aplikācijas atklāšanas Latvijā pagājušā gada septembrī, veiktas vairāk nekā 131 tūkstošu lejupielādes. I. Salmela atzīmē, ka tas norāda uz augsto interesi iedzīvotāju vidū veikt ēdiena pasūtīšanu attālināti, tādējādi taupot laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Dzirciema ielā atvērts 40. Hesburger tīkla restorāns; ieguldīti 350 000 eiro

Lelde Petrāne, 15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hesburger, ātrās ēdināšanas ķēde, šonedēļ, atzīmējot desmit gadu jubileju Latvijas tirgū, atvērusi divus restorānus Rīgā - Dzirciema ielā un Vienības gatvē.

Ieva Salmela, Hesburger attīstības direktore Baltijas valstīs, atgādina: «Pirms desmit gadiem atvērām pirmo Hesburger restorānu Latvijā, tirdzniecības centra Olimpia telpās.»

Šonedēļ Pārdaugavā atvērti divi jauni Hesburger restorāni - šodien Dzirciema ielā 42 atvērts 40. Hesburger tīkla restorāns, kurā ieguldītas investīcijas 350 000 eiro apmērā un izveidotas 7 jaunas darbavietas. Hesburger restorāns izvietots jaunatklātā tirdzniecības centra telpās 166 kvadrātmetru platībā.

Savukārt pirmdien, 14. jūlijā Vienības gatvē 77 atvērts Hesburger restorāns ar autokasi. Vienības gatves Hesburger restorāna izveidē investēti 800 000 eiro, tā platība ir 148 kvadrātmetri. Vienības gatves Hesburger komandā ir 6 jauni darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Rindā uz samazinātu PVN gaida maize, gaļa, piens, olas, grāmatas un prese

Māris Ķirsons, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz samazināto pievienotas vērtības nodokļa likmi 5% cer maize, gaļa, piens, olas, grāmatas un preses izdevumi.

To rāda Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Nodokļu politikas apakškomisijas sēde. Jāatgādina, ka no 2018. gada Latvijā tika ieviesta PVN likme 5% apmērā. Tā tika ieviesta Latvijai raksturīgiem dārzeņiem un augļiem, kam līdz tam bija 21% likme.

Jāņem gan vērā, ka Latvijai raksturīgiem dārzeņiem un augļiem 5% PVN likme darbosies tikai līdz 2020. gada 31. decembrim, bet par tās tālāko likteni lēmums ir jāpieņem valdību veidojošajiem politiķiem. Turklāt līdz šim ir bijuši vairāki neveiksmīgi mēģinājumi arī piena produktiem, maizei, gaļai, vistu un paipalu olām samazināt pievienotās vērtības nodokļa likmi no pašreizējiem 21% līdz 5%. Cerību uz to, ka šāda ideja varētu materializēties, rada Krišjāņa Kariņa vadītās valdības deklarācijā rakstītais: Izvērtēsim iespējas samazināt PVN svaigai gaļai, svaigām zivīm, olām un piena produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrā ēdināšanas uzņēmuma "Hesburger" pārdošanas apjoms Latvijā 2022.gadā, salīdzinot ar 2021.gadu, kāpis par 30,3%, sasniedzot 43,08 miljonus eiro, informē kompānijā.

Kopumā "Hesburger" pārdošanas apjoms Baltijas valstīs pērn sasniedza 128,52 miljonus eiro, no tā lielāko daļu veidojot Lietuvas tirgum. Salīdzinot ar 2021.gadu, Lietuvā pārdošanas apjoms pieaudzis par 30,47% un sasniedzis vairāk nekā 47,10 miljonus eiro. Turpretim Igaunijā pārdošanas apjoms kāpis par 28,07%, sasniedzot vairāk nekā 38,33 miljonus eiro.

"Hesburger" mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela komentē, ka 2022.gads ir bijis pārbaudījumiem pilns gan kara Ukrainā, gan energokrīzes un straujās inflācijas dēļ.

Pērn uzņēmums Latvijā veicis investīcijas Cēsīs, kur atvērta uzņēmuma 50. ēstuve, kā arī astoņu filiāļu renovācijā, uzlabojot to iekštelpas un āra infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu administrācijai būs tiesības uzņēmumu izslēgt no PVN maksātāju reģistra, ja nodokļu maksātājs sešus mēnešus nebūs norādījis nevienu darījumu, kā arī, neuzsākot darbību, veiks visu amatpersonu nomaiņu ar personām, kas nav Latvijas iedzīvotāji.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes darba rezultāts, izskatot piedāvātos grozījumus pievienotās vērtības nodokļa likumā. Attiecībā uz piedāvāto normu redakcijām daudz jautājumu bija gan Saeimas Juridiskajam birojam, gan atbildīgās komisijas deputātiem, un normas nāksies precizēt.

Lielas pilnvaras

Izmaiņas paredz, ka Valsts ieņēmumu dienests varēs lemt par reģistrēta PVN maksātāja izslēgšanu no VID PVN maksātāju reģistra, ja reģistrēts PVN maksātājs iepriekšējos vismaz sešus kalendāra mēnešus PVN deklarācijās nebūs norādījis nevienu darījumu, ja reģistrēts PVN maksātājs, nesākot saimnieciskās darbības veikšanu, veiks visu amatpersonu nomaiņu, kā arī gadījumā, kad reģistrēts PVN maksātājs veic visu amatpersonu nomaiņu uz personām, kas nav Latvijas pilsoņi vai pastāvīgie iedzīvotāji. Turklāt, lai veicinātu reģistrēta PVN maksātāja vēlmi izpildīt ar normatīvajiem aktiem noteikto pienākumu sadarboties ar VID un sniegt nepieciešamo informāciju nodokļu kontroles vajadzībām, ierosināts tam piemērot soda naudu 21% apmērā, ja tas nesniedz informāciju VID par darījuma norisi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES PVN direktīva ļauj dalībvalstīm ieviest samazināto PVN likmi pārtikai.

Vairums no 27 Eiropas Savienības dalībvalstīm, jo īpaši turīgākās, pārtikai piemēro zemāku pievienotās vērtības nodokļa likmi. Latvija, iespējams, no 2024. gada 1. janvāra pārstās piemērot šī nodokļa samazināto 5% likmi Latvijā raksturīgajiem dārzeņiem un augļiem. BDO Latvia pētījums liecina, ka arī bez šī papildinājuma mūsu valstī PVN likme ir viena no augstākajām.

Atpaliekam tikai no Dānijas

Latvijā PVN likme pārtikas precēm ir viena no augstākajām ES, tāpat kā Bulgārijā, Dānijā, Igaunijā un Lietuvā. «Attīstītās valstis (Vācija – 7% likme, Luksemburga – 3%) piemēro daudz zemāku samazinātā PVN likmi nekā Latvija, neskatoties uz to, ka var atļauties to celt, jo iedzīvotāju dzīves līmenis ir augstāks. Šo valstu iedzīvotāji būtu spējīgi nest arī nedaudz lielāku nodokļu nastu, taču ES dalībvalstis nesteidzas šīs likmes palielināt,» pētījuma datus komentē AS BDO Latvia nodokļu projektu vadītājs Artūrs Radziviļčuks. Viņš kā pārsteidzošu vērtē situāciju, ka Baltijā – Latvijā, Lietuvā un Igaunijā – šādas samazinātās PVN likmes pārtikai netiek piemērotas. Samazinātās PVN likmes pārtikai nav arī Dānijā. «Izveidojusies absolūti neloģiska aina – jo nabadzīgāka valsts, izņemot Dāniju, jo augstāks PVN pārtikai,» secina A. Radziviļčuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

"Nabadzīgajā" Luksemburgā PVN pārtikai – 3%, "turīgajā" Latvijā – 21%

Māris Ķirsons, 06.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums no 27 Eiropas Savienības dalībvalstīm, jo īpaši turīgākās, pārtikai piemēro zemāku pievienotās vērtības nodokļa likmi. Tikai četras valstis, tostarp Latvija, to nedara!

Lauksaimnieki ceļ trauksmi – resursu sadārdzinājuma dēļ pieaug ražošanas izmaksas, kā rezultātā vietējā pārtika kļūst un arī kļūs arvien dārgāka. Lauksaimnieki vienbalsīgi un uzstājīgi pieprasa valdībai pazemināt PVN likmi visai pārtikai – no 21% līdz 5%.

Konferences PVN samazinājums pārtikai kā sabiedrību iesaistošs faktors Eiropas Zaļā kursa mērķu sasniegšanai rezolūcijā lauksaimnieki norāda, ka Krievijas iebrukums Ukrainā ir radījis milzīgu ietekmi uz globālo ekonomiku. Savukārt pasaules vadošās institūcijas jau izteikušas nopietnas bažas par tuvākā gada laikā iespējamo pārtikas trūkumu daudzās valstīs un pat iespējamo badu atsevišķos reģionos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēde "Hesburger" sākusi darbu Polijas galvaspilsētā Varšavā, informē kompānijā.

Polijā "Hesburger" darbosies atbilstoši jaunam konceptam, nodrošinot produkciju pasūtījumiem tikai piegādei uz mājām. "Hesburger" Polijā strādā astoņi cilvēki.

“Hesburger” starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela stāsta, ka šobrīd “Hesburger” restorāni atrodas Polijas kaimiņvalstīs: Lietuvā, Vācijā un Ukrainā. Izejvielas “Hesburger” Polijā tiek piegādātas no noliktavas un majonēzes ražotnes, kas atrodas Lietuvā, Kauņā.

“Mēs turpināsim aktīvi paplašināties ne tikai Polijā, bet arī citās valstīs. Šogad visvairāk pieaugs mūsu restorānu skaits Bulgārijā,” atklāj I.Salmela.

Patlaban "Hesburger" darbojas astoņās Eiropas valstīs, tostarp Somijā "Hesburger" ir 272 struktūrvienības, Lietuvā - 59, Latvijā - 51, Igaunijā - 50, Bulgārijā - 28, Ukrainā - septiņas, Vācijā - divas un Polijā - viena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde Hesburger Latvijas tirgū ieviesusi mobilo aplikāciju, kas paredzēta produktu pasūtīšanai tiešsaistē, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Mobilā aplikācija tika veidota, reaģējot uz mūsdienu patērētāju steidzīgo dzīves ritmu – tā domāta, lai padarītu klientu ikdienu vienkāršāku un ērtāku,» saka Hesburger attīstības direktore Ieva Salmela.

Aplikācija paredzēta produktu pasūtīšanai tiešsaistē un piedāvā dažādas aplikācijas izmantošanas priekšrocības, piemēram, elektroniskos atlaižu kuponus, restorānu atrašanās karti, informāciju par produktu uzturvērtībām un citas.

Latvija ir trešā valsts, kurā pieejama Hesburger aplikācija pieejama. Šī gada jūlijā tā atklāta kaimiņvalstī Igaunijā, savukārt pagājušā gada maijā – Somijā. Lejuplāžu skaits šajās valstīs sasniedz attiecīgi 40 000 un 760 000. Igaunijā, kur aplikācija pieejama kopš šī gada jūlija, ar tās palīdzību līdz šim veikti vairāk nekā 55 100 pasūtījumu. Pateicoties šai aplikācijai, Bonuskluba biedru skaits Igaunijā ir trīskāršojies, savukārt pirktākais produkts kaimiņvalstī ar Hesburger aplikāciju ir siera burgers un tā komplekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22 no 28 ES dalībvalstīm, jo īpaši turīgākās, pārtikai piemēro zemāku PVN, ieskaitot nesen pievienojušos Horvātiju un krīzē smagi cietušo Grieķiju, un tikai piecas valstis, tostarp Latvija to nedara

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Latvijā PVN likme pārtikas precēm ir viena no augstākajām ES. Pēc PVN likmes lieluma Latvija atpaliek tikai no Dānijas. Attīstītās valstis (Vācija –7% likme, Luksemburga –3% un Lielbritānija – 0%) piemēro daudz zemāku samazināto PVN likmi nekā Latvija, neskatoties uz to, ka tās varētu atļauties ieviest arī augstāku samazināto PVN likmi, jo iedzīvotāju dzīves līmenis ir augstāks un viņi būtu spējīgi nest arī nedaudz lielāku nodokļu nastu, taču ES dalībvalstis nesteidzas šīs likmes palielināt, lai arī pēdējie gadi ir uzskatāmi par ekonomiskās krīzes periodu un valstis meklēja iespējas palielināt budžeta ieņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Asociācija: Latvijā izplatīts uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar PVN apliekams darījums

LETA, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nostiprinājies uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) apliekams darījums, sacīja Auto asociācijas vadītājs Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā mazlietotu automobiļu iegādes darījumos izkristalizējusies krāpniecības shēma, tos pārdodot kā lietotas preces un rēķinā neuzrādot PVN, kam būtu jānonāk valsts kasē. Iepriekš PVN bija negodīgo tirgotāju papildus peļņas avots, jo tas netika nomaksāts valsts kasē, taču pēdējos gados, konkurencei saasinoties, pārdevēji atsakās arī no PVN tiesas un samierinās vien ar pāris simtu eiro komisiju par darījumu.

Tomēr automobilis, neatkarīgi no tā, vai tas ir jauns vai lietots, ir tāda pati prece kā jebkura cita, un tās pārdošanas gadījumā tas ir ar PVN apliekams darījums. Tiesa, izņēmums ir automobiļiem, kas ir bijuši privātpersonu īpašumā un par kuriem PVN ir pilnā apmērā samaksāts, tos iegādājoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdniekam jārīkojas kā bitei, kas savāc medu, nenodarot sāpes augam. /Mahābhārata/

Ko Latvija varētu darīt ar EUR 1 miljardu gadā? Varbūt pajautāsim skolotājiem, policistiem, ierēdņiem? Man pašam kā prioritāte šķiet, ka varētu reformēt VID, lai tur strādātu perspektīvākie jaunieši un spējīgākie nodokļu speciālisti un saņemtu konkurētspējīgākas algas un bonusus, ja ir izpildīti gada sākumā ieplānotie mērķi un ja VID klienti – nodokļu maksātāji – sniegtu atsauksmes, ka saņēmuši labāko servisu, kāds vien iespējams. Tad VID auditā skaidrotu, kur uzņēmums kļūdījies, kā pareizi samaksāt un sodītu tikai, ja VID konstatē ļaunprātību, piemēram, ja uzņēmums atkārtoti ignorē VID norādes par nekorektu rīcību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gads Latvijā varētu atnest «dāvanu» – augstāku PVN likmi, valdības vadītāja noliedz šādas iespējas apspriešanu, savukārt budžeta eksperti to uzskata par neizbēgamu, uzņēmēji – par nepieļaujamu

Vētru ar PVN standartlikmes paaugstināšanu sacēla nesen Saeimas deputāta pienākumus pildīt sākušais Gatis Sprūds, kurš savā Twitter kontā paziņoja, ka saņēmis informāciju – tiekot gatavota PVN likmes palielināšana par 1 vai pat 2 procentpunktiem, kuru centīšoties nepieļaut. Tieši tāpēc uz šo jautājumu nācās atbildēt arī Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai, kura noliedza, ka patlaban tiktu apspriesta iecere par 1 – 2 procentpunktiem palielināt PVN nodokļa likmi. «Valdībā nekas tāds nav lemts, neesmu neko tādu apspriedusi arī ar Finanšu ministriju,» valdības vadītājas sacīto citē aģentūra LETA. Pērn novembrī LETA rakstīja, ka finanšu ministra padomnieks Reinis Strolis diskusijā atzinis: nākamajos gados būs jādiskutē par izmaiņām saistībā ar PVN – gan par samazināto PVN, gan akcīzes nodokļa celšanu tabakai. Neoficiāla informācija liecina, ka valdību veidojošo partiju starpā ir bijusi runa par to, kur ņemt papildu naudu valsts budžetam. Viena no idejām ir bijusi PVN pamatlikmes palielināšana par vienu procent- punktu, lai atgrieztos situācijā, kāda tā bija līdz 2012. gada 1. jūlijam, kad nodokļa likme tika samazināta, lai iegrožotu inflāciju un Latvija varētu izpildīt iestāšanās kritērijus eirozonā. Kā vēl viens papildu arguments PVN likmes pacelšanai ir tas, ka no 2015. g. iecerēta iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmes samazināšana. Protams, šāds nepopulārs solis diez vai tiks sperts pirms rudenī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām, bet tieši pēc tām, jo neviens politiskais spēks visdrīzāk negribēs solīt paaugstināt visu vēlētāju makus skarošu nodokli. Tomēr, kā uzskata daļa aptaujāto, šāds PVN likmes palielinājums ir tikai laika jautājums, jo alternatīva ir budžeta izdevumu revīzija, kas īsti nevienam nepatīkot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums no 27 Eiropas Savienības dalībvalstīm medikamentiem piemēro zemāku pievienotās vērtības nodokļa likmi, Latvijā piemērotā šī nodokļa likme — 12% ir ne tikai augstākā Baltijā, bet pat visā Austrumeiropā, liecina a/s BDO Latvia pētījums.

Latvijā PVN likme medikamentiem ir viena no augstākajām ES, tāpat kā Dānijā, Īrijā, Bulgārijā.

«Attīstītās valstis (Somija — 10%; Beļģija – 6%, Luksemburga – 3%, Zviedrijā pat 0% ) piemēro salīdzinoši daudz zemāku samazināto PVN likmi nekā Latvija, neskatoties uz to, ka var atļauties ieviest arī lielāku samazināto PVN likmi, jo iedzīvotāju dzīves līmenis ir salīdzinoši augstāks. Šo valstu iedzīvotāji būtu spējīgi nest arī nedaudz lielāku nodokļu nastu, taču ES dalībvalstis nesteidzas šīs likmes palielināt,» pētījuma datus komentē a/s BDO Latvia partneris Jānis Zelmenis.

Viņš norāda, ka pat salīdzinājumā ar Baltijas valstīm Latvija ir PVN rekordiste – kamēr Lietuvā un Igaunijā kompensējamajām zālēm piemēro samazināto 5 un 9% PVN, Latvijā tas ir 12%. Būtiski zemāka PVN likme zālēm ir Austrumeiropas — jaunajās ES dalībvalstīs Ungārijā, Polijā. «Jāņem vērā, ka medikamentu aplikšana ar pievienotās vērtības nodokli pat dažādās Eiropas Savienības valstis ir ļoti atšķirīga un pat sarežģīta, jo ir tādas grupas, kurām tiek piemērota šī nodokļa standarta likme, piemēram, bezrecepšu medikamentiem, ir tādi medikamenti, kuriem tiek piemērota pazeminātā PVN likme un pat ir tādas zāles, kurām šī PVN likme ir 4% vai pat 0%,» kopējo ainu medikamentu aplikšanā ar PVN skaidro J. Zelmenis. Viņš norāda, ka ir valstis, piemēram, Dānija, Īrija, Bulgārija, kurās visas zāles apliek ar valstīs esošo PVN standartlikmi, ir tādas valstis, kā piemēram, Itālija un Francija, kur daļu medikamentu apliek ar 10%, otru ar daudz zemāko 4% vai pat 2,1% likmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” pārdošanas apjoms Latvijā 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pieaudzis par 8,55% un sasniedzis 33,1 miljonu eiro.

Lai gan Covid-19 veselības krīze ir ieilgusi, uzņēmums ir atgriezies pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs, nākotnē plānojot jaunu restorānu atvēršanu un digitālo risinājumu ieviešanu.

“Mainīgās Covid-19 situācijas dēļ aizvadītais gads ir bijis izaicinājumiem bagāts. Taču mums ir liels gandarījums, ka esam spējuši atgriezties pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs. Sākotnēji nelielu trauksmi Latvijas biznesā radīja rudenī ieviestais “lokdauns”, taču tas bija pārāk īss periods, neatstājot būtisku ietekmi uz uzņēmuma finanšu rezultātiem. Kopumā veiksmīgos rezultātus pozitīvi ietekmējusi iedzīvotāju pirktspējas stabilizēšanās. Šogad turpinājām arī jaunu akcijas produktu ieviešanu, kas izraisīja lielu atsaucību klientu vidū, tā vienlaikus veicinot pārdošanas rezultātus. Tikmēr ieguldījumus esam veikuši restorānu renovācijā Ventspilī, Liepājā un Rīgā,” stāsta “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls Hesburger šogad plāno atvērt jaunu restorānu Rīgā, Krasta ielā, aģentūrai BNS pastāstīja Hesburger attīstības direktore Baltijas valstīs Ieva Salmela.

«Rīgā, Krasta ielā 85 plānojam jauna Hesburger restorāna būvniecību, to plānots pabeigt 2015.gada laikā,» sacīja Salmela, piebilstot, ka par restorāna būvniecības gaitu un plānoto investīciju apjomu Hesburger informēs šā gada laikā.

Viņa arī atzīmēja, ka uzņēmums šogad un arī nākamajos gados plāno paplašināt Hesburger restorānu tīklu Rīgā un Latvijas reģionos, taču par konkrētu restorānu skaitu un plānoto investīciju apmēru kompānija informēs šā gada pirmajos mēnešos.

Šobrīd Hesburger tīklā ir 426 restorāni Somijā, Baltijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Turcijā un uzņēmums nodarbina vairāk nekā 6100 darbinieku. Latvijā ir 42 Hesburger restorāni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hesburger Liepājā investē 1,4 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā, Stendera ielā atklāta bijusī rokkafejnīcas ēka, kas jaunajā konceptā apvieno divus ēdināšanas uzņēmumus, naktsklubu un jumta terasi.

Ēkas pirmajā stāvā apvienoti divi ēdināšanas uzņēmumi – ātrās ēdināšanas restorāns «Hesburger» un picērija «Čili Pizza». Otrajā stāvā izveidots naktsklubs «Cukurfabrik’», savukārt, trešajā stāvā atklāta «Cukurfabrik’» jumta terase, informē «Hesburger» attīstības direktore Ieva Salmela.

I.Salmela norāda, ka ēkas īpašnieks ir «Hesburger». Ēkas iegādē un restorāna izveidē kopumā investēti 1,4 miljoni eiro. «Hesburger» restorāna telpu platība ir 135,6m2, ieskaitot palīgtelpas, savukārt, pagrabstāvā ir ierīkotas noliktavas telpas un citas palīgtelpas ar kopējo platību 60,1 m2. Uzsākot jaunā restorāna darbību, nodrošinātas darba vietas 4 darbiniekiem, bet plānots, ka kolektīvs varētu paplašināties līdz aptuveni 12 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

EK: Neiekasētā PVN dēļ 2014.gadā ES zaudējusi gandrīz 160 miljardus eiro

LETA, 06.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā Eiropas Savienībā (ES) ir zaudēta liela pievienotās vērtības nodokļa (PVN) ieņēmumu summa - 159,5 miljardi eiro, liecina šodien publiskots Eiropas Komisijas (EK) pētījums.

Pētījumā secināts, ka kopumā atšķirība starp plānotajiem PVN ieņēmumiem un faktiski iekasēto PVN ir nepieņemami liela. Pētījumā gūtie atzinumi apstiprina EK nesen pausto aicinājumu pārstrādāt ES PVN sistēmu, lai vērstos pret krāpšanu un palielinātu sistēmas efektivitāti.

Kā norādījusi EK, dalībvalstīm tagad ir jārīkojas atbilstoši EK Rīcības plānam ceļā uz vienotu ES PVN zonu, kas iesniegts šā gada aprīlī, un jāvienojas par turpmāko virzību uz galīgu PVN režīmu pārrobežu tirdzniecībai ES. Jau tagad sākti vairāki steidzami pasākumi, lai risinātu krāpšanas problēmu PVN jomā, tomēr skaitļi liecina, ka nepieciešamas pamatīgākas reformas, brīdina EK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 1,5 miljonus eiro, ātrās ēdināšanas restorānu ķēde “Hesburger” atvērusi jaunu restorānu Cēsīs.

Tas šobrīd ir 50. uzņēmuma restorāns Latvijā.

Restorāns ir izveidots divos stāvos ar kopējo platību 270,9 m2.

“Iepriekšējos gados esam saņēmuši daudz jautājumu no mūsu klientiem, kāpēc “Hesburger” aizvien nav restorāna Cēsīs. Tāpēc, ņemot vērā klientu interesi, nolēmām, ka Cēsis ir viena no tām Latvijas pilsētām, kur vēlamies paplašināt mūsu restorānu tīklu. Lai ierīkotu restorānu, esam iegādājušies ēku Piebalgas ielā, un līdz ar restorāna atvēršanu esam nodrošinājuši 20 jaunas darba vietas vietējiem iedzīvotājiem. Ar laiku to skaits varētu palielināties līdz 25 darba vietām,” stāsta Ieva Salmela, “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Hesburger" atklājis savu pirmo restorānu Olainē. Turpinot uzņēmuma attīstību un tīkla paplašināšanos Pierīgā, restorāna izveidē Olainē investēti 1,2 miljoni eiro.

Šī restorāna atklāšana iezīmē arī būtisku notikumu uzņēmuma darbībā Latvijā, jo atklāts 50. "Hesburger" restorāns, informē uzņēmuma attīstības direktore Ieva Salmela.

Līdzās "Hesburger" savu darbību uzsāks arī divi uzņēmuma ilggadējie sadarbības partneri - degvielas uzpildes stacija "Neste" un mazumtirdzniecības uzņēmums "Narvesen".

Skaidrojot, kāpēc par restorāna atvēršanas vietu izvēlēta Olaine, I. Salmela atzīst, ka kopā ar sadarbības partneri "Neste" izvērtējuši iespēju pilsētā stiprināt uzņēmumu pozīcijas, kā arī tās iedzīvotāji ilgstoši izrādījuši pastiprinātu interesi. Viņa arī atklāj, ka tuvākajā laikā uzņēmums neplāno atvērt vēl kādu restorānu apkaimē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hesburger, ātrās ēdināšanas ķēde, ir parakstījusi sadarbības līgumu ar uzņēmumu Touchpoint par ekoloģisku darba apģērbu ražošanu vairāk nekā 6000 Hesburger darbiniekiem.

Sadarbībā ar eko dizaineri Annu Sairo (Anna Sairoa) ir izstrādāta jauna, ekoloģiska darba apģērba līnija, tās ražošanas procesā tiks izmantotas apmēram 100 000 otrreiz pārstrādātas plastmasas pudeles.

Jaunais Hesburger darba apģērbs tiek ražots Igaunijā, un līdz 2014. gada nogalei tas pakāpeniski būs pieejams visiem Hesburger darbiniekiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā, informē uzņēmums.

Somijā dibinātais ģimenes uzņēmums Hesburger savu darbību sāka 1966. gadā, kad Naantali pilsētā atvēra pirmo grila kiosku. Pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar nosaukumu Hesburger tika atvērts 1980. gadā Turku.

Komentāri

Pievienot komentāru